Biden vs Trump deel 2

08-11-2020 12:42 3064 berichten
Alle reacties Link kopieren
De verkiezingen zijn voorbij! Of toch niet? Wat zullen de komende maanden brengen?

Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
Als je Trump verdedigd, verdedig je een narcist, die puur uit eigenbelang handelt, mensen tegen elkaar opzet, liegt, draait, manipuleert, de hoogste staatsschuld ooit heeft.. tantrums..

Ook al heeft hij Misschi En wat goeds gedaan, hij blijft gevaarlijk!
rosadebree schreef:
11-11-2020 18:06
Oh jeetje. Ik schrik er ook echt van... dus dat is wat Trump nu doet. Hij kan dus echt door een staatsgreep gewoon president blijven :'(
Er zullen dan wel flink wat mensen moeten zijn die hun fatsoen en geweten opzij schuiven. Laten we hopen dat 1. het niet zover komt en 2. de meeste mensen deugen.
rosadebree schreef:
11-11-2020 18:06
Oh jeetje. Ik schrik er ook echt van... dus dat is wat Trump nu doet. Hij kan dus echt door een staatsgreep gewoon president blijven :'(
Dan gaat het land helemaal naar de klote.
En dan niet eens om zijn plannen als president, maar vanwege de tweespalt die dan groter dan ooit zal zijn.
En de rellen die dan ontstaan, dan moet het leger komen.

Ik kan me niet voorstellen dat het zover gaat komen. Trump zou best willen, maar ik denk dat zelfs bij de Republikeinen hij daar een enorme weerstand gaat oproepen
Ik zou als ik Trump was, zijn mattie Poetin even bellen hoe hij dat allemaal gefixt heeft
glinster15 schreef:
11-11-2020 17:24
Een president in de Verenigde Staten kan falen om bij de verkiezingen een meerderheid te krijgen van de stemmen, falen om 270 stemmen te krijgen in het electoral college en toch legaal worden ingezworen als president – zonder nieuwe verkiezingen.

Zie link met filmpje waarin Van Jones (CNN) dit uitlegt.

[https://www.joods.nl/2020/11/hoe-trump- ... ZLdvDpsZUs][/url]

Dit is waar Trump op uit is. Dit heeft hij al eerder aangekondigd.
Klopt, verschillende commentatoren waarschuwen hier al maanden voor, eerder had ik ook een linkje naar Fareed Zakaria geplaatste die dit in september al aankondigde. Scary times. Trumpfans die hier vrolijk meedoen met het verspreiden van fraude-fake-news hebben niet door waar ze in feite aan meewerken.
Hunebed schreef:
11-11-2020 18:15

Ik kan me niet voorstellen dat het zover gaat komen. Trump zou best willen, maar ik denk dat zelfs bij de Republikeinen hij daar een enorme weerstand gaat oproepen
Ik denk ook dat dit een brug te ver is voor iedereen behalve de die-hard Trumpfans, maar zoals iemand eerder schreef: het kan allemaal erger dit jaar.
kadanz schreef:
11-11-2020 18:18
Klopt, verschillende commentatoren waarschuwen hier al maanden voor, eerder had ik ook een linkje naar Fareed Zakaria geplaatste die dit in september al aankondigde. Scary times. Trumpfans die hier vrolijk meedoen met het verspreiden van fraude-fake-news hebben niet door waar ze in feite aan meewerken.
Klopt Kadanz. Ze werken mee aan het complot dat ze denken te bestrijden. Het Dunning-krugereffect live in action.
Hunebed schreef:
En dan niet eens om zijn plannen als president, maar vanwege de tweespalt die dan groter dan ooit zal zijn.

Bij de opstand die dan gaat komen heeft het leger ook niets meer te vertellen. Het feit dat wapens daar legaal zijn kan ze daar nog wel eens duur te komen staan, maar het 2e amendement is er specifiek voor situaties als deze.
Trump heeft in deze positie niks meer te verliezen, en gaat dus tot aan het gaatje en nog verder. Daar waar anderen allang gestopt waren.
In het allerslechtste geval verliest hij de verkiezingen.
Hetvrijewoord schreef:
11-11-2020 17:31
Inderdaad, een 'legale' coup d'état.

Kwetsbaar systeem.
Ik hoop dat de GOP toch wel beseft dat dit tot een gewapend conflict kan gaan leiden en ze daarom dit niet gaan doen.

Het zou ook de reputatie van de VS teveel schaden. Dan zijn ze feitelijk een dictatuur geworden.
Hunebed schreef:

Ik hoop dat het niet zover gaat komen, en dat dit voor (een gedeelte van) de Republikeinen te ver gaat.
Maar helemaal gerust ben ik niet. Trump is bereid heel ver te gaan, als het moet ten koste van alles en iedereen.
Het is in theorie altijd mogelijk dat kiesmannen uiteindelijk voor de tegenkandidaat kiezen. Schijnbaar waren er in 2016 zo’n 5 kiesmannen die niet voor Hillary Clinton kozen. Maar in de praktijk is het nog nooit voorgekomen dat kiesmannen de uitslag van de verkiezingen ook daadwerkelijk veranderden. Dat zou betekenen dat ze op grote schaal de boel moeten saboteren, lijkt me sterk dat Trump hen zover krijgt.
Turtlerain schreef:
11-11-2020 18:46
Het is in theorie altijd mogelijk dat kiesmannen uiteindelijk voor de tegenkandidaat kiezen. Schijnbaar waren er in 2016 zo’n 5 kiesmannen die niet voor Hillary Clinton kozen. Maar in de praktijk is het nog nooit voorgekomen dat kiesmannen de uitslag van de verkiezingen ook daadwerkelijk veranderden. Dat zou betekenen dat ze op grote schaal de boel moeten saboteren, lijkt me sterk dat Trump hen zover krijgt.
Dit is een ander scenario. Fraude (bewezen of niet) zorgt ervoor dat er nieuwe kiesmannen gekozen worden door de House wat tot chaos lijdt, waardoor de Supreme Court uiteindelijk een president aanwijst.
DS1971 schreef:
11-11-2020 18:36
Ik hoop dat de GOP toch wel beseft dat dit tot een gewapend conflict kan gaan leiden en ze daarom dit niet gaan doen.

Het zou ook de reputatie van de VS teveel schaden. Dan zijn ze feitelijk een dictatuur geworden.
Dit is precies waar Trump al die tijd op aangestuurd heeft. En de GOP gaat gewoon mee, die zijn net zo corrupt.
Zoals ik al eerder zei: ik maak me grote zorgen.
Waarom wordt er nu niet ingegrepen voordat het echt fout gaat?
lila01 schreef:
11-11-2020 19:26
Dit is precies waar Trump al die tijd op aangestuurd heeft. En de GOP gaat gewoon mee, die zijn net zo corrupt.
Zoals ik al eerder zei: ik maak me grote zorgen.
Waarom wordt er nu niet ingegrepen voordat het echt fout gaat?

Wie zou er precies moeten ingrijpen?
Ik mag hem niet zo.. :-D
Maar hij legt het wel simpel uit

https://www.maartenonline.nl/de-amerika ... ken-kaart/
Afbeelding
Sometimes I find another world inside my mind
When I realise the crazy things we do
It makes me feel ashamed to be alive
It makes me wanna run away and hide
CHORUS
It's all 'bout the money
It's all 'bout the dun dun do do do dumb
I don't think it's funny to see us fade away
It's all 'bout the money
It's all 'bout the dun dun do do do dumb
And I think we got it all wrong anyway
We find strange ways of showing them how much we really care
When in fact we just don't seem to care at all
This pretty world is getting out of hand
So tell me how we fail to understand
REPEAT CHORUS
Anyway
'Cause it's all 'bout the money
Mm mmm mm mmm
REPEAT CHORUS TWICE
Anyway
rosadebree schreef:
11-11-2020 15:40
Dank je. Je schrijft het volgende:

"SCOTUS heeft gisteren de counties al verordonneerd om de te late biljetten te scheiden. Als ze de claim toewijzen, vervallen alle poststemmen en dan wint Trump de staat met gemak."

Anderen zeggen het ook al, maar hier nog een keer: Volgens mij vervallen dan dus alleen de poststemmen die na 8 uur 's avonds op verkiezingsdag zijn binnen gekomen, en niet ALLE poststemmen. Of mis ik iets?
Er is door experts ook al aangegeven dat dat niets aan de uitslag veranderd.
Volgens mij niet. Tenzij jij sectie 11 anders interpreteert, dus ik zou graag horen, waarom hetgeen daarin vermeld wordt niet op deze zaak van toepassing is?

Ik lees hem heel als volgt: sectie 11 geeft aan dat een aantal secties non- severable zijn en dat betekent dat wanneer een van de genoemde secties ongeldig verklaard worden, al deze secties ongeldig worden.

Sectie 5.1 punt 8 is door SC van PA onrechtmatig aangepast en dus ongeldig, daarmee worden alle genoemde secties ongeldig en die beschrijven de voorwaarden voor mail-in balloting. In feite vervalt die wet dus.

Overigens is het me een raadsel, waarom de advocaten het daar niet op gooien, dat kan ik dan niet rijmen. Dus als jij voor mij kunt aangeven, wat de juridische redenen zijn dan hoor ik dat heel graag, want dan lost dat voor mij deze afwijking ook weer op.
DS1971 schreef:
11-11-2020 18:36

Ik durf het wel een autocratie te noemen. Heeft niks meer met Republikeinen VS Democraten te maken maar alles met @TeamTrump tegen de rest van de wereld.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
spell68 schreef:
11-11-2020 19:37
Volgens mij niet. Tenzij jij sectie 11 anders interpreteert, dus ik zou graag horen, waarom hetgeen daarin vermeld wordt niet op deze zaak van toepassing is?

Ik lees hem heel als volgt: sectie 11 geeft aan dat een aantal secties non- severable zijn en dat betekent dat wanneer een van de genoemde secties ongeldig verklaard worden, al deze secties ongeldig worden.

Sectie 5.1 punt 8 is door SC van PA onrechtmatig aangepast en dus ongeldig, daarmee worden alle genoemde secties ongeldig en die beschrijven de voorwaarden voor mail-in balloting. In feite vervalt die wet dus.

Overigens is het me een raadsel, waarom de advocaten het daar niet op gooien, dat kan ik dan niet rijmen. Dus als jij voor mij kunt aangeven, wat de juridische redenen zijn dan hoor ik dat heel graag, want dan lost dat voor mij deze afwijking ook weer op.

Juridische redenen kan ik niet noemen. Wel is het natuurlijk gewoon zo dat de wet ook in redelijkheid toegepast moet worden. Zomaar ALLE poststemmen illegaal verklaren valt niet onder redelijk, al is het misschien legaal. Ik kan me ook indenken dat advocaten redelijke mensen zijn die snappen dat als ze daarvoor gaan, ze een ontzettende beerput openen, want dat gaat natuurlijk niemand accepteren. Ze kunnen het best proberen, maar tegen de prijs van een burgeroorlog. Is het dat waard?
spell68 schreef:
11-11-2020 19:37

Als die wet vervalt, valt men terug op de federale grondwet. Volgens de grondwet is stemmen per post toegestaan. Dus waarom zouden alle poststemmen worden weggegooid?
kadanz schreef:
11-11-2020 16:09
Ja, iedereen die in die tijd, maar dan weet je toch dat het geen argument is in je verhaal? Nogmaals, zo 2008. Maar goed, dat is een andere discussie.
Natuurlijk wel. Ik heb het gekocht, omdat ik na de financiële crisis en het printbeleid al zag aankomen dat de munt gedevalueerd zou gaan worden en dat gaat onder onder Biden alleen maar versnellen.

Maar iedereen? Jij ook? Ik ken namelijk niemand, behalve mijn ouders en wat vrienden. Bijna niemand heeft enige kaas gegeten van wat er monetair allemaal gebeurt in de wereld.

En waarom is het geen argument? Jij bepaalt dat voor mij? Want voor mij zijn de economie en het financieel- en monetaire beleid de enige reden om te stemmen.
spell68 schreef:
11-11-2020 19:45
Natuurlijk wel. Ik heb het gekocht, omdat ik na de financiële crisis en het printbeleid al zag aankomen dat de munt gedevalueerd zou gaan worden en dat gaat onder onder Biden alleen maar versnellen.

Je denkt dat Biden de staatsschuld sneller gaat laten oplopen dan Trump, ondanks het feit dat de senaat zo'n beetje ieder verzoek tot het vergroten van de staatsschuld gaat tegen houden?

Wat is je redenatie hierachter?
spell68 schreef:
11-11-2020 19:45

En waarom is het geen argument? Jij bepaalt dat voor mij? Want voor mij zijn de economie en het financieel- en monetaire beleid de enige reden om te stemmen.
Wauw. Dus geld is het enige dat je interesseert in het leven? Laat me raden. Jij bent een vrijgezel van in de 50 zonder kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven