Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Klinkt goed, een bibliotheek(je) in huis.

Hier is het lekker zonnig aan het worden, ik ga maar eens naar buiten.
Bridge35 schreef:
31-10-2020 12:51
Ik zou ook heel graag een bibliotheek in huis willen. Lijkt me fantastisch. Mijn buurvrouw heeft het op zolder.
Lijkt mij ook geweldig. Van de vloer tot plafond boekenkasten. Met een trapje erbij :)

Kwebbel stuur een beetje zon deze kant op a.u.b.
Nu jullie het zo zeggen: ja, ik krijg een soort eigen bibliotheek. Er staan namelijk ook nog kinderboeken op de planken, die niet weggaan.

ja, Kwebbel, doe ons ook eens wat zon!
Later is nu
Nou de zon is hier weer weg helaas. Was van korte duur :(
Dat komt omdat ie nu hier is :hello:
Later is nu
Bij ons blijft hij , op één half uurtje na, gewoon weg. Ook nu weer somber en chagrijnig qua weer.
Ik ga zo naar mijn werk en daarna lekker 4 dagen vrij.
Morgen geen les, inhaalslag voor de gezakten. Dus dan kan ik me mooi op mijn achterstallige verslagen storten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Er waren nog 2 mandjes buiten bij de hema, dus ik had geluk ;)
Stond bij de kassa te wachten en schuin achter me stond een medewerkster alle mandjes schoon te maken. Met hetzelfde doekje, zonder te wisselen :facepalm: Dan heeft dat schoonmaken ook niet heel veel zin geloof ik..

Afijn, ik ben min of meer geslaagd.
Hier bleef het de hele middag wel redelijk zonnig! Wat een weer! Echt lekker. Ben nu wel doodop.
Succes Lientje op het werk en fijn dat je morgen geen les hebt.
Mandjes schoonmaken is ook een beetje dubbel als je ook handgel gebruikt.

Ik heb trouwens hele fijne handgel van Zeeman. In drie geuren verkrijgbaar. Sommige handgels ruiken alsof iemand over je hand gekotst heeft...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@suzy ja dat ook nog eens inderdaad. Ik had mijn handen gedesinfecteerd voordat ik het mandje pakte..
Toen ik daarna de blokker inging, leek het wel alsof ze er lijm in hadden gedaan, ik had echt plakhanden.
Nankurunaisa schreef:
31-10-2020 16:53
Hier bleef het de hele middag wel redelijk zonnig! Wat een weer! Echt lekker. Ben nu wel doodop.
Succes Lientje op het werk en fijn dat je morgen geen les hebt.
Morgen heb ik sowieso geen les hoor, dan is het zondag. Maandag heb ik vrij.
Mijn dienst liep vanavond minder soepel dan gisteravond helaas.
Lichtelijk chaotisch af en toe. Volgende keer beter hoop ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goedemorgen Lientje. Oeps ik bedoelde maandag natuurlijk. Jammer dat de dienst minder soepel ging dan de dag ervoor. Ik werd vanochtend wakker met zoveel nekpijn dat ik me er echt niet goed door voel. Gelukkig hoef ik niks vandaag.
suzyqfive schreef:
31-10-2020 17:00
Mandjes schoonmaken is ook een beetje dubbel als je ook handgel gebruikt.

Ik heb trouwens hele fijne handgel van Zeeman. In drie geuren verkrijgbaar. Sommige handgels ruiken alsof iemand over je hand gekotst heeft...

Dat probeer ik mijn collega ook aan het verstand te krijgen. Hij heeft het steeds over het werk van een kennis, waar continu iemand bezig is om deurklinken ed schoon te maken. Dus dan zeg ik 'maar er staat overal handgel, als je dat gewoon gebruikt....', maar nee, dan gaat het weer over die schoonmaker. Echt, pak elk uur een doekje en ga langs de deuren, we hebben iets van 25 deurklinken in het gebouw, zo gebeurt :nut:

Afijn
Goedemorgen :sun:

De zon schijnt, maar er is regen voorspeld, dus nu voel ik 'druk' om nu op pad te gaan en wat te doen, maar ik moet nog wat ontwaken enzo. Lastig :proud:

Jammer dat je dienst toch wat drukker was, Lientje.

Mooie paddenstoel Nankurunaisa! Vervelend van je nekpijn. :(
Later is nu
Dankjewel Dreamer. Ik heb heel veel verschillende gezien. Rode, gele, paarse, witte bruine en veel zwammen. Was ook lekker om weer eens in het bos te zijn. Dit bos is 20 min rijden van mij uit thuis en ik wist van vorig jaar dat daar veel paddenstoelen waren. Zo hebben we elk jaar een paar vaste plekken waar ik heen wil. Bijvoorbeeld als de heide in bloei is wil ik naar de brunssumerheide. Als het echt paddenstoelenseizoen is dus naar dit specifieke bos.
Leuk, paddenstoelen! Ik heb een hekel aan dit seizoen maar niet qua kleuren van de bladeren en de paddenstoelen. Normaal heb ik pyjamadag vandaag maar ik wil er vanmiddag wel even uit. Zit nu nog wel in mijn pyjama maar ga zo douchen :proud:
Wat fijn dat zulke plekjes hebt!

De klei geeft toch wat minder variatie :)
Later is nu
Kwebbeltje91 schreef:
01-11-2020 09:57
Leuk, paddenstoelen! Ik heb een hekel aan dit seizoen maar niet qua kleuren van de bladeren en de paddenstoelen. Normaal heb ik pyjamadag vandaag maar ik wil er vanmiddag wel even uit. Zit nu nog wel in mijn pyjama maar ga zo douchen :proud:

Zo zit ik ook inderdaad. Net als dat ik een hekel heb aan kou, maar sneeuw wel mooi vind. Dilemma's :mrgreen:

Dan hoop ik ook voor jou dat het droog blijft! :sun:
Later is nu
Dreamer schreef:
01-11-2020 09:58
Zo zit ik ook inderdaad. Net als dat ik een hekel heb aan kou, maar sneeuw wel mooi vind. Dilemma's :mrgreen:

Dan hoop ik ook voor jou dat het droog blijft! :sun:
Haha ik ken het :proud:
Ja dat hoop ik ook!
Le Niña is net weet beginnen dus dikke kans, dat als ze sterk is, dat we een flinke periode met vorst krijgen. Het weerbeeld van dit najaar lijkt erg op het najaar van ‘96 en in januari ‘97 is toen de laatste Elfstedentocht gereden.

(Zou lullig zijn als er net wel dit jaar de mogelijkheid is voor een Elfstedentocht :rofl: )
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja Suzy dat zou heel zuur zijn voor de mensen die mee willen doen.

Ik lig lekker voor de tv met een trui vest en dekbed, maar nog koud. Heb het rijk voor mij alleen en kijk series.
Lijkt mij leuk om in een zangkoortje te zingen, maar haha ik kan helemaal niet zingen. Geen idee hoe ik er op kom, maar als ik alleen thuis ben zing ik lekker mee op alle muziek en dat vind ik toch altijd lekker.
Zingen is ook een heerlijke ontspanning, Nankurunaisa. Ik doe het ook alleen als er niemand bij is, want anderen vinden het helemaal niet ontspannend als ik zing :proud:

Als het écht zo koud wordt dat er een Elfstedentocht mogelijk is, dan passen ze daar vást wel een mouw aan. Gewoon afzetten voor publiek (dan zou er sowieso eerder een Elfstedentocht kunnen, want veel minder mensen op het ijs)

Ik ben spullen van oudste aan het opruimen. Al 3 jaar uit huis en nog steeds een kamer vol frutsels. Het is net of hij nu echt weg is, eigenlijk. Van foto's kon hij niet aangeven wat weg mocht, dus alles zit in dozen onder m'n bureau. Z'n boeken staan gewoon op de planken :-]
Later is nu
Ik had via de Lidl een stoomreinifer besteld. Deze moest ik nog steeds testen voordat ik hem niet meer kon terugsturen.. dus toch maar even de douche geprobeerd. Hij maakt het kalk en de schimmel echt niet schoon. Dus toch maar schoonmaakspul erop en dan stomen. Geen goed idee want je ademt het 3x zo erg in. Daarnaast werkt het nog niet. Dus hij gaat terug.
Ik zie op internet altijd van die filmpjes dat alles zo schoon wordt etc.. nou dan moet je denk ik dus een apparaat kopen dat een paar keer zo duur is. Nu weer terug de bank op. Geen zin om de douche verder schoon te maken, dat komt nog wel.
Mijn man bestelt ook altijd allerlei apparaten, die reinigen makkelijker zouden moeten maken. Ik vind nog steeds een schuursponsje met sop en eventueel wat jif/cif nog steeds het beste werken. Kan me wel voorstellen dat een stoomreiniger goed zou kunnen werken op vette oppervlakten, zoals ramen in de keuken ofzo.

Ik heb een uurtje gefietst. Had 2 fietstassen vol boeken, ben ze allemaal kwijtgeraakt in minibiebs. :-D
Later is nu
Ik heb een goede stoomreiniger gehad maar jaren aangekoekt vuil gaat niet zomaar weg natuurlijk.
Ik heb nu een vloerstoomreiniger. Die is wel super voor mijn vloer.
Lekker fietsen Dreamer en leuk dat je boeken uitdeelt voor anderen.
De douche wordt regelmatig schoongemaakt hoor, dus het is geen vuil dat jarenlang zit. We hebben een badkamer zonder afzuiging en weinig mogelijkheid om te luchten waardoor het veel vochtig blijft en schimmel dus snel een kans krijgt. Daarnaast tegels met structuur waar alles makkelijk tussen blijft zitten. Wie kiest er ook zoiets (zat er al in toen we kwamen wonen).
De vloeren worden hier niet extreem vies omdat we zelden mensen over de vloer krijgen en we zelf alleen maar op sloffen of sokken lopen. Alleen de keuken natuurlijk met eventueel spetters en druppels van het afwassen. Die wordt ook regelmatig gedweild.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven