Ervaring met omgangshuis?

28-10-2020 08:13 85 berichten
Heeft iemand hier ervaring met het omgangshuis? Mag je bijvoorbeeld zelf kiezen wanneer het jou het beste uitkomt? Moet je daar blijven wachten tot je kind klaar is?
En hoe is deze vorm van omgang voor kinderen? Vervreemden ze niet van de ouder voor wie de regeling is gemaakt?
Wat wil je nou eigenlijk met al je topics? Aandacht? medelijden? Trollen? Klagen? Slachtofferschap? Shockeren? Oplossen? Is het überhaupt wel allemaal waar?
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
28-10-2020 09:30
Ik wil inderdaad ook wel eens iets zonder kinderen doen en deze regeling vraagt meer van mij dan van haar, ik moet er mn werk op aan passen en ik heb nooit meer echt vrij tenzij ik ervoor betaal. Dan breng ik ze net zo lief niet, zij voegt momenteel toch niks toe aan hun leven en ik vind het zo onnodig moeilijker gemaakt.
Het was bij je eerste topic al duidelijk dat je de zorg als ouder niet wil dragen. Fijn dat jr het zelf nu ook eerlijk zegt.

Waarom ben je ooit aan kinderen begonnen? Je prioriteiten zijn er niet naar.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
TO: Stap 1---> meewerken aan het belang van je kinderen dat door externen veel beter ingeschat wordt dan door de ouders.
TO: Stap 2----> Als de weideweer een sterilisatie regelen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Was dat de reden dat je haar zo graag op wilde halen en in huis ging nemen...? Zodat je niet voor de kinderen hoeft te zorgen. Ik hoop oprecht dat de hulpverleners jouw motieven snel doorkrijgen en kiezen voor het beste van jouw kinderen en ze uit huis halen. Kolere zeg. Kan je door je drugsmisbruik niet meer normaal nadenken? Of bedenken wat het beste voor kinderen en ex is??? Is er niemand in de omgeving die jou af en toe eens flink door elkaar rammelt?

Maar misschien kun je nu eens iets goeds voor je kinderen doen en bij de hulpverlening aangeven dat je het beste voor ze wil en dat jij niet degene bent die ze het beste kan geven. En ze graag vrijwillig bij (netwerk) pleegzorg wilt onderbrengen. Dan heb jij gratis je vrije momentjes zonder die "blagen" en kunnen zij veilig opgroeien in liefde, voorspelbaarheid, warmte en geborgenheid.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Quaintrelle schreef:
28-10-2020 15:56
Het was bij je eerste topic al duidelijk dat je de zorg als ouder niet wil dragen. Fijn dat jr het zelf nu ook eerlijk zegt.

Waarom ben je ooit aan kinderen begonnen? Je prioriteiten zijn er niet naar.
Grappig genoeg vind jeugdzorg mij helemaal niet zo’n slechte pa, genoeg zorg, liefde en betrokkenheid. Ik kan prima zelf voor mn eigen kinderen zorgen.
Sinned77 schreef:
28-10-2020 09:30
Ik wil inderdaad ook wel eens iets zonder kinderen doen en deze regeling vraagt meer van mij dan van haar, ik moet er mn werk op aan passen en ik heb nooit meer echt vrij tenzij ik ervoor betaal. Dan breng ik ze net zo lief niet, zij voegt momenteel toch niks toe aan hun leven en ik vind het zo onnodig moeilijker gemaakt.
Nog geen week geleden wilde je haar bij je in huis nemen ook al zou dat de kinderen geen goed doen.
Nu maakt ze je leven moeilijker en wil je wel eens vrij.

Ikke ikke ikke.
En die arme kinderen dan? Wanneer ga je in hun belang denken?

Heb jij niet ook wat begeleiding nodig om te zorgen dat die kinderen niet nog meer schade en trauma oplopen?
Sinned77 schreef:
30-10-2020 22:47
Grappig genoeg vind jeugdzorg mij helemaal niet zo’n slechte pa, genoeg zorg, liefde en betrokkenheid. Ik kan prima zelf voor mn eigen kinderen zorgen.
Ga dat dan ook doen!
Sinned77 schreef:

Daarom hebben ze ook een OTS natuurlijk.
Sinned77 schreef:
In dat geval zou er geen onderzoek komen, als ze die conclusie al hadden getrokken vanuit de kinderbescherming.

En in hoeverre laat jij zien hoe jij hier in staat, of zeg je daar ja en amen om vervolgens op het forum de meest idiote plannen zoals het in huis halen van je ex te omschrijven?

En zou dat plan niet juist reden zijn geweest voor bij je ex betrokken hulpverleners om te melden dat er vooral voor de kinderen zorgen zijn en dat ook de huidige thuissituatie van de kinderen bekeken moet worden?
Een raadsonderzoek terwijl er al een OTS is en een gedwongen opname (die je in Nederland écht niet gauw krijgt) voor ma terwijl pa met verslavingsproblematiek kampt.

Ik heb een andere definitie van goed voor je kinderen zorgen, zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven