Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu

zaterdag 31 oktober 2020 om 08:52
Goedemorgen,
Fijn dat het een rustige avond was Lientje.
Hier goed geslapen, nu aan het ontbijt. Ik wil vanmiddag even naar de blokker en hopelijk ook de hema (kon ik van de week niet in omdat er geen mandjes waren en ik had geen zin om te wachten).
Verder is zaterdag hier bijna altijd een huishouddagje
Voor vanavond heb ik iets uit de vriezer gehaald, dus daar heb ik het makkelijk mee.
Fijn dat het een rustige avond was Lientje.
Hier goed geslapen, nu aan het ontbijt. Ik wil vanmiddag even naar de blokker en hopelijk ook de hema (kon ik van de week niet in omdat er geen mandjes waren en ik had geen zin om te wachten).
Verder is zaterdag hier bijna altijd een huishouddagje

Voor vanavond heb ik iets uit de vriezer gehaald, dus daar heb ik het makkelijk mee.

zaterdag 31 oktober 2020 om 09:21
Leuk Nanku! Ik vind paddenstoelen ook altijd erg leuk.Nankurunaisa schreef: ↑31-10-2020 08:48Goedemorgen allemaal!
Ik ga vandaag een korte herfstwandeling maken en foto's maken van paddestoelen.
Kijken of ik het volhoud.
Wat zijn jullie plannen?
EHR dat is goed hoor!

zaterdag 31 oktober 2020 om 09:25
Goedemorgen,
Veel plezier met wat jullie gedaan doen vandaag!
Ik moet over een uurtje naar de huisartsenpost. Gisteravond is de pijn met bijbehorende uitstraling dusdanig toegenomen dat we de huisartsenpost nog maar gebeld hebben. De huisarts belde om 2:45 pas terug. Aangezien er dan toch niks meer te doen valt besloten om maar tot vanochtend te wachten in de ijdele hoop dat het weer wat beter zou gaan.
Veel plezier met wat jullie gedaan doen vandaag!
Ik moet over een uurtje naar de huisartsenpost. Gisteravond is de pijn met bijbehorende uitstraling dusdanig toegenomen dat we de huisartsenpost nog maar gebeld hebben. De huisarts belde om 2:45 pas terug. Aangezien er dan toch niks meer te doen valt besloten om maar tot vanochtend te wachten in de ijdele hoop dat het weer wat beter zou gaan.
zaterdag 31 oktober 2020 om 09:40
Veel plezier Nankuru!
Ik ga me vandaag weer even op het huishouden storten. En nog even naar het paard.
Verder zit ik nu op de bank de folders uit te pluizen, daar pak ik zo een kop koffie bij.
Voor de Jan van Haasteren puzzel liefhebbers, de trekpleister heeft er komende week 3 in de aanbieding voor 9 euro per stuk.
950 stukjes dus geen super grote maar toch.
Ik ga me vandaag weer even op het huishouden storten. En nog even naar het paard.
Verder zit ik nu op de bank de folders uit te pluizen, daar pak ik zo een kop koffie bij.
Voor de Jan van Haasteren puzzel liefhebbers, de trekpleister heeft er komende week 3 in de aanbieding voor 9 euro per stuk.
950 stukjes dus geen super grote maar toch.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 31 oktober 2020 om 09:43

zaterdag 31 oktober 2020 om 09:56
goedemorgen
Hier is het weer hetzelfde als gisteren, miezerregen. Dat was niet wat er beloofd was.
Hopelijk klaart het nog op.
Veel plezier met fotograferen, Nanku! Hier in de wijk zie ik eigenlijk voornamelijk inktzwammen. Mooi, maar jammer. Ohja, en van die verzameling (dorpjes) kleine gladde beige .... Ik heb een paddenstoelenboek in mn minibieb staan, misschien moet k die er toch even bijhalen![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Hè, vervelend Bridge, dat het toch weer zoveel erger werd
Sterkte ermee.
Man is helemaal blij m'n boeken naar boven aan het brengen.
Ik heb trouwens spierpijn in m'n wangen en hals van dat gekke bekken trekken gisteren
Gelukkig alleen als ik zo'n bek trek.

Hier is het weer hetzelfde als gisteren, miezerregen. Dat was niet wat er beloofd was.

Veel plezier met fotograferen, Nanku! Hier in de wijk zie ik eigenlijk voornamelijk inktzwammen. Mooi, maar jammer. Ohja, en van die verzameling (dorpjes) kleine gladde beige .... Ik heb een paddenstoelenboek in mn minibieb staan, misschien moet k die er toch even bijhalen
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Hè, vervelend Bridge, dat het toch weer zoveel erger werd

Sterkte ermee.
Ik heb trouwens spierpijn in m'n wangen en hals van dat gekke bekken trekken gisteren

Later is nu

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:04
Ik heb een paar bijzondere in de tuin staan. Geen idee wat voorDreamer schreef: ↑31-10-2020 09:56goedemorgen![]()
Hier is het weer hetzelfde als gisteren, miezerregen. Dat was niet wat er beloofd was.Hopelijk klaart het nog op.
Veel plezier met fotograferen, Nanku! Hier in de wijk zie ik eigenlijk voornamelijk inktzwammen. Mooi, maar jammer. Ohja, en van die verzameling (dorpjes) kleine gladde beige .... Ik heb een paddenstoelenboek in mn minibieb staan, misschien moet k die er toch even bijhalen
Hè, vervelend Bridge, dat het toch weer zoveel erger werd![]()
Sterkte ermee.
Ik heb trouwens spierpijn in m'n wangen en hals van dat gekke bekken trekken gisteren![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:25
Leuk zo een boek Dreamer, ik zal na het wandelen eens googlen wat ik op de foto heb gezet. Heb geen camera dus het worden gewoon foto's met mijn telefoon.
Ik ben wel een beetje jaloers Dreamer. Ik wil ook een eigen kamer met zo een lekkere grote zitstoel en een kast met boeken. Haha droom voor het volgende huis.
Lientje ik hoop dat je inderdaad nog zo een fijne dienst hebt.
Bridge heel veel succes, hopelijk kunnen ze iets voor je doen.
Ik ben wel een beetje jaloers Dreamer. Ik wil ook een eigen kamer met zo een lekkere grote zitstoel en een kast met boeken. Haha droom voor het volgende huis.

zaterdag 31 oktober 2020 om 11:26
Vorig jaar stond er een hele bijzondere in het park. Die staat voorop het paddenstoelenboekje
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Is inderdaad leuk zo'n boekje, maar ik doe er weinig mee. Dacht dat het leuk zou zijn voor mensen in de omgeving, samen met de kinderen paddenstoelen determineren, maar kennelijk niet.
Vliegenzwammen staan vaak in het bos he? Vroeger vaak in Drenthe gefotografeerd.

Ik krijg die kamer vooral, omdat al die boeken dan eens uit de woonkamer zijn, Nanku

Nouja, en ik hoop er te kunnen werken, wanneer man aan het vergaderen is. De bank moet nog komen en er moeten nog spullen van oudste opgeruimd.
Maar ik weet van mezelf dat k toch het liefst in de woonkamer zit. Is warmer, er is een tv en de hond is daar. (als ik wat simpels aan het doen ben zoals boeken registreren voor bookcrossing, dan vind ik het lekker om er een praatprogramma bij aan te hebben)
De hond is weer geknipt en die heeft het nu koud. Denk ik. Dus ik dek 'm steeds toe en dat zit ie me als een soort baby Yoda van Star Wars aan te kijken (ik ken de film niet, maar de plaatjes wel)
Echt tot en met de oortjes.
Later is nu
zaterdag 31 oktober 2020 om 11:26

zaterdag 31 oktober 2020 om 11:29
De algemeen geldende gedachtengang dat men op de SEH nu ook niet verder zal kijken. De huisarts adviseerde wel om maandag meteen contact op te nemen met de poli om te kijken of de afspraak met de neurologe vervroegd kan worden.
zaterdag 31 oktober 2020 om 11:30
Ik heb het paard verzorgd en zit nu aan de koffie. Zo nog eten koken voor vanavond zodat oudste dat kan opwarmen vanavond, het wordt boerenkoolstamppot.
Kan ik gelijk een bakje uitscheppen voor tijdens mijn avonddienst.
In huis heb ik naast een wasje , de kattenbak verschonen en de afwasmachine legen nog weinig gedaan. Misschien later nog even, ik ga eerst even rustig van mijn koffie genieten en daarna eten koken.
Kan ik gelijk een bakje uitscheppen voor tijdens mijn avonddienst.
In huis heb ik naast een wasje , de kattenbak verschonen en de afwasmachine legen nog weinig gedaan. Misschien later nog even, ik ga eerst even rustig van mijn koffie genieten en daarna eten koken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 31 oktober 2020 om 11:46
Zet de app ‘PlantSnap’ of iNaturalist op je telefoon. Als je dan de foto in de app zet zoekt ie de juiste naam erbij + meer info.Nankurunaisa schreef: ↑31-10-2020 10:25Leuk zo een boek Dreamer, ik zal na het wandelen eens googlen wat ik op de foto heb gezet. Heb geen camera dus het worden gewoon foto's met mijn telefoon.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 31 oktober 2020 om 11:49
Hier staat morgen boerenkool op het programma
.
Wij doen straks even een rondje kringloopjes. Vriend moet even naar zijn kast bij de kringloop (je kan daar een kast huren en je eigen spullen verkopen).
Wij doen straks even een rondje kringloopjes. Vriend moet even naar zijn kast bij de kringloop (je kan daar een kast huren en je eigen spullen verkopen).
zaterdag 31 oktober 2020 om 12:03
Klinkt goed een eigen kamer met boeken Dreamer.
Bedankt voor de tip Lientje, ik ga volgende week even bij de Trekpleister kijken.
Vandaag een iets betere dag. En heb al best veel gedaan vind ik zelf. Boodschappen gehaald, bed verschoond en een paar wasjes gedraaid. Man is elders aan het klussen dus ik heb het rijk alleen. Heerlijk.
Allemaal veel plezier met dat wat jullie op de planning hebben staan. Fijne dag.
Bedankt voor de tip Lientje, ik ga volgende week even bij de Trekpleister kijken.
Vandaag een iets betere dag. En heb al best veel gedaan vind ik zelf. Boodschappen gehaald, bed verschoond en een paar wasjes gedraaid. Man is elders aan het klussen dus ik heb het rijk alleen. Heerlijk.
Allemaal veel plezier met dat wat jullie op de planning hebben staan. Fijne dag.
zaterdag 31 oktober 2020 om 12:08
Dat zijn allemaal boeken die weggaan, Fladderak 
Ik kreeg laatst 2 dozen vol met boeken van Konsalik, Harrold Robbins en John Grisham. Ook een doos met kinderboeken, waaronder een stapeltje Pinkeltjes. Die zoek ik nog uit, want mogelijk wil ik daar een aantal toch van houden bij mijn eigen serie. (die boeken zijn echt hopeloos ouderwets, helaas, maar nostalgie enzo)
Ik wilde vandaag op de fiets wat minibiebs bijvullen (ook in jouw buurt) maar het weer zit niet mee. Hoewel ik net een streepje zon zag, is het nu weer somber.

Ik kreeg laatst 2 dozen vol met boeken van Konsalik, Harrold Robbins en John Grisham. Ook een doos met kinderboeken, waaronder een stapeltje Pinkeltjes. Die zoek ik nog uit, want mogelijk wil ik daar een aantal toch van houden bij mijn eigen serie. (die boeken zijn echt hopeloos ouderwets, helaas, maar nostalgie enzo)
Ik wilde vandaag op de fiets wat minibiebs bijvullen (ook in jouw buurt) maar het weer zit niet mee. Hoewel ik net een streepje zon zag, is het nu weer somber.
Later is nu

zaterdag 31 oktober 2020 om 12:09
Fijn dat je een wat betere dag hebt!Fladderak schreef: ↑31-10-2020 12:03Klinkt goed een eigen kamer met boeken Dreamer.
zaterdag 31 oktober 2020 om 12:24
Toch klinkt het fantastisch een kamer vol boeken. Heb zelf maar een klein boekenkastje op de logeerkamer. Boeken die ik niet wil houden geef ik ook altijd weg. In mijn boekenkastje staan nu alleen maar Scandinavische thrillers.Dreamer schreef: ↑31-10-2020 12:08Dat zijn allemaal boeken die weggaan, Fladderak
Mijn kinderboeken staan nog bij mijn ouders. Ik las vroeger veel van Guus Kuijer.

zaterdag 31 oktober 2020 om 12:51
Ik zou ook heel graag een bibliotheek in huis willen. Lijkt me fantastisch. Mijn buurvrouw heeft het op zolder.Fladderak schreef: ↑31-10-2020 12:24Toch klinkt het fantastisch een kamer vol boeken. Heb zelf maar een klein boekenkastje op de logeerkamer. Boeken die ik niet wil houden geef ik ook altijd weg. In mijn boekenkastje staan nu alleen maar Scandinavische thrillers.
Mijn kinderboeken staan nog bij mijn ouders. Ik las vroeger veel van Guus Kuijer.