Sinterklaas budget
maandag 9 november 2020 om 21:47
Ik kom minstens aan de 100 euro per kind. Met veel kinderen telt dat aardig op.
Had een gesprek met een vriendin die het belachelijk vond dat wij zoveel uitgeven, haar budget is max 40 euro per kind.
Een doos playmobile is al boven de 50 euro. Mijn meiden zijn gek op LOL poppetjes die zijn ook prijzig. Ik wil ze a allemaal minstens 3/4 pakjes geven. Ik weet echt niet hoe het goedkoper zou moeten.
Benieuwd hoe andere dit doen en wat jullie budget is.
Had een gesprek met een vriendin die het belachelijk vond dat wij zoveel uitgeven, haar budget is max 40 euro per kind.
Een doos playmobile is al boven de 50 euro. Mijn meiden zijn gek op LOL poppetjes die zijn ook prijzig. Ik wil ze a allemaal minstens 3/4 pakjes geven. Ik weet echt niet hoe het goedkoper zou moeten.
Benieuwd hoe andere dit doen en wat jullie budget is.

maandag 9 november 2020 om 21:49
Uhhh nou dit jaar komt er een Nintendo Switch dus het budget is nu al 400 euro 
Maar normaal is het niet zo extravagant, dan zit het ergens tussen de 50 en 100 euro per kind denk ik, geen idee precies, ik houd dat niet precies bij.
Maar de grootouders geven ook best wel veel normaal gesproken, dus dan doen wij er eigenlijk niet zo veel pakjes bij.

Maar normaal is het niet zo extravagant, dan zit het ergens tussen de 50 en 100 euro per kind denk ik, geen idee precies, ik houd dat niet precies bij.
Maar de grootouders geven ook best wel veel normaal gesproken, dus dan doen wij er eigenlijk niet zo veel pakjes bij.
maandag 9 november 2020 om 21:51

Hahamadamzonderm schreef: ↑09-11-2020 21:50€2000,= per kind. Dat is makkelijk op te brengen met nul kinderen.

maandag 9 november 2020 om 21:54
Hier 300 euro alles bij elkaar ( 3 volwassenen en 3 kinderen) De 1 krijgt wat duurdere cadeautjes dan de ander.
Bijv de baby krijgt vier cadeautjes en dat is samen 10 euro
De 2 jarige krijgt voor 50 euro
De 8 jarige voor 170
die boft
En dan nog wat kleine cadeautjes voor de volwassenen.
Met kerst zijn er geen cadeautjes.
Bijv de baby krijgt vier cadeautjes en dat is samen 10 euro
De 2 jarige krijgt voor 50 euro
De 8 jarige voor 170

En dan nog wat kleine cadeautjes voor de volwassenen.
Met kerst zijn er geen cadeautjes.
anoniem_400941 wijzigde dit bericht op 09-11-2020 21:55
5.71% gewijzigd
maandag 9 november 2020 om 21:56
Sinterklaas was bij ons thuis met name bedoeld voor de gezelligheid. Mijn moeder had altijd een paar schalen met lekkers op pakjesavond (worteltjes en schijfjes worst van marsepein e.d., chocolade Sintjes en Zwarte Pietjes van de banketbakker, banketletter, kleine suikerbeestjes, ook van de bakker) en dat stond dan allemaal op schalen. Warme chocolademelk erbij (vers gemaakt van cacao, geen opgewarmd kant en klaar pak), en de avond kon beginnen. Toen mijn broer en ik jonger waren, zorgden mijn ouders altijd voor 1 wat groter cadeau en wat kleine pakjes, en die kleinere pakjes waren dan soms gewoon een kleurboek en apart ingepakt wat kleurpotloden, een stripboek, een goedkoop speelgoedautootje, enz. En belangrijk waren ook de gedichten, en toen mijn broer en ik ouder werden, en we die zelf ook konden maken, was dat de grootste lol. Maar hele Playmobil-dozen of dergelijke dingen werden nooit gegeven, hooguit een klein doosje met 2 Playmobil-poppetjes erin ofzo.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

maandag 9 november 2020 om 21:56
Hier altijd 4 cadeaus en een chocoladeletter (something they want, something they need, something to wear, something to read). Boeken zitten altijd tussen 12 en 20 euro, wear is meestal pyjama of verkleedkleding, dus ook 15-25 euro, need is dit jaar een tientje per kind, want is voor beide kinderen dit jaar 30 euro. In totaal dus 75 euro per kind. Beide kinderen zijn nog jong, dus geen grote wensen, dat scheelt.
maandag 9 november 2020 om 21:57
Wij deden de afgelopen jaren:
Something you want
Something you need
Something to wear
Something to read.
Wat ze graag willen voor plm €30,-
Een boek is ook al snel €15-20,-
Iets om te dragen (onesie, sloffen, mooie trui etc). Ook rond de €20,- en need ook rond de €10-€20.
Ik was al die frutcadeautjes wel een beetje zat en dat alles alleen maar om cadeautjes ging draaien. Daarom hadden we dit bedacht maar dat werd dan toch ook al weer kostbaar.
Dus dit jaar doen we €20,- pp en lootjes trekken.
Something you want
Something you need
Something to wear
Something to read.
Wat ze graag willen voor plm €30,-
Een boek is ook al snel €15-20,-
Iets om te dragen (onesie, sloffen, mooie trui etc). Ook rond de €20,- en need ook rond de €10-€20.
Ik was al die frutcadeautjes wel een beetje zat en dat alles alleen maar om cadeautjes ging draaien. Daarom hadden we dit bedacht maar dat werd dan toch ook al weer kostbaar.
Dus dit jaar doen we €20,- pp en lootjes trekken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 9 november 2020 om 22:00
Dat hanteer ik normaal ook. De Nintendo Switch viel in de categorie something we all want

Nou ja wellicht niet wat de kleuter wil, maar dat duurt niet lang denk ik.

maandag 9 november 2020 om 22:04

maandag 9 november 2020 om 22:06
Ja, hier ook. Daarom wordt er in november ook grote opruiming gedaan, en moeten de kinderen speelgoed wegdoen omdat anders het nieuwe speelgoed niet past. Dat lukt prima gelukkig.

maandag 9 november 2020 om 22:08
Ik wil het er vooral van af laten hangen wat we kunnen bedenken wat leuk is om te geven, een aanvulling is op het speelgoed dat we al hebben, niet te veel ruimte in neemt in huis en toch feestelijk is. We hebben 2 meiden (2 en 4) en heel veel speelgoed gekregen van mijn broers met oudere kinderen EN de jongste was vorige week jarig.
In de schoen een keer wat te knutselen, een keer wat dingetjes voor in het haar, een keer wat lekkers en ik heb voor allebei toevallig een leuk klein speelgoedje gescoord laatst. Samen iets van 15 euro voor ze samen, als het niet minder is.
Sinterklaas vieren we normaal met mijn familie en dan krijgen de kinderen 1 cadeau van de ouders en 1 cadeau van opa en oma, en iedereen een chocolade letter en dan ben je ongeveer 3 uur bezig met 10 volwassenen en 9 kinderen. Dit jaar gaat dat niet, dus doen we thuis met z;n 4-en.
De kinderen krijgen iets van 3 of 4 cadeaus. We denken nu aan:
- Voor ze samen deze unit (https://www.decathlon.nl/p/evenwichtsse ... R-p-307098), die dus niet klein is, maar goed....
- voor allebei een spelletje (skip bo voor de oudste, haba boomgaardspel voor de jongste)
- voor allebei een kleurboek
- voor allebei een leesboek
- iets wat voor de oudste van haar lijstje (nog geen idee wat) en voor de jongste dan ook nog wat
Wij pakken een boek uit de kast in en hebben toevallig al 2 spelletjes gekocht die we dan "van de sint krijgen".
Al met al is het dan toch nog veel meer geld dat ik van te voren had bedacht. En dan te bedenken dat ze hier vanmiddag ruzie hadden wie met de doos mocht spelen waarin de luiers waren bezorgd.....
In de schoen een keer wat te knutselen, een keer wat dingetjes voor in het haar, een keer wat lekkers en ik heb voor allebei toevallig een leuk klein speelgoedje gescoord laatst. Samen iets van 15 euro voor ze samen, als het niet minder is.
Sinterklaas vieren we normaal met mijn familie en dan krijgen de kinderen 1 cadeau van de ouders en 1 cadeau van opa en oma, en iedereen een chocolade letter en dan ben je ongeveer 3 uur bezig met 10 volwassenen en 9 kinderen. Dit jaar gaat dat niet, dus doen we thuis met z;n 4-en.
De kinderen krijgen iets van 3 of 4 cadeaus. We denken nu aan:
- Voor ze samen deze unit (https://www.decathlon.nl/p/evenwichtsse ... R-p-307098), die dus niet klein is, maar goed....
- voor allebei een spelletje (skip bo voor de oudste, haba boomgaardspel voor de jongste)
- voor allebei een kleurboek
- voor allebei een leesboek
- iets wat voor de oudste van haar lijstje (nog geen idee wat) en voor de jongste dan ook nog wat
Wij pakken een boek uit de kast in en hebben toevallig al 2 spelletjes gekocht die we dan "van de sint krijgen".
Al met al is het dan toch nog veel meer geld dat ik van te voren had bedacht. En dan te bedenken dat ze hier vanmiddag ruzie hadden wie met de doos mocht spelen waarin de luiers waren bezorgd.....

maandag 9 november 2020 om 22:08
Normaal 25 euro per kind. En van oma ook een kado. Dit jaar alleen met eigen gezin en 50 euro per kind. Ze mogen 2x hun schoen zetten daar doen we 1x een klein kadootje met een letter in en de ander x wat lekkers.
Met kerst kopen we vaak een gezamenlijk kado, bijvoorbeeld een console ( echt niet elk jaar!) of een mooi bordspel. En een kadootje van 15 euro ongeveer per persoon onder de boom.
Met kerst kopen we vaak een gezamenlijk kado, bijvoorbeeld een console ( echt niet elk jaar!) of een mooi bordspel. En een kadootje van 15 euro ongeveer per persoon onder de boom.

maandag 9 november 2020 om 22:09
30-40 euro per kind. Dat is met schoencadeautjes. Ze zijn 1 en 3, het is het eerste jaar dat de oudste het echt heel bewust zal meemaken. Voor peuter heb ik iets wat graag wil en een mooi boek. Dreumes krijgt wat speelgoed. Kan me best voorstellen dat we er wat meer aan uitgeven als ze wat ouder zijn maar voor nu lijkt me dit meer dan voldoende.
maandag 9 november 2020 om 22:09
Jaarlijks terugkerend topic 
Hier is het budget per kind ca 100 euro plus ca 2 x 20 van grootouders en tante en oom. Voor de volwassenen kopen we iets rond 10 euro. Het budget voor de kinderen is vrij soepel. Jongste krijgt dit jaar een iPhone waarvan ze zelf het meest betaalt. Oudste krijgt iets minder want die komt thuis met Kerst en krijgt dan een groter cadeau.

Hier is het budget per kind ca 100 euro plus ca 2 x 20 van grootouders en tante en oom. Voor de volwassenen kopen we iets rond 10 euro. Het budget voor de kinderen is vrij soepel. Jongste krijgt dit jaar een iPhone waarvan ze zelf het meest betaalt. Oudste krijgt iets minder want die komt thuis met Kerst en krijgt dan een groter cadeau.
maandag 9 november 2020 om 22:10
Mijn moeder begon al een paar maanden van tevoren cadeautjes in te slaan. Als er ergens een aanbieding of uitverkoop was en ze zag iets dat een leuk Sintcadeautje zou zijn, dan kocht ze dat en dat verdween dan in de linnenkast (zo leerden we later). Bijv. soms was er een uitverkoop van kinderboeken ergens, en dan dook ze voor 2 gulden een boek op van een serie die ik graag las. En soms hield een speelgoedwinkel opruiming in augustus en dan kocht ze alvast iets voor weinig en dat ging dan ook tussen de handdoeken in de linnenkast.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Ik heb zelf nu voor ongeveer 50 euro cadeautjes gekocht. Maar ik geloof dat mijn moeder en mijn broer ook nog wat dingetjes in de grote zak gingen stoppen en daar heb ik geen zicht op. Ze is 4
Een unicorn onesie want ze was uit de vorige gegroeid en haar leven is nu niet meer compleet. Een schoolbord met aan de andere kant een whitebord en een oefenklok en magneetletters (bij de Lidl voor ong 20 euro gekocht)
Eveneens bij de Lidl hadden ze houten domino blokjes dat leek me ook wel leuk
En ze houdt van verkleden en rollenspellen en gaat sinds kort naar de tandarts dus bij de action een koffer met tandarts spullen (soort dokterskoffer maar dan anders) en dat was het wel van mijn kant.
Een unicorn onesie want ze was uit de vorige gegroeid en haar leven is nu niet meer compleet. Een schoolbord met aan de andere kant een whitebord en een oefenklok en magneetletters (bij de Lidl voor ong 20 euro gekocht)
Eveneens bij de Lidl hadden ze houten domino blokjes dat leek me ook wel leuk
En ze houdt van verkleden en rollenspellen en gaat sinds kort naar de tandarts dus bij de action een koffer met tandarts spullen (soort dokterskoffer maar dan anders) en dat was het wel van mijn kant.