Geheim van vriend
dinsdag 27 oktober 2020 om 17:05
Ik heb sinds 1 jaar een nieuwe vriend. Gaat allemaal prima en maken fijne toekomstplannen. Hij is nooit echt een prater geweest in vorige relaties maar bij mij voelt hij zich erg op zn gemak en kan hij goed zn gevoelens uiten. Nu waren we gisteren ook een dieper gesprek aan het voeren en toen vertelde hij mij dat toen hij 13,14 jaar was hij bij wijze van experiment/ontdekking een aantal seksuele handelingen met zijn neef van dezelfde leeftijd heeft gedaan. Dit is toch een aantal keer gebeurd. Met wederzijdse toestemming uiteraard. Ik ben de eerste tegen wie hij dit vertelt en hij schaamt zich ook erg. Het is echter niet zo dat hij hier zwaar aan tilt en hij denkt er ook nooit meer over na.
Sinds ik dit weet ben ik erg geschrokken. Als dit 1x gebeurd zou zijn had ik het kunnen plaatsen, maar dit is vaker gebeurd. Ook het feit dat hij toen wist dat het eigenlijk niet kon/mocht, maar het toch gedaan heeft.
Ik vind het fijn dat hij me in vertrouwen genomen heeft en wil hem niet veroordelen voor daden als kind, maar heb het wel moeilijk met dit. Ik had het liever niet geweten...
Sinds ik dit weet ben ik erg geschrokken. Als dit 1x gebeurd zou zijn had ik het kunnen plaatsen, maar dit is vaker gebeurd. Ook het feit dat hij toen wist dat het eigenlijk niet kon/mocht, maar het toch gedaan heeft.
Ik vind het fijn dat hij me in vertrouwen genomen heeft en wil hem niet veroordelen voor daden als kind, maar heb het wel moeilijk met dit. Ik had het liever niet geweten...
dinsdag 27 oktober 2020 om 18:48
Was dat ook met zijn neef?Nosy20 schreef: ↑27-10-2020 18:35Heel toevallig vorige week op Linda of Kekmama zag ik een soortgelijk verhaal. Vrouw was al zo'n 20 jaar met haar man die aan het begin van de relatie ook had verteld dat ie had geëxperimenteerd met twee mannen. Sprong toen hoog en laag dat het niks voorstelde en omdat zij ook eens zoiets had gedaan had ze er niks achter gezocht. Nou 20 jaar later trof ze hem aan in bed met een van hun beste vrienden (man). Lang verhaalp kort ze leven nog als getrouwd stel maar de sex deelt hij alleen nog maar met z'n minnaar.
Verder, ja dat soort dingen gebeuren. Maar dat hoeft niet.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 27-10-2020 18:49
4.64% gewijzigd
dinsdag 27 oktober 2020 om 18:49
Als het onder heteromannen zo'n taboe is, snap ik dat er niemand over praat...In_Tenebris schreef: ↑27-10-2020 18:47Dat heb ik niet gezegd. Ik denk alleen wel dat de manier waarop meiden met elkaar omgaan anders is dan bij jongens en sommige zaken ook anders uitgelegd kunnen worden. Ik weet alleen vrij zeker dat dit bij heteromannen zo goed als niet voorkomt en al zeker niet vaker. Van je seksuele identiteit ben je je al vrij vroeg bewust, ik wel tenminste. Schijnt ook een neurologisch ding te zijn volgens Swaab ( Wij zijn ons brein ).
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 27 oktober 2020 om 18:49
Ik heb altijd het vooroordeel dat mensen die zich daar wel druk over maken bang zijn dat ze dan zelf ook een keer kunnen uitglijden en op een pik vallen of zo. Dus om afstand te scheppen moet je die gedragingen heel duidelijk categoriseren en aan een identiteit koppelen als 'niet-mij'.Luci_Mster2 schreef: ↑27-10-2020 18:47Maar maakt dat wat uit op zich dan? Hoe volledig iemand hetero is of niet?
Daar zou ik me dan echt helemaal niet druk over maken.
dinsdag 27 oktober 2020 om 18:50
Ik heb dat soort dingen best vaak gehoord van zgn. stoere heteromanvrienden en ik denk idd dat ze dat niet tegen al hun stoere heteromanvrienden vertellen om die reden. Sommigen dan, de echt stoere zijn de schaamte nu wel voorbij.doornroosje9 schreef: ↑27-10-2020 18:49Als het onder heteromannen zo'n taboe is, snap ik dat er niemand over praat...
dinsdag 27 oktober 2020 om 18:52
Ik snap het probleem hier niet.
Zoveel mensen experimenteren, ook op seksueel vlak.
Zou niet weten waarom dit zo'n toestand is.
En het maakt ook geen moer uit of het om jongens of meisjes gaat, het is 2020 hé.
Zolang het maar met wederzijds goedvinden gebeurd is.
Ben je bang dat vriend homoseksuele gevoelens heeft, is dat het probleem?
Zoveel mensen experimenteren, ook op seksueel vlak.
Zou niet weten waarom dit zo'n toestand is.
En het maakt ook geen moer uit of het om jongens of meisjes gaat, het is 2020 hé.
Zolang het maar met wederzijds goedvinden gebeurd is.
Ben je bang dat vriend homoseksuele gevoelens heeft, is dat het probleem?
dinsdag 27 oktober 2020 om 18:54
Juist. Ik denk dat er gewoon veel minder ook ver gepraat wordt. Of minder gedaan omdat de angst en schaamte groter is door dit taboe wat erop rustdoornroosje9 schreef: ↑27-10-2020 18:49Als het onder heteromannen zo'n taboe is, snap ik dat er niemand over praat...
dinsdag 27 oktober 2020 om 18:56
Uitmaken doet het niet, ieder zijn ding. Als je een relatie hebt kan het wel een rol spelen. Wat volledige heteroseksualiteit is lijkt bijna een filosofisch ding. Ik heb nog nooit de behoefte gehad aan seks met een man en verwacht niet dat dat komt ook. Aan de andere kant heb je talloze mannen met een levenslange gevangenisstraf die daar anders over denken. Geloof alleen niet dat dit onder normale omstandigheden vaak voorkomt. Dat het twee neven zijn zou me minder kunnen schelen.
dinsdag 27 oktober 2020 om 18:57
Mumper schreef: ↑27-10-2020 18:49Ik heb altijd het vooroordeel dat mensen die zich daar wel druk over maken bang zijn dat ze dan zelf ook een keer kunnen uitglijden en op een pik vallen of zo. Dus om afstand te scheppen moet je die gedragingen heel duidelijk categoriseren en aan een identiteit koppelen als 'niet-mij'.
Op zich eens, al zijn er dingen waarvan ik weet dat ik nooit zou doen en dat ook van anderen niet echt op prijs kan stellen. Zoals o.a. puberseks met familieleden. Heel bekrompen, weet ik.
Zijn nog wel meer dingen waarbij ik flink afknap. Ben dus ook helemaal niet openminded op alle vlakken.
Maar die hebben niets te maken met wel of niet hetero kunnen zijn als je ooit seks met iemand van zelfde geslacht hebt gehad. En heeft ook niets met vrouw zijn of man zijn te maken.
En wat als TO's vriend nu niet 100% hetero is? Dan gaat hij meteen vreemd? Dan houd hij niet van TO?
dinsdag 27 oktober 2020 om 18:59
Niet 100% openminded?!Luci_Mster2 schreef: ↑27-10-2020 18:57Op zich eens, al zijn er dingen waarvan ik weet dat ik nooit zou doen en dat ook van anderen niet echt op prijs kan stellen. Zoals o.a. puberseks met familieleden. Heel bekrompen, weet ik.Zulke dingen kun je beter voor je houden bij mij.
Zijn nog wel meer dingen waarbij ik flink afknap. Ben dus ook helemaal niet openminded op alle vlakken.
Ach ja, ik ben eigenlijk niks 100% geloof ik.
Niet in alle kringen is stoer de norm. Ook daar hoor ik het niet. En om voor mezelf te spreken, ik had nog eerder een oma van 80 gedaan dan een vriendje toen ik 13 was. Of ben ik nu niet stoer?
Maar ben je wel 100% homo?Westerpaviljoen schreef: ↑27-10-2020 18:58IK heb een probleem
Ooit heb ik aan de piemel van iemand anders gezeten
Nu ben ik homo
Ik ga scheiden
dinsdag 27 oktober 2020 om 19:00
Dan is hij geen echte man, wat haar geen echte vrouw maakt?Luci_Mster2 schreef: ↑27-10-2020 18:57En wat als TO's vriend nu niet 100% hetero is? Dan gaat hij meteen vreemd? Dan houd hij niet van TO?
dinsdag 27 oktober 2020 om 19:01
Misschien een stoere gerontofielIn_Tenebris schreef: ↑27-10-2020 18:59Niet in alle kringen is stoer de norm. Ook daar hoor ik het niet. En om voor mezelf te spreken, ik had nog eerder een oma van 80 gedaan dan een vriendje toen ik 13 was. Of ben ik nu niet stoer?
dinsdag 27 oktober 2020 om 19:01
Het komt volgens mij bij vrijwel alle heteromannen (puberjongens) voor dat ze een korte tijd homoseksuele gevoelens hebben. Meer dan 80 % gaat over tot daadwerkelijk exprimenteren. In kostschool omgevingen en dergelijke: 100 %.In_Tenebris schreef: ↑27-10-2020 18:47Dat heb ik niet gezegd. Ik denk alleen wel dat de manier waarop meiden met elkaar omgaan anders is dan bij jongens en sommige zaken ook anders uitgelegd kunnen worden. Ik weet alleen vrij zeker dat dit bij heteromannen zo goed als niet voorkomt en al zeker niet vaker. Van je seksuele identiteit ben je je al vrij vroeg bewust, ik wel tenminste. Schijnt ook een neurologisch ding te zijn volgens Swaab ( Wij zijn ons brein ).
Het gebeurd veeeeeeeel meeeeeeer dan je denkt. De meeste mannen vergeten het weer, of willen er niet echt over praten (hoe zou dat nou komen?). Ik heb een heel goed geheugen, en ik was altijd nieuwsgierig, dus ik herinner me vele ervaringen met jongens van mijn leeftijd. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik mezelf niet 100 % hetero zou noemen.
Maar goed, zelfs als dit zo is, het staat je vrij dit onaatrekkelijk te vinden, of er even (of voor eeuwig) van te schrikken. Ik zou het wel zonde vinden als dit een goede relatie om zeep helpt. Ik vind het ook erg om te lezen dat je vriend zich zo schaamt. Als het leeftijdsgenoten betrof en beide deelnemers geheel vrijwillig mee deden zou daar geen reden voor moeten zijn.
dinsdag 27 oktober 2020 om 19:08
Westerpaviljoen schreef: ↑27-10-2020 19:05100%
Al moet ik zeggen dat mijn tollie dan wel weer veel groter was dan die van hem. Dat was dan wel weer macho.
Jij was wel opgewonden en hij niet?
dinsdag 27 oktober 2020 om 19:11
Charles en ik hebben gewoon een hele grote.
dinsdag 27 oktober 2020 om 19:13
Denk dat ik in dat geval ook wat meer experimenten gehad zou hebben, goed voor je zelfvertrouwen als je positief afsteekt!
dinsdag 27 oktober 2020 om 19:14
Hmmm als ik de reacties zo eens lees dan zijn we toch ver verwijderd van de seksuele revolutie in de jaren '60/'70... wat eigenlijk wel jammer is.
Want wat is er mis met seksuele experimenten al dan niet met je buurjongen of neef wanneer je 12/13/14 jaar oud bent? Het is een manier om een ander lichaam en dat van jezelf te ontdekken... en het is gewoon iets natuurlijk, je hormonen gaan door je lijf en je wil van alles ontdekken.
En of dat dan met iemand van hetzelfde geslacht is zegt imo helemaal niks. Dat er dan gelijk geopperd wordt dat het "raar" wanneer het 2 tienerjongens betreft daar vind ik wel wat van. Het gaat om wederzijds goedvinden, dat is hierin het allerbelangrijkste. Het geslacht en al dan niet neef/nicht vind ik het minst erge.
Ik heb ook geëxperimenteerd, en ik heb ook ervaring met andere vrouwen... ben ik dan gelijk lesbisch of biseksueel? Ik vind van niet... en als dat wel zo zou zijn... so what? Ik schrik wel een beetje van de ouderwetse en veroordelende opmerkingen hier...
Want wat is er mis met seksuele experimenten al dan niet met je buurjongen of neef wanneer je 12/13/14 jaar oud bent? Het is een manier om een ander lichaam en dat van jezelf te ontdekken... en het is gewoon iets natuurlijk, je hormonen gaan door je lijf en je wil van alles ontdekken.
En of dat dan met iemand van hetzelfde geslacht is zegt imo helemaal niks. Dat er dan gelijk geopperd wordt dat het "raar" wanneer het 2 tienerjongens betreft daar vind ik wel wat van. Het gaat om wederzijds goedvinden, dat is hierin het allerbelangrijkste. Het geslacht en al dan niet neef/nicht vind ik het minst erge.
Ik heb ook geëxperimenteerd, en ik heb ook ervaring met andere vrouwen... ben ik dan gelijk lesbisch of biseksueel? Ik vind van niet... en als dat wel zo zou zijn... so what? Ik schrik wel een beetje van de ouderwetse en veroordelende opmerkingen hier...
dinsdag 27 oktober 2020 om 19:20
ik denk het niet, maar ik denk wel dat de maatschappij wat toleranter is tegenover 2 zoenende vrouwen dan tegenover 2 zoenende mannen.Wageningen1985 schreef: ↑27-10-2020 18:13Heel veel denk ik, ik denk ook dat vrouwen vaker met vrouwen experimenteren dan man en man. Ik denk ook dat mannen die experimenteren met mannen vaker gay zijn dan vrouw bij vrouw.
Je kunt er als vrouw veel makkelijker voor uit komen dat je ooit eens iets met een vrouw hebt gedaan, veel mannen vinden dat zelfs gewoon een geil idee. Andersom een heel stuk minder
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 27 oktober 2020 om 19:21
Ik denk wel serieus dat je vriend homo of bi is.Lauren85 schreef: ↑27-10-2020 18:03Ja, het ging namelijk over seks met mensen van hetzelfde geslacht. Toen vertelde hij over deze ervaring en een ervaring met een man begin 20. Hij zou niet "vies" zijn van seks met een andere man maar dit hoeft niet meer van hem en hij heeft al zeker geen gevoelens of dergelijke naar mannen toe. En ja, ik geloof hem 100%.