Biden vs Trump deel 2
zondag 8 november 2020 om 12:42
De verkiezingen zijn voorbij! Of toch niet? Wat zullen de komende maanden brengen?
Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
woensdag 11 november 2020 om 16:10
Het gaat niet om of hij nooit iets goed doet. Het gaat juist om de man zelf. Hij is de eerste president die er puur en alleen voor zichzelf zit.spell68 schreef: ↑11-11-2020 16:00Iemand postte eerder deze link: https://www.youtube.com/watch?v=-_5JvWo ... naldJTrump
Ik begrijp best wel dat mensen aanstoot nemen aan het gedrag en houding van Trump, maar wat ik niet zo begrijp, is dat dan per definitie die man niets goed doet en alles wat hij zegt wat voor hem pleit, zo gedraaid wordt om de aanstoot te rechtvaardigen, maar alles wat hij zegt, wat tegen hem pleit, wel letterlijk wordt overgenomen.
Het mag van mij hoor, maar ik kan echt niks met zo'n eenzijdige blik.
Ik vind het eng dat mensen die wel die die dingen in de video wel horen en minder de aanstootgevende zaken, door velen hier als aso's en randdebielen worden weggezet, al dan niet in andere bewoordingen.
Ik vind die oppressie echt beangstigend en als er iets me doet denken aan een dictatuur is het dat wel.
En mocht je nog twijfel hebben, dan kan die er niet meer zijn na de laatste dagen. Hij probeert een staatsgreep te plegen.
Is het echt zo gek dat dan iemand niet meer dat wil vergoeilijken omdat hij ook wel iets goeds heeft gedaan?
Ik las dat die garagehouder die verdacht wordt van de dochters van zijn vriendin laten misbruiken heel hulpvaardig was. Nou, verandert dat veel aan jouw beeld van zo’n schoft?
woensdag 11 november 2020 om 16:10
The draft legislation..... ontwerpwet of wet voorstel...
woensdag 11 november 2020 om 16:13
Als ik om bewijs vraag voor fraude dan is het precies dat: laat zien waar er gefraudeerd is. Niemand hier schrijft dat er geen fraude is gepleegd of dat er geen enkel bewijs is.spell68 schreef: ↑11-11-2020 16:05Geldt dat ook niet voor de constante uitspraken die je hier hoort, zoals: "er is geen bewezen fraude", "Trump, probeert een coup via de rechter", "er worden al allerlei aanklachten op twitter ontkracht"?
Je richt je wel precies op dat ene ding, wat wel eens in het voordeel van Trump zou kunnen vallen.
En wat is er overigens misleidend aan? Denk je dat de zaak verandert als ik dat zeg? Of is het, omdat mensen dan misschien, zoals al eerder gezegd, angstig worden als ze dat lezen?
Jij daarentegen stelt dat het stemmen in Pennsylvania ongrondwettelijk is verlopen. Je presenteert dat herhaaldelijk als vaststaand feit, ondanks dat je er herhaaldelijk op gewezen wordt dat dat niet vast staat en ondanks de herhaalde vraag om je uitspraak te valideren. Dat is misleidend en storend in een discussie.
woensdag 11 november 2020 om 16:20
Daar zal hij wakker van liggenLange-met-een-korte schreef: ↑11-11-2020 10:37En ik sloot af met dat ik Biden niet het voordeel van de twijfel geef.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
woensdag 11 november 2020 om 16:20
Het al dan niet kutkarakter of de houding van Trump is in feite een bijzaak.
Het gaat om het optuigen van een autocratie. Dan is het ook nog om het even of het om een democraat of republikein gaat.
Het is al meerdere keren gezegd: democratie is kwetsbaar en bij een systeem zoals in de VS extra kwetsbaar. Op zich goed dat dat nu weer eens onder de aandacht komt bij de Amerikaanse kiezer en de wereld.
Het gaat om het optuigen van een autocratie. Dan is het ook nog om het even of het om een democraat of republikein gaat.
Het is al meerdere keren gezegd: democratie is kwetsbaar en bij een systeem zoals in de VS extra kwetsbaar. Op zich goed dat dat nu weer eens onder de aandacht komt bij de Amerikaanse kiezer en de wereld.
woensdag 11 november 2020 om 16:26
Het beleid van Trump heeft ervoor gezorgd dat de staatsschuld in recordtempo is gegroeid. Hoe kom je dan aan het idee dat het onder Trump niet zo hard zal gaan? Het gaat juist harder dan ooit!
BIden kan de staatschuld nooit zo hard laten groeien, omdat de republikeinen de senaat houden en nu de staatschuld opeens wel topprioriteit zullen vinden.
En je mag het geloven of niet, maar ik hoop dat voor de wereld en alle mensen, want monetair gezien, maakt het mij persoonlijk niks uit. Ik heb geen schulden, een lage huur, en genoeg spaargeld in de vorm van edelmetalen om de komende 10 jaar financieel uit te kunnen zingen.
Trump geeft het geld uit aan het leger en belastingverlagingen voor de rijken, Biden kennelijk aan de Green New Deal, maat je hoopt voor alle mensen dat Trump presiudent blijft?
Wat zou er beter zijn voor de wereld? Een groter Amerikaans leger, of een grote stap in de verduurzaming van de Amerikaanse economie?
Maar op de een of andere manier denkt iedereen dat Trump het kwaad is en het onder Biden allemaal goed komt. Wat er goed komt, geen idee, maar goed.
Mocht Biden president worden dan haal ik over 4 jaar dit topic wel naar boven. Dan kunnen we dat mooi evalueren.
Dat kan je doen, maar het is niet zo relevant. Ik ben geen fan van Biden verder.
woensdag 11 november 2020 om 16:59
Vertragingstactiek (zodat gouverneurs zelf kunnen kiezen welke kant hun staat op gaat als het tellen niet op tijd is afgelopen) of ter goeder trouw?
Brekend:
Georgia’s secretary of state has announced a full hand recount of the presidential race; Biden leads by about 14,000
https://www.washingtonpost.com/politics ... story.html
Brekend:
Georgia’s secretary of state has announced a full hand recount of the presidential race; Biden leads by about 14,000
https://www.washingtonpost.com/politics ... story.html
woensdag 11 november 2020 om 17:16
Tja gedurende de jaren kunnen mensen milder worden. Biden blijkt als hij niet struikeld over zijn woorden best ook eerlijk te kunnen te zijn. https://twitter.com/NCGOP/status/13261 ... 40385?s=20
Bij het schrijven vd Crime law in 1994 had hij niet zo’n medelijden met de voornamelijk African-Americans die voor geweldloze drugsovertredingen zoals wiet jaren opgesloten zijn. Kamala maakte er veel en graag gebruik van om haar cijfers op te schroeven....
Bij het schrijven vd Crime law in 1994 had hij niet zo’n medelijden met de voornamelijk African-Americans die voor geweldloze drugsovertredingen zoals wiet jaren opgesloten zijn. Kamala maakte er veel en graag gebruik van om haar cijfers op te schroeven....
woensdag 11 november 2020 om 17:24
Een president in de Verenigde Staten kan falen om bij de verkiezingen een meerderheid te krijgen van de stemmen, falen om 270 stemmen te krijgen in het electoral college en toch legaal worden ingezworen als president – zonder nieuwe verkiezingen.
Zie link met filmpje waarin Van Jones (CNN) dit uitlegt.
[https://www.joods.nl/2020/11/hoe-trump- ... ZLdvDpsZUs][/url]
Dit is waar Trump op uit is. Dit heeft hij al eerder aangekondigd.
woensdag 11 november 2020 om 17:26
Ik vind het interessant om de site van Fox News in de gaten te houden. Volgens mij zijn de journalisten daar weer onder appèl gebracht nadat ze het waagden om kritisch te schrijven over het feit dat Trump weigert af te treden en in het wilde weg kiezers en stembureau van fraude beticht.
Hun homepage is ineens weer gevuld met de gebruikelijke anti-Dems-retoriek. Heel opmerkelijk.
Hun homepage is ineens weer gevuld met de gebruikelijke anti-Dems-retoriek. Heel opmerkelijk.
woensdag 11 november 2020 om 17:31
glinster15 schreef: ↑11-11-2020 17:24Een president in de Verenigde Staten kan falen om bij de verkiezingen een meerderheid te krijgen van de stemmen, falen om 270 stemmen te krijgen in het electoral college en toch legaal worden ingezworen als president – zonder nieuwe verkiezingen.
Inderdaad, een 'legale' coup d'état.
Kwetsbaar systeem.
woensdag 11 november 2020 om 17:32
USAfan2020 schreef: ↑11-11-2020 17:16Tja gedurende de jaren kunnen mensen milder worden. Biden blijkt als hij niet struikeld over zijn woorden best ook eerlijk te kunnen te zijn. https://twitter.com/NCGOP/status/13261 ... 40385?s=20
Gelukkig hebben de republikeinen wel altijd al medelijden gehad met de zwarte bevolking. Ik snap goed dat dat de reden is waarom je op Trump zou stemmen.
woensdag 11 november 2020 om 17:33
Ja, gatver.rosadebree schreef: ↑11-11-2020 17:10Bidens familie lijkt zo heerlijk normaal naast die plastic fantastic types van Trump...
De Trump clan begon mij echt tegen te staan toen ik hoorde dat een zoon van hem olifanten schoot.
Dat was ver voor zijn presidentschap.
En vaderlief heeft het weer legaal laten maken of olifant trofeen weer naar de VS te mogen meenemen.
Maar hij is er echt voor de gewone man en niet voor de rijkste bovenlaag hoor.
zonmuis wijzigde dit bericht op 11-11-2020 17:35
22.51% gewijzigd
woensdag 11 november 2020 om 17:34
Dit viel mij ook al op!Griebus67 schreef: ↑11-11-2020 17:26Ik vind het interessant om de site van Fox News in de gaten te houden. Volgens mij zijn de journalisten daar weer onder appèl gebracht nadat ze het waagden om kritisch te schrijven over het feit dat Trump weigert af te treden en in het wilde weg kiezers en stembureau van fraude beticht.
woensdag 11 november 2020 om 17:39
Interessant dat Trump fans dan opeens heel bezorgd zijn om de zwarte bevolking.
Stemmers uit de zwarte gemeenschap vinden ze dan wel minder leuk.
https://time.com/5902729/black-voter-suppression-2020/
woensdag 11 november 2020 om 17:47
Bedankt voor de link, Glinster. Deprimerend. Het zou het einde van de democratie daar inluiden, maar wellicht is dat eigenlijk in 2016 al gebeurd.glinster15 schreef: ↑11-11-2020 17:24Een president in de Verenigde Staten kan falen om bij de verkiezingen een meerderheid te krijgen van de stemmen, falen om 270 stemmen te krijgen in het electoral college en toch legaal worden ingezworen als president – zonder nieuwe verkiezingen.
woensdag 11 november 2020 om 18:02
Ha, nog meer grond om 12 jarige jongetjes dood te schieten omdat ze naar huis lopen. Goed plan!EnglishmaninNewYork schreef: ↑11-11-2020 15:17Zo, dit is een goed plan zeg: https://www.google.com/amp/s/www.foxnew ... nesses.amp
Niks mis mee gezien de huidige onrust in het land![]()
Wat een ontzettend enge manier van omgang en nare bedreiging voor de vrijheid om voor je standpunt op te komen.
Am Yisrael Chai!
woensdag 11 november 2020 om 18:06
ikBedoelHetGoed schreef: ↑11-11-2020 17:47Bedankt voor de link, Glinster. Deprimerend. Het zou het einde van de democratie daar inluiden, maar wellicht is dat eigenlijk in 2016 al gebeurd.
Oh jeetje. Ik schrik er ook echt van... dus dat is wat Trump nu doet. Hij kan dus echt door een staatsgreep gewoon president blijven