Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

zaterdag 14 november 2020 om 14:11
Precies Sjaantje, ook inderdaad het stukje over weer anoniem willen zijn.
Gewoon van de radar verdwijnen, want waarom moeten mensen eigenlijk weten wat ik doe?
Maar ook dat je andersom continu op de hoogte wordt gehouden van wat anderen doen, wat ook weer voor een bepaalde onrust zorgt.
Instagram is inderdaad vooral leuk om mensen/pagina's te volgen die inspirerend zijn, daarvoor is het echt wel een leuk platform. Maar alles eromheen... zo zonde van je energie eigenlijk.
Soms zit ik zo eindeloos te scrollen en dan besef ik dat ik die tijd inderdaad zoveel beter kan besteden
Gewoon van de radar verdwijnen, want waarom moeten mensen eigenlijk weten wat ik doe?
Maar ook dat je andersom continu op de hoogte wordt gehouden van wat anderen doen, wat ook weer voor een bepaalde onrust zorgt.
Instagram is inderdaad vooral leuk om mensen/pagina's te volgen die inspirerend zijn, daarvoor is het echt wel een leuk platform. Maar alles eromheen... zo zonde van je energie eigenlijk.
Soms zit ik zo eindeloos te scrollen en dan besef ik dat ik die tijd inderdaad zoveel beter kan besteden

zaterdag 14 november 2020 om 15:02
Ik heb maar weinig mensen op fb, maar vooral de contacten met vrienden in het buitenland zijn mij dierbaar. Zonder fb was dat contact allang verwaterd. En verder wat buren, vrienden van vroeger en nog een paar mensen van dit forum. Dat is wel genoeg. Maar vind het vooral leuk om veel mooie reis/natuurfoto's op mijn tijdlijn te zien verschijnen, dus ik volg wel veel groepen.
zaterdag 14 november 2020 om 16:11
Volgens mij mag er pas van een wonder gesproken worden als je na 7 jaar medische molen en 0,0 resultaat en met een verminderde zaadkwaliteit en dichte eileiders het toch nog voor elkaar krijgt op de natuurlijke wijze nadat je de hoop al lang en breed had opgegeven. DAT is een wonderSkadí schreef: ↑14-11-2020 08:50Er is veel aandacht voor inderdaad en dat verbaast mij ook wel. Mensen zien het vaak toch als een soort wonder heb ik het idee, terwijl het volgens mij één van de meest gewone en veelvoorkomende dingen is. Het stelt eigenlijk niet heel veel voor maar mensen doen alsof het een wereldwonder is.
Ik zag gister een filmpje over Voyager 1 die in 1977 de ruimte in geschoten is. Die is op een dusdanige manier afgeschoten dat het precies langs verschillende planeten gaat in ons stelsel. De hoeveelheid werk en knappe koppen die daarachter zitten vind ik verbazingwekkend. Het lijkt mij bijzonder om mee te mogen werken aan dergelijke projecten.
al die andere vrouwen die na een paar maand zwanger worden mogen niet spreken van een wonder. das gewoon normaal en niks bijzonders
zaterdag 14 november 2020 om 16:15
Bij de meesten die ik op Facebook heb, blijft het contact beperkt tot likes en/of felicitaties. Verder hoor ik er zelden tot nooit iets van. Er zijn maar weinig mensen waarmee ik regelmatig chat. Voorheen nog wel geprobeerd met oude vriendinnen, die nog in mijn lijst staan. Maar dan schreven ze meestal eenmalig iets terug en verder niet. Ik merk toch dat vroeger voor hen verder weg staat dan voor mij.

zaterdag 14 november 2020 om 16:49
Er is weer eens een topic over vrouw die kind wil en man die er nog niet aan toe is. WAAROM laat ik me toch weer verleiden daar te reageren. Er valt echt niet tegenop te praten. Hij heeft redenen genoeg (nog afgezien van het feit dat hij er gewoon niet aan toe is) maar hij MOET aangeven wanneer hij dan wel wil

zaterdag 14 november 2020 om 16:59
Wat triggert je om die topics te lezen? Bij mij, ik weet niet of dit voor jou herkenbaar is, vaak omdat ik dan denk: "joh, dram toch niet zo. Dat jij rammelende eierstokken hebt wil niet zeggen dat man er in mee moet. Een kind kun je niet even retour doen als het toch niet zo bevalt."bluewaterrr schreef: ↑14-11-2020 16:49Er is weer eens een topic over vrouw die kind wil en man die er nog niet aan toe is. WAAROM laat ik me toch weer verleiden daar te reageren. Er valt echt niet tegenop te praten. Hij heeft redenen genoeg (nog afgezien van het feit dat hij er gewoon niet aan toe is) maar hij MOET aangeven wanneer hij dan wel wil![]()
Kortom; ik denk dat ik op dát gebied niet zo empathisch ben

Ik keek net even in een peutertopic (nr zoveel) en iemand beklaagde zich erover dat momenteel de vrije dag en vrije middag vermoeiender dan werken. Pfff...

aardbei35 wijzigde dit bericht op 14-11-2020 17:20
12.91% gewijzigd
zaterdag 14 november 2020 om 17:01
Ik kijk graag naar foto's van bepaalde muzikanten. Hoe meer oude foto's hoe leuker vooral omdat ik bij sommigen, hoe gestoord mssn ook, nog een soort crush blijf houdenyesss schreef: ↑14-11-2020 14:11Precies Sjaantje, ook inderdaad het stukje over weer anoniem willen zijn.
Soms zit ik zo eindeloos te scrollen en dan besef ik dat ik die tijd inderdaad zoveel beter kan besteden![]()

zaterdag 14 november 2020 om 18:05
Hij is een misselijke egoistische eikel. Dat jij dat niet ziet.bluewaterrr schreef: ↑14-11-2020 16:49Er is weer eens een topic over vrouw die kind wil en man die er nog niet aan toe is. WAAROM laat ik me toch weer verleiden daar te reageren. Er valt echt niet tegenop te praten. Hij heeft redenen genoeg (nog afgezien van het feit dat hij er gewoon niet aan toe is) maar hij MOET aangeven wanneer hij dan wel wil![]()
zaterdag 14 november 2020 om 18:08
Is dat die topic van die vrouw van 30 jaar met haar 2 en half jaar jongere vriend die net is afgestudeerd?bluewaterrr schreef: ↑14-11-2020 16:49Er is weer eens een topic over vrouw die kind wil en man die er nog niet aan toe is. WAAROM laat ik me toch weer verleiden daar te reageren. Er valt echt niet tegenop te praten. Hij heeft redenen genoeg (nog afgezien van het feit dat hij er gewoon niet aan toe is) maar hij MOET aangeven wanneer hij dan wel wil![]()
zaterdag 14 november 2020 om 18:09
Ik geloof het wel. Hij denkt dat haar biologische klok wel effe zal wachten op zijn eindeloze wensenlijst. Alsof ze daar de baas over is.Sjaantje37 schreef: ↑14-11-2020 18:08Is dat die topic van die vrouw van 30 jaar met haar 2 en half jaar jongere vriend die net is afgestudeerd?

zaterdag 14 november 2020 om 18:30
Wat mij vooral triggert is inderdaad het gedram van degene die een kind wil. En ik vind het zo triest dat er mannen zijn die dan uiteindelijk overstag gaan, puur omdat ze hun vriendin/vrouw niet kwijt willen of alleen omdat zij het zo graag wil. Genoeg dingen die je voor je partner best kunt doen omdat zij dat zo graag wil, maar een kind krijgen valt daar wat mij betreft echt niet onder. Dat is zo ingrijpend en bepalend voor de rest van je leven. En natuurlijk is een man die erin meegaat er nog altijd zelf bij, maar ik vind het gewoon emotionele chantage om zo te pushen. Voor het kind is het trouwens ook wel zo fijn als het door beide ouders echt gewenst was.aardbei35 schreef: ↑14-11-2020 16:59Wat triggert je om die topics te lezen? Bij mij, ik weet niet of dit voor jou herkenbaar is, vaak omdat ik dan denk: "joh, dram toch niet zo. Dat jij rammelende eierstokken hebt wil niet zeggen dat man er in mee moet. Een kind kun je niet even retour doen als het toch niet zo bevalt."

zaterdag 14 november 2020 om 18:31
Ja.Sjaantje37 schreef: ↑14-11-2020 18:08Is dat die topic van die vrouw van 30 jaar met haar 2 en half jaar jongere vriend die net is afgestudeerd?

zaterdag 14 november 2020 om 18:32
Ik snap dat gedram om 'n kind als je nog zo jong bent ook niet. Als je jong moeder wil worden hou daar dan rekening mee als je gaat daten. Kies in elk geval niet een jongen die ook nog 'ns een aantal jaar jonger is, maar neem een man die zijn leven op de rit heeft en die al toe is aan het gezinsleven.

zaterdag 14 november 2020 om 18:34
Nope, ik zie alleen een vrouw die perse een kind moet en NU wil weten wanneer hij haar dat gaat geven en alle tegenargumenten van de man opzij schuift als onbelangrijk (alsof hij überhaupt argumenten nodig heeft om er nog niet aan toe te zijn!).
zaterdag 14 november 2020 om 18:39
Ik heb topic ook net gelezen, en tja....het is balen maar de bal ligt bij de vrouw vind ik. Ze wil de status quo niet meer, dan moet zij helaas de beslissing nemen om wat nu en hoe nu verder.
Het is altijd lullig als de ene partner wel en de andere geen kinderen wil, maar op een moment moet je gaan kiezen. Of voor je partner, of voor je eigen wens.
Het is altijd lullig als de ene partner wel en de andere geen kinderen wil, maar op een moment moet je gaan kiezen. Of voor je partner, of voor je eigen wens.
zaterdag 14 november 2020 om 18:39
Eens het is geen puppie die je aanschaft omdat partner het zo graag wilt. Het krijgen van een kind veranderd heel je wereld. hij is 27 jaar en wil nog van allerlei dingen genieten. Hij geeft aan dat hij er nu niet aan toe is. Hij kan haar ook niets beloven want wanneer ben je wel aan zoiets toe?bluewaterrr schreef: ↑14-11-2020 18:30Wat mij vooral triggert is inderdaad het gedram van degene die een kind wil. En ik vind het zo triest dat er mannen zijn die dan uiteindelijk overstag gaan, puur omdat ze hun vriendin/vrouw niet kwijt willen of alleen omdat zij het zo graag wil. Genoeg dingen die je voor je partner best kunt doen omdat zij dat zo graag wil, maar een kind krijgen valt daar wat mij betreft echt niet onder. Dat is zo ingrijpend en bepalend voor de rest van je leven. En natuurlijk is een man die erin meegaat er nog altijd zelf bij, maar ik vind het gewoon emotionele chantage om zo te pushen. Voor het kind is het trouwens ook wel zo fijn als het door beide ouders echt gewenst was.
Als zij echt van hem houdt laat ze hem los en vervult haar kinderwens met iemand anders.
zaterdag 14 november 2020 om 20:20
gedram zal voortkomen uit het feit dat een aantal vrienden hier ook mee bezig is en dat zij nu groepsdruk ervaart om er ook bij te horenredbulletje schreef: ↑14-11-2020 18:32Ik snap dat gedram om 'n kind als je nog zo jong bent ook niet. Als je jong moeder wil worden hou daar dan rekening mee als je gaat daten. Kies in elk geval niet een jongen die ook nog 'ns een aantal jaar jonger is, maar neem een man die zijn leven op de rit heeft en die al toe is aan het gezinsleven.
dat is namelijk de echte reden en niet 'rammelende eierstokken' hier zijn al diverse studies naar gedaan ook
zaterdag 14 november 2020 om 20:27
Toen ik dat bewuste topic las kreeg ik niet gelijk de indruk dat groepsdruk bij betreffende TO een rol speelde, maar goed ja voor hetzelfde geldt dat dat wel zo is. Ik kreeg echt medelijden met de man in deze. Die kerel is gewoon totaal niet met kids bezig. Zij moet gewoon zeggen: ik wil wel kinderen, dan maar niet met jou. Onze wegen scheiden. Of dat hij zegt: weet je wat het is joh? Ik mijn leven leiden zoals ik dat wil zonder constant gezeik om een kind. Groetjes!RickDalton schreef: ↑14-11-2020 20:20gedram zal voortkomen uit het feit dat een aantal vrienden hier ook mee bezig is en dat zij nu groepsdruk ervaart om er ook bij te horen
dat is namelijk de echte reden en niet 'rammelende eierstokken' hier zijn al diverse studies naar gedaan ook

Net terug uit de supermarkt en nu een glas rosé. Pastaatje opwarmen en lekker m'n gang kunnen gaan. Moet er niet aan denken om nu eindelijk tijd voor mezelf te hebben nadat ik een stel drammende peuters en kleuters naar bed zou moeten brengen. Pfff...
zaterdag 14 november 2020 om 20:30
Eens en ik denk ook dat het heel ingewikkeld is om concreet te worden als je (nog) twijfelt. Als ik hem was zou ik aan mijn idealen en ambities vasthouden ipv me door een bakvis met rammelende eierstokken te laten dicteren hoe het leven moet gaan lopen.Sjaantje37 schreef: ↑14-11-2020 18:39Eens het is geen puppie die je aanschaft omdat partner het zo graag wilt. Het krijgen van een kind veranderd heel je wereld. hij is 27 jaar en wil nog van allerlei dingen genieten. Hij geeft aan dat hij er nu niet aan toe is. Hij kan haar ook niets beloven want wanneer ben je wel aan zoiets toe?
Als zij echt van hem houdt laat ze hem los en vervult haar kinderwens met iemand anders.
zaterdag 14 november 2020 om 20:42
Heerlijk vooruitzicht voor vanavond

zaterdag 14 november 2020 om 20:44
geniet van je rose en je vrijheid! cheers!aardbei35 schreef: ↑14-11-2020 20:27Toen ik dat bewuste topic las kreeg ik niet gelijk de indruk dat groepsdruk bij betreffende TO een rol speelde, maar goed ja voor hetzelfde geldt dat dat wel zo is. Ik kreeg echt medelijden met de man in deze. Die kerel is gewoon totaal niet met kids bezig. Zij moet gewoon zeggen: ik wil wel kinderen, dan maar niet met jou. Onze wegen scheiden. Of dat hij zegt: weet je wat het is joh? Ik mijn leven leiden zoals ik dat wil zonder constant gezeik om een kind. Groetjes!![]()
Net terug uit de supermarkt en nu een glas rosé. Pastaatje opwarmen en lekker m'n gang kunnen gaan. Moet er niet aan denken om nu eindelijk tijd voor mezelf te hebben nadat ik een stel drammende peuters en kleuters naar bed zou moeten brengen. Pfff...

Hier zitten we lekker na te genieten van een heerlijke kaasfondue, even opgepikt vrijdag bij ons favo kaastoko'tje in de stad.
Morgen nog even een stukje fietsen en wat luieren op de bank op zondagmiddag en dan om 18:00 maar eens richting huis (uurtje rijden) we hoeven dus niet om 10:00 al uit het huisje te zijn van de verhurende partij.. heerlijk!
rickdalton wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:47
10.25% gewijzigd
zaterdag 14 november 2020 om 20:47
Ik weet niet of je een wijndrinker bent maar anders een virtueel glas

Nu keuzestress: tijdschriften lezen, boek lezen, muziek luisteren, verder met serie op Netflix, film kijken, maskertje nemen...?

Moet je nagaan als je ook nog rekening met schema van kleine kinderen zou moeten houden

zaterdag 14 november 2020 om 20:48
Ah kijk, klinkt goed! Ik wil best virtueel onder de forummers hier in dit draadje de fles rosé leegschenken (pas 1 glas uit)RickDalton schreef: ↑14-11-2020 20:44geniet van je rose en je vrijheid! cheers!![]()
Hier zitten we lekker na te genieten van een heerlijke kaasfondue, even opgepikt vrijdag bij ons favo kaastoko'tje in de stad

Uitbuiken na de maaltijd met een wijntje, zondagochtend uitslapen. Rondje rennen, 's middags naar een vriendin toe. Heerlijk.
Ik hoor mensen met kinderen uit mijn omgeving vaak klagen over gebroken nachten en vroeg op moeten omdat de kinderen om half 6 's ochtends wakker zijn