Biden vs Trump deel 2

08-11-2020 12:42 3064 berichten
Alle reacties Link kopieren
De verkiezingen zijn voorbij! Of toch niet? Wat zullen de komende maanden brengen?

Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
julius schreef:
11-11-2020 12:51
Je bent voor Trump omdat je denkt dat Biden de schulden gaat laten stijgen. Dat terwijl Trump bewezen heeft dat de staatsschuld hem niet interesseert.

Hoe rijm je dat in je hoofd?
Nee, ik ben tegen het beleid van Biden, omdat onder hem de schulden gaan exploderen om die green deal te bekostigen. Bij Trump heb ik nog het idee dat het iig niet zo snel zal gaan.

En je mag het geloven of niet, maar ik hoop dat voor de wereld en alle mensen, want monetair gezien, maakt het mij persoonlijk niks uit. Ik heb geen schulden, een lage huur, en genoeg spaargeld in de vorm van edelmetalen om de komende 10 jaar financieel uit te kunnen zingen.

Maar op de een of andere manier denkt iedereen dat Trump het kwaad is en het onder Biden allemaal goed komt. Wat er goed komt, geen idee, maar goed.

Mocht Biden president worden dan haal ik over 4 jaar dit topic wel naar boven. Dan kunnen we dat mooi evalueren.
Op Twitter wordt de ene na de andere allegation al ontkracht. Bijvoorbeeld dat er steeds dezelfde ballots door de machine gehaald werden, dat schijnt een schoonmaakproces te zijn. Het lijkt me dat het ook gewoon niet kan. Vergeef me dat ik niets weet van het Amerikaanse stemproces, maar mijn gezonde verstand zegt dat elke stemgerechtigde geregistreerd staat. In de grote databestanden die na het stemmen ontstaan kan toch maar 1 stem per stemgerechtigde komen te staan? Het lijkt me sterk dat er mensen meerdere keren instaan. En makkelijk te checken ook.

Dit pareltje hoorde ik net bij Fox.

"one woman is saying her son is deceased but nevertheless voted"

Hoe weet die vrouw dat dan? Heeft ze de ballot van haar dode zoon gezien dan? Zelf opgestuurd ofzo?

Nou ja, het enige wat we nu weten is dat er nog wel enkele weken onderzoek gedaan moet worden...
spell68 schreef:
11-11-2020 15:26

Maar op de een of andere manier denkt iedereen dat Trump het kwaad is en het onder Biden allemaal goed komt. Wat er goed komt, geen idee, maar goed.

Het enige dat er goed komt, en dit is wat voor veel mensen telt: dat fatsoenlijk gedrag weer op waarde geschat wordt. Het gaat veel minder over beleid dan over karakter. Empathie, solidariteit, al die mooie woorden die in Trumps woordenboek niet voorkomen. Dat is wat mensen hopen dat er goed komt. Dat menselijke waarden weer gaan tellen.
rosadebree schreef:
11-11-2020 13:30
Ja, je zit er naast. Op een heel normale vraag die ik stelde kreeg ik de sneer: 'wat is dat nou voor domme opmerking'? Als je dat niet oordelend vind, dan is er echt wat mis met je.
Goed, als je het topic gewoon volledig gevolgd had en het voorgaande ook dan had je kunnen lezen dat ik dat al twee keer uitgelegd heb. in dit topic en Ik ga ervan uit dat iemand een topic volgt, dus vandaar mijn opmerking. Blijkbaar is dat niet een gegeven, waar je vanuit mag gaan. Ik zal er volgende keer rekening mee houden.

Maar goed, ik ben de kwaadste niet; actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/97

Hier heb ik een uiteenzetting gedaan.
EnglishmaninNewYork schreef:
11-11-2020 15:17
Zo, dit is een goed plan zeg: https://www.google.com/amp/s/www.foxnew ... nesses.amp

Niks mis mee gezien de huidige onrust in het land :facepalm:

Wat een ontzettend enge manier van omgang en nare bedreiging voor de vrijheid om voor je standpunt op te komen.
De weg om op te roepen tot willekeurig geweld wordt alvast gebaand. Echt ook in het belang van het volk dit. Maar niet heus. Is de politie soms wegbezuinigd daar? En de rechtsstaat evenzo?
EnglishmaninNewYork schreef:
11-11-2020 15:17
Zo, dit is een goed plan zeg: https://www.google.com/amp/s/www.foxnew ... nesses.amp

Niks mis mee gezien de huidige onrust in het land :facepalm:

Wat een ontzettend enge manier van omgang en nare bedreiging voor de vrijheid om voor je standpunt op te komen.
Ik noem het onnodige opruiing wat je nu doet... als je artikel leest (wat velen niet doen hier) zie je dat het ten eerste een wetsvoorstel dat nog goedgekeurd moet worden. Ten tweede dat het een aanvulling op de bestaande stand your ground wet.
Dit als gevolg vd vele lootings en Riotts afgelopen zomer waar ca 35 doden en vele gewonden bij gevallen zijn.
ikBedoelHetGoed schreef:
11-11-2020 15:37
De weg om op te roepen tot willekeurig geweld wordt alvast gebaand. Echt ook in het belang van het volk dit. Maar niet heus. Is de politie soms wegbezuinigd daar? En de rechtsstaat evenzo?
Just saying....
Stand your ground is in het belang van het volk....
spell68 schreef:
11-11-2020 15:32
Goed, als je het topic gewoon volledig gevolgd had en het voorgaande ook dan had je kunnen lezen dat ik dat al twee keer uitgelegd heb. in dit topic en Ik ga ervan uit dat iemand een topic volgt, dus vandaar mijn opmerking. Blijkbaar is dat niet een gegeven, waar je vanuit mag gaan. Ik zal er volgende keer rekening mee houden.

Maar goed, ik ben de kwaadste niet; actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/97

Hier heb ik een uiteenzetting gedaan.

Dank je. Je schrijft het volgende:

"SCOTUS heeft gisteren de counties al verordonneerd om de te late biljetten te scheiden. Als ze de claim toewijzen, vervallen alle poststemmen en dan wint Trump de staat met gemak."

Anderen zeggen het ook al, maar hier nog een keer: Volgens mij vervallen dan dus alleen de poststemmen die na 8 uur 's avonds op verkiezingsdag zijn binnen gekomen, en niet ALLE poststemmen. Of mis ik iets?
Er is door experts ook al aangegeven dat dat niets aan de uitslag veranderd.
rosadebree schreef:
11-11-2020 15:30
Het enige dat er goed komt, en dit is wat voor veel mensen telt: dat fatsoenlijk gedrag weer op waarde geschat wordt. Het gaat veel minder over beleid dan over karakter. Empathie, solidariteit, al die mooie woorden die in Trumps woordenboek niet voorkomen. Dat is wat mensen hopen dat er goed komt. Dat menselijke waarden weer gaan tellen.
Dat jij maar in gesprek blijft gaan met hem. Parels voor de zwijnen.
ikBedoelHetGoed schreef:
11-11-2020 15:41
Dat jij maar in gesprek blijft gaan met hem. Parels voor de zwijnen.

Ach ja. Ik ben soms zo naief dat ik denk dat iemand ogen echt geopend kunnen worden. Ik heb "De meeste mensen deugen" iets te goed gelezen :)
Meerkat schreef:
11-11-2020 13:33
Misschien dat de laatste pagina's mijn indruk dan meer kleuren; ik heb niet tot dagen terug gelezen. Maar in mijn herinnering is het niet van de laatste pagina's alleen. Het 'klinkt' op de een of andere manier in mijn hoofd als ik je lees steeds alsof jij exact weet hoe het zit en de rest dom klootjesvolk is dat jij alles moet uitleggen. Met veel gezucht om zoveel domheid.

Misschien had ik het niet moeten schrijven, het is ook niet inhoudelijk. Maar ik merkte dat ik er zelf van moest zuchten toen ik het las en postte het toen direct.
Okidokie, dat mag, geen probleem. Je hoeft je niet te verontschuldigen.

Ik heb namelijk niets uitgelegd behalve die wet.

Wel jammer dat je die indruk krijgt, want ik weet het verder ook niet , maar ik pretendeer dat ook niet. Ik heb regelmatig aangegeven dat ik geen verstand heb van het Amerikaanse recht en de politiek en dat ik alleen maar info biedt en dat voor mij de zaak pas over is als de kiesmannen gestemd hebben, niet de media.

Ik blijf het wel bijzonder vinden dat je het vooral bij mij hebt, maar bij alle andere mensen hier die allerlei beweringen op tafel gooien dat niet hebt. Ik zal dat gevoel wel oproepen denk ik. Goh, wie heeft dat nou toch ook al zo'n 4 jaar?
kadanz schreef:
11-11-2020 13:34
Wat ik je uit probeer te leggen, en wat je eigen bronnen ook al aangeven, is dat het allemaal open staat voor interpretatie. Jij kunt dus niet stellen dat de ruling van de Pennsylvania Supreme court tegen de Constitution is. Het is hooguit je mening (die overigens niet gebaseerd is op enig begrip van Amerikaans Recht).

In de Supreme Court staat het 4-4 zoals je zelf aangeeft.
Ja, dat mag ik wel stellen, want dat is mijn interpretatie, maar jij mag het anders zien. Blijkbaar zijn het er 4 met mij eens en 4 niet.

Maar als het 5-4 wordt afgewezen, dan zal ik niet de straten opgaan om te rellen hoor. Ik accepteer een andere interpretatie, geen probleem.
spell68 wijzigde dit bericht op 11-11-2020 15:46
2.57% gewijzigd
rosadebree schreef:
11-11-2020 15:40
Dank je. Je schrijft het volgende:

"SCOTUS heeft gisteren de counties al verordonneerd om de te late biljetten te scheiden. Als ze de claim toewijzen, vervallen alle poststemmen en dan wint Trump de staat met gemak."

Anderen zeggen het ook al, maar hier nog een keer: Volgens mij vervallen dan dus alleen de poststemmen die na 8 uur 's avonds op verkiezingsdag zijn binnen gekomen, en niet ALLE poststemmen. Of mis ik iets?
Spell is er van overtuigd dat als er wordt beoordeeld dat de laat binnengekomen stemmen niet mee tellen dat dan de hele wet van post-stemmen automatisch niet meer geldt.
AnAppleADay schreef:
11-11-2020 15:45
Spell is er van overtuigd dat als er wordt beoordeeld dat de laat binnengekomen stemmen niet mee tellen dat dan de hele wet van post-stemmen automatisch niet meer geldt.

Tja, dat kan natuurlijk niet zomaar. Dat zou betekenen dat je de post-stemmers de kans moet geven opnieuw te stemmen, want zij hebben naar eer en geweten hun stem uit gebracht.
julius schreef:
11-11-2020 13:47
Precies. Hou dan gewoon op over fraude, als je weet hoe het zit.
Heb je het over mij? Ik heb het woord fraude niet in de mond genomen.
spell68 schreef:
11-11-2020 15:26
Nee, ik ben tegen het beleid van Biden, omdat onder hem de schulden gaan exploderen om die green deal te bekostigen. Bij Trump heb ik nog het idee dat het iig niet zo snel zal gaan.

En je mag het geloven of niet, maar ik hoop dat voor de wereld en alle mensen, want monetair gezien, maakt het mij persoonlijk niks uit. Ik heb geen schulden, een lage huur, en genoeg spaargeld in de vorm van edelmetalen om de komende 10 jaar financieel uit te kunnen zingen.

Mocht Biden president worden dan haal ik over 4 jaar dit topic wel naar boven. Dan kunnen we dat mooi evalueren.
Edelmetalen...dat is zo 2008 ;)
rosadebree schreef:
11-11-2020 15:40
Ja, maar Trump fans zijn niet zo van feiten en wetenschap.
USAfan2020 schreef:
11-11-2020 15:37
Ik noem het onnodige opruiing wat je nu doet... als je artikel leest (wat velen niet doen hier) zie je dat het ten eerste een wetsvoorstel dat nog goedgekeurd moet worden. Ten tweede dat het een aanvulling op de bestaande stand your ground wet.
Dit als gevolg vd vele lootings en Riotts afgelopen zomer waar ca 35 doden en vele gewonden bij gevallen zijn.
"Plan."

Beter lezen, probeer het dan nog eens.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
spell68 schreef:
11-11-2020 15:45
Ja, dat mag ik wel stellen, want dat is mijn interpretatie, maar jij mag het anders zien. Blijkbaar zijn het er 4 met mij eens en 4 niet.

Maar als het 5-4 wordt afgewezen, dan zal ik niet de straten opgaan om te rellen hoor. Ik accepteer een andere interpretatie, geen probleem.
Iets keer op keer als vaststaand feit bestempelen waarvan je:
-geen verstand van hebt
-zelf al aangeeft dat het nog aanhangig is in de Supreme Court

...is misleidend en komt de discussie niet ten goede.
rosadebree schreef:
11-11-2020 15:30
Iemand postte eerder deze link: https://www.youtube.com/watch?v=-_5JvWo ... naldJTrump

Ik begrijp best wel dat mensen aanstoot nemen aan het gedrag en houding van Trump, maar wat ik niet zo begrijp, is dat dan per definitie die man niets goed doet en alles wat hij zegt wat voor hem pleit, zo gedraaid wordt om de aanstoot te rechtvaardigen, maar alles wat hij zegt, wat tegen hem pleit, wel letterlijk wordt overgenomen.

Het mag van mij hoor, maar ik kan echt niks met zo'n eenzijdige blik.

Ik vind het eng dat mensen die wel die die dingen in de video wel horen en minder de aanstootgevende zaken, door velen hier als aso's en randdebielen worden weggezet, al dan niet in andere bewoordingen.

Ik vind die oppressie echt beangstigend en als er iets me doet denken aan een dictatuur is het dat wel.
kadanz schreef:
11-11-2020 15:47
Edelmetalen...dat is zo 2008 ;)
Ja dat zei ik ook toen ik goud voor 550 euro kocht en zilver voor een tientje.
rosadebree schreef:
11-11-2020 15:28
Op Twitter wordt de ene na de andere allegation al ontkracht. Bijvoorbeeld dat er steeds dezelfde ballots door de machine gehaald werden, dat schijnt een schoonmaakproces te zijn.
Hij/zij schrijft nota bene dat er een ‘chemical’ op de ballot gespoten werd en dat het nummer afgeplakt was. Dan is toch het eerste dat in je opkomt dat het vast een schoonmaakprocedure is?

Is dit Trumps meesterzet? Ik kan het bijna niet geloven.
:rofl:
rosadebree schreef:
11-11-2020 15:47
Tja, dat kan natuurlijk niet zomaar. Dat zou betekenen dat je de post-stemmers de kans moet geven opnieuw te stemmen, want zij hebben naar eer en geweten hun stem uit gebracht.
Precies. Dan zou je stemmen die volgens de destijds geldende wetgeving legaal zijn uitgebracht, ongeldig verklaren. Dus de spelregels tijdens de wedstrijd veranderen.

Daarmee is het heel verkiezingsproces ongeldig geworden en zouden ze de gehele verkiezingen in die staat over moeten doen.

Geen idee of dat juridisch houdbaar is. En of de scotus dat aandurft... We gaan het zien.
kadanz schreef:
11-11-2020 15:57
Iets keer op keer als vaststaand feit bestempelen waarvan je:
-geen verstand van hebt
-zelf al aangeeft dat het nog aanhangig is in de Supreme Court

...is misleidend en komt de discussie niet ten goede.
Geldt dat ook niet voor de constante uitspraken die je hier hoort, zoals: "er is geen bewezen fraude", "Trump, probeert een coup via de rechter", "er worden al allerlei aanklachten op twitter ontkracht"?

Je richt je wel precies op dat ene ding, wat wel eens in het voordeel van Trump zou kunnen vallen.

En wat is er overigens misleidend aan? Denk je dat de zaak verandert als ik dat zeg? Of is het, omdat mensen dan misschien, zoals al eerder gezegd, angstig worden als ze dat lezen?
spell68 schreef:
11-11-2020 16:01
Ja dat zei ik ook toen ik goud voor 550 euro kocht en zilver voor een tientje.
Ja, iedereen die in die tijd, maar dan weet je toch dat het geen argument is in je verhaal? Nogmaals, zo 2008. Maar goed, dat is een andere discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven