Sinterklaas budget

09-11-2020 21:47 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom minstens aan de 100 euro per kind. Met veel kinderen telt dat aardig op.

Had een gesprek met een vriendin die het belachelijk vond dat wij zoveel uitgeven, haar budget is max 40 euro per kind.

Een doos playmobile is al boven de 50 euro. Mijn meiden zijn gek op LOL poppetjes die zijn ook prijzig. Ik wil ze a allemaal minstens 3/4 pakjes geven. Ik weet echt niet hoe het goedkoper zou moeten.

Benieuwd hoe andere dit doen en wat jullie budget is.
mamavanf schreef:
10-11-2020 00:04
Heb je de switch al gekocht? Verwacht je nog ergens een aanbieding ofzo met black friday? Hier krijgen ze er ook een, maar nog niet gekocht want op zo'n groot bedrag is paar tientjes besparen leuk.
Ja we hebben m al, was anders bang dat ie uitverkocht zou zijn. Maar heb eerlijk gezegd niet aan Black Friday gedacht ook.
Die 400 euro is inclusief twee extra controllers want wij willen ook graag meedoen (we zijn met vier thuis).
Ik heb het budget wat mijn ouders vroeger voor ons hadden omgezet in euro’s. €250,- Heb maar 1 kind. Dit jaar krijgt ze een Nintendo switch (of eigenlijk ik). Daarbij nog wat puzzels of zo. En een step. Dus dit jaar gaan we wat over de begroting heen.
Iets meer als je vriendin en stuk minder dan jij. Geld groeit hier helaas niet aan de boom en budget van opa en oma's is flink groter.
Het ligt er aan ook, soms kan er meer.

Met kerst ook 1 redelijk cadeau en jongste is ook nog jarig direct na Oud en Nieuw.

Ik heb het niet maar snap die vriendin niet, als jullie dat uit willen geven? Soms vind ik er ook wat van, al denk ik dan meer aan een switchspel in je schoen ofzo. ;) Maar ik hou gewoon mijn mond.

Je kan er wat van vinden maar moet dat per se geuit worden?
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 10-11-2020 09:11
4.79% gewijzigd
captain_hindsight schreef:
10-11-2020 08:20
Ja we hebben m al, was anders bang dat ie uitverkocht zou zijn. Maar heb eerlijk gezegd niet aan Black Friday gedacht ook.
Die 400 euro is inclusief twee extra controllers want wij willen ook graag meedoen (we zijn met vier thuis).
Dat was hier ook de reden. Hij komt vandaag. Dus vanavond vast maar even oefenen. 😂
Geen budget, koop wat bij hen past. Vorig jaar hadden ze geen dure wensen, 15 eur voor het 'hoofdcadeau', dit jaar wensen ze al 9 maanden een Lego set van 75 euro, dus die krijgen ze voor hen samen. Daarnaast ieder nog een klein cadeautje wat ze graag willen.

Ik probeer ook een beetje 'want, need, wear, read' & eat (chocoletter) aan te houden.

Zat ook te denken aan een Switch maar dat vind ik eigenlijk te gortig als Sintcadeau, kinderen weten dat die echt veel kost. Ik verwacht ook dat ze volgend jaar goedkoper of iig beter worden ivm nieuwe versie. We gaan er nu voor 'sparen' middels marktplaats verkopen, normaal willen de kinderen niks verkopen maar met Switch in t vooruitzicht wordt dat makkelijker.
Nog een vraag. Wat doen jullie als schoencadeau en hoevaak mogen ze de schoen zetten. Ik doe meestal wel een cadeau en iets lekkers. Cadeau is dan max 10/15 euro.

Vorig jaar had vriendin van mijn 7 jarige een baby born gekregen bij het schoen zetten. Dat zou ik nooit doen. Hoor ook dat kinderen 1 chocoladeletter krijgen en dat was het. Mijn kinderen zouden echt teleurgesteld zijn.

Benieuwd hoe dat bij andere gaat.
huisvrouw86 schreef:
10-11-2020 10:10
Nog een vraag. Wat doen jullie als schoencadeau en hoevaak mogen ze de schoen zetten. Ik doe meestal wel een cadeau en iets lekkers. Cadeau is dan max 10/15 euro.

Vorig jaar had vriendin van mijn 7 jarige een baby born gekregen bij het schoen zetten. Dat zou ik nooit doen. Hoor ook dat kinderen 1 chocoladeletter krijgen en dat was het. Mijn kinderen zouden echt teleurgesteld zijn.

Mijn kinderen zijn door het dolle als er een mandarijn en wat snoep in zit. Hier geen cadeaus in de schoenen. Vieren al 2 x Sint, kerst en kort daarop jarig. Vind het heel belangrijk dat ze leren een mandarijn te waarderen tussen al dat cadeau geweld
huisvrouw86 schreef:

Schoen zetten 2 x per week en ze kregen alleen eten. Dus pepernoten, muntjes, schuimpjes, etc.
De kinderen krijgen in de schoen:

- chocoladeletter
- steentje
- sokken

En met pakjesavond:
- allebei een kledingpakket
- iets om te knutselen
- een boek
- een speelgoedje

Ik weet niet wat het budget is, maar ik koop zoveel mogelijk tweedehands met het oog op het milieu.
huisvrouw86 schreef:

Ze mochten hier twee keer per week hun schoen zetten en kregen dan een tijdschrift, boek of een zakje kikkers en muizen, kleine dingen in ieder geval. Nu zijn ze allang niet meer gelovig, dus een keer schoen zetten voor de leuk op de dag na de intocht. Daarin zit dan meestal een Adventkalender met snoep, soort van traditie.
Wij zijn dit jaar ook veel geld kwijt. Vorig jaar was ik minder kwijt, maar toen kon ik meer aanvullen. Onze oudste zoon ontgroeit het peuterspeelgoed een beetje, dus we hebben echt wat grotere nieuwe dingen.

Ik koop eigenlijk alleen speelgoed voor ze en er gaat een chocolade letter in de zak. Qua speelgoed kijk ik dan nog wel dat het ene echt voor plezier is, het andere voor technisch inzicht en nog iets creatiefs, etc. Ik heb de oudste zelf laten kiezen en daar ben ik op af gegaan. Met zijn verjaardag was hij namelijk heel duidelijk over dat hij iets anders wilde en er wordt nu ook weinig mee gespeeld. Dat vind ik zonde.

De beide jongens krijgen beide 5 cadeaus in de zak en ze mogen 3 keer hun schoen zetten. Voor 2 kinderen en 1 volwassene ben ik 450 euro kwijt. Mijn man moet nog op pad voor mij. Ze krijgen verder niks trouwens (familie).

We zijn nu ook zo duur omdat er echt wat merk dingen inzitten. Hotwheels, magformers, v-tech. Ze krijgen ook een speelwinkeltje voor hun samen.
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 10-11-2020 10:41
7.82% gewijzigd
Vroeger toen we het nog met andere familie vierden was het budget 70 euro per kind en je moest dan zes pakjes kopen. Nu doe ik niet meer aan een budget, het is net hoe het uitkomt. Schoen zetten mogen ze nog steeds, twee of drie keer per week, meestal zit er een klein cadeautje in, soms chocola. Wat anderen in de schoen doen, daar vind ik niet zoveel van, of dat nou een Baby Born is of een mandarijn of alles ertussen.
susan wijzigde dit bericht op 10-11-2020 10:40
19.43% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
In de schoen heb ik voor 2 keer een cadeau voor rond de 7-8 euro. Voor jongste een stapeltoren en een opblaasrol en voor de oudste een magnetisch tekenbord en een brandblusser. Verder een keer snoepgoed.
Ik ben trouwens ook echt een zacht ei met aankopen. Hij zegt nu steeds hij superwings wil hebben en die hadden we niet gekocht. En ik ben al bijna (eigenlijk helemaal) overstag om nog een cadeautje onder de kerstboom te leggen. Maar jeetje wat is dat spul duur allemaal. 😳

Ik vind het ook zo leuk om hem dan zo blij te zien. Dan smelt ik helemaal.
huisvrouw86 schreef:
Hoor ook dat kinderen 1 chocoladeletter krijgen en dat was het. Mijn kinderen zouden echt teleurgesteld zijn.
Teleurstelling heb je dan zelf gecreëerd.

Je kunt dit vanaf dat ze het bewust meekrijgen prima sturen. Dus als er ieder jaar alleen maar een chocoladeletter in komt, weten ze toch niet beter?
Quincy2 schreef:
10-11-2020 10:50
Teleurstelling heb je dan zelf gecreëerd.

Je kunt dit vanaf dat ze het bewust meekrijgen prima sturen. Dus als er ieder jaar alleen maar een chocoladeletter in komt, weten ze toch niet beter?
Dit. Mijn kinderen wisten dat ze met schoen zetten alleen snoepgoed kregen. En met pakjes avond geen dure cadeaus. Dat was omdat ze niet beter wisten. Want het was elk jaar zo.

Ze wisten ook dat ze met kerst wel iets duurders kregen.
huisvrouw86 schreef:

In de schoen?
Iets lekkers, mandarijntje, lief briefje of een 1-2 euro klein dingetje zoals een mooie pen ofzo.

Alles boven de 5 euro of wat fysiek niet in een schoen past is voor pakjesavond. Sint is daar niet op berekend hoor, om ook voor de schoen al hele cadeaus mee te slepen.
Bellyflop schreef:
10-11-2020 10:56

Alles boven de 5 euro of wat fysiek niet in een schoen past is voor pakjesavond. Sint is daar niet op berekend hoor, om ook voor de schoen al hele cadeaus mee te slepen.
Adventskalenders uitgezonderd :-)
die kunnen immers eerder open dan pakjesavond
Hier is budget max 100,- denk ik maar daar komen we nooit aan. Ik hou me de richtlijn:

Something They Want
Something They Need
Something To Wear
Something To Read

Meestal scharrel ik in de maanden voor Sint alles al bij elkaar. Dan loop ik tegen iets aan of ik zie een aanbieding.

Playmobiel, lego, duplo koop ik op marktplaats. Hele grote sets voor een fractie van de nieuwprijs. Even in een kussensloop in de wasmachine en klaar. Echt zonde om dat nieuw te kopen (ook voor het milieu beter). .
.
anoniem_637d84854bd0f wijzigde dit bericht op 11-11-2020 09:47
99.65% gewijzigd
Bellyflop schreef:
10-11-2020 11:10
Advent gaat over kerst. Sinterklaas en kerst hebben niks met elkaar te maken.

Het is bij ons ook geen cadeau maar een ding van ons allemaal dat er gewoon staat. We maken samen elke dag een deurtje open en de inhoud wordt verdeeld, past beter bij de winter- en kerstsfeer denk ik dan een adventkalender als commercieel cadeau geven bij Sint (?) alleen om wat te snoepen.
O, wij doen niet aan kerst of kerstsfeer eigenlijk. De kalenders waren van playmobil en lego, dus die pasten prima in een verlengde sinterklaastijd.
Quincy2 schreef:
10-11-2020 11:16
O, wij doen niet aan kerst of kerstsfeer eigenlijk. De kalenders waren van playmobil en lego, dus die pasten prima in een verlengde sinterklaastijd.

Ok...
Om de dag en juist bijna nooit snoep. Ze krijgen al genoeg lekkers deze dagen.
Bellyflop schreef:
10-11-2020 11:20
Ok...
Wat zit je nu raar te doen.
Hier gaat 4x een cadeautje in de schoen. 3x iets kleins en 30 november een adventskalender. Kan meteen de dag erna het eerste vakje open.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven