Singles Unite: deel 4!!

21-10-2020 19:42 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan!! Deel 4 alweer :cheer2:
Ik ben beide :yes:

Ik kan enorme energie krijgen van veel mensen om mij heen en ik kan enorme energie krijgen van me, mezelf en I.

Daarom is het denk ik zo lastig voor een man om mij te begrijpen en te volgen. Een datertjeman zal uiteindelijk mijn hart winnen.

Maar die zijn heeel zeldzaam :facepalm:
Attraverso schreef:
17-11-2020 12:40
Leven en laten leven, heb vriendinnen die zichzelf spiritueel noemen. Geen probleem hoor. Maar die weten dat ze er tegen mij niet moeten over beginnen dat ze straks weer slecht gaan slapen omdat het volle maan zal zijn of dat ze hun een of andere edelsteen weer moeten opladen. Genoeg andere dingen om het over te hebben.
Maar met zo iemand zou ik absoluut geen relatie kunnen hebben. Dat is iets heel anders.
Toen ik nog niet links swipete bij ‘spiritueel’ begonnen ze vaak over zo’n dingen, of sterrenbeelden, nog zo iets waar ik niet in geloof, ik weet dat ik en spiritualiteit niet samen gaan en als iemand het zo belangrijk vindt dat het in zijn profiel moet staan heeft het geen zin om te liken.
Dit is voor mij geen spiritualiteit zoals ik het beschouw. Ik heb zelf niks met edelstenen, tarrot, waarzeggers, volle maan, horoscopen etc.

Voor mij is het je gevoelswereld onderzoeken, naar binnen keren. Niks zweverigs in elk geval.

En precies, leven en laten leven. Iedereen doet z'n leven op z'n eigen manier en dat is nou juist zo leuk al die verschillen. Anders dan vindt iedereen dezelfde mensen leuk, saai!
Definitie van spiritualiteit:
Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest (Latijn spiritus) betreffen. Het woord wordt op vele manieren gebruikt en kan te maken hebben met religie of bovennatuurlijke krachten, maar de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring.

En helaas heeft het een heel negatieve klank gekregen doordat er zoveel onder spiritualiteit geschaard wordt wat voor mij daar niet perse bij hoort.
Maar is natuurlijk ook voor iedereen weer anders in te vullen.
Ik noem dat persoonlijke ontwikkeling. Of zelfontplooiing. En daar zijn veel mensen mee bezig volgens mij. Als je het spiritualiteit noemt heb je kans dat men die associatie met tarot, healing en horoscopen en hogere machten heeft. En daar hebben veel mensen ( mannen) niks mee.

Ik ben niet echt spiritueel maar wel altijd bezig met zelfontplooiing. Daar ontstonden dat leuke gesprekken uit.
Ja ik ook Julus. Is ook noodzakelijk voor m'n werk, volgens mij bij jou ook toch?

Hele leuke gesprekken vind ik, diepgang :heart:
Persoonlijke ontwikkeling vind ik net wat minder diepgaand dan spiritualiteit en daardoor dekte dat voor mij niet de lading. Maar denk ik dat ik het zelf ook niet meer ga benoemen vanwege het vooroordeel wat er op heerst. Het wordt inderdaad anders geïnterpreteerd.
Julus schreef:
17-11-2020 14:13
Ik noem dat persoonlijke ontwikkeling. Of zelfontplooiing. En daar zijn veel mensen mee bezig volgens mij. Als je het spiritualiteit noemt heb je kans dat men die associatie met tarot, healing en horoscopen en hogere machten heeft. En daar hebben veel mensen ( mannen) niks mee.

Ik ben niet echt spiritueel maar wel altijd bezig met zelfontplooiing. Daar ontstonden dat leuke gesprekken uit.
nee, mannen hebben niks met tarot :mrgreen:

wat noem jij zelfontplooing dan waar je altijd mee bezig bent?
Ja helemaal mee eens. Ook een soort emotionele ontwikkeling, en die ontwikkeling mis ik juist vaak erg bij veel mannen. Die hebben vaak een soort boerenkinkel nuchterheid waar ik dan weer helemaal niks mee kan.
jullie snappen elkaar en zijn het eens maar ik snap niet waar jullie het over eens zijn...we hebben een man/vrouw ding gevonden hier?
Julus schreef:
17-11-2020 14:13

Scheelt tijpen, dat bedoel ik.
Heb ook niets met termen als 'in je kracht staan', kan me begot zelfs niet bij benadering voorstellen wat dat betekent.
Heb het wel voor assertief zijn, zelfzeker,... Veel duidelijker als je't mij vraagt.
tomcat schreef:
17-11-2020 14:56

wat noem jij zelfontplooing dan waar je altijd mee bezig bent?
Ik ervaar dat meer als iets wat vanzelf komt met de leeftijd door ervaringen? Ben heel anders dan wie ik 30 jaar geleden was, veel zelfzekerder en assertiever maar kan niet zeggen dat ik daar aan gewerkt heb of daar mee bezig was. Is gewoon vanzelf gekomen.
Attraverso schreef:
17-11-2020 15:30
Ik ervaar dat meer als iets wat vanzelf komt met de leeftijd door ervaringen? Ben heel anders dan wie ik 30 jaar geleden was, veel zelfzekerder en assertiever maar kan niet zeggen dat ik daar aan gewerkt heb of daar mee bezig was. Is gewoon vanzelf gekomen.
Fijn toch, die continue zelfbewustzijn en -reflectie maakt mij persoonlijk knettergek.
wij slapen nooit.
Attraverso schreef:
17-11-2020 15:26
(...) 'in je kracht staan' (...)
Echt een kots-term inderdaad
wij slapen nooit.
tomcat schreef:
17-11-2020 15:02
jullie snappen elkaar en zijn het eens maar ik snap niet waar jullie het over eens zijn...(...)
Lol
wij slapen nooit.
Je kan beter een partner hebben die aan spiritualiteit doet dan een partner die van spiritualia houdt.
Ik probeer een weekmenu te maken. Ik geef bakken met geld uit aan boodschappen.
Zo lastig om te bedenken wat ik wil gaan eten over 4 dagen.
LaFolie schreef:
17-11-2020 15:00
Ja helemaal mee eens. Ook een soort emotionele ontwikkeling, en die ontwikkeling mis ik juist vaak erg bij veel mannen. Die hebben vaak een soort boerenkinkel nuchterheid waar ik dan weer helemaal niks mee kan.

Inderdaad.
Ik begrijp het ook niet.
Levensgenieter ;)
Datertje schreef:
17-11-2020 17:24
Is het ook.
Ik eet vanavond zoete aardappel stamppot boerenkool. Met zon gedroogde tomaatjes, pecan noten en feta.

Misschien doe je er wat inspiratie mee op😋
Datertje schreef:
17-11-2020 17:24

Ik zit net precies hetzelfde te doen! Het is echt belachelijk hoeveel ik uitgeef. En ik heb net ontslag genomen dus moet ook echt even naar een nieuwe standaard gaan leven.

Maar echt moeilijk, je weet toch vantevoren niet waar je zin in gaat hebben?!
Qiyara schreef:
17-11-2020 17:35
Is het ook.
Ik eet vanavond zoete aardappel stamppot boerenkool. Met zon gedroogde tomaatjes, pecan noten en feta.

Misschien doe je er wat inspiratie mee op😋

Ooh dat klinkt heel lekker!
Jammie heerlijk...maar dan wel met worst :facepalm:
Het is een mindset waar je even aan wennen moet. Ik ben er wat jaren geleden mee begonnen en ben nu maar 50 euro per week kwijt ipv 20 euro per dag.
Dus dat verzinnen en het geld wat ik er mee bespaar is het waard.
Ik krijg nu vanzelf trek in de dingen die ik voor mijzelf had bedacht die week.
Ik ben heel erg naar mijn gevoel gaan luisteren de laatste jaren.
Wil ik bij je zijn of denk ik: ik wil hier weg. Dit geldt ook voor vriendinnen en bij dates. Als ik weg wil kost het mij teveel (negatieve) energie om te blijven en kap ik het af. In het andere geval geeft dat me juist veel energie en laad ik op.
Julus schreef:
17-11-2020 12:56
Introvert betekenet dat je oplaadt van rust. Dat je sneller overprikkelt raakt. Het heeft niks te maken met verlegen of timide zijn zoals veel mensen denken.
Ik kom tot rust als ik alleen ben. Zeker na een drukke werkdag. Of als ik veel drukte om me heen had. Het kost energie als ik veel mensen moet zien of spreken.

Een extravert kan nooit genoeg mensen om zich heen hebben en krijgt daar energie van.
Dat herken ik wel. Als ik druk ben heb ik behoefte aan rust.
Nu met de nieuwe baan ook. Mijn sociale contacten s avonds en overdag zijn heel veel minder op dit moment.
Zondag in de avond wil ik ook geen afspraken in principe.
Oh ja onkruid forum.

Je had of hebt nog steeds het blad onkruid. Dat is een spiritueel blad.

Las en lees ik niet, want ik ben van de thrillers. 😎

Maar via een chat kanaal vroeger op mirc kwam ik op hun chatkanaal en toen richting forum en wat persoonlijke contacten buiten het forum om die niet doorgeschoten waren.
Ik heb vandaag een butternut klaargemaakt met kikkererwten, kokosmelk, currypasta, tomaat, basmati en vandaag gegeten met feta. Bij de helft heb ik kippenblokjes gedaan. Heb nog 7 porties voor in de vriezer, zo heb ik altijd 4 of 5 verschillende home made gerechten ingevroren, ongeveer de helft van de week kook ik en de andere dagen warm ik gewoon op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven