Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
belgali schreef:
30-10-2020 09:53
Joke De Vrind ging de spullen voor het geocachen halen in een kamer die van top tot teen vol opgestapelde zooi stond. Hoe kan je huis zo rommelig zijn als je allebei thuis zit ?
Daar schrok ik ook van. Niet alleen vanwege de rommel, maar met name vanwege de enorme hoeveelheid spullen. Waarom en hoe komen ze eraan?
Die mensen hebben echt (meer) hulp nodig.
belgali schreef:
30-10-2020 09:53
Ik ken toch mensen die dit jaar blij waren dat ze bij een reisbureau een pakketreis hadden geboekt - ik had mijn Amerika reis volledig zelf geboekt en heb toch een hoop meer moeite moeten doen om alles vergoed te krijgen / vouchers aan te vragen. Maar een auto boeken via het reisbureau ? Weer een tussenpersoon die er moet op verdienen.

Joke De Vrind ging de spullen voor het geocachen halen in een kamer die van top tot teen vol opgestapelde zooi stond. Hoe kan je huis zo rommelig zijn als je allebei thuis zit ?

De De Vrindjes hebben gewoon niets op orde. Daar zijn ze psychisch volgens mij gewoon niet toe in staat. Gezonde maaltijden bereiden, de financiën goed regelen, het huis schoon en opgeruimd houden, de kinderen goed verzorgen (kijk naar het haar van het meisje, wilde ongekamde bos), ze kunnen het gewoon allemaal niet.
Rosalind schreef:
30-10-2020 09:55
Daar schrok ik ook van. Niet alleen vanwege de rommel, maar met name vanwege de enorme hoeveelheid spullen. Waarom en hoe komen ze eraan?
Die mensen hebben echt (meer) hulp nodig.

Ze komen aan de spullen omdat ze van alles krijgen van instanties en ook omdat ze het grofvuil langsgaan en van alles meenemen waarvan ze denken "het goed te kunnen gebruiken" .
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook dat echt dat 't armere gezin verder begeleid wordt.
Het zijn geen verkeerde mensen maar ze hebben gewoon wel hulp nodig.

Giovanni snap ik eigenlijk ook niet zo goed. Ik zit in een soortgelijke situatie, alleenstaand (2 kleinere kinderen), iets hogere huur, oudere auto.
Ik snap niet dat zij met ongeveer €2000 netto (baan + ZZP) zo moeilijk rond komt. Natuurlijk is het zeker niet altijd een vetpot maar het is ook geen heel laag bedrag.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Gatti schreef:
30-10-2020 11:10
Giovanni snap ik eigenlijk ook niet zo goed. Ik zit in een soortgelijke situatie, alleenstaand (2 kleinere kinderen), iets hogere huur, oudere auto.
Ik snap niet dat zij met ongeveer €2000 netto (baan + ZZP) zo moeilijk rond komt. Natuurlijk is het zeker niet altijd een vetpot maar het is ook geen heel laag bedrag.
Dit inderdaad. Ik snap oprecht niet hoe je niet met dat bedrag rond kan komen. Haar huur is ook helemaal niet zo hoog.
PietjeBello schreef:
30-10-2020 11:11
Dit inderdaad. Ik snap oprecht niet hoe je niet met dat bedrag rond kan komen. Haar huur is ook helemaal niet zo hoog.

Geen overzicht/inzicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok van de enorme stapels met zooi in het hokje waar ze haar spulletjes ging halen. Volgens mij zijn hun ook gewoon een stel hoarders...
die gaan hun huis uit groeien door alle spullen die ze hebben...
En inderdaad, ze hebben hulp nodig met diverse dingen. Gezond koken, opruimen, verzorging etc.
Heb te doen met dat arme meisje, die heeft zo'n bos klitten dat krijg je er toch nooit meer uit?
fanatic schreef:
30-10-2020 11:26
Ik schrok van de enorme stapels met zooi in het hokje waar ze haar spulletjes ging halen. Volgens mij zijn hun ook gewoon een stel hoarders...
die gaan hun huis uit groeien door alle spullen die ze hebben...
En inderdaad, ze hebben hulp nodig met diverse dingen. Gezond koken, opruimen, verzorging etc.
Heb te doen met dat arme meisje, die heeft zo'n bos klitten dat krijg je er toch nooit meer uit?
Scheerapparaat erover... net als toen zoon luizen had :'(
Alle reacties Link kopieren
Programma is van de EO. Ik kopieer even hun "missie": Overtuigd van Gods liefde voor iedereen, willen we verhalen vertellen over God en het volgen van Jezus. Verhalen die levens veranderen, mensen raken en in beweging brengen om in liefde met elkaar te leven. Het Evangelie is een boodschap van geloof, hoop en liefde. Jezus laat ons zien wat Gods bedoeling is met ons leven en met deze wereld en hoe we in liefde met elkaar kunnen leven.

Daar vind ik dit programma niet echt in passen. Was toch meer "aapjes kijken". Een programma wat net zo goed op de commerciële had kunnen uitgezonden worden. Ik heb ook gekeken hoor, maar ergens had ik van de EO dan toch meer een helpende insteek verwacht - wat meer educatie bij de gezinnen ook. Uiteindelijk was dit maar een sensatie programma gericht op de kijkcijfers. Beau maakt bij de commerciële zenders meer integere programma's.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
belgali schreef:
30-10-2020 11:54
Programma is van de EO. Ik kopieer even hun "missie": Overtuigd van Gods liefde voor iedereen, willen we verhalen vertellen over God en het volgen van Jezus. Verhalen die levens veranderen, mensen raken en in beweging brengen om in liefde met elkaar te leven. Het Evangelie is een boodschap van geloof, hoop en liefde. Jezus laat ons zien wat Gods bedoeling is met ons leven en met deze wereld en hoe we in liefde met elkaar kunnen leven.

Daar vind ik dit programma niet echt in passen. Was toch meer "aapjes kijken". Een programma wat net zo goed op de commerciële had kunnen uitgezonden worden. Ik heb ook gekeken hoor, maar ergens had ik van de EO dan toch meer een helpende insteek verwacht - wat meer educatie bij de gezinnen ook. Uiteindelijk was dit maar een sensatie programma gericht op de kijkcijfers. Beau maakt bij de commerciële zenders meer integere programma's.

Helemaal met je eens.
@Gatti en Piccobello: Is het inderdaad 1700 euro PLUS het ZZP inkomen? Ik dacht totaal 1700 euro maar dat zal ik mis hebben dan.
Ze had 1200 euro vaste lasten begreep ik dus dan blijft er 500 over voor alles.
Is te doen maar niet makkelijk met auto-onderhoud, sparen, kleding, kapper enz.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
30-10-2020 11:54
Programma is van de EO. Ik kopieer even hun "missie": Overtuigd van Gods liefde voor iedereen, willen we verhalen vertellen over God en het volgen van Jezus. Verhalen die levens veranderen, mensen raken en in beweging brengen om in liefde met elkaar te leven. Het Evangelie is een boodschap van geloof, hoop en liefde. Jezus laat ons zien wat Gods bedoeling is met ons leven en met deze wereld en hoe we in liefde met elkaar kunnen leven.

Daar vind ik dit programma niet echt in passen. Was toch meer "aapjes kijken". Een programma wat net zo goed op de commerciële had kunnen uitgezonden worden. Ik heb ook gekeken hoor, maar ergens had ik van de EO dan toch meer een helpende insteek verwacht - wat meer educatie bij de gezinnen ook. Uiteindelijk was dit maar een sensatie programma gericht op de kijkcijfers. Beau maakt bij de commerciële zenders meer integere programma's.
Het gezin met de 7 kinderen was wel echt EO. Dat soort gezinnen bestaat amper, in tegenstelling tot de andere voorbeelden. Je had evengoed een normaal gezin met drie kinderen kunnen nemen, met iets minder inkomen, maar ook met planningsvaardigheden. Volgens mij was het de bedoeling van de EO om grote gezinnen te promoten.

Wat ik ook miste was een oudere. Daar zijn er steeds meer van, die wonen vaak alleen, hebben soms hogere kosten aan gezondheid, en weinig mogelijkheden om hun inkomen te vergroten.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
een vriendin van mijn moeder, heeft net zoals Joke het 1 en ander meegemaakt in haar jeugd. Onveilig, eenzaam e.d. en dat gebeurde nog een keer met haar ex-man. Zij leeft dus ongeveer net zo. Geen schulden maar wel bijstand en haar huis is hutjemutje vol. Alles op de weggeefhoek haalt ze op, of ze krijgt omdat mensen weten dat ze een bijstandsuitkering heeft, of ze gaat langs de kringloop. En alles wordt bewaard, er gaat niets weg.
Het geeft haar een veilig en beschermd gevoel. Ook haar keukenkastjes, koelkast en vriezer puilen uit. Toch als er een aanbieding is gaat ze dat gelijk kopen.
Ze heeft het hart op de goede plaats, en als ze iets kan delen doet ze dat. Ik zou zo niet kunnen leven, maar zij wel en daar gaat het om. Haar huis opruimen doe je haar beslist geen plezier mee.
VGM1980 schreef:
30-10-2020 13:27
een vriendin van mijn moeder, heeft net zoals Joke het 1 en ander meegemaakt in haar jeugd. Onveilig, eenzaam e.d. en dat gebeurde nog een keer met haar ex-man. Zij leeft dus ongeveer net zo. Geen schulden maar wel bijstand en haar huis is hutjemutje vol. Alles op de weggeefhoek haalt ze op, of ze krijgt omdat mensen weten dat ze een bijstandsuitkering heeft, of ze gaat langs de kringloop. En alles wordt bewaard, er gaat niets weg.
Het geeft haar een veilig en beschermd gevoel. Ook haar keukenkastjes, koelkast en vriezer puilen uit. Toch als er een aanbieding is gaat ze dat gelijk kopen.
Ze heeft het hart op de goede plaats, en als ze iets kan delen doet ze dat. Ik zou zo niet kunnen leven, maar zij wel en daar gaat het om. Haar huis opruimen doe je haar beslist geen plezier mee.

Dit soort dingen zag je ook in dat programma op RTL(?) over hoarders. Die mensen raakten in paniek als er dingen weggegooid werden en hun huis werd leger en leger. Ze ontlenen hun veiligheidsgevoel aan een huis vol spullen inderdaad.
Eigenlijk is het zielig.
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
30-10-2020 11:10
Ik hoop ook dat echt dat 't armere gezin verder begeleid wordt.
Het zijn geen verkeerde mensen maar ze hebben gewoon wel hulp nodig.

Giovanni snap ik eigenlijk ook niet zo goed. Ik zit in een soortgelijke situatie, alleenstaand (2 kleinere kinderen), iets hogere huur, oudere auto.
Ik snap niet dat zij met ongeveer €2000 netto (baan + ZZP) zo moeilijk rond komt. Natuurlijk is het zeker niet altijd een vetpot maar het is ook geen heel laag bedrag.
Er is best een verschil mbt leeftijd kinderen. Boven de 18, geen kinderbijslag en geen kindgebonden budget.

Onder de 18 wel KGB en KB, dit kan tot 600 euro per maand schelen als je twee kinderen onder de 18 hebt.

Bij kinderen onder de 12 krijg je ook nog ICK, is ook ruim 200 per maand. Dus het zou zo maar kunnen dat jij 800 eur per maand meer hebt dan Giovanna, terwijl je miss hetzelfde netto inkomen hebt ongeveer.

Maar dat weten we niet precies, want we hebben niet alles precies inzichtelijk aan toeslagen bij giovanna.

Los daarvan, ik vind het knap dat jij goed rondkomt. Ik denk ook dat dit wel mogelijk is, maar dat giovanna bijna een soort bang is van cijfers. Ze raakt in paniek en dat helpt niet.
zusjevanlady_day wijzigde dit bericht op 30-10-2020 14:16
2.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
30-10-2020 11:15
Geen overzicht/inzicht.
Ja dit denk ik dus ook.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
30-10-2020 13:26
Het gezin met de 7 kinderen was wel echt EO. Dat soort gezinnen bestaat amper, in tegenstelling tot de andere voorbeelden. Je had evengoed een normaal gezin met drie kinderen kunnen nemen, met iets minder inkomen, maar ook met planningsvaardigheden. Volgens mij was het de bedoeling van de EO om grote gezinnen te promoten.

Wat ik ook miste was een oudere. Daar zijn er steeds meer van, die wonen vaak alleen, hebben soms hogere kosten aan gezondheid, en weinig mogelijkheden om hun inkomen te vergroten.
Nog een serie maken dan maar.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook niet dat 't voor Giovanni een vetpot is. Maar heel weinig is het ook niet.

Ik denk inderdaad dat ze geen goed overzicht heeft.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
30-10-2020 10:43
De De Vrindjes hebben gewoon niets op orde. Daar zijn ze psychisch volgens mij gewoon niet toe in staat. Gezonde maaltijden bereiden, de financiën goed regelen, het huis schoon en opgeruimd houden, de kinderen goed verzorgen (kijk naar het haar van het meisje, wilde ongekamde bos), ze kunnen het gewoon allemaal niet.
Zij kan zich zelf ook beter gaan verzorgen. Zoals die buurvrouw al zei die haar haren knipte neem een leuk model kapsel.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
30-10-2020 11:54
Programma is van de EO. Ik kopieer even hun "missie": Overtuigd van Gods liefde voor iedereen, willen we verhalen vertellen over God en het volgen van Jezus. Verhalen die levens veranderen, mensen raken en in beweging brengen om in liefde met elkaar te leven. Het Evangelie is een boodschap van geloof, hoop en liefde. Jezus laat ons zien wat Gods bedoeling is met ons leven en met deze wereld en hoe we in liefde met elkaar kunnen leven.

Daar vind ik dit programma niet echt in passen. Was toch meer "aapjes kijken". Een programma wat net zo goed op de commerciële had kunnen uitgezonden worden. Ik heb ook gekeken hoor, maar ergens had ik van de EO dan toch meer een helpende insteek verwacht - wat meer educatie bij de gezinnen ook. Uiteindelijk was dit maar een sensatie programma gericht op de kijkcijfers. Beau maakt bij de commerciële zenders meer integere programma's.
Helemaal mee eens!
Keuken1987 schreef:
30-10-2020 14:26
Zij kan zich zelf ook beter gaan verzorgen. Zoals die buurvrouw al zei die haar haren knipte neem een leuk model kapsel.

Het nadeel van een leuk model kapsel is dat je dat bij moet houden bij de kapper en daar heeft ze geen geld voor.
Maar netjes borstelen en leuk vastzetten kan wel.
Alle reacties Link kopieren
Die Joke is toch zwak begaafd? Ze giechelt als een klein kind.
30 euro per week aan sigaretten, maar geen winterjas voor kind ?

Die vader van 5 liep in een pyama broek ?
en dat warme eten ? Maak een pan stamppot met gehaktballen voor 5 euro klaar.
Pan nasi, ze , macaroni, etc
Gatti schreef:
30-10-2020 14:23
Ik zeg ook niet dat 't voor Giovanni een vetpot is. Maar heel weinig is het ook niet.

Ik denk inderdaad dat ze geen goed overzicht heeft.
Geen idee wat er in die vrouw haar leven is gebeurd eerder, maar ze lijkt wel bang voor geld en instanties ofzo.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
30-10-2020 10:43
De De Vrindjes hebben gewoon niets op orde. Daar zijn ze psychisch volgens mij gewoon niet toe in staat. Gezonde maaltijden bereiden, de financiën goed regelen, het huis schoon en opgeruimd houden, de kinderen goed verzorgen (kijk naar het haar van het meisje, wilde ongekamde bos), ze kunnen het gewoon allemaal niet.
Volgens mij hebben ze heel veel begeleiding nodig, maar in Nederland heb je hele wijken met dit soort gezinnen. Het lijkt mij onbegonnen werk om dit soort mensen aan de hand te nemen. Het is ook een vicieuze cirkel, die kinderen groeien op die manier op en weten niet beter. Knap om het dan helemaal anders te gaan doen als je zelf volwassen bent. Wel een groot probleem en kost de gemeenschap klauwen vol met geld.
belgali schreef:
30-10-2020 11:54
Programma is van de EO. Ik kopieer even hun "missie": Overtuigd van Gods liefde voor iedereen, willen we verhalen vertellen over God en het volgen van Jezus. Verhalen die levens veranderen, mensen raken en in beweging brengen om in liefde met elkaar te leven. Het Evangelie is een boodschap van geloof, hoop en liefde. Jezus laat ons zien wat Gods bedoeling is met ons leven en met deze wereld en hoe we in liefde met elkaar kunnen leven.

Daar vind ik dit programma niet echt in passen. Was toch meer "aapjes kijken". Een programma wat net zo goed op de commerciële had kunnen uitgezonden worden. Ik heb ook gekeken hoor, maar ergens had ik van de EO dan toch meer een helpende insteek verwacht - wat meer educatie bij de gezinnen ook. Uiteindelijk was dit maar een sensatie programma gericht op de kijkcijfers.
Eens! Steenrijk/straatarm op sbs6 heeft minstens zoveel inzicht op de kijkers in de cijfers van de gezinnen. En de EO is wel een publieke omroep waar je dan die educatie van verwacht. Gewoon gecaste gezinnen voor de camera gooien en met poeha zogenaamd hun bankrekeningen laten zien is eigenlijk te idioot voor woorden, denken ze dat de kijkers debiel zijn ofso? Ik vermoed trouwens dat het ook te maken heeft met ingekochte programma's van producers die voor iedereen werken. De EO maakt zelf niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven