Geld & Recht alle pijlers

ING Spaarpunten: wat kun je ermee doen?

25-10-2020 20:52 116 berichten
Misschien heel stom maar ik kwam er net achter dat ik via ING een flink aantal spaarpunten heb. Ik heb even gekeken wat ik ermee zou kunnen doen maar zie door de bomen het bos niet. Artikelen aanschaffen lijkt niet echt lonend te zijn (of zie ik iets over het hoofd?) en verder zijn er zoveel deals dat ik er geen wijs uit word. Hebben jullie aanraders?
Ik vind het zo gebruikersonvriendelijk dat je niet via de app bij je punten kan komen!
En de inlog van “mijn ing” is weer anders dan die van de app.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht af en toe een Pathé midweekvoucher en af en toe een kortingsbon en dat was het wel. Knappe jongen die de punten op weet te maken in die webshop. Inmiddels ben ik ze trouwens wel kwijt omdat ik ben overgestapt naar een duurzamere bank. Die heeft trouwens ook niet van dit soort fratsen waar je indirect toch voor betaalt.
Wij zijn een tijd terug gewisseld van bank maar daarvoor namen we altijd 's winters zo'n Pathé unlimited kaart met een hele groep vrienden. Dat was echt wel een goede deal.
Lariba schreef:
26-10-2020 00:16
Het lijkt er inderdaad op dat je die wel mag combineren. Je mag er alleen per rekening maar 1 per jaar kopen.
Ik lees in de voorwaarden nog wel iets over de BTW, dat je die pas betaalt als je er iets mee koopt. Die begrijp ik niet helemaal, maar ik zou dus rekening houden met een toeslag van 20%.
Nee, dat is niet nodig. Dit is meer voor bedrijven mbt op welk moment ze btw mogen claimen. Bij het aankoop van de bon of pas als de bon uitgegeven wordt (in dit geval als de bon uitgegeven wordt).

Dus stel je koopt een bon van 10 euro bij de ING (kost X punten + bedrag). Jij koopt als particulier iets bij de Decathlon van 10 euro en betaald met die bon van 10 euro. Klaar. Niets geen toeslagen of btw-gedoe. Die 10 euro is gewoon 10 euro waard.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bob auto was bon vind ik wel handig..
Moet die wasstraat wel bij ke in de buurt zijn natuurlijk..

van de albelli wist ik dan weer niet..
Hè wat fijn, even de gelegenheid om lekker te mopperen op die waardeloze ING rentepunten :)
Ik heb er veel, doe er nooit iets mee. Ik vind dit het meest waardeloze spaarprogramma ever.
Vroeger ruilde ik nog wel eens punten in voor ANWB-bonnen maar die hebben ze niet meer.
Verder vind ik de artikelen allemaal veel te luxe en spullen die ik helemaal niet wil hebben. Idem voor de kortingsbonnen voor uitjes.
Ik wou dat ze er eens iets bijzetten waar ik ook daadwerkelijk wat aan heb.
Zo, dat lucht op. :-D
Ik gebruik ze ook alleen voor kortingen. Bijvoorbeeld bij Topbloemen (5 euro korting) of Albelli.
Almdudler schreef:
25-10-2020 23:22
Ik heb er 5 gescoord. Heb broertje en ouders ze ook laten bestellen met alle ING rekeningen die ze hebben.
Ik kan dus gratiesj voor €25 shoppen bij de Decathlon :yes:
Lees goed de kleine lettertjes, want waarschijnlijk moet je dan wel voor een bepaald bedrag besteden.

Járen geleden heb ik er wel eens naar gekeken en prijzen vergeleken, maar er was niets waar ik behoefte aan had. Ik meen me wel ter herinneren dat je bij het bestellen van kortingsbonnen ook nog een absurd bedrag aan 'administratiekosten' moest betalen. Dat deed voor mij de deur dicht.
Ik kocht nav dit topic 2 kortingsbonnen van decathlon en een kortingsbon van rituals.
Bij decathlon lukte het me niet een tweede kortingsbon te verzilveren. Beetje jammer. Gelukkig heeft het me geen geld gekost.
Bij rituals toch wel lekker wat korting gekregen.
Ik heb niet al te lang geleden een aantal punten ingewisseld voor restaurant cheque maar met dit soort cheques betaal je indirect (via drankjes op op een andere manier) uiteindelijk bijna hetzelfde als dat je gaat eten zonder cheque. Indien er een goed doel is waar ik mijn punten aan kan doneren dan overweeg ik dat.
Beter.Laat schreef:
26-10-2020 12:33
Járen geleden heb ik er wel eens naar gekeken en prijzen vergeleken, maar er was niets waar ik behoefte aan had. Ik meen me wel ter herinneren dat je bij het bestellen van kortingsbonnen ook nog een absurd bedrag aan 'administratiekosten' moest betalen. Dat deed voor mij de deur dicht.

Terwijl je alles zelf doet en met 1 druk op de knop dingen besteld en de bonnen (grotendeels) in je mail krijgt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Expreszo schreef:
26-10-2020 08:03
Ik vind het zo gebruikersonvriendelijk dat je niet via de app bij je punten kan komen!
En de inlog van “mijn ing” is weer anders dan die van de app.
Je kunt nu vanaf de app ingelogd doorklikken naar de rentepunten winkel.
De kortingsbonnen verlies je echt niks op hoor. Ik kijk daar (als ik er op tijd aan denk) echt wel voordat ik een dagje weg of een bios bezoek midden in de week heb. Of voor een fotoalbum.

Het verschilt wel hoe goed de deals zijn. Zo stond Zalando er idd ooit tussen en was er vroeger een Pathe unlimited kaart.
En de KLM bon was de topper. Geldig tijdens de werelddealweken voor nog meer korting! Supergoedkoop naar Rome geweest (vlucht&hotel via KLM).
kittyfantastico schreef:
27-10-2020 07:13
De kortingsbonnen verlies je echt niks op hoor. Ik kijk daar (als ik er op tijd aan denk) echt wel voordat ik een dagje weg of een bios bezoek midden in de week heb. Of voor een fotoalbum.

Het verschilt wel hoe goed de deals zijn. Zo stond Zalando er idd ooit tussen en was er vroeger een Pathe unlimited kaart.
En de KLM bon was de topper. Geldig tijdens de werelddealweken voor nog meer korting! Supergoedkoop naar Rome geweest (vlucht&hotel via KLM).

Ik wil helemaal geen vliegreis. Ik wil meer keus voor mijn zelf bij elkaar gespaarde rentepunten. Er is werkelijk niks bij wat ik interessant vind.
Gewone normale dingen zou ik willen zien. Voor mijn part een pakket handdoeken voor alleen punten ofzo. Net zoiets als bij de benzinepomp.
Al die belachelijk dure wasmanden of apparaten met nog een heleboel bijbetalen hoef ik niet.
Ik heb niet alles gelezen, maar als ik het goed begrijp krijg je daar punten en daar kun je iets van aanschaffen wat je eigenlijk toch niet zo dringend nodig had?
Maar wat je indirekt dubbel en dwars betaald.
Geef mij maar gewoon rente op mijn spaargeld, zou ik fijner vinden.
de wereld wacht om ontdekt te worden
herfstappeltaart schreef:
27-10-2020 07:19
Ik wil helemaal geen vliegreis. Ik wil meer keus voor mijn zelf bij elkaar gespaarde rentepunten. Er is werkelijk niks bij wat ik interessant vind.
Gewone normale dingen zou ik willen zien. Voor mijn part een pakket handdoeken voor alleen punten ofzo. Net zoiets als bij de benzinepomp.
Al die belachelijk dure wasmanden of apparaten met nog een heleboel bijbetalen hoef ik niet.
Voor mij hetzelfde, het zijn letterlijk allemaal dingen die ik zelf ook nooit zou kopen. Allerlei elektronica en huishoudelijke apparaten en bij de decathlon etc. kom ik ook niet. Kaartjes voor dingen waar ik niet heenga. Het is voor mij een wassen neus.
huh, maar kloppen de prijzen daar wel?
Er staat een Rituals Giftset, 59 euro bijbetalen, maar diezelfde set staat op BOL voor de helft
(ja echt, dezelfde)

heb bijna 70.000 aan spaarpunten, zie ik
lilalinda schreef:
27-10-2020 08:54
huh, maar kloppen de prijzen daar wel?
Er staat een Rituals Giftset, 59 euro bijbetalen, maar diezelfde set staat op BOL voor de helft
(ja echt, dezelfde)

heb bijna 70.000 aan spaarpunten, zie ik

Het zijn de zg. adviesprijzen. Als je naar de prijzen in de winkel gaat kijken zijn die inderdaad veel lager.
Ik ben wel blij met de kortingsbon voor Hello Fresh, ik ben daar sowieso klant en het scheelt dacht ik 30 procent op 3 boxen.
Doe mij maar rente op mijn rekening courant. :idee:
Beter.Laat schreef:
27-10-2020 08:59
Doe mij maar rente op mijn rekening courant. :idee:
Dat sowieso, maar ja, niet waarschijnlijk.

Ik heb die Decathlon kaart besteld, want daar kom ik regelmatig genoeg. Soms een albelli-kaart voor korting.
Maar ik heb nog 163.000 punten...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
herfstappeltaart schreef:
27-10-2020 08:56
Het zijn de zg. adviesprijzen. Als je naar de prijzen in de winkel gaat kijken zijn die inderdaad veel lager.
en die dingen die je alleen punten-kosten heb je echt niks aan
lilalinda schreef:
27-10-2020 09:43
en die dingen die je alleen punten-kosten heb je echt niks aan

Precies.
Afgelopen zomer goedkoop Pathe abonnement voor 4 maanden 44 euro geloof ik.
Laten we elkaar tippen, als er een keer wel iets interessants langskomt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven