Welke NERF blaster?
vrijdag 13 november 2020 om 09:46
Dochterlief (7) heeft op haar verlanglijstje voor sinterklaas een NERF blaster en een doelwit (zo'n schietschijf) gezet.
Ik wil het doelwit voor haar gaan kopen en lees dat de meeste nerf blasters erbij passen, maar ik wil natuurlijk niet niet die ene kopen die niet werkt...
Daarnaast las ik bij recensies over de schietschijf dat je wel snel moet kunnen laden dus een blaster waarbij je meerdere kogels achter elkaar kunt schieten zou wel handig zijn .
Ik ben al een tijdje aan 't googlen, maar ik zie echt door de bomen 't bos niet meer. Welke nerf blaster zouden jullie adviseren?
O ja, budget max 40 euro
Ik wil het doelwit voor haar gaan kopen en lees dat de meeste nerf blasters erbij passen, maar ik wil natuurlijk niet niet die ene kopen die niet werkt...

Daarnaast las ik bij recensies over de schietschijf dat je wel snel moet kunnen laden dus een blaster waarbij je meerdere kogels achter elkaar kunt schieten zou wel handig zijn .
Ik ben al een tijdje aan 't googlen, maar ik zie echt door de bomen 't bos niet meer. Welke nerf blaster zouden jullie adviseren?
O ja, budget max 40 euro

vrijdag 13 november 2020 om 10:08
Vergeet niet dit erbij te kopen zodat ze genoeg kogels heeft.
https://www.bol.com/nl/p/nerf-80-elite ... 003079428/
vrijdag 13 november 2020 om 10:10
Waarom geef je zo’n reactie?
Dat is toch geen antwoord op de vraag. Daarbij het gaat om foampijltjes
OT: het maakt niet zoveel uit. Al is eentje waar meerdere pijltjes uitkomen wel handiger.
Mijn zoon heeft meerdere nerfs en ze doen het allemaal op een eigen manier. Schiet er eentje minder ver, dan zet hij het doel dichterbij.
vrijdag 13 november 2020 om 10:20
vrijdag 13 november 2020 om 10:21
aaah goeie! die zet ik ook nog even bij op haar lijstjeExodusRedux schreef: ↑13-11-2020 10:08Vergeet niet dit erbij te kopen zodat ze genoeg kogels heeft.
vrijdag 13 november 2020 om 10:23
Dank je! Ik denk dat het er inderdaad 1 wordt waar meerdere pijltjes uit komen, anders is de lol er snel afdelicious35 schreef: ↑13-11-2020 10:10Waarom geef je zo’n reactie?
Dat is toch geen antwoord op de vraag. Daarbij het gaat om foampijltjes
OT: het maakt niet zoveel uit. Al is eentje waar meerdere pijltjes uitkomen wel handiger.
Mijn zoon heeft meerdere nerfs en ze doen het allemaal op een eigen manier. Schiet er eentje minder ver, dan zet hij het doel dichterbij.

vrijdag 13 november 2020 om 10:29
Inderdaad. In mijn geval van een jeugd met klappertjespistool en allerlei zelfgeknutselde houten geweren heeft dat geresulteerd in niets ernstigers dan meerdere nerfguns in ons huis, waar we met z’n allen gevechten mee houden. Verder geen schietneigingen hoor!hokus_pokus schreef: ↑13-11-2020 10:20waarom niet? Denk je dat ze daardoor gewelddadig wordt en later met echte geweren gaat schieten? ik niet namelijk. als dat zo was liepen er wel heeeeeeeel veel gevaarlijke volwassenen rond.
vrijdag 13 november 2020 om 10:33
Ik begrijp die geweren ook niet. Waar het om gaat is dat je geweld en schieten aan het aanmoedigen bent. Niet iets dat je als ouder zou moeten aanmoedigen. In de praktijk zie ik kinderen niet op doelwitten maar op elkaar schieten. Met als gevolg ruzies. Daarbij wil jijn zo'n nerf echt niet in de ogen krijgen.

vrijdag 13 november 2020 om 11:06
Och kom toch.evelien2010 schreef: ↑13-11-2020 10:33Ik begrijp die geweren ook niet. Waar het om gaat is dat je geweld en schieten aan het aanmoedigen bent. Niet iets dat je als ouder zou moeten aanmoedigen. In de praktijk zie ik kinderen niet op doelwitten maar op elkaar schieten. Met als gevolg ruzies. Daarbij wil jijn zo'n nerf echt niet in de ogen krijgen.
vrijdag 13 november 2020 om 11:29
Precies dit! Of op dieren.evelien2010 schreef: ↑13-11-2020 10:33Ik begrijp die geweren ook niet. Waar het om gaat is dat je geweld en schieten aan het aanmoedigen bent. Niet iets dat je als ouder zou moeten aanmoedigen. In de praktijk zie ik kinderen niet op doelwitten maar op elkaar schieten. Met als gevolg ruzies. Daarbij wil jijn zo'n nerf echt niet in de ogen krijgen.
En een wapen is handig en dat resulteert weer in misschien eerst een nerf pistool, dan een schaar, aardappelschilmesje en dan een vlindermes ofzo.

vrijdag 13 november 2020 om 11:30
Je hebt gelijk. Vreselijk als ze het naar hun zin hebben met een schietspelletje. Van speelgoed worden ze gewelddadig en moordlustig. Voor de zekerheid kunnen we kinderen ook vastbinden op stoelen en ze alleen kleine zachte knuffeldoekjes geven. Dan kunnen ze elkaar ten minste geen pijn doen en worden ze nooit gewelddadig.evelien2010 schreef: ↑13-11-2020 10:33Ik begrijp die geweren ook niet. Waar het om gaat is dat je geweld en schieten aan het aanmoedigen bent. Niet iets dat je als ouder zou moeten aanmoedigen. In de praktijk zie ik kinderen niet op doelwitten maar op elkaar schieten. Met als gevolg ruzies. Daarbij wil jijn zo'n nerf echt niet in de ogen krijgen.

vrijdag 13 november 2020 om 11:33

vrijdag 13 november 2020 om 11:37
Ja beter, alleen zaten ze elkaar in mijn tijd achterna met stokken in de buurt. Maar dat was hoogstwaarschijnlijk geïnspireerd door speelgoedpistolen.VANTA schreef: ↑13-11-2020 11:30Je hebt gelijk. Vreselijk als ze het naar hun zin hebben met een schietspelletje. Van speelgoed worden ze gewelddadig en moordlustig. Voor de zekerheid kunnen we kinderen ook vastbinden op stoelen en ze alleen kleine zachte knuffeldoekjes geven. Dan kunnen ze elkaar ten minste geen pijn doen en worden ze nooit gewelddadig.
![]()
Kwajongens van toen zitten elkaar nu 20 jaar later met scharen achterna.
vrijdag 13 november 2020 om 11:45
De overheid is juist bezig met een campagne om steekwapens onder tieners terug te dringen. Wie recent het nieuws kijkt heeft gezien dat diverse grote winkelketens zoals hema, Xenos, action etc al geen messen, scharen, aardappelschilmes etc meer aan minderjarigen verkopen.
Er is een toenname van jongeren (13, 14) die met messen op zak lopen. En er zijn diverse incidenten geweest waardoor er nieuwe wetgeving komt. Dat is niet voor niets.
Ouders zouden hieraan bij kunnen dragen door geweld, schieten etc op geen enkele manier aan te moedigen. Ook niet met speelgoedpistolen.
Er is een toenname van jongeren (13, 14) die met messen op zak lopen. En er zijn diverse incidenten geweest waardoor er nieuwe wetgeving komt. Dat is niet voor niets.
Ouders zouden hieraan bij kunnen dragen door geweld, schieten etc op geen enkele manier aan te moedigen. Ook niet met speelgoedpistolen.
vrijdag 13 november 2020 om 11:56
Tsja, die zogenaamde "jongeren" weer omdat niet meer benoemd mag worden wat nou eigenlijk het echte probleem is.evelien2010 schreef: ↑13-11-2020 11:45
Maar goed, ik durf er veel om te verwedden dat nou juist de "jongeren" die nu met messen over straat lopen, nooit speelgoedwapens van hun ouders gekregen hebben. In dat soort kringen is speelgoed namelijk een heel schaars goed.

vrijdag 13 november 2020 om 12:41
Wat een gezeur over die Nerfs.
Als je een kind geen (nep!) pistool geeft gaan ze wel met takjes spelen dat dat een "schiet" is.
Ze worden er echt niet gewelddadiger van.
On topic: ik zou er een nemen waar je meerder pijltjes in kunt laden, zodat ze door kan blijven schieten.
Neem er geen waar batterijen in zitten of waar je een verloopstuk aan- of af kunt schroeven. Die gaan eerder stuk weet ik uit ervaring.
Als je een kind geen (nep!) pistool geeft gaan ze wel met takjes spelen dat dat een "schiet" is.
Ze worden er echt niet gewelddadiger van.
On topic: ik zou er een nemen waar je meerder pijltjes in kunt laden, zodat ze door kan blijven schieten.
Neem er geen waar batterijen in zitten of waar je een verloopstuk aan- of af kunt schroeven. Die gaan eerder stuk weet ik uit ervaring.
vrijdag 13 november 2020 om 12:42
vrijdag 13 november 2020 om 12:50
Ik heb de nerf rival prometheus gekocht, echt super duur maar die schiet zooo lang door. Echt heel gaaf.
Verder heb ik de nerf mega twinshock blaster gekocht en die is ook echt heel goed.
https://www.youtube.com/watch?v=iGR1jBjycYA
Verder heb ik de nerf mega twinshock blaster gekocht en die is ook echt heel goed.
https://www.youtube.com/watch?v=iGR1jBjycYA

vrijdag 13 november 2020 om 12:54
Als ik dit soort dingen lees, vraag ik me altijd af: verbied je waterpistolen ook?evelien2010 schreef: ↑13-11-2020 10:33Ik begrijp die geweren ook niet. Waar het om gaat is dat je geweld en schieten aan het aanmoedigen bent. Niet iets dat je als ouder zou moeten aanmoedigen. In de praktijk zie ik kinderen niet op doelwitten maar op elkaar schieten. Met als gevolg ruzies. Daarbij wil jijn zo'n nerf echt niet in de ogen krijgen.
Ontopic: Bij action hebben ze er nu een voor een fijn prijsje waar 4 pijlen in gaan. Ik zou met zoiets beginnen, als je kind het leuk vindt komen er vanzelf meer en grotere in huis

vrijdag 13 november 2020 om 13:01
Ik geef mijn neven handgranaten voor kerst. Kweken we mannen of mietjes.?
Action heeft mooie nerf guns.
Action heeft mooie nerf guns.
liebeskind² wijzigde dit bericht op 13-11-2020 16:19
10.14% gewijzigd
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
vrijdag 13 november 2020 om 13:06
Tuurlijk!
Mijn zoon, groep 8, speelt al vanaf 7 jaar met nerfs.
Zijn reactie op het nieuws dat jongeren geen messen meer mogen kopen:
Fijn, ik ga dat toch niet doen en ik vind het wel prettig om te weten dat anderen dat ook niet mogen. Dan ben ik veiliger!

vrijdag 13 november 2020 om 13:22
De grote grap is dat kinderen die met die speelgoed spelen e/o gamen juist minder gewelddadig zijn rl, omdat ze beter geleerd hebben om met ‘negatieve’ emoties om te gaan.evelien2010 schreef: ↑13-11-2020 10:33Ik begrijp die geweren ook niet. Waar het om gaat is dat je geweld en schieten aan het aanmoedigen bent. Niet iets dat je als ouder zou moeten aanmoedigen. In de praktijk zie ik kinderen niet op doelwitten maar op elkaar schieten. Met als gevolg ruzies. Daarbij wil jijn zo'n nerf echt niet in de ogen krijgen.

vrijdag 13 november 2020 om 13:23
Wat natuurlijk valse veiligheid is, want jongeren die nu een mes op zak hebben, hebben dat straks ook nog steeds.delicious35 schreef: ↑13-11-2020 13:06Tuurlijk!
Mijn zoon, groep 8, speelt al vanaf 7 jaar met nerfs.
Zijn reactie op het nieuws dat jongeren geen messen meer mogen kopen:
Fijn, ik ga dat toch niet doen en ik vind het wel prettig om te weten dat anderen dat ook niet mogen. Dan ben ik veiliger!