Geheim van vriend
dinsdag 27 oktober 2020 om 17:05
Ik heb sinds 1 jaar een nieuwe vriend. Gaat allemaal prima en maken fijne toekomstplannen. Hij is nooit echt een prater geweest in vorige relaties maar bij mij voelt hij zich erg op zn gemak en kan hij goed zn gevoelens uiten. Nu waren we gisteren ook een dieper gesprek aan het voeren en toen vertelde hij mij dat toen hij 13,14 jaar was hij bij wijze van experiment/ontdekking een aantal seksuele handelingen met zijn neef van dezelfde leeftijd heeft gedaan. Dit is toch een aantal keer gebeurd. Met wederzijdse toestemming uiteraard. Ik ben de eerste tegen wie hij dit vertelt en hij schaamt zich ook erg. Het is echter niet zo dat hij hier zwaar aan tilt en hij denkt er ook nooit meer over na.
Sinds ik dit weet ben ik erg geschrokken. Als dit 1x gebeurd zou zijn had ik het kunnen plaatsen, maar dit is vaker gebeurd. Ook het feit dat hij toen wist dat het eigenlijk niet kon/mocht, maar het toch gedaan heeft.
Ik vind het fijn dat hij me in vertrouwen genomen heeft en wil hem niet veroordelen voor daden als kind, maar heb het wel moeilijk met dit. Ik had het liever niet geweten...
Sinds ik dit weet ben ik erg geschrokken. Als dit 1x gebeurd zou zijn had ik het kunnen plaatsen, maar dit is vaker gebeurd. Ook het feit dat hij toen wist dat het eigenlijk niet kon/mocht, maar het toch gedaan heeft.
Ik vind het fijn dat hij me in vertrouwen genomen heeft en wil hem niet veroordelen voor daden als kind, maar heb het wel moeilijk met dit. Ik had het liever niet geweten...
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:15
Precies, dat denk ik ook, tieners, erg bezig met seks, geen partner maar wel (veel) behoefte. O, dit komt zo veel voor, het is eerder abnormaal als je nooit zoiets hebt gedaan, denk ik.Dropdrop schreef: ↑27-10-2020 20:09Waarom zouden ze na het seksen met andere jongens weer 35 jaar in de kast gaan zitten?
Die experimenterende jongens zijn juist niet zo vastgepind op een heteroseksuele identiteit.
En waarom wordt geaardheid er überhaupt bij gehaald? Was het niet gewoon gelegenheid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:19
Misschien moet je eens proberen wat minder in hokjes te denken, gaat een wereld voor je open.Wageningen1985 schreef: ↑27-10-2020 20:13Laat ik het zo zeggen, hoe kan iemand die niet vies is van seks met mannen hetero zijn?
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:21
volgens jou zijn alle mannen die seks hebben gehad met een andere man gay...Wageningen1985 schreef: ↑27-10-2020 19:51Volgends sommige mensen hier hebben alle mannen seks met andere mannen onder het mom van "experimenteren", lekker naïef.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:23
Been there done that en het was het toch niet?Wageningen1985 schreef: ↑27-10-2020 20:13Laat ik het zo zeggen, hoe kan iemand die niet vies is van seks met mannen hetero zijn?
Kan echt.
En ik snap sowieso niet waarom je 100% hetero moet zijn. Lekker boeiend.
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:24
Wageningen1985 schreef: ↑27-10-2020 20:13Laat ik het zo zeggen, hoe kan iemand die niet vies is van seks met mannen hetero zijn?
Nou the horror!
Echt... ik vind het zoals Lois zegt nogal in hokjes denken van je hoor... wat is eigenlijk het probleem? Want dat zie ik niet...
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:24
Hoe triest ook denk ik dat veel mensen dit geloven. Dit wordt ook veel sneller bestempeld als 'smerig' dan vrouwen die seks hebben met een andere vrouw. Ironisch genoeg wel vaak juist door de mannen die hier nieuwsgierig naar zijn of ervaring mee hebben, maar soit. Dat is blijkbaar nodig om het hetero-zijn te benadrukken. Want stel je voor.
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die twijfelt aan mijn (lesbische) geaardheid omdat ik heb geëxperimenteerd met jongens/mannen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:28
Er is een vlaggensysteem ontwikkelt door experts hoe je seksueel gedrag van kinderen en jongeren kan duiden.
Aan de hand van criteria bepaal je de kleur van de vlag. Bij welke vlag past het gedrag?:
- De groene vlag staat voor gezond seksueel gedrag.
- De gele vlag staat voor minder gezond experimenteergedrag of licht grensoverschrijdend gedrag.
- De rode vlag heeft betrekking op ernstig seksueel grensoverschrijdend gedrag.
- De zwarte vlag op zwaar seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Lees dit voorbeeld- groene vlag voor 2 jongens van 10 jr laten erectie zien:
https://www.sensoa.be/twee-jongens-van- ... ectie-zien
En groene vlag voor groepje masturberende jongeren:
https://www.sensoa.be/groepje-jongens-masturbeert-zich
Het is normaal gedrag dat bij de seksuele ontwikkeling past. Het merendeel zal het niet doen maar degenen die het wel doen; het is normaal passend.
Aan de hand van criteria bepaal je de kleur van de vlag. Bij welke vlag past het gedrag?:
- De groene vlag staat voor gezond seksueel gedrag.
- De gele vlag staat voor minder gezond experimenteergedrag of licht grensoverschrijdend gedrag.
- De rode vlag heeft betrekking op ernstig seksueel grensoverschrijdend gedrag.
- De zwarte vlag op zwaar seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Lees dit voorbeeld- groene vlag voor 2 jongens van 10 jr laten erectie zien:
https://www.sensoa.be/twee-jongens-van- ... ectie-zien
En groene vlag voor groepje masturberende jongeren:
https://www.sensoa.be/groepje-jongens-masturbeert-zich
Het is normaal gedrag dat bij de seksuele ontwikkeling past. Het merendeel zal het niet doen maar degenen die het wel doen; het is normaal passend.
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:33
Ik zou hier ook op afknappen. Ik vind het idee van een man die seks heeft (gehad) met een andere man gewoon niet seksueel aantrekkelijk. En al helemaal niet als het mijn vriend is. Dat is ontzettend kortzichtig, maar kan het niet mooier maken dan het is.
Wat voor seksuele handelingen hebben er trouwens plaatsgevonden? Moet ik dan denken aan aftrekken of echt pijpen en anale seks?
Wat voor seksuele handelingen hebben er trouwens plaatsgevonden? Moet ik dan denken aan aftrekken of echt pijpen en anale seks?
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:34
Dat zou jij wel willen weten he viespeukBabette2017 schreef: ↑27-10-2020 20:33Wat voor seksuele handelingen hebben er trouwens plaatsgevonden? Moet ik dan denken aan aftrekken of echt pijpen en anale seks?
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:34
Omdat kortzichtigen seks (en dus ook beelden waar men opgewonden van wordt) verwarren met liefde.
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:36
Precies. Daarom heet het ook experimenteren, zo kom je erachter wat je ding is.
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:38
Voor veel mannen hangt denk ik hun gevoel van 'man-zijn' hiermee samen. Er zijn ook veel meer scheldwoorden voor homo dan voor lesbisch, en die worden meestal gebruikt door heteromannen onderling om elkaar af te zeiken. Jongetjes krijgen al vanaf vrij jonge leeftijd mee dat 'homo' iets is om je voor te schamen, zo wil je niet genoemd worden.
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:39
Mumper schreef: ↑27-10-2020 20:38Voor veel mannen hangt denk ik hun gevoel van 'man-zijn' hiermee samen. Er zijn ook veel meer scheldwoorden voor homo dan voor lesbisch, en die worden meestal gebruikt door heteromannen onderling om elkaar af te zeiken. Jongetjes krijgen al vanaf vrij jonge leeftijd mee dat 'homo' iets is om je voor te schamen, zo wil je niet genoemd worden.
En geweld richting homoseksuele mannen komt ook veel vaker voor dan richting lesbische vrouwen. Twee vrouwen samen = geil, twee mannen samen = smerig. Het is triest.
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:41
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:41
De meeste hetero’s zien de wereld van seksuele geaardheid iets zwart/witter dan de lhbt community denk ik
Een man die zegt niet vies te zijn van seks met een man is voor mij geen hetero, maar is op z’n minst een biseksueel (afhankelijk van andere seksuele voorkeuren).
dinsdag 27 oktober 2020 om 20:43
Babette2017 schreef: ↑27-10-2020 20:41De meeste hetero’s zien de wereld van seksuele geaardheid iets zwart/witter dan de lhbt community denk ik![]()
Een man die zegt niet vies te zijn van seks met een man is voor mij geen hetero, maar is op z’n minst een biseksueel (afhankelijk van andere seksuele voorkeuren).
En wat is dan jouw definitie van biseksueel? De algemene tendens is namelijk dat dat iets zegt over geaardheid (en dus ook over op welk geslacht je verliefd kunt worden).