2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Cross Mimpje! Gelukkig dat je de zuurremmers hebt gekregen. Zei hij nog iets over dat adem inhouden?
mimpje ik hoop dat de zuurremmers effect hebben.

en lekker even naar de kapper.

het valt hier echt met bakken uit de hemel nu. de hele dag scheen het zonnetje. net nog even met mini naar de stad geweest. Hopelijk is het volgende week beter weer.

Vera wij trouwen op huwelijkse voorwaarden omdat Teddyman een eigen zaak heeft. Dit is een BV welke onderdeel is van een holding. Deze deelt hij met 2 partners. Daardoor is het niet mogelijk om in gemeenschap van goederen te trouwen.

mini drinkt iets beter. Nog niet de hele fles leeg, maar ze houdt het wel binnen. Net lag ze op schoot, prrrrrfffff luier vol. Dus ik zeg...ooh lekker warm...nou dat was het ook want het kwam boven haar luier uit, dus niet alleen zij, maar ook mijn broek eronder. Dus ik leg haar op het aankleedkussen, kleren uit, luier uit...ja hoor plast ze nog even het kussen onder. Dus hoes eraf...prrrffftt nog meer poep. Echt alles eronder,. Tot in haar haar. hahahhahah moest zo lachen. Dus dan maar een middagbadje. Ze keek heel trots. gek kind.

ik ga vanond ook naar het theater. een toneelstuk met Marc marie huijbregts en paul groot, Ben heel erg benieuwd.
Leuk zo'n theaterweekend. Wij gaan morgen weer .

Teddy, meisje weer leeg dus . Hier regent het nu ook, ik hoop dat jullie volgende week mooi weer hebben, dit is niks

Mimpje, ik hoop ook dat de medicijnen werken! Zo zielig voor hem......

Vera, jij bent dus al klaar voor het weekend! You go girl. Hopen dat mini het goed doet bij je zusje vanavond.

Uk heeft een nieuw ding in de box waar muziek uit komt en allerlei geluidjes en hij vindt het geweldig. Hij drukt er zelf op door er met zijn handen overheen te slaan. Zo leuk om te zien
Haha Teddy, wat een verhaal!! Ben je inmiddels weer helemaal klaar met schoonmaken?

Ik kon me iets herinneren over dat je aanstaande een eigen zaak had, maar wist het niet meer zeker.

Veel plezier vanavond. Wij gaan naar Brigitte Kaandorp, echt 1 van mijn favorieten. De recensies zijn goed, ik ben benieuwd! Maar eerst gaan we nog even een ijsje halen bij onze favoriete Italiaan. Mmmmm...

Jij ook veel plezier vanavond. Ben benieuwd hoe het was. Laat je het weten?

Ellein, wat schattig!!

Onze uk kan ook steeds meer. Ze heeft net een hele tijd in de wipper liggen spelen met een beestje dat erboven hangt. Ze betrekt nu ook haar voeten bij het spelen. Daarna heeft ze in de box liggen schateren naar de beestjes boven haar. En nu ligt ze weer lekker te duimen in haar bedje.

Waar gaan jullie morgen heen?
Vera, mag ik mee naar de italiaan????? Jummie! Wij gaan naar de caberestafette. Ben benieuwd wat we daar treffen. Altijd een verrassing
Veel plezier allemaal in het theater!
Wat leuk, allemaal naar het theater!

Ik geniet van mijn verlof, maar heb het ook wel weer druk, doordat ik nu eindelijk dingen kan doen waar ik eerst geen tijd voor had. Vandaag dus naar de kapper geweest en daarna een maxi-cosi gekocht. Oh ja en tussendoor nog nieuwe zomerschoenen en gewone schoenen. Geef nu veel geld uit, maar ja, straks heb ik daar denk ik geen tijd meer voor en schoenen kopen en naar de kapper met een kleine erbij is denk ik wel lastig...

We gaan zo eten (beetje laat), maar daarna of morgen kom ik even op jullie reageren. Wat vervelend al die kids die niet goed drinken of veel spugen...

Ik heb het toch gedaan... Wilde het eerst steeds niet. Mijn namendilemma op de mail zetten, maar jullie kunnen het nu lezen!
oh jobje ben benieuwd ga snel kijken. En geniet maar lekker hoor van deze tijd.
oh ja theater was niet zo heel leuk. Had er meer van verwacht...
Ha meiden,

even ego want ik heb echt knallende koppijn en moet hoognodig naar bed. Heb nog even een vraagje: ik merk dat mijn ene borst langzaam maar zeker steeds minder melk oplevert. Bij het kolven vandaag was het nauwelijks wat en uk drinkt aan die kant ook steeds wat onrustig. Volgens mij is clusterkolven dan wel -voeden het toverwoord, maar hoe werkt daat ook alweer precies? Ellein, volgens mij was jij hier kampioen in, ik hoop dat je me helpen kan!!

Goed, nu naar bed, morgenochtend nog een boel inpakken en dan rond het middaguur vertrekken. Kom voor die tijd nog wel even buurten!

Trusten!
michigan clusterkolven houdt in dat je tussen twee voedingen in elk half uur zo'n 5 minuten kolft. Ik heb het ook gedaan, had ook zo'n spek en bonen borst. Leverde iets meer op, maar hij (of zij..) bleef altijd een beetje achter. Door elke keer een tsr op te wekken gaat je productie omhoog.

ik ga ook slapen...
Dank je Teddy! Ik wist dat het iets was met vaak kolven maar hoe en wat precies.... daar ga ik me een dezer dagen dus maar eens over buigen!
Even ego-modus: ik heb besloten om te stoppen met de bv. Ik ben de laatste weken weer zo bezig met mijn dag rondom het kolven te bepalen, mij steeds maar weer druk aan het maken om het aantal ml dat ik kolf en zo nog een paar dingen. Ik word er gewoon te onrustig van en vriend en ik hebben gisteren samen besloten dat het beter is als ik nu de knoop doorhak. Ik heb het er erg moeilijk mee, maar in mijn hart weet ik dat het beter is. (he gets, terwijl ik dit typ, ben ik alweer in tranen...)

Sorry hoor, ik reageer later weer op de rest...
Oh OGG, wat een moeilijk moment! Ik vind echt dat je het al heel lang hebt volgehouden. Het is niet niks om 6 maanden te kolven plus te voeden. Daar gaat zo ontzettend veel tijd inzitten! Ik kan heel goed begrijpen dat het niet in je koude kleren gaat zitten, zeker niet als je het al zo lang gedaan hebt. Maar als het voor jezelf niet meer gaat moet je ermee stoppen. Je kindje heeft ook behoefte aan een blije moeder. Ik hoorde meerdere vrouwen op mijn terugkomdag (die een veel kortere periode bv hebben gegeven) dat het echt een verademing is als je er al een tijdje mee rondliep. En heb ik het verkeerd of kan je nog een tijdje vooruit met de voorraad in de vriezer? !
Ellein, ijsje was heerlijk! Als je eens in de buurt bent moet je daar zeker even heen, ze maken al het ijs zelf en er zijn heeeeel veel smaakjes. Veel plezier vanavond!

Jobje, je benut je verlofdagen dus goed. Ik koop nu bijna alleen maar spulletjes voor de kleine. Steeds als ik me voorneem om voor mezelf te shoppen kom ik met babyspullen/kleertjes thuis. Het is echt een verslaving. Dus goed dat je nog even voor jezelf ingeslagen hebt.

Ik ben benieuwd naar je mail. Ik ga zo kijken.

Teddy, jammer dat het theater een beetje tegenviel. Hoe is het gegaan met de kleine?

Michigan, ik heb ook een achterblijvende borst. Is het de borst aan de kant waarmee je schrijft? Volgens de LK is dat vaak voorkomend. Ik heb soms ook het idee dat er niks uitkomt, maar als de kleine loslaat zie ik toch melk in haar mondje. Heb jij die neusspray ook? Dat helpt wel om een tsr op te wekken.

En idd meer kolven, dat helpt bij mij ook goed.

Gisterenavond was leuk. Lekker gelachen. Alleen met mini ging het iets minder. Ze wilde de fles niet pakken. Met pijn en moeite heeft mijn zusje er 110 ml in kunnen krijgen maar mini huilde alles bij elkaar. Toen heeft ze ook nog even alles ondergeplast, toen was de chaos compleet. Ik had al gezegd dat ze niet goed dronk, maar mijn zusje raakte toch een beetje in paniek... 's Avonds heeft ze goed gedronken aan de borst en vanochtend weer. Ik heb het idee dat de melk misschien niet warm genoeg was voor haar, daar heeft ze vaker last van.
OGG lieverd je hebt het 6 maanden volgehouden. Dat is echt heel erg lang. respect hoor, Ik weet hoe je je voelt. Toen ik moest stoppen had ik het ook heel moeilijk. Je hebt voor jezelf de knoop doorgehakt. Dat voelt enerzijds als een opluchting en anderzijds als opgeven. Zo moet je het niet zien. Je mini heeft er niets aan als je ertegen loopt te stressen. Ga je nu langzaam afbouwen?

vera vind het toch apart dat jouw mini ook zo slecht drinkt. Dat duidt toch wel op een leeftijdsiets dan. Mini drinkt hier nog haar flessen niet allemaal leeg. Vanmorgen wel. maar ze laat 's avonds zo 50 ml staan.

verder was jouw avond goed geslaagd dus?

teddyman heeft vandaag zijn vrijgezellen dag. Hij ligt nu nog in bed. Zal hem zo maar eens subtiel wakker maken door te vragen of hij met mini wil douchen. Om 11 uur krijgt ie een alarmmelding op de zaak. Daar wordt hij dan door iedereen

opgewacht. .

Ik ga vandaag voor het eerst met mini in de trein. We gaan naar mijn oma. Alvast voor moederdag.
OGG dit is een hele moeilijk beslissing geweest voor je. Ik vind het knap hoor dat je het zo lang hebt volgehouden!

Vera wat vervelend voor je mini en ook voor je zusje dat het zo liep. Fijn dat je hebt genoten in het theater.

Teddy veel plezier bij je oma, en succes in de trein!

Jobje ik heb je mail gelezen hoor! Wat lekker dat je zo geniet van je verlof, daar is het ook voor he.

Ik ga eens kijken in wat voor kleding mini is gehezen...meestal bepaal ik wat hij aan krijgt..
Meiden, ik heb geen tijd meer om nog te reageren, wij moeten er van door! Was nog even rennen en vliegen vnmorgen. Heb een goede week allemaal, Teddy, ik weet niet of ik je voor de grote dag nog 'spreek' maar in elk geval: ga er intens van genieten!!!

Tot gauw!!
Michigan, veel plezier! Met klusterkolven heb ik de productie niet echt kunnen laten toenemen helaas. Maar mijn andere borst doet het heel goed dus vind ik het prima zo. Ik heb me daar heel druk om gemaakt maar dat doe ik al lang niet meer. Het is zoals het is. Als ik beide borsten kolf krijg ik uit links nu zo'n 50ml en uit rechts 150ml. Heb ook rechts een cupmaatje meer (of 2 ). Uk drinkt ook onrustiger aan links. Het schijnt redelijk normaal te zijn dat er productieverschil zit tussen beide borsten, maar niet iedereen heeft het zo erg.

OGG, je hebt het super gedaan hoor! En ik ben er ook van overtuigd dat het heel veel rust oplevert en dus een mama die lekker in haar vel zit. Je kunt toch nog een poosje vooruit met de voorraad in de vriezer? Hij heeft het ruim 6 maanden volgehouden op alleen borstvoeding, en dat kunnen maar weinig mensen zeggen (ik ook niet hoor ). Ik ben heel benieuwd hoe het afbouwen bij jou gaat.

Teddy, succes in de trein! Moet je ver of valt het mee? Leuk bedacht van dat alarm op de zaak. Ik hoop dat teddyman een leuke dag heeft. Vermoedt hij al iets? Jammer dat de voorstelling zo tegenviel. Ik hoop dat het bij ons vanavond wel goed is.

Vera, we hebben hier in de buurt ook een paar van die goede ijsadresjes . Gewelig gewoon! Alleen daarom al is Italie mijn favoriete vakantiebestemming . Wel vervelend dat mini gisteravond zo slecht dronk bij je zusje en dat ze zo moest huilen. Zeker als je er zelf niet bij bent dan hoop je dat ze zich voorbeeldig gedragen. Volgende keer beter......

Uk is vannacht acrobaatje aan het spelen geweest. Om 5.30 hoorden we hem kreunen en steunen, lag meneer op zijn buik boven in het bedje . Normaal doet hij 's nacht niet zulke rare dingen. Wij hem weer recht gelegd, blijft hij nog een half uur kletsen . Om 7.45 werd ik weer wakker en toen lag meneer weer op zijn buik....... Ik maak me er niet te druk om. Hij is redelijk behendig wat betreft rollen en hoofd omhoog houden en op zijn zij liggen. Gelukkig maar.

Net nog even fietsen wezen kijken. Ik denk toch dat we voor de Batavus Mambo gaan. Ik wil graag een witte, maar we gaan volgende week nog een keertje terug want dan heeft hij zowel het moederfiets model als het gewone model staan en dan wil ik vergelijken. Ook met de zitjes erop. Vind het gewone model mooie, maar dan moet die wel praktisch zijn.

Mimpje, werken de pillen eigenlijk al?
Michigan, je leest het waarschijnlijk niet meer, maar heel veel plezier!! Hopen dat het weer zo blijft als vandaag!

Teddy, wat spannend die vrijgezellendag! Weet jij al wat ze gaan doen? Is hij nog op tijd opgestaan?

Mimpje, hoe gaat het nu met je ukje? Hopelijk wat beter.

OGG, ik vind het superknap van je dat je het zo lang hebt volgehouden hoor! Misschien voelt het ook als een afscheid van de babyperiode of zo? Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee.

Ellein, leuk hoor, nieuwe fiets uitzoeken! Ik heb nog nooit in mijn leven een nieuwe fiets gekocht, behalve een mountainbike. Maar hier in de stad is dat denk ik ook te gevaarlijk (qua stelen bedoel ik).

Ik heb nu mijn jongensnamendilemma ook op de mail gezet. Het is echt superfrustrerend allemaal als je zo'n verschillende smaak hebt qua namen... Ik zou zo graag mijn lievelingsnaam willen geven... Als het kindje nu geboren wordt dan weten we nog steeds niet zeker wat het wordt.

Vanaf wanneer heb ik eigenlijk meldplicht?? Niet dat ik al iets verwacht hoor. De kleine beweegt de laatste dagen wel ineens veel meer, soms wordt ik 's nachts zelfs wakker omdat ie helemaal onderaan in mijn buik heel hard met zijn handjes beweegt, terwijl ik hem normaal vooral bovenin voel. Herkenbaar voor iemand?
ellein veel plezier vanavond

michigan hele fijne vakantie. geniet ervan met z'n 3tjes

jobje ga je namen bekijken. Ik voelde mini ook altijd op verschillende plekken. maak je ook al contact met je handen?

meldplicht is vanaf 37 weken. Nu zo'n beetje dus.

trein ging goed. was maar half uurtje. mini heeft geslapen en even gelachen naar de conducteur.

zo nu de x factor finale kijken...tot later
Michigan geniet van jullie vakantie!

Ellein fijne avond

Teddy fijn dat het goed ging, was het gezellig bij je oma?

Jobje ik voelde mini een tijd lang boven in mijn buik en later ook ineens onder. Beetje wisselend dus!

Mini krijgt geen pillen maar een drankje. Nu dus twee drankjes en dat komt neer op voor elke voeding eentje. Het nieuwe medicijn tegen het zuur vind hij ontzettend vies, als het eenmaal in zijn mond zit begint hij hard te huilen. Hihi gelukkig mag er gelijk een fles achteraan.

Ik weet nog niet echt of het helpt, hij is wel iets rustiger. Eigenlijk durf ik pas over een paar dagen te zeggen of ik verschil merk.

Wij gaan lekker samen op de bank!

Fijne avond allemaal
Gelukkige moederdag!

Ik ga aan mijn moederdagontbijt, kom later vandaag nog even terug!
goedemorgen

fijne moederdag allemaal! hier geen ontbijt op bed. Teddyman ligt zijn roes uit te slapen van zijn vrijgezellendag, dus heb zelf maar een broodje gesmeerd.

mini drinkt nog steeds niet goed. Gistermiddag dronk ze de fles helemaal leeg, maar 's avonds maar 2x 70. Vanacht werd ze wkker en heeft ze nog 90 gehad en zojuist maar 100 ml. Verder heeft ze heel veel dunne poepluiers en kan ik niet goed zien of ze ook wel genoeg plast. Kijk het vandaag nog even aan en dan ga ik misschien toch wel morgen de dokter bellen. Je merkt aan haar verder niets. Lachen, brabbelen...

Ze heeft ook weer iets nieuws bedacht, ze probeert om te rollen in bed. Ze kan dit nog niet en dus eindigt ze halverwege op har zij met haar hoofd achterover. En dan kan ze niet meer terug. dus hoor ik de hele tijd...whiehee whie whie whieeeiiieeuuuh. (vertaling: mama help ik zit vast..)

mimpje arm mannetje. Weer zo'n vieze smaak in z'n mond. Kon je ze maar vertellen dat het goed voor ze is.

ellein mooie fiets die mambo. Zag trouwens bij de Karwei ook een mooie moederfiets staan.

hoe was het in het theater?
Hey Meiden,

Fijne moederdag voor alle nieuwe mama's!!!!!

Ik heb echt een te zwaar weekend. Nu weer richting mijn ouders voor mamadag!

Schrijf vanaf morgen weer gezellig mee.

Dikke zoenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven