Mode & Beauty alle pijlers

Strapless BH: investering waard?

16-10-2020 15:14 15 berichten
Graag jullie advies/ervaring! Ik heb een aantal kledingstukken die mij mooier lijken te staan met blote hals/schouders, zonder zichtbare BH-bandjes. Uiteraard vooral zomerkleding, maar ook een paar dikkere tops met een boothals. Nu heb ik een relatief grote cupmaat (G). Mijn vraag is: is het de moeite waard om te investeren (in mijn maat toch al snel zo'n 80 a 100 euro) in een strapless BH? Dragen jullie zo'n BH echt incidenteel of toch wel regelmatig? Of bewust niet, dat kan ook natuurlijk. Bedankt alvast!
anoniem_6479df9e7aa3f wijzigde dit bericht op 16-10-2020 15:18
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ze ook in jouw cupmaat bestaan maar ik heb een paar bh's met verwijderbare bandjes. Op die manier gebruik ik ze ook gewoon met andere shirts maar kunnen ze ook strapless. En bij een off-shoulder hou ik er gewoon één bandje aan.
Ik heb bh's waarbij je de bandjes kunt verwijderen. Dan kun je dus kiezen of je hem met of zonder bandjes draagt. Nu heb ik een bescheiden 70C cup en zitten ze perfect, ideaal bij offshoulders shirts. Ik weet niet of ze voldoende steun bieden bij een grotere cup.
Ik kan al geen ( nee ook geen dure) normale echt fijne en goed zittende BH's vinden in G of H. Waarbij alles lekker en mooi zit en fier omhoog. Ik heb er nu 2 maar nog vind ik het net niet wat ik wil/prettig.

Vind daarnaast bij de meeste strapless vanaf cup C al dat niet er mooi uit ziet, niet genoeg ondersteuning of platgedrukt.

Ik vind mooie, niet verwassen BH bandjes ook niet storend trouwens.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 16-10-2020 15:22
15.54% gewijzigd
En of ze een inverstering waard zijn. Dat weet alleen jij als je er vind in je maat en die gaat passen.
Ik draag sinds 10 jaar niks anders dan strapless. Ik heb geen grote borsten en wel een grote omvang en ik was de kriebelende afzakkende bandjes zo beu. Bandjes die bleven zitten zonder kruisen oid vond ik niet en qua ondersteuning heb ik ze niet nodig.

Dit is sinds 5 jaar mijn merk: https://www.asos.com/city-chic/city-chi ... =&cid=9577 Gaat van B tot J en tot omvang 105.
Ik heb iets minder dan jij (E cup) en heb paar jaar geleden iets van €80 uitgegeven aan een strapless BH. Die zat toen wel echt een stuk beter dan de goedkopere exemplaren die ik daarvoor had gehad en had hem daardoor ook veel vaker aan. Geen gehijs of irritatie na een paar uur.

Ik denk dat het bij een strapless nog meer dan bij een gewone BH belangrijk is dat hij precies past.
Nijn5 schreef:
16-10-2020 15:47
Ik heb iets minder dan jij (E cup) en heb paar jaar geleden iets van €80 uitgegeven aan een strapless BH. Die zat toen wel echt een stuk beter dan de goedkopere exemplaren die ik daarvoor had gehad en had hem daardoor ook veel vaker aan. Geen gehijs of irritatie na een paar uur.

Ik denk dat het bij een strapless nog meer dan bij een gewone BH belangrijk is dat hij precies past.
Dit inderdaad. Ik heb er zelf wel een waar de bandjes vanaf kunnen maar die ook als halter gedragen kan worden, dat maakt hem multiinzetbaar.
Ik heb een cup G en heb lang geleden voor een gala een Wonderbra gekocht. Hij zit zeer zeker veel beter dan andere strapless bh’s maar nooit zo goed als een bh met bandjes. Dus voor mij is voor een avondje prima maar zeker niet langer dan dat.

Ga anders gewoon eens passen bij een goede lingeriezaak.
Hmm ik heb toe. Ik nog n d cup had honderden euro's uitgegeven maar nooit geslaagd. En ik heb het opgegeven. Een gewone bh is moeilijk genoeg.
Wel heb ik eenmalig met siliconen tepelpads en sporttape een bh van tape gehad. Als de nood aan de man komt kan dat wel eer.
Absoluut!
Mijn tip is wel om er een te halen in een speciaalzaak voor grote cups. Ik was altijd sceptisch maar voor een bruiloft overstag gegaan en ik heb hem 2 jaar gedragen tot ik van omvang veranderde.
Ik denk dat je beter naar een speciaalzaak kan gaan en daar passen met kleding. Dan zie je zelf of het mooi staat en fijn zit.

Ik vind een beha met mooie bandjes mooi staan maar dat is natuurlijk iedereen zijn smaak.
Ik hou sowieso niet van strapless kleding. De kans dat het gaat zakken vind ik geen prettig idee.
Ik ga zelf altijd eerder voor een heel mooie bh, waarvan de bandjes gezien mogen worden en onderdeel van de outfit lijken te zijn. Ik heb cup F en met een strapless BH kan ik nooit relaxed rondlopen.
Als je echt geen bandjes wil dan zou ik persoonlijk voor een plak bh gaan.
lotconje schreef:
19-10-2020 10:54
Ik ga zelf altijd eerder voor een heel mooie bh, waarvan de bandjes gezien mogen worden en onderdeel van de outfit lijken te zijn. Ik heb cup F en met een strapless BH kan ik nooit relaxed rondlopen.
Als je echt geen bandjes wil dan zou ik persoonlijk voor een plak bh gaan.
volgens mij zijn die plak BH`s echt enkel geschikt voor kleine cups tot maximaal C
Ik draag wel plak bh's als ik echt geen bh bandjes wil zien, en ik heb cup F. Ik heb wel het geluk dat ik stevige borsten heb en dus niet veel ondersteuning nodig heb. Misschien is het lastiger als je meer ondersteuning nodig hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven