Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
vrijdag 30 oktober 2020 om 06:22
Ja, vind ik ook erg positief. Ze hoeven het niet te doen tenslotte.
Ik heb megaslecht geslapen. Veel gedroomd en man lag de hele nacht in mijn gezicht te blazen dus ik draaide maar op mijn andere zij want dat vond ik niet fijn. Maar dat lag niet lekker.
Dus ik denk dat ik nog maar even terug mijn bed in ga, vanavond wordt het ook weer laat eer ik erin lig natuurlijk.
lientje69 wijzigde dit bericht op 30-10-2020 10:39
0.20% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 30 oktober 2020 om 07:43
vrijdag 30 oktober 2020 om 07:48
Goedemorgen
Dat is altijd lastig he, Nankurunaisa, met een buik. Er zit zoveel en het kan zoveel zijn. Pas je je eten ook aan aan je pds? Ik weet welke producten ik weer wat moet minderen, als ik meer last heb. Zo at ik laatst de ene dag snert en de volgende dag bonen. Nou dat was geen goed idee.
Heb je nog wat geslapen Lientje?
Ik moet tegenwoordig een uur voordat de wekker afgaat naar de wc. Dat vind ik zo zonde, want eigenlijk net te laat om nog weer te slapen. Maar ik heb in dat uur wel heerlijk gelegen. Had een perfecte houding gevonden. Hoop dat dat me vanavond weer lukt
Fijne dag iedereen

Dat is altijd lastig he, Nankurunaisa, met een buik. Er zit zoveel en het kan zoveel zijn. Pas je je eten ook aan aan je pds? Ik weet welke producten ik weer wat moet minderen, als ik meer last heb. Zo at ik laatst de ene dag snert en de volgende dag bonen. Nou dat was geen goed idee.

Heb je nog wat geslapen Lientje?
Ik moet tegenwoordig een uur voordat de wekker afgaat naar de wc. Dat vind ik zo zonde, want eigenlijk net te laat om nog weer te slapen. Maar ik heb in dat uur wel heerlijk gelegen. Had een perfecte houding gevonden. Hoop dat dat me vanavond weer lukt

Fijne dag iedereen
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Later is nu

vrijdag 30 oktober 2020 om 08:50
Vandaag een jaar geleden zou ik geopereerd worden aan mijn hernia. Uiteindelijk werd het tien dagen later.
Ik kan me nog goed herinneren dat ze toen zeiden dat ik een jaar uit moest trekken voor het herstel. Hoe anders is het gelopen.
Ik werd weer eens wakker met migraine. De derde keer al deze week. Elke keer op de dag dat ik geen diazepam neem voor de spierspanning, dus ik zie er wel een patroon en trigger in.
Straks naar de apotheek en de fysiotherapeut en verder heb ik rust.
Ik kan me nog goed herinneren dat ze toen zeiden dat ik een jaar uit moest trekken voor het herstel. Hoe anders is het gelopen.
Ik werd weer eens wakker met migraine. De derde keer al deze week. Elke keer op de dag dat ik geen diazepam neem voor de spierspanning, dus ik zie er wel een patroon en trigger in.
Straks naar de apotheek en de fysiotherapeut en verder heb ik rust.
vrijdag 30 oktober 2020 om 09:14
Dan zit je dus krap aan met die twee dagen contact. Moeten jullie op school een mondkapje dragen?lientje69 schreef: ↑29-10-2020 22:06Klasgenoot is afgelopen nacht ziek geworden. Dus misschien had hij wel een kucheltje maar niet heel ernstig dus .
Afgelopen nacht kreeg hij het erg benauwd en koorts. Vanmorgen vroeg getest en nu al uitslag dus.
Ik heb mijn leidinggevende een mail gestuurd met de vraag of ik morgen nu gewoon moet werken. Ik verwacht van wel masr zekerheid voor alles.
Verder wil man niet gescheiden leven hier. Dus we zitten gezellig bij elkaar. Hij neemt het risico. Tsja. Ik kan niet dwingen natuurlijk.
Lees net wel dat we binnen een week of 2 weten wie er wél en wie er niet de bonus krijgen. Ik ben zeer benieuwd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 30 oktober 2020 om 09:17
Docenten in het BO krijgen ook een extra bonus, een extra 0,7% bovenop de eindejaars. Vind dat een klein beetje krom want ook de docenten in het VO, MBO en HO hebben extra werk moeten verrichten. Maar ik gun het ze van harte hoor.lientje69 schreef: ↑30-10-2020 06:22Ja, vind ik ook erg positief. Ze hoeven het niet te doen tenslotte.
Ik heb megaslecht geslapen. Veel gedroomd en man lag de hele nacht in mijn gezicht te blazen dus ik draaide maar op mijn andere zij want dat vond ik niet fijn. Maar dat mag niet lekker.
Dus ik denk dat ik nog maar even terug mijn bed in ga, vanavond wordt het ook weer laat eer ik erin lig natuurlijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 30 oktober 2020 om 10:41
Ja , maar ik heb vreselijk liggen dromen. Over operaties die niet doorgingen ( ik had blijkbaar iets aan mijn voet?) Omdat ik het niet redde er op tijd te zijn. Vroeg iedereen om een lift, maar niemand had tijd voor me.Nankurunaisa schreef: ↑30-10-2020 07:43Ben je nog terug onder de wol gegaan Lientje ?
Hier ook slecht geslapen. Weer de hele nacht buikpijn. Heb alweer een maand aan een stuk door buikpijn. Word er gek van. Heb ook weer last van verstopping. Vraag me af of ik gewoon weer last heb van PDS of deze klachten ook horen bij mijn endo.
Om kwart over 8 werd ik bezweet wakker en ben ik er maar uit gegaan.
lientje69 wijzigde dit bericht op 30-10-2020 10:50
0.15% gewijzigd
vrijdag 30 oktober 2020 om 10:45
Jazeker , heb ik het hele uur opgehad. Bovendien zat hij op een meter of 5 van me vandaan, achterin de klas waar de computers stonden. Als ik er naast was gaan zitten was het net 1,5 meter geweest maar ik heb expres een tafeltje vooraan genomen en ben met mijn eigen laptop aan de slag gegaan. Niet iedereen had eraan gedacht deze mee te nemen . Maar ik gelukkig wel. Er waren nl zoals ik al verwacht had, tekort computers.
Edit: en we zaten dus met onze ruggen naar elkaar toe, weet niet of dat ook nog scheelt maar hoop van wel.
lientje69 wijzigde dit bericht op 30-10-2020 10:51
8.29% gewijzigd
vrijdag 30 oktober 2020 om 10:49
Niks van leidinggevende gehoord nog dus ik ga gewoon werken. Heb geen klachten ( gisteravond wat benauwd maar dat was psychisch denk ik
), geen koorts, hoesten of andere problemen tot nu toe gelukkig.
Van collega's weet ik dat geen klachten betekent gewoon werken( logisch want anders kunnen we wel aan de gang blijven) dus ik houd het maar gewoon goed in de gaten.

Van collega's weet ik dat geen klachten betekent gewoon werken( logisch want anders kunnen we wel aan de gang blijven) dus ik houd het maar gewoon goed in de gaten.

vrijdag 30 oktober 2020 om 15:26
Ja, hij was het volledig met mij eens.Kwebbeltje91 schreef: ↑30-10-2020 15:17Fijn dat er een nieuw plan wordt opgesteld Bridge.
Hier zit mijn werkweek er weer op. Ongelooflijk hoe snel het gaat, een week is niks meer.
Een week gaat inderdaad snel, maar ik vind het hele jaar snel gaan. Als ik even terugdenk aan wat er dit jaar is gebeurd in mijn leven.
vrijdag 30 oktober 2020 om 19:25
Ja ik weet wel wat ik het beste kan laten, zoals bepaalde kruiden en melkproducten. Maar ik heb soms echt het idee dat het meer de endometriose is die doortrekt naar de darmen en blaas.Dreamer schreef: ↑30-10-2020 07:48Goedemorgen![]()
Dat is altijd lastig he, Nankurunaisa, met een buik. Er zit zoveel en het kan zoveel zijn. Pas je je eten ook aan aan je pds? Ik weet welke producten ik weer wat moet minderen, als ik meer last heb. Zo at ik laatst de ene dag snert en de volgende dag bonen. Nou dat was geen goed idee.![]()
vrijdag 30 oktober 2020 om 19:25

vrijdag 30 oktober 2020 om 21:53
Hoop dat iedereen in het weekend wat kan uitrusten. Ik moet morgen nog werken. Als dat net zo'n dienst als deze wordt, heb ik een makkie.
Rustig vanavond.
Alhoewel ik er tussen 10 en 11 nog 4 naar bed moet helpen.
Dat laatste uurtje zal dus snel gaan.
Rustig vanavond.
Alhoewel ik er tussen 10 en 11 nog 4 naar bed moet helpen.
Dat laatste uurtje zal dus snel gaan.
vrijdag 30 oktober 2020 om 22:06
Lastig.Nankurunaisa schreef: ↑30-10-2020 19:25Ja ik weet wel wat ik het beste kan laten, zoals bepaalde kruiden en melkproducten. Maar ik heb soms echt het idee dat het meer de endometriose is die doortrekt naar de darmen en blaas.

Lekker Lientje een keer een rustige dienst (hoop dat het zo gebleven is)
Fijn Bridge, nieuw programma. Hopelijk werkt dat
Balen Fladderak, dat het zo moeizaam ging, deze week.
Ik lees bij vriendinnen met fibro dat het sowieso een lastige periode is. Veel pijn. Ik bracht vandaag de hond naar de trimster en dat is net iets langer dan 10 minuten lopen. De terugweg was zó pijnlijk, niet normaal; voeten, enkels, knieën en bekken. Alles deed zeer.

Verder schiet mijn kamer al lekker op. Man heeft ook geregeld dat er betere wifi gaat komen, zodat ik ook echt makkelijk boven kan vergaderen, online. Volgens zoon liep het namelijk nogal eens vast, boven. Dat kan ik natuurlijk niet hebben. En dan komt er nog een bedbank. Het voelt belachelijk luxe, heb je een eengezinswoning, je bent met z'n tweeën en dan toch een hele kamer voor jezelf. Alsof je geen ruimte genoeg in huis hebt. Heerlijk

Later is nu