Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Goedemorgen,
Fijn dat het een rustige avond was Lientje.

Hier goed geslapen, nu aan het ontbijt. Ik wil vanmiddag even naar de blokker en hopelijk ook de hema (kon ik van de week niet in omdat er geen mandjes waren en ik had geen zin om te wachten).
Verder is zaterdag hier bijna altijd een huishouddagje ;)
Voor vanavond heb ik iets uit de vriezer gehaald, dus daar heb ik het makkelijk mee.
Nankurunaisa schreef:
31-10-2020 08:48
Goedemorgen allemaal!
Ik ga vandaag een korte herfstwandeling maken en foto's maken van paddestoelen.
Kijken of ik het volhoud.

Wat zijn jullie plannen?

EHR dat is goed hoor!
Leuk Nanku! Ik vind paddenstoelen ook altijd erg leuk.
Goedemorgen,

Veel plezier met wat jullie gedaan doen vandaag!

Ik moet over een uurtje naar de huisartsenpost. Gisteravond is de pijn met bijbehorende uitstraling dusdanig toegenomen dat we de huisartsenpost nog maar gebeld hebben. De huisarts belde om 2:45 pas terug. Aangezien er dan toch niks meer te doen valt besloten om maar tot vanochtend te wachten in de ijdele hoop dat het weer wat beter zou gaan.
Veel plezier Nankuru!

Ik ga me vandaag weer even op het huishouden storten. En nog even naar het paard.
Verder zit ik nu op de bank de folders uit te pluizen, daar pak ik zo een kop koffie bij.

Voor de Jan van Haasteren puzzel liefhebbers, de trekpleister heeft er komende week 3 in de aanbieding voor 9 euro per stuk.
950 stukjes dus geen super grote maar toch.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
O jakkes Bridge, dat klinkt weer heel naar! Sterkte!

Kwebbel, succes in de Hema en de Blokker.

Ik hoop voor vanavond weer zo'n dienst. Morgen heb ik lekker vrij.
lientje69 wijzigde dit bericht op 31-10-2020 09:46
4.79% gewijzigd
Sterkte bridge
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik hoop met je mee Lientje. Afgelopen donderdag regende het, dus vandaar dat ik niet wilde wachten ;) En nu is het droog en best warm voor de tijd van het jaar.

Sterkte Bridge!
goedemorgen :sun:

Hier is het weer hetzelfde als gisteren, miezerregen. Dat was niet wat er beloofd was. :thunder: Hopelijk klaart het nog op.

Veel plezier met fotograferen, Nanku! Hier in de wijk zie ik eigenlijk voornamelijk inktzwammen. Mooi, maar jammer. Ohja, en van die verzameling (dorpjes) kleine gladde beige .... Ik heb een paddenstoelenboek in mn minibieb staan, misschien moet k die er toch even bijhalen :-]

Hè, vervelend Bridge, dat het toch weer zoveel erger werd :hug:
Sterkte ermee.

Man is helemaal blij m'n boeken naar boven aan het brengen.

Ik heb trouwens spierpijn in m'n wangen en hals van dat gekke bekken trekken gisteren :rofl:
Gelukkig alleen als ik zo'n bek trek.
Later is nu
Thanks. Ik verwacht niet zoveel van het consult, maar ik hoop wel dat we de pijnstilling nog wat aan kunnen passen zodat het wat draaglijker wordt.
Dreamer schreef:
31-10-2020 09:56
goedemorgen :sun:

Hier is het weer hetzelfde als gisteren, miezerregen. Dat was niet wat er beloofd was. :thunder: Hopelijk klaart het nog op.

Veel plezier met fotograferen, Nanku! Hier in de wijk zie ik eigenlijk voornamelijk inktzwammen. Mooi, maar jammer. Ohja, en van die verzameling (dorpjes) kleine gladde beige .... Ik heb een paddenstoelenboek in mn minibieb staan, misschien moet k die er toch even bijhalen :-]

Hè, vervelend Bridge, dat het toch weer zoveel erger werd :hug:
Sterkte ermee.

Man is helemaal blij m'n boeken naar boven aan het brengen.

Ik heb trouwens spierpijn in m'n wangen en hals van dat gekke bekken trekken gisteren :rofl:
Gelukkig alleen als ik zo'n bek trek.
Ik heb een paar bijzondere in de tuin staan. Geen idee wat voor 🤣.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik woon tegen het bos aan, in het bos zie ik voornamelijk van die kleine zwammetjes. Die zijn wel leuk te fotograferen. Vorig jaar heb ik voor het eerst vliegenzwammen kunnen fotograferen, ook erg leuk maar die vind ik niet hier in de buurt helaas.
Leuk zo een boek Dreamer, ik zal na het wandelen eens googlen wat ik op de foto heb gezet. Heb geen camera dus het worden gewoon foto's met mijn telefoon.

Ik ben wel een beetje jaloers Dreamer. Ik wil ook een eigen kamer met zo een lekkere grote zitstoel en een kast met boeken. Haha droom voor het volgende huis.

Lientje ik hoop dat je inderdaad nog zo een fijne dienst hebt.

Bridge heel veel succes, hopelijk kunnen ze iets voor je doen.
Morfine voorgeschreven gekregen. Verder wordt er geen actie ondernomen nu.
suzyqfive schreef:
31-10-2020 10:04
Even het boekje uit Dreamers minibieb ophalen dan.
suzyqfive schreef:
31-10-2020 10:04

Vorig jaar stond er een hele bijzondere in het park. Die staat voorop het paddenstoelenboekje :-]
Is inderdaad leuk zo'n boekje, maar ik doe er weinig mee. Dacht dat het leuk zou zijn voor mensen in de omgeving, samen met de kinderen paddenstoelen determineren, maar kennelijk niet.

Vliegenzwammen staan vaak in het bos he? Vroeger vaak in Drenthe gefotografeerd. :heart:

Ik krijg die kamer vooral, omdat al die boeken dan eens uit de woonkamer zijn, Nanku :proud:
Nouja, en ik hoop er te kunnen werken, wanneer man aan het vergaderen is. De bank moet nog komen en er moeten nog spullen van oudste opgeruimd.
Maar ik weet van mezelf dat k toch het liefst in de woonkamer zit. Is warmer, er is een tv en de hond is daar. (als ik wat simpels aan het doen ben zoals boeken registreren voor bookcrossing, dan vind ik het lekker om er een praatprogramma bij aan te hebben)

De hond is weer geknipt en die heeft het nu koud. Denk ik. Dus ik dek 'm steeds toe en dat zit ie me als een soort baby Yoda van Star Wars aan te kijken (ik ken de film niet, maar de plaatjes wel)

Afbeelding

Echt tot en met de oortjes.
Later is nu
Bridge35 schreef:
31-10-2020 11:13
Morfine voorgeschreven gekregen. Verder wordt er geen actie ondernomen nu.
Jammer dat ze verder niets doen. Maar hoop dat dit dan in elk geval voldoende is om de pijn wat te laten minderen.
lientje69 schreef:
31-10-2020 11:26
Jammer dat ze verder niets doen. Maar hoop dat dit dan in elk geval voldoende is om de pijn wat te laten minderen.
De algemeen geldende gedachtengang dat men op de SEH nu ook niet verder zal kijken. De huisarts adviseerde wel om maandag meteen contact op te nemen met de poli om te kijken of de afspraak met de neurologe vervroegd kan worden.
Ik heb het paard verzorgd en zit nu aan de koffie. Zo nog eten koken voor vanavond zodat oudste dat kan opwarmen vanavond, het wordt boerenkoolstamppot.
Kan ik gelijk een bakje uitscheppen voor tijdens mijn avonddienst.

In huis heb ik naast een wasje , de kattenbak verschonen en de afwasmachine legen nog weinig gedaan. Misschien later nog even, ik ga eerst even rustig van mijn koffie genieten en daarna eten koken.
Nankurunaisa schreef:
31-10-2020 10:25
Leuk zo een boek Dreamer, ik zal na het wandelen eens googlen wat ik op de foto heb gezet. Heb geen camera dus het worden gewoon foto's met mijn telefoon.

Ik ben wel een beetje jaloers Dreamer. Ik wil ook een eigen kamer met zo een lekkere grote zitstoel en een kast met boeken. Haha droom voor het volgende huis.

Lientje ik hoop dat je inderdaad nog zo een fijne dienst hebt.

Bridge heel veel succes, hopelijk kunnen ze iets voor je doen.
Zet de app ‘PlantSnap’ of iNaturalist op je telefoon. Als je dan de foto in de app zet zoekt ie de juiste naam erbij + meer info.
Hier staat morgen boerenkool op het programma 💪.

Wij doen straks even een rondje kringloopjes. Vriend moet even naar zijn kast bij de kringloop (je kan daar een kast huren en je eigen spullen verkopen).
Klinkt goed een eigen kamer met boeken Dreamer.

Bedankt voor de tip Lientje, ik ga volgende week even bij de Trekpleister kijken.

Vandaag een iets betere dag. En heb al best veel gedaan vind ik zelf. Boodschappen gehaald, bed verschoond en een paar wasjes gedraaid. Man is elders aan het klussen dus ik heb het rijk alleen. Heerlijk.

Allemaal veel plezier met dat wat jullie op de planning hebben staan. Fijne dag.
Dat zijn allemaal boeken die weggaan, Fladderak ;-D
Ik kreeg laatst 2 dozen vol met boeken van Konsalik, Harrold Robbins en John Grisham. Ook een doos met kinderboeken, waaronder een stapeltje Pinkeltjes. Die zoek ik nog uit, want mogelijk wil ik daar een aantal toch van houden bij mijn eigen serie. (die boeken zijn echt hopeloos ouderwets, helaas, maar nostalgie enzo)

Ik wilde vandaag op de fiets wat minibiebs bijvullen (ook in jouw buurt) maar het weer zit niet mee. Hoewel ik net een streepje zon zag, is het nu weer somber.
Later is nu
Fladderak schreef:
31-10-2020 12:03
Klinkt goed een eigen kamer met boeken Dreamer.

Bedankt voor de tip Lientje, ik ga volgende week even bij de Trekpleister kijken.

Vandaag een iets betere dag. En heb al best veel gedaan vind ik zelf. Boodschappen gehaald, bed verschoond en een paar wasjes gedraaid. Man is elders aan het klussen dus ik heb het rijk alleen. Heerlijk.

Allemaal veel plezier met dat wat jullie op de planning hebben staan. Fijne dag.
Fijn dat je een wat betere dag hebt!
Dreamer schreef:
31-10-2020 12:08
Dat zijn allemaal boeken die weggaan, Fladderak ;-D
Ik kreeg laatst 2 dozen vol met boeken van Konsalik, Harrold Robbins en John Grisham. Ook een doos met kinderboeken, waaronder een stapeltje Pinkeltjes. Die zoek ik nog uit, want mogelijk wil ik daar een aantal toch van houden bij mijn eigen serie. (die boeken zijn echt hopeloos ouderwets, helaas, maar nostalgie enzo)

Ik wilde vandaag op de fiets wat minibiebs bijvullen (ook in jouw buurt) maar het weer zit niet mee. Hoewel ik net een streepje zon zag, is het nu weer somber.
Toch klinkt het fantastisch een kamer vol boeken. Heb zelf maar een klein boekenkastje op de logeerkamer. Boeken die ik niet wil houden geef ik ook altijd weg. In mijn boekenkastje staan nu alleen maar Scandinavische thrillers.
Mijn kinderboeken staan nog bij mijn ouders. Ik las vroeger veel van Guus Kuijer.
Fladderak schreef:
31-10-2020 12:24
Toch klinkt het fantastisch een kamer vol boeken. Heb zelf maar een klein boekenkastje op de logeerkamer. Boeken die ik niet wil houden geef ik ook altijd weg. In mijn boekenkastje staan nu alleen maar Scandinavische thrillers.
Mijn kinderboeken staan nog bij mijn ouders. Ik las vroeger veel van Guus Kuijer.
Ik zou ook heel graag een bibliotheek in huis willen. Lijkt me fantastisch. Mijn buurvrouw heeft het op zolder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven