Raamvisite ideeën

06-11-2020 16:43 117 berichten
In december krijgen wij hopelijk een baby. Om verschillende redenen zoals in een risicogroep vallen, een keizersnee is een zware operatie en geen controle hebben over of bezoek zich wat aantrekt van de coronamaatregelen, kiezen wij voor raambezoek ipv kraambezoek.

En omdat er vast al velen voor ons zijn gegaan ben ik op zoek naar tips en leuke ideeën om het raambezoek zo geslaagd mogelijk te maken :)

Dit is geen discussietopic over Corona en/of de overheid.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou, er zitten weer een aantal bijzonder onvriendelijke reacties tussen. Je kunt ook je mening verkondigen op een prettigere manier.

TO, ik zou wel gaan naar een raamvisite, mits het niet aan de andere kant van Nederland is. Ik vind je idee leuk en lekker doen wat voor jou goed voelt. Ik vraag me af of jij/jullie er straks wel allemaal puf voor hebben. Je kunt altijd een plan B (toch alles via webcam bijvoorbeeld) hebben voor als het toch niet lukt. Dan leg je er voor jezelf niet zo’n druk op.

En vervelend dag mensen in jouw omgeving het niet zo nauw nemen met de maatregelen.

Succes met de laatste loodjes!
Wow wist niet dat er zo'n happening gemaakt wordt van raamvisite. Met partytent, stoelen, hapjes en drankjes...

Heb dit voorjaar 2 raamvisites gedaan, ff kadootje voor de deur gezet, wat gezwaaid en naar baby en ouders achter het raam, en toen weer weg. Maar goed, toen was het concept natuurlijk net nieuw en onverwacht....

Bij mijn zwager zijn we na een paar weken gewoon binnen geweest - op afstand en zonder baby vasthouden. Kindje had moeilijke start dus direct bezoek was er sowieso niet bij.

Zelf in een ver buitenland bevallen, dus ook hoofdzakelijk 'videobezoek' gehad en dat was eigenlijk wel prima. Lijkt me sowieso prettiger dan voor het (open?)raam gaan zitten. Gewoon zitten/liggen waar je het op dat moment fijn vind, en ondertussen bv. voeden zonder dat iemand je tiet ziet.

Ik snap dat het jammer is dat je traditioneel kraambezoek moet missen maar vraag me af of het de moeite van een groots opgezet raambezoek waard is. Voor mij persoonlijk zou het eigenlijk geen meerwaarde hebben tov videobellen, zowel als bezoeker als kraamvrouw.
heytan schreef:
06-11-2020 19:46
Helemaal eens. Je moet hier ook altijd al snel naar huis vind ik, terwijl het best een pittige ingreep is. Dus ook wat dat betreft zou een paar dagen langer in het ziekenhuis niet gek zijn. Maar dan zou ik wel mijn zoon langer moeten missen, in een situatie die ook voor hem best spannend is. Daarom ben ik nu wel blij met 2 dagen (hopelijk gaat alles goed en mogen we dan naar huis)
Maar ik hoop ook dat het na corona tijd meer standaard wordt om meer rust te krijgen de eerste weken. Voor veel gezinnen en nieuwe moeders is het volgens mij echt wel een intensieve tijd! Maar dat zal ook iedereen anders beleven.
Maar ik kan me voorstellen dat broers en zussen van de ouders wel graag even komen kijken/videobellen/iets anders leuks misschien?

Je hoeft je daarin natuurlijk niet afhankelijk op te stellen van een ander, je mag het ook zelf 'nemen'.
Ik zou er heel erg van genieten dat er niemand mag komen in het begin. Ik heb na de bevalling nog bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen en de opa’s en oma’s kwamen echt te vaak (vooral mijn schoonouders). Later toen we net thuis waren ook, vreselijk.

Daartegenover, wat zit iedereen negatief te doen over lang in de kou zitten etc. Mag hopen dat als je binnen op kraamvisite komt, je niet uren blijft zitten, buiten dus ook niet. Ik kan me wel voorstellen dat je de baby van iemand in je familie of vriendengroep graag wil zien, ik zou wel langskomen als iemand het zo zou doen. Ik vraag me alleen inderdaad af of je zin hebt om dit allemaal te regelen als nieuwe ouders.
Pinguin15 schreef:
07-11-2020 07:53
Ik zou er heel erg van genieten dat er niemand mag komen in het begin. Ik heb na de bevalling nog bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen en de opa’s en oma’s kwamen echt te vaak (vooral mijn schoonouders). Later toen we net thuis waren ook, vreselijk.

Zonde dat je dan niet zelf paal en perk hebt gesteld aan het vele/lange bezoek, dat mag echt.
Hoe doe je raamvisite eigenlijk als je op een flat of bovenwoning woont zonder balkon of thuis? Wordt dan wel echt lastig. En kan gewoon niet :-(
Ik kies er zelf voor om met degene die op bezoek willen komen te gaan wandelen. Corona-proef, wel de interactie met elkaar en onderweg lekker beschuitje met muisjes happen scheelt ook stofzuigen. Vind dat zelf leuker dan raamvisite. In kraamweek zelf alleen directe familie over de vloer gehad
shadowfaxx schreef:
07-11-2020 08:12
Ik kies er zelf voor om met degene die op bezoek willen komen te gaan wandelen. Corona-proef, wel de interactie met elkaar en onderweg lekker beschuitje met muisjes happen scheelt ook stofzuigen. Vind dat zelf leuker dan raamvisite. In kraamweek zelf alleen directe familie over de vloer gehad
Dan hoop ik dat je dat niet in de eerste week gepland hebt:)
S-Groot schreef:
07-11-2020 08:06
Zonde dat je dan niet zelf paal en perk hebt gesteld aan het vele/lange bezoek, dat mag echt.
Ja dat gaat ook niet nog een keer zo gebeuren inderdaad.. heb wel zoontje heel lang niet ‘afgegeven’ omdat hij al z’n energie nodig had om te drinken (lukte in t begin niet en was te veel afgevallen etc) dus dat scheelde al enorm.
UnexpextedMom schreef:
07-11-2020 10:04
Dan hoop ik dat je dat niet in de eerste week gepland hebt:)
Hahaha nee, kraamweek hebben we sowieso rustig gehouden. Had ik voor Corona ook zo aangepakt, beste voor grote broer om rustig te kunnen wennen. Maar vanaf week 2 was ik mobiel genoeg om naar buiten te gaan en dus vanaf toen deze kraambezoekjes-wandelingen ingepland. Bevalt goed! Zeker mer dit zonnetje natuurlijk
Bladmuziek0 schreef:
06-11-2020 19:24
Wow echt? Dat vinden echt de meeste pasbevallen ouders echt helemaal niet leuk dat weet je?
Los daar nog van mag dit nu met corona niet. Als de kraamzorg er is mag er geen bezoek komen.
Ligt helemaal aan de kraamverzorgster die je hebt. Vorige week gewoon op kraamvisite geweest. Was geen probleem en kraamvrouw nodigde zelf degene uit die ze graag op bezoek wilde, een paar mensen per dag.
Persoonlijk zou ik een paar mensen die je graag wil zien uitnodigen, gewoon binnen. Zoals je ouders, beste vriendinnen, zussen. De rest zou ik op een later moment uitnodigen als je weer wat sterker bent.
Adelaar81 schreef:
06-11-2020 17:14
Als ik redelijk in de buurt woon, zeg max een half uur ofzo, dan zou ik het wel leuk vinden om op die manier even langs te gaan.
Is er nog de optie om bv een vuurkorf neer te zetten buiten, dat is net wat knusser? Kunnen mensen een marsmellow roosteren en bestrooien met muisjes ofzo😉 geen concrete ideeen hoe je dit verder in kunt vullen maar stukken leuker dan videobellen (dat doe ik al genoeg). Succes met de laatste loodjes en iets bedenken.
Ik zie je topic net pas. Dit vind ik ook een leuk idee! En je kan dan misschien ook kort naar buiten met de baby en op minstens 1.5 m afstand blijven, als er toch niet zoveel mensen zijn en het niet heel koud is.

En voor een goeie vriendin zou ik het echt geen probleem vinden om een half uur in de kou buiten te zitten, maar sowieso vind ik dat wel prima als er chocolademelk of gluhwein is :-) Ik zou het aan haar laten wat zij het leukst vind.
Bladmuziek0 schreef:
06-11-2020 19:26
Waar je al zin in hebt zeg? Het is geen verjaardag dan wel trouwerij? Er heeft net iemand een sinaasappel door haar neus geblazen. Rustaggggg!
Ik was (jaren geleden) een paar dagen na keizersnede weer op de been, voelde me goed en verveelde me met een vrijwel alleen slapende baby thuis eigenlijk voornamelijk kapot omdat iedereen dacht dat ze beter konden wachten met op bezoek komen. Als je weer redelijk fit bent is iets regelen voor de kleine hoeveelheid bezoek m.i. juist een leuk tijdverdrijf. Het hangt er dus heel erg vanaf hoe snel je weer op de been bent, als dat vlot is kan het allemaal prima.
Wil je echt raamvisite?

In het ziekenhuis mag er naast je partner nog een tweede persoon op visite komen.
Ik zou ouders en schoonouders wel welkom heten. Broers en zussen niet als ze naar het werk gaan.

Wij hebben partytenten en zowel hangende als staande terrasverwarmers in de tuinlounge, toch vind ik het te koud en te onpersoonlijk.

Mensen moeten maar gewoon even wachten met de visite
Adelaar81 schreef:
09-11-2020 11:14
Ik was (jaren geleden) een paar dagen na keizersnede weer op de been, voelde me goed en verveelde me met een vrijwel alleen slapende baby thuis eigenlijk voornamelijk kapot omdat iedereen dacht dat ze beter konden wachten met op bezoek komen. Als je weer redelijk fit bent is iets regelen voor de kleine hoeveelheid bezoek m.i. juist een leuk tijdverdrijf. Het hangt er dus heel erg vanaf hoe snel je weer op de been bent, als dat vlot is kan het allemaal prima.
Super joh, maar dat verschilt nogal ik heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen met complicaties en ik ben zeker niet de enige.
In ons ziekenhuis mag er op het moment ook helemaal geen bezoek komen. Zelfs eigen kinderen niet. Alleen partner mag er gewoon de hele tijd zijn. Dus dat is niet overal hetzelfde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven