Sinterklaas budget

09-11-2020 21:47 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom minstens aan de 100 euro per kind. Met veel kinderen telt dat aardig op.

Had een gesprek met een vriendin die het belachelijk vond dat wij zoveel uitgeven, haar budget is max 40 euro per kind.

Een doos playmobile is al boven de 50 euro. Mijn meiden zijn gek op LOL poppetjes die zijn ook prijzig. Ik wil ze a allemaal minstens 3/4 pakjes geven. Ik weet echt niet hoe het goedkoper zou moeten.

Benieuwd hoe andere dit doen en wat jullie budget is.
Bellyflop schreef:
10-11-2020 10:56
In de schoen?
Iets lekkers, mandarijntje, lief briefje of een 1-2 euro klein dingetje zoals een mooie pen ofzo.

Alles boven de 5 euro of wat fysiek niet in een schoen past is voor pakjesavond. Sint is daar niet op berekend hoor, om ook voor de schoen al hele cadeaus mee te slepen.
Dit inderdaad. Moet fysiek in de schoen passen. Dit jaar doe ik 1x een tijdschrift (opgerold) en verder een paar keer zoetigheid. 5 pepernoten ofzo, en een schuimpje/munt.
Het meest blij zijn ze met chocolademunten :-? Dat vinden ze nog leuker dan een cadeau.

Adventkalender krijgen ze traditiegetrouw van oma.
pejeka schreef:
09-11-2020 21:56
Sinterklaas was bij ons thuis met name bedoeld voor de gezelligheid. Mijn moeder had altijd een paar schalen met lekkers op pakjesavond (worteltjes en schijfjes worst van marsepein e.d., chocolade Sintjes en Zwarte Pietjes van de banketbakker, banketletter, kleine suikerbeestjes, ook van de bakker) en dat stond dan allemaal op schalen. Warme chocolademelk erbij (vers gemaakt van cacao, geen opgewarmd kant en klaar pak), en de avond kon beginnen. Toen mijn broer en ik jonger waren, zorgden mijn ouders altijd voor 1 wat groter cadeau en wat kleine pakjes, en die kleinere pakjes waren dan soms gewoon een kleurboek en apart ingepakt wat kleurpotloden, een stripboek, een goedkoop speelgoedautootje, enz. En belangrijk waren ook de gedichten, en toen mijn broer en ik ouder werden, en we die zelf ook konden maken, was dat de grootste lol. Maar hele Playmobil-dozen of dergelijke dingen werden nooit gegeven, hooguit een klein doosje met 2 Playmobil-poppetjes erin ofzo.
Het is ook de gezelligheid die ik mij herinner. Niet de hoeveelheid cadeau's. Elkaar met inpak papier bekogelen en allemaal met z'n alle daar zijn was het leukst.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Hier twee keer per week schoenzetten en misschien 1 keer potje klei of stempel oid erin. Verder zakjes pepernoten enzo. Wil wel verschillende pieten op bezoek laten komen dus speelpiet heeft met speelgoed gespeeld en nog iets.
suzyqfive schreef:
09-11-2020 21:57
Wij deden de afgelopen jaren:
Something you want
Something you need
Something to wear
Something to read.

Wat ze graag willen voor plm €30,-
Een boek is ook al snel €15-20,-
Iets om te dragen (onesie, sloffen, mooie trui etc). Ook rond de €20,- en need ook rond de €10-€20.

Ik was al die frutcadeautjes wel een beetje zat en dat alles alleen maar om cadeautjes ging draaien. Daarom hadden we dit bedacht maar dat werd dan toch ook al weer kostbaar.
Dus dit jaar doen we €20,- pp en lootjes trekken.
Dit doen wij ook om dezelfde reden. Dit jaar minus something to wear want kleding in overvloed. In plaats daarvan wordt het een extra avond schoentje zetten & een gezinsspel, dat doen we allemaal graag.

Alles ligt al klaar (en bijna alles ingepakt). Totaal was ik 150 euro kwijt voor 4 kinderen, inclusief lekkernijen.

De avond zelf bestaat uit lekker eten, een speurtocht en als er nog energie/geduld voor is, eindigen we met het gezinsspelletje.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Watbreft schoencadeautjes heb ik voor 3x gekocht waarvan 1x leuk snoep en 2x een schoencadeautje, maar ik laat het afhangen van hoe het loopt of ze elke week hun schoentje mogen zetten.

In de voorgaande jaren hadden ze in de aanloop naar 5 december soms zoveel activiteiten in 1 week dat de extra spanning van thuis ook nog een schoentje mogen zetten de sfeer er niet altijd beter op maakte, dus dat kijk ik even aan.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
mamavanf schreef:
10-11-2020 00:04
Heb je de switch al gekocht? Verwacht je nog ergens een aanbieding ofzo met black friday? Hier krijgen ze er ook een, maar nog niet gekocht want op zo'n groot bedrag is paar tientjes besparen leuk.
Ik denk er ook over na, maar is het nu eigenlijk een must om bij die switch ook nog een spel aan te schaffen? Of zitten er al spellen bij die ook leuk zijn voor kinderen tussen de 6 en 9?

On topic, hier meestal maar 20-25 euro per kind. Is heus wel te doen. Niet als je een grote doos lego wil kopen uiteraard. Maar zijn best 3 leuke cadeaus te vinden voor 25 euro max. En van oma krijgen ze ook nog 20 euro.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 10-11-2020 15:01
19.51% gewijzigd
tulpje21 schreef:
10-11-2020 14:58
Ik denk er ook over na, maar is het nu eigenlijk een must om bij die switch ook nog een spel aan te schaffen? Of zitten er al spellen bij die ook leuk zijn voor kinderen tussen de 6 en 9?
Je kunt wel een paar gratis spellen downloaden, maar die zijn kort en niet heel uitdagend. Dus ja, ik zou er in elk geval 1 spel bij doen.

Hier was dat Animal Crossing, groot succes.
Ik kom totaal op ongeveer 100 euro per kind.
Woon in buitenland en vieren geen Sinterklaas maar kerst. Die 100 euro is voor de gehele advendtijd (kalender met elke dag iets, kan 1 snoepje zijn, een cadeautje of activiteit).
En op 24ste pakjesavond.
De kerstman dropt ook n zak. Daarin zit 1 cadeau p.p. en 1 gezamelijk cadeau, meestal een spel.
Onder de boom ligt vaak ietz practisch en ern belevenis. Bv kindertheater kaarten. Dit jaar kaartjes voor een groot zwembad.
Ik heb 3 schoen cadeautjes, die zijn onder de 2 euro voor onze peuter. Voor de baby wat duurder maar dat zijn sokjes,speen en romper

Voor pakjesavond 3 speeldingen samen 60 euro. En dan 2 handige dingen dit keer een paraplu en pyjama.

De baby krijgt weer dingen die nodig zijn. Wat kleding, drinkbeker etc.

Normaal vieren we het met familie, dit jaar niet. We maken er wel een gezellige avond van. We hebben lekkere dingen besteld in Sinterklaas thema.

Beide kinderen zullen rond de 75 euro gekost hebben. De ouders beide 40 euro. Het eten kost waarschijnlijk rond 40 euro.
Ik vind die 4 dingen die moetlijstjes echt niets. Snoep vind ik niet per se nodig, dat staat al op tafel.
En de nuttige cadeautjes waar ze niet zelf specifiek om vragen echt dom.

Jeugdtrauma gok ik. ;-)

Dan koop ik liever gewoon iets wat ze echt graag willen, er is niet altijd een groot budget, dan geef ik het liever uit aan iets leuks of echt gewenst.
Ik heb voor 2 keer wat voor in de schoen. Iets lekkers en een potje klei. Moet gewoon in de schoen passen en is iets goedkoops, zeker onder 5 euro.
Luci_Mster2 schreef:
10-11-2020 18:14
Ik vind die 4 dingen die moetlijstjes echt niets. Snoep vind ik niet per se nodig, dat staat al op tafel.
Ik heb daar ook niet echt iets mee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik kreeg vroeger vaak sokken als schoencadeautje haha. Ben nog altijd gek op leuke sokken, dus dat viel zeker in de smaak.
Schoencadeautjes moeten inderdaad in de schoen passen en onder de 5 euro. Ik heb nu Sinterklaas en Kerst stempeltjes als schoencadeautje, moet voor een andere keer nog iets verzinnen. De baby zal ook wel een slofje moeten zetten haha.

We vieren het normaal niet thuis met ons gezin, maar nu wel vanwege Corona. Ik heb tot nu toe voor €15 cadeautjes (3 stuks).

Met kerst doen wij ook een paar cadeautjes en dan meestal iets groter/duurder. Maar dochter moet nog 3 worden, dus wie weet hoe we het gaan invullen qua budget als de kinderen ouder zijn.
Luci_Mster2 schreef:
10-11-2020 18:14

Jeugdtrauma gok ik. ;-)

Dan koop ik liever gewoon iets wat ze echt graag willen, er is niet altijd een groot budget, dan geef ik het liever uit aan iets leuks of echt gewenst.
Maar het kan ook nuttig en leuk zijn. Bijvoorbeeld een dekbedovertrek/ schooltas/ broodtrommel/ muts maar dan van hun favoriete stripfiguur/ film of iets dergelijks.
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn zoon een Bob de Bouwer broodtrommel en een B.d.B t-shirt kreeg toen hij 4 was. Vond hij echt geweldig.
Inmiddels is hij puber en is altijd blij met spul wat hij snel kwijt raakt, zoals usb stick, oortjes etc. Ze krijgen dat voor school van ons in september. Is het halverwege het schooljaar kwijt, moeten ze van hun eigen geld nieuwe kopen. Hoe handig als Sint ze dan nieuwe op voorraad geeft ;)
Hetismogelijk schreef:
10-11-2020 20:08
Maar het kan ook nuttig en leuk zijn. Bijvoorbeeld een dekbedovertrek/ schooltas/ broodtrommel/ muts maar dan van hun favoriete stripfiguur/ film of iets dergelijks.
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn zoon een Bob de Bouwer broodtrommel en een B.d.B t-shirt kreeg toen hij 4 was. Vond hij echt geweldig.
Inmiddels is hij puber en is altijd blij met spul wat hij snel kwijt raakt, zoals usb stick, oortjes etc. Ze krijgen dat voor school van ons in september. Is het halverwege het schooljaar kwijt, moeten ze van hun eigen geld nieuwe kopen. Hoe handig als Sint ze dan nieuwe op voorraad geeft ;)

Dan koop je iets omdat de ander het helemaal geweldig vind, niet omdat je per se 4 van die moet dingen wil aanschaffen.
Vind echt onzin.
Luci_Mster2 schreef:
10-11-2020 20:14
Dan koop je iets omdat de ander het helemaal geweldig vind, niet omdat je per se 4 van die moet dingen wil aanschaffen.
Vind echt onzin.

Dat moeten doen wij ook niet. Maar onze kinderen maken een verlanglijstje en dan roep ik wel; denk ook eens aan iets te lezen, iets voor school, je hobby, je kamer of kleding! En dan zetten ze er ook leuke nuttige dingen op. En ik zet zelf ook vaak iets nuttigs, iets gezelligs, iets lekkers en iets te lezen op mijn lijstje. Ik zie die 4 punten meer als suggestie of inspiratie dan als een verplichting. Het is bovenal een gezellig feestje, we moeten al genoeg ;)
Overigens krijgen onze kinderen alleen sinterklaascadeautjes van ons en niet van familie/ werk etc. Hooguit nog een kleinigheidje van lootjes trekken op school. Ook doen we niet aan cadeautjes met Kerst, al overweeg ik het dit jaar wel na echt een k*tCoronajaar voor ons allemaal, zou dat wel een leuke verrassing voor ze zijn.

Budget wisselt per jaar. We zitten gemiddeld rond de 100 euro pp denk ik.
Ik vind het echt absurd hoor.
Ik houd het op 50-60 euro(pakjesavond en af en toe wat in de schoen) voor peuter, maar goed opa's en oma's,ooms & tantes denken daar altijd anders over en denken dat elk cadeau 50 euro moet kosten. Het lijkt mij ook heerlijk om het dit jaar alleen met het gezin te vieren.

Ik vind het belangrijk om een leuke dag te maken van zaterdag.
Lekker lunchen, samen naar de intocht kijken met wat lekkers en dan tot aan 5 december nog iets in de schoen.

Pakjes avond draait om de gezelligheid en niet om de cadeautjes, dus kleine gedichtjes, lekker samen eten, cadeautjes, samen borrelen etc.

Man krijgt in ieder geval happy socks en iets lekkers.
Wij hebben voor bijna €150 voor dochter gekocht. We vieren het dit jaar twee keer, met beide opa’s en oma’s een keer. De ene opa en oma hebben een budget van €100 (daar is dochter het enige kleinkind) en de andere hebben een budget van €25 (zij hebben 10 (stief)kleinkinderen).

Normaal vierden we het met mijn hele familie, maar dat kan dit jaar niet.

Omdat mijn schoonouders altijd zoveel voor dochter kopen (vaak meer dan het afgesproken aantal en budget) geven wij juist ook wat cadeaus in haar schoen. Dan blijft het op pakjesavond qua aantal pakjes te doen. Dochter mag vanaf de intocht elke zaterdag haar schoen zetten. Dat is dit jaar dus drie keer. Dan krijgt ze stiften, een setje klei en iets te knutselen.
_melon schreef:
10-11-2020 19:53
...

We vieren het normaal niet thuis met ons gezin, maar nu wel vanwege Corona. Ik heb tot nu toe voor €15 cadeautjes (3 stuks).

...
Wat krijgen ze dan? Een leuk lego of schleich setje is zo al €30,-. Een dan is dat nog niet eens een grote set.
abc schreef:
10-11-2020 20:59
Wat krijgen ze dan? Een leuk lego of schleich setje is zo al €30,-. Een dan is dat nog niet eens een grote set.
Ze wil heel graag een grote unicorn knuffel. Dus ik heb een unicorn knuffel gekocht en een setje snijfruit en een setje snij ontbijt achtig iets. Dat vond ze laatst erg leuk bij een vriendje.

Met kerst krijgt ze een nieuwe pop, dus dat wordt wel duurder. Wij doen de dure/grotere cadeaus met kerst (omdat we dus normaal Sinterklaas niet zo vieren).
abc schreef:
10-11-2020 20:59
Tja, haar dochter is 2 schrijft ze, dan kom je daar nog prima mee weg toch?
Tiana_76 schreef:
10-11-2020 21:11
Dit is voor ons ook pas het eerste jaar met een wat ruimer budget. Kids zijn nu 4, jaren hiervoor kosten de Sint en verjaardag tussen de €10 en €25 per kind. Die kleintjes zijn met weinig tevreden
Ooh, daar heb ik overheen gelezen. Dan is dat nog wel makkelijker inderdaad.
Tiana_76 schreef:
10-11-2020 21:11
Dat scheelt sowieso, maar normaal doen we het ook niet heel gek.

Normaal vieren we het met m'n moeder en m'n broers en hun gezinnen. De volwassenen trekken lootjes en de kinderen hebben een lijstje naar Sinterklaas gestuurd waar iedereen iets van koopt (of samen een duurder ding koopt), dan zitten we meestal rond de €25 per kind. Dus dan kan je ook een duurdere doos Lego vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven