Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
zaterdag 17 oktober 2020 om 17:37

zaterdag 17 oktober 2020 om 20:59
Ik had vanmiddag een heel verhaal getypt maar het plaatsen lukte niet. Nou ja dan maar niet. Kwam er op neer dat ik een drukke dag heb gehad en nog moest werken.
Nu dus weer thuis, in een leeg en donker huis
Ook niet gezellig.
Ik ga maar eens kijken of er nog wat leuks op de tv is. De kat is net wel gezellig bij me komen liggen, die is zo te zien blij dat er iemand is.
Nu dus weer thuis, in een leeg en donker huis

Ook niet gezellig.
Ik ga maar eens kijken of er nog wat leuks op de tv is. De kat is net wel gezellig bij me komen liggen, die is zo te zien blij dat er iemand is.

lientje69 wijzigde dit bericht op 17-10-2020 22:34
0.26% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

zaterdag 17 oktober 2020 om 21:50
Wij kijken naar Goebels en de Hollanders.lientje69 schreef: ↑17-10-2020 20:59Ik had vanmiddag een heel verhaal getypt masr het plaatsen lukte niet. Nou ja dan maar niet. Kwam er op neer dat ik een drukke dag heb gehad en nog moest werken.
Nu dus weer thuis, in een leeg en donker huis![]()
Ook niet gezellig.
Ik ga maar eens kijken of er nog wat leuks op de tv is. De kat is net wel gezellig bij me komen liggen, die is zo te zien blij dat er iemand is.![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 17 oktober 2020 om 22:14
SlimNankurunaisa schreef: ↑17-10-2020 22:00Hoi Bridge fijn dat je er weer bent!! Ik heb wel even nagevraagd wie je was, want bridge zegt mij natuurlijk niets.
Hoe gaat het nu met je ? Ik heb nog veel aan je gedacht en gehoopt dat alles iets beter zou gaan.

Er zijn volgens de artsen in deze situatie geen heelkundige opties meer. Wel gaan ze volgende maand nog met een kijkoperatie trachten de zenuw wat te ontdoen van littekenweefsel zodat die weer wat kan slinken naar normale omvang. Dat kan een klein positief effect hebben op de pijn, maar het is geen wondermiddel. Echte verbeteringen verwachten ze niet meer.
Ik heb wel besloten te gaan voor een second opinion voor mijn nek.
Verder ben ik nu vooral bezig met praktische zaken, waaronder ergotherapie. En ik heb een fijne psycholoog.
Hoe gaat het met jou?
zaterdag 17 oktober 2020 om 22:34
zaterdag 17 oktober 2020 om 22:34
Lientje nee ik heb geen grote tuin, dat scheelt.
Bridge oké nou dan hoop ik dat de kijkoperatie nog een beetje kan helpen. Lijkt me heel heftig te horen dat ze zeggen dat ze geen heelkundige opties meer hebben. Dan is het wel goed dat je in contact bent met een psycholoog.
Hier niet veel veranderd. Eindelijk de oproep gekregen om op keuring te gaan bij het UWV. Kwam erg laat aangezien ik inmiddels al 2,5 maand mijn volledige uren werk. Helaas is het voor mij afwachten totdat ik weer uitval want het is niet vol te houden.
De functie waarop ik heb gesolliciteerd heb ik niet gekregen, maar heb wel het werk gedaan totdat de nieuwe is begonnen. Die ben ik nu aan het inwerken en ze is echt heel erg dom.
Ik praat nooit negatief over mensen, maar het frustreert mij dat ik de promotie niet krijg terwijl dan zo iemand met een grote bek het wel krijgt en ik alles moet oplossen dat ze veroorzaakt.
Voor de rest dus alles nog hetzelfde.
Bridge oké nou dan hoop ik dat de kijkoperatie nog een beetje kan helpen. Lijkt me heel heftig te horen dat ze zeggen dat ze geen heelkundige opties meer hebben. Dan is het wel goed dat je in contact bent met een psycholoog.
Hier niet veel veranderd. Eindelijk de oproep gekregen om op keuring te gaan bij het UWV. Kwam erg laat aangezien ik inmiddels al 2,5 maand mijn volledige uren werk. Helaas is het voor mij afwachten totdat ik weer uitval want het is niet vol te houden.
De functie waarop ik heb gesolliciteerd heb ik niet gekregen, maar heb wel het werk gedaan totdat de nieuwe is begonnen. Die ben ik nu aan het inwerken en ze is echt heel erg dom.
Ik praat nooit negatief over mensen, maar het frustreert mij dat ik de promotie niet krijg terwijl dan zo iemand met een grote bek het wel krijgt en ik alles moet oplossen dat ze veroorzaakt.
Voor de rest dus alles nog hetzelfde.
zaterdag 17 oktober 2020 om 22:38
Welkom terug, Bridge, nu je jouw klacht omschrijft, denk ik te weten wie je bent.
Eerder een andere Nick gehad ,want daar baseer ik het op.
Succes met d komende operatie,ondanks de maatregelen gaat het door ?
Lientje, dat is echt niet prettig, in een leeg ,donker huis te komen na een avonddienst .
Dat is een afknapper .gelukkig de kat is er, maar of dat voldoende is ?
Lukt het met de studie voor de examens.
Fladderak,het was heerlijk weer om buiten te zijn, jammer dat je het werk moest bekopen met meer pijn.
Ik heb vandaag eigenlijk niks gedaan, alleen op d fiets naar de stad, bieb, en met hinden heerlijk gewandeld.
Vanavond nog achter de naaimachine gezeten ,nu moet ik naar de winkel, nieuw garen halen, dat wordt pas maandag.
Goebels en de Hollanders, die man kan ik niet zien en horen, hij wekt bij mij zoveel irritatie op.
Die stemgeluid van hem,ik kan er niet tegen, wij hebben ook een minister die zo stemgeluid heeft.
Eerder een andere Nick gehad ,want daar baseer ik het op.
Succes met d komende operatie,ondanks de maatregelen gaat het door ?
Lientje, dat is echt niet prettig, in een leeg ,donker huis te komen na een avonddienst .
Dat is een afknapper .gelukkig de kat is er, maar of dat voldoende is ?
Lukt het met de studie voor de examens.
Fladderak,het was heerlijk weer om buiten te zijn, jammer dat je het werk moest bekopen met meer pijn.
Ik heb vandaag eigenlijk niks gedaan, alleen op d fiets naar de stad, bieb, en met hinden heerlijk gewandeld.
Vanavond nog achter de naaimachine gezeten ,nu moet ik naar de winkel, nieuw garen halen, dat wordt pas maandag.
Goebels en de Hollanders, die man kan ik niet zien en horen, hij wekt bij mij zoveel irritatie op.
Die stemgeluid van hem,ik kan er niet tegen, wij hebben ook een minister die zo stemgeluid heeft.

zaterdag 17 oktober 2020 om 23:09
Hemke, mijn oudste vroeg vanmorgen of wij een naaimachine hebben.
Ze wil het ook gaan leren. Ik ben nooit verder gekomen dan dan het omzoomen van gordijnen en spijkerbroeken en het maken van kussenhoesjes. Van mij heeft ze de interesse dus niet dat is wel duidelijk.
Ik vind het echt knap dat je dat kunt!
Het leren, tsja, ik doe er eigenlijk te weinig aan, heb het nogal druk met andere dingen. Voor mijn felbegeerde minimale 8 moet ik er nog even flink mee aan de slag. Gaat wel goed komen denk ik hoor, halen doe ik alles sowieso wel. Zelfs als ik vanaf nu er helemaal niks meer aan doe.
Ze wil het ook gaan leren. Ik ben nooit verder gekomen dan dan het omzoomen van gordijnen en spijkerbroeken en het maken van kussenhoesjes. Van mij heeft ze de interesse dus niet dat is wel duidelijk.

Ik vind het echt knap dat je dat kunt!
Het leren, tsja, ik doe er eigenlijk te weinig aan, heb het nogal druk met andere dingen. Voor mijn felbegeerde minimale 8 moet ik er nog even flink mee aan de slag. Gaat wel goed komen denk ik hoor, halen doe ik alles sowieso wel. Zelfs als ik vanaf nu er helemaal niks meer aan doe.

zaterdag 17 oktober 2020 om 23:10
zaterdag 17 oktober 2020 om 23:22
Haaaai Bridge
Ik ben ook géén Hollander Lientje. Ik ben Néderlander. Hollanders komen uit Noord of Zuid Holland.
(en daar ben ik best fel op. Ik stuur ook nooit kaartjes met 'groeten uit Holland')
Dat druk met andere dingen, kan dat ook studie ontwijkend gedrag zijn?
(ja, daar was/ben/was ik een meester in)
Ik heb vandaag besloten dat ik (weer eens) een cursus photoshop wil doen. Heb ik jaaaaren terug gedaan, maar toen het programma niet aangeschaft, dus dat is diep diep weggezakt. Ik probeer nu wel eens wat met gratis programma's, maar kan vaak toch net niet wat ik wil. Dus ik wil nu programma én cursus. En ja, ik kan vast zelf ook veel uitvinden bij een programma, maar ik vind een cursus gewoon fijn
Verder ben ik op de iPad begonnen met Duolingo Engels - Portugees. Eerste les ging goed
Irritant Nanku, dat zoiemand die je in moet werken waarschijnlijk niet zo geschikt is voor de functie als jij dat bent.
Dapper Fladderak, dakgoten leeg. Dat helpt bij ons meestal wel tegen lekkage.

Ik ben ook géén Hollander Lientje. Ik ben Néderlander. Hollanders komen uit Noord of Zuid Holland.

(en daar ben ik best fel op. Ik stuur ook nooit kaartjes met 'groeten uit Holland')
Dat druk met andere dingen, kan dat ook studie ontwijkend gedrag zijn?

(ja, daar was/ben/was ik een meester in)
Ik heb vandaag besloten dat ik (weer eens) een cursus photoshop wil doen. Heb ik jaaaaren terug gedaan, maar toen het programma niet aangeschaft, dus dat is diep diep weggezakt. Ik probeer nu wel eens wat met gratis programma's, maar kan vaak toch net niet wat ik wil. Dus ik wil nu programma én cursus. En ja, ik kan vast zelf ook veel uitvinden bij een programma, maar ik vind een cursus gewoon fijn

Verder ben ik op de iPad begonnen met Duolingo Engels - Portugees. Eerste les ging goed

Irritant Nanku, dat zoiemand die je in moet werken waarschijnlijk niet zo geschikt is voor de functie als jij dat bent.
Dapper Fladderak, dakgoten leeg. Dat helpt bij ons meestal wel tegen lekkage.
Later is nu
zaterdag 17 oktober 2020 om 23:35
Dreamer je bent erg leergierig. Leuk!
Ja is inderdaad frustrerend, zeker omdat ik waarschijnlijk wel was aangenomen als ik niet vanuit het spoor 2 traject in dag team terecht was gekomen. Nu is het echt zo van "daar is iets mis mee" (over mij dus).
Nou Lientje, ik denk dat je gewoon naar bed moet. Hopelijk tik je morgen dan wel op de juiste knop. Truste !
Ja is inderdaad frustrerend, zeker omdat ik waarschijnlijk wel was aangenomen als ik niet vanuit het spoor 2 traject in dag team terecht was gekomen. Nu is het echt zo van "daar is iets mis mee" (over mij dus).
Nou Lientje, ik denk dat je gewoon naar bed moet. Hopelijk tik je morgen dan wel op de juiste knop. Truste !
zondag 18 oktober 2020 om 03:10
Je duurde even, maar uiteindelijk gelukt na langere tijd dan normaal.Nankurunaisa schreef: ↑17-10-2020 20:24Severus een fijne vakantie !! Is het stoofvlees nog gelukt?
Ik heb vandaag een uur in de tuin gewerkt en nu doet alles zeer. Wel tevreden met het resultaat.
"After all this time?" "Always."
zondag 18 oktober 2020 om 09:02
Wat jammer zeg Nankuru , dat je niet aangenomen bent.
Soms is het een voordeel uit spoor 2( krijg je daar geen subsidie voor?)
Hopelijk lukt het volgende keer wél!
Dreamer, SOG, misschien wel ja.
Maar ik heb het ook echt erg druk. Kom tijd te kort met alles.
En mijn lat ligt hoog, ik wil minimaal een 8.
Het examen van deze module is over 10 dagen, als ik elke dag een uur leer, red ik dat wel denk. Maar heb ook nog Nederlands en rekenen examen. Daar haal ik zonder te oefenen ook rustig een voldoende maar een zesje is mijn eer te na. Dus daar moet ik me ook nog even op storten.
Wel merk ik dat ik inderdaad vaak denk: kan ik morgen wel doen. En dan opeens zie dat ik nog dingen moet inleveren of verslagen maken. Stop ik dáár mijn tijd in. En dan leer je tegelijkertijd ook wel, maar toch net weer anders. Afijn. Gaat wel goed komen hoor.
Gisteravond dus gewerkt. Moeilijke demente mevrouw: hee, wat heb ik jou lang niet gezien! Wat ben ik blij dat jij er bent, ik heb je gemist!
Daar doe je het voor hè.
Soms is het een voordeel uit spoor 2( krijg je daar geen subsidie voor?)
Hopelijk lukt het volgende keer wél!
Dreamer, SOG, misschien wel ja.
Maar ik heb het ook echt erg druk. Kom tijd te kort met alles.
En mijn lat ligt hoog, ik wil minimaal een 8.
Het examen van deze module is over 10 dagen, als ik elke dag een uur leer, red ik dat wel denk. Maar heb ook nog Nederlands en rekenen examen. Daar haal ik zonder te oefenen ook rustig een voldoende maar een zesje is mijn eer te na. Dus daar moet ik me ook nog even op storten.
Wel merk ik dat ik inderdaad vaak denk: kan ik morgen wel doen. En dan opeens zie dat ik nog dingen moet inleveren of verslagen maken. Stop ik dáár mijn tijd in. En dan leer je tegelijkertijd ook wel, maar toch net weer anders. Afijn. Gaat wel goed komen hoor.
Gisteravond dus gewerkt. Moeilijke demente mevrouw: hee, wat heb ik jou lang niet gezien! Wat ben ik blij dat jij er bent, ik heb je gemist!

Daar doe je het voor hè.