Singles Unite: deel 4!!

21-10-2020 19:42 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan!! Deel 4 alweer :cheer2:
Still-i-Rise schreef:
26-10-2020 11:23
Ja dat is het ook, komt denk ik ook omdat je elkaar echt niet stom vindt maar dat er andere redenen zijn waardoor het niet werkt.
Dat verlangen wat jij benoemt vind ik persoonlijk het ergste gevoel, het kan me zomaar ineens overvallen. En het is echt niet dat ik niet gelukkig ben met mijn leven, integendeel. Maar naarmate ik ouder word lijkt dat gemis ook zwaarder te wegen..
Verlangen is menselijk en zegt voor mij niks over wel of niet gelukkig zijn.
Het overvalt me ook soms maar ben tegelijkertijd ook blij dat ik het van mijzelf mag voelen. Dat is nieuw voor me. Ik wijs het niet meer af.
Jennfann schreef:
26-10-2020 12:04
Hele lieve woorden :), ik geloof daar inderdaad ook wel in. Op elk potje past een deksel.

Toch zie ik mezelf niet graag als de allerleukste persoon op de wereld. Ik vraag me ook af hoe je dat voor elkaar zou kunnen krijgen? Ik bedoel je kan jezelf accepteren voor wie je bent en blij zijn met wie je bent. Toch denk ik dat de positie allerleukste persoon op de wereld voor iemand anders is weg gelegd, niet voor jezelf. Andere zijn namelijk veel interessanter naar mijn mening.
Nee hoor, jij bent de allerleukste!! De meest interessantste, de grappigste, de liefste etc. Je hebt namelijk de macht om jezelf telkens weer opnieuw uit te vinden, te ontwikkelen, te groeien.
Het slechtste idee is dat anderen interessanter zijn dan jijzelf. Andere mensen kunnen zeker interessant zijn, daar kan je van leren. Maar jijzelf bent nog altijd net iets leuker :)

Verder sluit ik me helemaal bij Qiyara aan.
Qiyara schreef:
26-10-2020 12:35
Verlangen is menselijk en zegt voor mij niks over wel of niet gelukkig zijn.
Het overvalt me ook soms maar ben tegelijkertijd ook blij dat ik het van mijzelf mag voelen. Dat is nieuw voor me. Ik wijs het niet meer af.
Hope delays a lot zeggen ze, en dat is waar ik bang voor ben. Dat ik mezelf verlies in dat verlangen en daardoor niet open sta voor wat er eventueel op mijn pad komt.
Momenteel ben ik mijn spirituele kant erg aan het onderzoeken en mijn mentale veerkracht is sowieso al erg getest het afgelopen jaar. Ik merk dus wel dat ik er beter mee om kan gaan als voorheen.

Je bent een krachtige vrouw Qiyara, heel fijn om te lezen en ik voel het bijna door het scherm heen :-]
Ik zit vandaag regelmatig verkeerd met mijn tijd.
Werklaptop gaf verkeerde tijd aan.

Dus om 10 over half 1 snelde ik snel naar beneden, omdat er om 1 uur een vergadering was.
Lunch achter de kiezen en... Ohhh 12 uur.

Net dacht ik klaar te zijn, had de pc de oude tijd weer teruggezet.

🙄

Hopendelijk loopt hij morgen wel goed.
julia_20 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 17:40
74.47% gewijzigd
Still-i-Rise schreef:
26-10-2020 12:39
Hope delays a lot zeggen ze, en dat is waar ik bang voor ben. Dat ik mezelf verlies in dat verlangen en daardoor niet open sta voor wat er eventueel op mijn pad komt.
Momenteel ben ik mijn spirituele kant erg aan het onderzoeken en mijn mentale veerkracht is sowieso al erg getest het afgelopen jaar. Ik merk dus wel dat ik er beter mee om kan gaan als voorheen.

Je bent een krachtige vrouw Qiyara, heel fijn om te lezen en ik voel het bijna door het scherm heen :-]
Dankjewel Still. Dat vind ik van jou ook!

Verlangen en hoop zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen. Verlangen is helpend, hoop is vertragend.
Verlangen is geen projectie op dat wat was, maar wat je jezelf gunt.
Hoop is wel een projectie van datgene wat je mist. Lastig uitleggen maar ik denk niet dat je in verlangen jezelf kan verliezen. Wel in hoop.
Tenminste zo denk ik daar onderscheid in te zien.

Mooi he dat spirituele pad, het brengt mij de verdieping die ik nodig had.
Qiyara schreef:
26-10-2020 12:19
Dit stemt me verdrietig om te lezen dat je zo over jezelf denkt. Jij mag jezelf de allerleukste persoon vinden, van jezelf houden, jezelf op de eerste plaats zetten. Niemand op deze wereld zal dat voor jou doen, alleen jij.

Als ik je zo lees heb je een negatief zelfbeeld en sta je wat onzeker in de wereld. Heb je weleens overwogen (of heb je wellicht al) om hier wat hulp en ondersteuning bij te zoeken?
Niemand kan interessanter zijn dan jijzelf, je bent het waard om te onderzoeken wie jij bent, wat je wilt, wat je nodig hebt, wat voor jou belangrijk is. Hoe je denk wereld in elkaar zit, je gevoels wereld. Etc.
Niemand anders zal dat voor je kunnen doen, alleen jijzelf.

Je mag jezelf daar dus belangrijk genoeg voor vinden :hug:
Je hebt helemaal gelijk, ik worstel hier al een tijdje mee en heb hier ook ondersteuning bij. Ik had helemaal niet door dat het af te lezen was in mijn reactie en vind het bijzonder dat je dit zo makkelijk doorziet en de juiste reactie weet te geven! :hug:
Antoon69 schreef:
25-10-2020 22:26
En de werkinstelling van je partner? Is dat uit de VS overgewaaid om iemand om zijn economische waarde te waarderen? Alsjeblief zeg. Voor mij tien keer liever iemand die enorm getalenteerd is maar nauwelijks iets uitvoert dan het omgekeerde.
Huh? Wat heeft een werkinstelling met economische waarde te maken?! Of ben je zelf zo'n lapzwans :proud:
Qiyara schreef:
26-10-2020 12:59
Dankjewel Still. Dat vind ik van jou ook!

Verlangen en hoop zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen. Verlangen is helpend, hoop is vertragend.
Verlangen is geen projectie op dat wat was, maar wat je jezelf gunt.
Hoop is wel een projectie van datgene wat je mist. Lastig uitleggen maar ik denk niet dat je in verlangen jezelf kan verliezen. Wel in hoop.
Tenminste zo denk ik daar onderscheid in te zien.

Mooi he dat spirituele pad, het brengt mij de verdieping die ik nodig had.
:-$ Thanks!!
Ja het zijn inderdaad ook 2 verschillende dingen. Persoonlijk kan ik mijzelf wel eens verliezen in het verlangen, waardoor het overloopt in een soort hoop en de uiteindelijke conclusie dat ik voor altijd alleen blijf :lol:
Ik werk er hard aan om niet zo te denken, en ik heb daar enorme stappen in gemaakt. Maar heel soms komt dat gevoel weer even om het hoekje kijken.

Sinds dat ik een klein meisje was, heb ik een engel bij me. Ik weet wie het is, en het heeft mij geleerd dat ik dingen kan "voelen". Noem het intuïtie. Het grappig is, dat dit versterkt is sinds dat ik m'n ex leerde kennen. Hij zweeft op datzelfde niveau. Het heeft mij doen beslissen er meer over te willen leren.
Dan resoneert intuïtie inderdaad beter voor mij. Wat fijn zeg dat je ex daarin een mooie spiegel was, hopelijk brengt het je veel.

Ik probeer ook meer en meer af te stemmen op m'n innerlijk weten ipv m'n ego en z'n kritiek en overtuigende gedachten. Lastig wel, erop vertrouwen dat je doet wat goed is.
Zeker nu, de twijfel of ik de juiste keuze heb gemaakt om m'n relatie te beëindigen is behoorlijk hardnekkig vandaag.
Heb besloten er nu geen stappen in te zetten en maar even bij m'n verdriet aanwezig te blijven. Het antwoord komt vanzelf hoop ik.
Jennfann schreef:
26-10-2020 15:39
Je hebt helemaal gelijk, ik worstel hier al een tijdje mee en heb hier ook ondersteuning bij. Ik had helemaal niet door dat het af te lezen was in mijn reactie en vind het bijzonder dat je dit zo makkelijk doorziet en de juiste reactie weet te geven! :hug:
Fijn dat je het jezelf hebt gegund. Dat is al mooie zelfliefde!
Wat een mooie gesprekken.

Ik had vandaag wat minder te melden. Heb nu wel mijn kerstcreaties af die staan te schitteren in de woonkamer
Ik geef er niks om dat het veel te vroeg is, ik word er blij van.
ZIjn meer mensen hoor Julus, ik zie op facebook ook al mensen bij de kerstshow van het tuincentrum struinen haha.

Lekker doen waar je blij van wordt..zeker nu..
Precies. Het is echt mijn manier van leven geworden om dingen te doen waar ik blij van word en om dingen te laten waar ik niet blij van word.
Die doe ik ook gewoon echt niet. Ik leef niet voor een ander en vind het niet belangrijk wat een ander er van vind.
Tenzij het schadelijk is voor anderen.
Ik neem beslissingen die goed zijn voor mij, ook al vindt een ander dat soms jammer, of stom.
Ik had vanavond een echt leuke date. Denk voor herhaling vatbaar.
Wie, wat, waar? Was jij dat die met een oude bekende op date ging?
Iemand al een melding van Fb gehad dat er matches zijn?
Julus schreef:
26-10-2020 23:51
Iemand al een melding van Fb gehad dat er matches zijn?
Nee geheel nieuw. Maar wel leuk :-D
Onverwacht dus. Leuk!
Limo76 schreef:
26-10-2020 23:48
Wat hebben jullie gedaan dan? Wandelen in het donker, meteen bij iemand thuis afgesproken?
Limo76 schreef:
26-10-2020 23:48
Was dat de man waar je al zo mee kon lachen?
Wat leuk dat je date leuk was in elk geval. Hopelijk een vervolg!
Té grappig..iemand die klaagt dat het zo saai is met haar vriend sinds corona omdat ze niks leuks kunnen doen :)
Tja, als je je samen niet goed kunt vermaken en altijd afleiding nodig hebt vraag ik me af of je wel echt bij elkaar past.
Het schijnt dat het aantal scheidingen ook flink omhoog is gegaan tijdens corona..om nog maar te zwijgen over huiselijk geweld..
Dat verbaast me niks. Alhorwel ik ook las dat men nu nog niet gaat scheiden omdat alles zo onzeker is en het lastig is om aan woonruimte te komen. Ik verwacht tzt een enorme piek aan scheidingen.
Corona is een enorme aanslag en test op je relatie. Ik zei al dat ik erg blij ben dat ik nu single ben.
En dat van het huiselijk geweld is een trieste zaak. Ook dat zoveel kinderen in een onveilige thuissituatie zitten. Nog onveiliger dan normaal dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven