single, maar verveel me
zondag 10 mei 2009 om 22:00
Mijn relatie is nu 5 weken uit.
Ik ga door alle stadia van verwerking, dat doe ik best keurig.
Verdriet, boos, opgelucht, etcetera.
Ik mis hem, ben blij dat het uit is, baal dat het uit is, etcetera.
Probleem is, dat ik niet zo goed weet wat ik met mijn vrije tijd moet doen. Ik werk best veel, ook in het weekend, maar heb ook vrije tijd.
Ik kan alleen niet zelf goed indelen hoe ik mezelf moet vermaken.
Eindelijk heb ik tijd om lekker beauty dingetjes te doen, lang douchen, lekker met een puimsteentje de voetjes mooi maken, maar dat heb ik na 5 weken wel gehad, en ik heb nu ENORM lange saaie weekenden.
Ik doe massa leuke dingen met vriendinnen, heb al weer nieuwe vriendinnen gemaakt, maar die kan ik ook niet eeuwig opbellen. Ik ben begonnen met hardlopen in de ochtenden, heerlijk is dat, ik heb mijn huis super opgeruimd, de kapstok hangt (door MIJ opgehangen ) super hip aan de muur, heel goed allemaal.
Maar ik verveel mezelf te pletter. Ik mis iemand om leuke dingen mee te doen.
Ik moet mezelf toch ook kunnen vermaken.
Hoe, en waarmee?
Help!!
Ik ga door alle stadia van verwerking, dat doe ik best keurig.
Verdriet, boos, opgelucht, etcetera.
Ik mis hem, ben blij dat het uit is, baal dat het uit is, etcetera.
Probleem is, dat ik niet zo goed weet wat ik met mijn vrije tijd moet doen. Ik werk best veel, ook in het weekend, maar heb ook vrije tijd.
Ik kan alleen niet zelf goed indelen hoe ik mezelf moet vermaken.
Eindelijk heb ik tijd om lekker beauty dingetjes te doen, lang douchen, lekker met een puimsteentje de voetjes mooi maken, maar dat heb ik na 5 weken wel gehad, en ik heb nu ENORM lange saaie weekenden.
Ik doe massa leuke dingen met vriendinnen, heb al weer nieuwe vriendinnen gemaakt, maar die kan ik ook niet eeuwig opbellen. Ik ben begonnen met hardlopen in de ochtenden, heerlijk is dat, ik heb mijn huis super opgeruimd, de kapstok hangt (door MIJ opgehangen ) super hip aan de muur, heel goed allemaal.
Maar ik verveel mezelf te pletter. Ik mis iemand om leuke dingen mee te doen.
Ik moet mezelf toch ook kunnen vermaken.
Hoe, en waarmee?
Help!!
zondag 10 mei 2009 om 22:05
Jeetje wat ben je al ver in 5 weken!
Misschien moet je gewoon leren alleen te zijn. Tenminste, een vriendin vertelde dat zij - na een periode van samenwonen - dat echt moest leren. En ze was er wel aardig in geslaagd. Knus huisje, creatief met koken, af en toe de stad in, etc.
Je moet misschien leren genieten van de kleine dingen. Kopje thee, lekker broodje. Of iets creatiefs gaan doen, iets maken.
Ik zeg het allemaal wel... maar ben ook niet goed in alleen zijn!
Veel succes.
Misschien moet je gewoon leren alleen te zijn. Tenminste, een vriendin vertelde dat zij - na een periode van samenwonen - dat echt moest leren. En ze was er wel aardig in geslaagd. Knus huisje, creatief met koken, af en toe de stad in, etc.
Je moet misschien leren genieten van de kleine dingen. Kopje thee, lekker broodje. Of iets creatiefs gaan doen, iets maken.
Ik zeg het allemaal wel... maar ben ook niet goed in alleen zijn!
Veel succes.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
zondag 10 mei 2009 om 22:08
Ga een leuke nieuwe hobby zoeken! Ik zit met het zelfde probleem, mijn relatie is nu ook uit sinds 4 weken.
Ik vond het een mooie start om een nieuwe 'ik' te introduceren. Vroeg me af wat ik altijd al heb willen leren maar waar ik nooit tijd voor had. Dus ik heb me ingeschreven bij een zeilschool! krijg nu elk weekend een dagje zeilles in groepsverband. Heerlijke buiten bezigheid, nieuwe mensen leren kennen en met het zomertje in aantocht een leuke tijdsbesteding.
Maar je kunt natuurlijk ook een schildercursus gaan doen, een instrument gaan bespelen, boek gaan schrijven, motorrijles nemen, cursus bloembinden.. t zijn maar wat ideetjes!
Ik vond het een mooie start om een nieuwe 'ik' te introduceren. Vroeg me af wat ik altijd al heb willen leren maar waar ik nooit tijd voor had. Dus ik heb me ingeschreven bij een zeilschool! krijg nu elk weekend een dagje zeilles in groepsverband. Heerlijke buiten bezigheid, nieuwe mensen leren kennen en met het zomertje in aantocht een leuke tijdsbesteding.
Maar je kunt natuurlijk ook een schildercursus gaan doen, een instrument gaan bespelen, boek gaan schrijven, motorrijles nemen, cursus bloembinden.. t zijn maar wat ideetjes!

zondag 10 mei 2009 om 22:11
Ik denk ook dat je idd gewoon moet leren om alleen te zijn. Mss is het ook wel nodig om je te vervelen. Voor de verwerking en mss ook om met jezelf geconfronteerd te worden. Daar moet je ook niet bang voor zijn. Gewoon maar over je heen laten komen. En verveling maakt creatief. Gewoon om maar ns weer te bedenken wat je zal gaan doen.
Schrijven, dvd kijken, patiencen , tijdschrift lezen, muziek luisteren, lekker in zonnetje zitten te niksen. Het went vast en dan ga je er heerlijk van genieten, van het alleen zijn.
Succes!! En echt goed dat je je leven gewoon weer oppakt en niet in de piepzak blijft zitten. En dat andere, het alleen kunnen zijn, komt ook echt wel.
Schrijven, dvd kijken, patiencen , tijdschrift lezen, muziek luisteren, lekker in zonnetje zitten te niksen. Het went vast en dan ga je er heerlijk van genieten, van het alleen zijn.
Succes!! En echt goed dat je je leven gewoon weer oppakt en niet in de piepzak blijft zitten. En dat andere, het alleen kunnen zijn, komt ook echt wel.

zondag 10 mei 2009 om 22:32
Hey narcisje...misschien moet je ook nog even leren om gewoon niets te doen.
Je hoeft als single niet altijd onderweg naar een feestje te zijn
Soms is een weekend cocoonen thuis ook gewoon goed.
Ik heb het ook moeten leren en nu heb ik het zelfs nodig, zo af en toe geen mensen, geen gesprekjes, niet leuk zijn maar gewoon lekker met mijn up
En dan soms blij, soms hangend in tranen en soms zwelgend in mijn alleen zijn.
Alleen zijn lijkt eng....maar het valt best mee
Je hoeft als single niet altijd onderweg naar een feestje te zijn
Soms is een weekend cocoonen thuis ook gewoon goed.
Ik heb het ook moeten leren en nu heb ik het zelfs nodig, zo af en toe geen mensen, geen gesprekjes, niet leuk zijn maar gewoon lekker met mijn up
En dan soms blij, soms hangend in tranen en soms zwelgend in mijn alleen zijn.
Alleen zijn lijkt eng....maar het valt best mee
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 10 mei 2009 om 22:39
Annee, wat goed! Ik heb ook bedacht dat er een nieuwe ik komt, of tenminste, een verbeterde ik, die meer kiest voor zichzelf, en opkomt voor zichzelf, en dat soort dingen.
En eigenlijk vind ik dat ik het goed doe.. alleen ik wil niet cocoonen, ik wil leven! (alsof ik dat met hem niet deed ofzo..)
Ik weet alleen niet hoe het moet.
Leren om alleen te zijn, ik moet van mezelf al mijn tijd nuttig besteden, niet eens door den EX, meer van mezelf.
Er is altijd wel iets dat ik kan doen, alleen nu is er niet meer de druk dat het NU moet, omdat HIJ straks komt, het maakt nu niets meer uit.. Ik heb nu alle tijd, en dat maakt me bang (bang? ik denk het wel ja, bang...)
En eigenlijk vind ik dat ik het goed doe.. alleen ik wil niet cocoonen, ik wil leven! (alsof ik dat met hem niet deed ofzo..)
Ik weet alleen niet hoe het moet.
Leren om alleen te zijn, ik moet van mezelf al mijn tijd nuttig besteden, niet eens door den EX, meer van mezelf.
Er is altijd wel iets dat ik kan doen, alleen nu is er niet meer de druk dat het NU moet, omdat HIJ straks komt, het maakt nu niets meer uit.. Ik heb nu alle tijd, en dat maakt me bang (bang? ik denk het wel ja, bang...)
zondag 10 mei 2009 om 22:46
quote:narcisje6 schreef op 10 mei 2009 @ 22:39:
ik moet van mezelf al mijn tijd nuttig besteden
En dat hoeft dus niet!
Een mens mag (moet) af en toe ook een tijd niks doen. Je zal de eerste single niet zijn die al zijn/haar tijd vol stouwt met feestjes, winkelen, gezelligheid etc. Maar het breekt je op, na een tijd.
Waarom zou je altijd wat nuttigs doen? En hoe nuttig zijn die dingen? Fijn als al je 20 nagels gelakt zijn maar over een paar dagen kun je het er weer af halen... is dat nuttig?
(ik ben door schade en schande wijs geworden )
Ik weet niet of je een tuin hebt by the way, maar tuinieren helpt ook erg goed tegen dit soort gevoelens.
ik moet van mezelf al mijn tijd nuttig besteden
En dat hoeft dus niet!
Een mens mag (moet) af en toe ook een tijd niks doen. Je zal de eerste single niet zijn die al zijn/haar tijd vol stouwt met feestjes, winkelen, gezelligheid etc. Maar het breekt je op, na een tijd.
Waarom zou je altijd wat nuttigs doen? En hoe nuttig zijn die dingen? Fijn als al je 20 nagels gelakt zijn maar over een paar dagen kun je het er weer af halen... is dat nuttig?
(ik ben door schade en schande wijs geworden )
Ik weet niet of je een tuin hebt by the way, maar tuinieren helpt ook erg goed tegen dit soort gevoelens.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
zondag 10 mei 2009 om 22:53
nou, wegrennen, daar moet ik over nadenken, ik weet het niet..
Misschien wel.. Misschien niet.
Ik denk wel veel na, en ik doe erg mijn best om het goed en fout te doen.
En de nuttige dingen zijn wel nuttig, opruimen, afwassen, administratie, studeren, lijstjes afwerken, muziek uitzoeken, werk voorbereiden (mijn werk is nog nooit zo goed voorbereid geweest!! haha)
Ook onnuttige dingen, maar die vind ik ook leuk, epileren, kleding opruimen, kast uitmesten, recepten zoeken, uitjes naar opera's plannen enzo.
Heerlijk. Mezelf verwennen. Maar dan denk ik ook weer aan dat ik dat eerst met hem deed en nu alleen, dus dan is dat ook weer een beetje met een na smaakje..
Maar als er even niets te doen is, bah.
5 weken is best kort, soms ben ik bang dat de klap nog komt ja.. Hij heeft het uitgemaakt.
Misschien wel.. Misschien niet.
Ik denk wel veel na, en ik doe erg mijn best om het goed en fout te doen.
En de nuttige dingen zijn wel nuttig, opruimen, afwassen, administratie, studeren, lijstjes afwerken, muziek uitzoeken, werk voorbereiden (mijn werk is nog nooit zo goed voorbereid geweest!! haha)
Ook onnuttige dingen, maar die vind ik ook leuk, epileren, kleding opruimen, kast uitmesten, recepten zoeken, uitjes naar opera's plannen enzo.
Heerlijk. Mezelf verwennen. Maar dan denk ik ook weer aan dat ik dat eerst met hem deed en nu alleen, dus dan is dat ook weer een beetje met een na smaakje..
Maar als er even niets te doen is, bah.
5 weken is best kort, soms ben ik bang dat de klap nog komt ja.. Hij heeft het uitgemaakt.
zondag 10 mei 2009 om 23:01
zondag 10 mei 2009 om 23:09
quote:Summerdance schreef op 10 mei 2009 @ 22:48:
[...]
Ik hoorde laatst deze...
Leven is niet meer dan het verplaatsen van massa....
Wordt ook wel eens The Ratrace genoemd.
En het liedje Mad World van Gary Jules past er ook wel bij.
http://www.youtube.com/watch?v=f7lV8Q79Yqk
[...]
Ik hoorde laatst deze...
Leven is niet meer dan het verplaatsen van massa....
Wordt ook wel eens The Ratrace genoemd.
En het liedje Mad World van Gary Jules past er ook wel bij.
http://www.youtube.com/watch?v=f7lV8Q79Yqk
zondag 10 mei 2009 om 23:17
quote:narcisje6 schreef op 10 mei 2009 @ 22:53:
5 weken is best kort, soms ben ik bang dat de klap nog komt ja.. Hij heeft het uitgemaakt.Even to the point gezegd: dat denk ik ook ja, als je zo hard blijft wegvluchten in tijdverdrijf, afleiding en vele lijstjes van 'moeten'.
Luister nou maar naar Moonlight, zij zegt hele verstandige dingen!
5 weken is best kort, soms ben ik bang dat de klap nog komt ja.. Hij heeft het uitgemaakt.Even to the point gezegd: dat denk ik ook ja, als je zo hard blijft wegvluchten in tijdverdrijf, afleiding en vele lijstjes van 'moeten'.
Luister nou maar naar Moonlight, zij zegt hele verstandige dingen!
zondag 10 mei 2009 om 23:25
Het lijkt er op dat je nog geen rust hebt gevonden...en moet leren alleen te kunnen zijn. Dat is niet makkelijk en heb je zeker meer tijd voor nodig dan 5 weken. Een leuke hobby zoeken helpt je een heel eind op weg. Het is natuurlijk maar net wat je leuk vind maar ik ben toen begonnen met fotograferen.
Wat mij het meeste heeft geholpen is de reis die ik 4 maanden in mijn eentje heb gemaakt. Ik voel me nu veel rustiger van binnen en waardeer het ook veel meer om alleen te zijn. Het voordeel voor mij is geweest dat ik in mijn singletijd ontzettend veel heb ondernomen en geleerd. Dat pakt niemand mij meer af.
Ik wens je veel succes!!
Wat mij het meeste heeft geholpen is de reis die ik 4 maanden in mijn eentje heb gemaakt. Ik voel me nu veel rustiger van binnen en waardeer het ook veel meer om alleen te zijn. Het voordeel voor mij is geweest dat ik in mijn singletijd ontzettend veel heb ondernomen en geleerd. Dat pakt niemand mij meer af.
Ik wens je veel succes!!
zondag 10 mei 2009 om 23:46
ik hoor het vaker:
geval 1: we doen even lekker niks, we hangen lekker samen op de bank, gezellig he
geval 2: ik doe niks, kom de bank niet af, zielig he
het enige verschil is dat je niet meer we bent maar waarom moet je als je alleen bent dan ineens wat doen en is gewoon bankhangen ineens niet meer gezellig maar zielig?
geval 1: we doen even lekker niks, we hangen lekker samen op de bank, gezellig he
geval 2: ik doe niks, kom de bank niet af, zielig he
het enige verschil is dat je niet meer we bent maar waarom moet je als je alleen bent dan ineens wat doen en is gewoon bankhangen ineens niet meer gezellig maar zielig?
zondag 10 mei 2009 om 23:51
zondag 10 mei 2009 om 23:58
quote:kim30 schreef op 10 mei 2009 @ 23:25:
Wat mij het meeste heeft geholpen is de reis die ik 4 maanden in mijn eentje heb gemaakt
Kim (en Elninjoo), namen jullie je verdriet en eenzaamheid niet mee op reis? Om het zo maar te zeggen.
Ik wil zelf ook weg, heel binnenkort. Aan de ene kant denk ik dat het me veel goed zal doen... aan de andere kant: dan sta ik op dat vliegveld en misschien komen dan de tranen en de eenzaamheid pas echt. Als ik een verdrietige dag heb ben ik misschien liever thuis in Nederland dan in een hostel in verweggistan. Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben.
En ik heb eerder alleen gereisd, dat is het niet. Maar toen was ik wel iets stabieler.
(sorry TO, ik gebruik je topic even)
Wat mij het meeste heeft geholpen is de reis die ik 4 maanden in mijn eentje heb gemaakt
Kim (en Elninjoo), namen jullie je verdriet en eenzaamheid niet mee op reis? Om het zo maar te zeggen.
Ik wil zelf ook weg, heel binnenkort. Aan de ene kant denk ik dat het me veel goed zal doen... aan de andere kant: dan sta ik op dat vliegveld en misschien komen dan de tranen en de eenzaamheid pas echt. Als ik een verdrietige dag heb ben ik misschien liever thuis in Nederland dan in een hostel in verweggistan. Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben.
En ik heb eerder alleen gereisd, dat is het niet. Maar toen was ik wel iets stabieler.
(sorry TO, ik gebruik je topic even)

maandag 11 mei 2009 om 06:44
Ik heb idd wel 'ns een reis gemaakt terwijl ik nog met liefdesverdriet zat en daar thuis eigenlijk niet helemaal vanaf kwam. Maar juist het reizen in 'n totaal andere cultuur/natuur en 't ontmoeten van andere mensen zet de dingen weer even in perspectief en lukte 't mij juist heel goed om de verbroken relatie 'n plaatsje te geven en weer te genieten van 't leven. Thuis blijf je ongemerkt vaak in dezelfde vicieuze cirkel zitten en 'n reis trekt je daar met gemak weer uit. Er is zoveel moois te zien en zoveel leuks te beleven en daar geniet ik ook prima in m'n eentje van.
maandag 11 mei 2009 om 08:34
Reizen met liefdesverdriet is eigenlijk alleen maar aan te raden.
Hier in Nederland kan het zo zijn dat je erg in rondjes blijft lopen.
Op reis krijg je zo ontzettend veel nieuwe indrukken, leer je zoveel andere mensen kennen dat dat de boel goed relativeert
En ja, ook ik heb op reis wel eens gedacht, mijn god waar ben ik aanbegonnen, ik wil naar huis, naar bed, me verstoppen.
Maar dat duurde nooit zo heel lang.
het grote genieten wint dan van het verdriet
Ow, lees nu dat ik zo goed als hetzelfde schrijf al elninjoo
Hier in Nederland kan het zo zijn dat je erg in rondjes blijft lopen.
Op reis krijg je zo ontzettend veel nieuwe indrukken, leer je zoveel andere mensen kennen dat dat de boel goed relativeert
En ja, ook ik heb op reis wel eens gedacht, mijn god waar ben ik aanbegonnen, ik wil naar huis, naar bed, me verstoppen.
Maar dat duurde nooit zo heel lang.
het grote genieten wint dan van het verdriet
Ow, lees nu dat ik zo goed als hetzelfde schrijf al elninjoo
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!