Sinterklaas budget
maandag 9 november 2020 om 21:47
Ik kom minstens aan de 100 euro per kind. Met veel kinderen telt dat aardig op.
Had een gesprek met een vriendin die het belachelijk vond dat wij zoveel uitgeven, haar budget is max 40 euro per kind.
Een doos playmobile is al boven de 50 euro. Mijn meiden zijn gek op LOL poppetjes die zijn ook prijzig. Ik wil ze a allemaal minstens 3/4 pakjes geven. Ik weet echt niet hoe het goedkoper zou moeten.
Benieuwd hoe andere dit doen en wat jullie budget is.
Had een gesprek met een vriendin die het belachelijk vond dat wij zoveel uitgeven, haar budget is max 40 euro per kind.
Een doos playmobile is al boven de 50 euro. Mijn meiden zijn gek op LOL poppetjes die zijn ook prijzig. Ik wil ze a allemaal minstens 3/4 pakjes geven. Ik weet echt niet hoe het goedkoper zou moeten.
Benieuwd hoe andere dit doen en wat jullie budget is.

dinsdag 10 november 2020 om 21:33
Leuk topic!
Ik heb voor beide kinderen ongeveer 50,- aan kadootjes. Schoen kadootjes zijn klein max 2,- en ze mogen elke zaterdag hun schoen zetten.
Op pakjesavond krijgen ze allebei iets groots. Zoon 1 krijgt een spoorbaan en kind 2 krijgt Lego Duplo.
Briefjes en kaartjes zijn al geschreven en ik kan niet wachten tot het 14 november is, Sinterklaas vind ik leuker dan kerst dus ik pak flink uit. Met kerst krijgen ze een fles badschuim van hun favoriet.
Ik heb voor beide kinderen ongeveer 50,- aan kadootjes. Schoen kadootjes zijn klein max 2,- en ze mogen elke zaterdag hun schoen zetten.
Op pakjesavond krijgen ze allebei iets groots. Zoon 1 krijgt een spoorbaan en kind 2 krijgt Lego Duplo.
Briefjes en kaartjes zijn al geschreven en ik kan niet wachten tot het 14 november is, Sinterklaas vind ik leuker dan kerst dus ik pak flink uit. Met kerst krijgen ze een fles badschuim van hun favoriet.

dinsdag 10 november 2020 om 22:06
Dan wordt "something to wear" "something to eat"EnglishmaninNewYork schreef: ↑10-11-2020 14:08Dit doen wij ook om dezelfde reden. Dit jaar minus something to wear want kleding in overvloed. In plaats daarvan wordt het een extra avond schoentje zetten & een gezinsspel, dat doen we allemaal graag.
Alles ligt al klaar (en bijna alles ingepakt). Totaal was ik 150 euro kwijt voor 4 kinderen, inclusief lekkernijen.
De avond zelf bestaat uit lekker eten, een speurtocht en als er nog energie/geduld voor is, eindigen we met het gezinsspelletje.

dinsdag 10 november 2020 om 23:34
Geen vast budget. Er zit ook een groot leeftijdsverschil tussen de kinderen dus het hoeft ook niet perse gelijk te zijn voor alle kinderen.
Voor de oudste kinderen geven we meer uit maar die krijgen ook een paar nuttige dingen. Sowieso krijgen ze allemaal een boek (en wij zelf ook). De oudste kinderen daarnaast waarschijnlijk een computer spel (zoon en dochter), teken spullen (zoon), spullen voor paardrijden (zoon en dochter) en een koptelefoon (dochter). Ik schat op rond de 100 euro per kind te zitten.
Voor de kleintjes een kleiner budget. Sowieso wat knutselspullen, een boek, misschien een setje Duplo (we hebben veel maar er wordt ook wel mee gespeeld) en nog wat ander speelgoed. Misschien rond de 50 euro per kind.
Voor de oudste kinderen geven we meer uit maar die krijgen ook een paar nuttige dingen. Sowieso krijgen ze allemaal een boek (en wij zelf ook). De oudste kinderen daarnaast waarschijnlijk een computer spel (zoon en dochter), teken spullen (zoon), spullen voor paardrijden (zoon en dochter) en een koptelefoon (dochter). Ik schat op rond de 100 euro per kind te zitten.
Voor de kleintjes een kleiner budget. Sowieso wat knutselspullen, een boek, misschien een setje Duplo (we hebben veel maar er wordt ook wel mee gespeeld) en nog wat ander speelgoed. Misschien rond de 50 euro per kind.
dinsdag 10 november 2020 om 23:40
Wij hebben in die week al twee verjaardagen van de kinderen dus het budget is niet echt duidelijk verdeeld. De jongste wordt 1 en de middelste 3, dus die hechten nog geen waarde aan grote cadeaus.
De oudste krijgt denk ik het meest aan waarde. Meestal brengen mijn ouders nog een zak cadeaus die zij betalen, maar dat is meestal action prul, dus wij geven wat meer duurzame dingen. Zo is het wel mooi verdeeld.
Als ik de cadeau van mijn ouders meetel zal het rond de €100 per kind zijn.
De oudste krijgt denk ik het meest aan waarde. Meestal brengen mijn ouders nog een zak cadeaus die zij betalen, maar dat is meestal action prul, dus wij geven wat meer duurzame dingen. Zo is het wel mooi verdeeld.
Als ik de cadeau van mijn ouders meetel zal het rond de €100 per kind zijn.
woensdag 11 november 2020 om 09:11
Wij doen 75 euro per kind dit jaar. Ze zijn 1 en 3 en zitten elkaar met elk speelgoed in de weg, zo hebben wij bijv maar 1 houten treintje en 2 kinderen die daar graag mee spelen. Dus we geven dit jaar meer dan gepland om dat probleem op te lossen! Ze krijgen dus allebei iets voor de houten trein, oudste iets van duplo, jongste van playmobil, allebei een voorleesboek, een puzzel en samen het ikea keukentje (van marktplaats, 25e). Ze krijgen ook iets van opa en oma, maar ik weet niet wat!
In de schoen alleen snoep en 1 keer misschien sokken met sinterklaas erop zei mijn man, die vindt dat leuk
In de schoen alleen snoep en 1 keer misschien sokken met sinterklaas erop zei mijn man, die vindt dat leuk

woensdag 11 november 2020 om 12:35
Nou ik heb vandaag de laatste inkopen gedaan en ook gelijk de duurste dingen. Beide krijgen 1 duurder kado (€20,-/€25,-) en wat kleinere kado’s. Dit jaar had ik mazzel en kon iets kopen wat normaal vrij duur is en nu heel goedkoop. Dus zit ik nu tussen de €40,- en €50,- per kind
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog

woensdag 11 november 2020 om 12:45
Hier gelooft voor het eerst niemand meer. Wij doen surprise voor 10 euro en ze zullen vast nog wel een keer hun schoen zetten.
Bij beide opa's en oma's krijgen ze voor 40 euro cadeautjes. Ik vind het steeds moeilijker worden om daar iets voor te verzinnen. Ze hebben al veel en de oudste twee spelen niet meer. Ieder kind krijgt altijd een boek en vaak een bioscoopbon.
Bij beide opa's en oma's krijgen ze voor 40 euro cadeautjes. Ik vind het steeds moeilijker worden om daar iets voor te verzinnen. Ze hebben al veel en de oudste twee spelen niet meer. Ieder kind krijgt altijd een boek en vaak een bioscoopbon.

woensdag 11 november 2020 om 13:03
Eens. Ik vind dingen als knutselspullen, boeken, schrijfwaren, pyjama's, sokken, etc. ook gewoon geen kadootjes. Dat krijgen ze gewoon tussendoor als het op of nodig is.Luci_Mster2 schreef: ↑10-11-2020 18:14Ik vind die 4 dingen die moetlijstjes echt niets. Snoep vind ik niet per se nodig, dat staat al op tafel.
En de nuttige cadeautjes waar ze niet zelf specifiek om vragen echt dom.
Jeugdtrauma gok ik.![]()
Dan koop ik liever gewoon iets wat ze echt graag willen, er is niet altijd een groot budget, dan geef ik het liever uit aan iets leuks of echt gewenst.
woensdag 11 november 2020 om 13:07
Nou ja, dat kunnen in mijn ogen wel cadeautjes zijn. Niet de dingen die je toch altijd in huis hebt, een tekenblok voor Sinterklaas zou ik niet doen, wel bijvoorbeeld speciale stiften die eigenlijk net te duur zijn. Hetzelfde voor boeken, die zou ik niet als Sinterklaascadeau geven als er verder nooit boeken in huis worden gehaald of als je kind helemaal niet van lezen houdt en jij vindt dat het moet lezen, maar een specifiek boek dat ze graag willen, kan ook best een cadeau zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 11 november 2020 om 13:15
Ja nee eens hoor. Maar ik las hier bijvoorbeeld een dekbedovertrek, nou, dat vind ik dus geen kado. Ook jeugdtraumaatje denk ikSusan schreef: ↑11-11-2020 13:07Nou ja, dat kunnen in mijn ogen wel cadeautjes zijn. Niet de dingen die je toch altijd in huis hebt, een tekenblok voor Sinterklaas zou ik niet doen, wel bijvoorbeeld speciale stiften die eigenlijk net te duur zijn. Hetzelfde voor boeken, die zou ik niet als Sinterklaascadeau geven als er verder nooit boeken in huis worden gehaald of als je kind helemaal niet van lezen houdt en jij vindt dat het moet lezen, maar een specifiek boek dat ze graag willen, kan ook best een cadeau zijn.

woensdag 11 november 2020 om 13:21
Nee, ik normaal ook niet, maar misschien wel als je fan bent van iets en daar graag een dekbedovertrek van wil, terwijl je geen dekbedovertrek nodig hebt of terwijl dat veel duurder is dan de dekbedovertrekken die je altijd koopt. Maar goed, in dat geval is het eigenlijk ook wel zo dat het kind om dat dekbedovertrek vraagt. Een dekbedovertrek als cadeau, gewoon omdat er een nieuw dekbedovertrek nodig was, dat vind ik ook niks, dat is meer een cadeau aan jezelf, want dat hoef je dan niet meer te kopen.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 11 november 2020 om 13:36
Kan best een leuk cadeau zijn. Mijn dochter vroeg ooit voor haar verjaardag een Harry Potter kamer. Vooraf aan haar verjaardag hadden we al nieuwe gordijnen, verf op de muur etc. uitgekozen. Op haar verjaardag kreeg ze van iedereen posters, accessoires, t- shirt, kussentjes en ja, een dekbedovertrek. Prima cadeaus voor een 10 jarige HP fan. Als ze liever barbies had gehad, had ze die wel gevraagd en gekregen.
Beetje onzin om zo aan te geven of iets wel of niet een cadeau kan zijn. Daarbij heeft niet iedereen het budget om alles te kopen als het op of nodig is. En heeft iedereen andere ideeën over wat nodig is. Als je thuis alleen basisknuselspullen hebt, zoals stiften en papier, is het misschien juist fijn om met Sinterklaas verwend te worden met glitterverf, stickers en klei. Ik ben blij dat mijn kinderen, ondanks ons ruimere budget, zulke cadeautjes wel altijd gewaardeerd hebben.
Beetje onzin om zo aan te geven of iets wel of niet een cadeau kan zijn. Daarbij heeft niet iedereen het budget om alles te kopen als het op of nodig is. En heeft iedereen andere ideeën over wat nodig is. Als je thuis alleen basisknuselspullen hebt, zoals stiften en papier, is het misschien juist fijn om met Sinterklaas verwend te worden met glitterverf, stickers en klei. Ik ben blij dat mijn kinderen, ondanks ons ruimere budget, zulke cadeautjes wel altijd gewaardeerd hebben.
woensdag 11 november 2020 om 13:40
Dit jaar heb ik ongeveer €200 per kind uitgegeven (4 jaar en 6 jaar). Lego, Playmobil en Barbie zijn nu eenmaal niet goedkoop. Toen ze nog niet de basisschool leeftijd hadden was het budget wel wat lager en waren de cadeaus een stuk goedkoper. Daarnaast vind ik het gewoon leuk om flink uit te pakken met Sinterklaas.
Ze krijgen aan nuttige cadeaus allebei een pyjama een een gevulde toilettas van lol surprise. Maar goed, dat vinden ze hier echt leuk om te krijgen.
Schoencadeautjes zijn hier geen grote cadeaus maar wat kleine dingetjes zoals: een leuke sleutelhanger voor aan de schooltas, een loep en een bruisbal voor in bad.
De opa’s en oma’s geven dan ook nog een stapel cadeaus. Alles bij elkaar is het een kleine €450 per kind.
Ze krijgen aan nuttige cadeaus allebei een pyjama een een gevulde toilettas van lol surprise. Maar goed, dat vinden ze hier echt leuk om te krijgen.
Schoencadeautjes zijn hier geen grote cadeaus maar wat kleine dingetjes zoals: een leuke sleutelhanger voor aan de schooltas, een loep en een bruisbal voor in bad.
De opa’s en oma’s geven dan ook nog een stapel cadeaus. Alles bij elkaar is het een kleine €450 per kind.

woensdag 11 november 2020 om 13:47
Hence mijn 'ik VIND'. En die van Luci.Hetismogelijk schreef: ↑11-11-2020 13:36Kan best een leuk cadeau zijn. Mijn dochter vroeg ooit voor haar verjaardag een Harry Potter kamer. Vooraf aan haar verjaardag hadden we al nieuwe gordijnen, verf op de muur etc. uitgekozen. Op haar verjaardag kreeg ze van iedereen posters, accessoires, t- shirt, kussentjes en ja, een dekbedovertrek. Prima cadeaus voor een 10 jarige HP fan. Als ze liever barbies had gehad, had ze die wel gevraagd en gekregen.
woensdag 11 november 2020 om 19:39
Ik vind 450 euro aan cadeautjes per kind echt zwaar over the top voor Sinterklaas.Hannelore_ schreef: ↑11-11-2020 13:40Dit jaar heb ik ongeveer €200 per kind uitgegeven (4 jaar en 6 jaar). Lego, Playmobil en Barbie zijn nu eenmaal niet goedkoop. Toen ze nog niet de basisschool leeftijd hadden was het budget wel wat lager en waren de cadeaus een stuk goedkoper. Daarnaast vind ik het gewoon leuk om flink uit te pakken met Sinterklaas.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

woensdag 11 november 2020 om 19:40
Ja, dat had ik al door. Ik niet.

Maar dat had jij ook al door.
woensdag 11 november 2020 om 20:49
Mijn peuterzoon krijgt een roze Dino pyjama. Die wil hij al maanden en vermoed dat het misschien wel zijn favoriete cadeau zal zijn

woensdag 11 november 2020 om 21:40
Dat mag.
Ik ga echter niet over het budget van de opa’s en oma’s. Mijn kinderen vieren bij beide opa’s en oma’s Sinterklaas met hun neefjes en nichtjes. Zij kiezen ervoor om dan per kleinkind ruim €100 uit te geven. Totaalbedrag loopt dan inderdaad op.
Pakjesavond vieren we thuis met ons eigen gezin.
Mijn kinderen krijgen dus niet op één avond alle cadeaus tegelijkertijd maar in een tijdsbestek van een paar weken.
Ik ben mij er van bewust dat het een hoog totaalbedrag is. Maar tegelijkertijd zie ik in mijn omgeving geen hele andere bedragen. Ik lees dat wel terug in dit topic.

woensdag 11 november 2020 om 21:57
Heerlijk toch. Ik begrijp niet dat een pyjama of knutselspullen geen cadeau kunnen zijn. Mijn dochter wordt er dolgelukkig van. En ja die koop ik ook best als het geen Sinterklaas is, maar dat maakt toch niks uit. Vind sommige budgetten hier echt bizar hoog, dat mag iedereen prima zelf weten maar ik hoop dat mijn kind ook als ze wat ouder is dolgelukkig wordt van die dino pyjama.Due-scimmie schreef: ↑11-11-2020 20:49Mijn peuterzoon krijgt een roze Dino pyjama. Die wil hij al maanden en vermoed dat het misschien wel zijn favoriete cadeau zal zijn![]()