Sinterklaas ideeën
woensdag 18 november 2020 om 19:54
Ik ben op zoek naar inspiratie!
Van vrienden hoor ik wel eens leuke/grappige ideeën die ze met de kinderen uithalen voor Sinterklaas. Kinderen hebben het dan over niks anders meer dan dat. Denk aan: een spoor van pepernoten van de deur naar de schoen met een grappige brief oid erbij.
Ik ben op zoek naar dat soort inspiratie want ben echt even a-creatief.
Mag van alles zijn, brieven, iets verstoppen, knutselen, grappige acties..
Leek me leuk om te delen.
Vorig jaar kwam in niet verder dan de chocolade munten verstoppen in de schoenen in de schoenkast ipv de schoen bij de open haard, mijn dochter heeft het er nu nog steeds over (en die was echt slecht bedacht vond ik zelf haha) maar goed misschien heeft iemand hier wel en leuke creatieve actie.
Van vrienden hoor ik wel eens leuke/grappige ideeën die ze met de kinderen uithalen voor Sinterklaas. Kinderen hebben het dan over niks anders meer dan dat. Denk aan: een spoor van pepernoten van de deur naar de schoen met een grappige brief oid erbij.
Ik ben op zoek naar dat soort inspiratie want ben echt even a-creatief.
Mag van alles zijn, brieven, iets verstoppen, knutselen, grappige acties..
Leek me leuk om te delen.
Vorig jaar kwam in niet verder dan de chocolade munten verstoppen in de schoenen in de schoenkast ipv de schoen bij de open haard, mijn dochter heeft het er nu nog steeds over (en die was echt slecht bedacht vond ik zelf haha) maar goed misschien heeft iemand hier wel en leuke creatieve actie.

woensdag 18 november 2020 om 20:48
Woordzoekerfabriek.nl
Dan kan je een woordzoeker maken waarbij je met de overgebleven letters (van links naar rechts en van boven naar beneden) een aanwijzing kunt geven wáár de verrassing te vinden is. Bijvoorbeeld ‘kijk onder bed’ in de schoen van Piet en ‘aan de kapstok’ in de schoen van Klaas.
Dan kan je een woordzoeker maken waarbij je met de overgebleven letters (van links naar rechts en van boven naar beneden) een aanwijzing kunt geven wáár de verrassing te vinden is. Bijvoorbeeld ‘kijk onder bed’ in de schoen van Piet en ‘aan de kapstok’ in de schoen van Klaas.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 18 november 2020 om 20:57
Ik keek altijd het sinterklaasjournaal met dochter. Dat was goede inspiratie. Soms zijn ze daar de pakjes kwijt of hebben ze die gek ingepakt etc. Dat deed ik dan na. Of ik koppelde het aan iets dat was gebeurd (als dochter voor het slapen nog had gekleurd, dan was piet die avond verder gegaan).
Echt goed hoeven de ideeën natuurlijk niet te zijn, je doelgroep gelooft in sinterklaas.
- rommelpiet (heeft een rommeltje gemaakt)
- opruimpiet (die vond het een rommeltje)
- op de kop piet (alle ontbijtspullen stonden op de kop, borden, kopjes etc.)
- leerlingpiet (die deed de cadeaus in de verkeerde schoenen of op de verkeerde plek)
- piet liet overal post its met korte gedichtjes achter
- kok-piet (had de broodtrommels al gevuld)
- fruitpiet (gaf geen snoep maar fruit)
- groentepiet (die gaf dus groente)
- kleurpiet (was ‘s nachts begonnen aan een kleurplaat)
- legopiet (was begonnen aan een toren)
- knuffelpiet (had alle knuffels aan tafel gezet)
Etc.
Mijn zus heeft ooit iets in de slaapkamers van de kinderen achtergelaten, die gingen mooi niet meer slapen die week.
Echt goed hoeven de ideeën natuurlijk niet te zijn, je doelgroep gelooft in sinterklaas.
- rommelpiet (heeft een rommeltje gemaakt)
- opruimpiet (die vond het een rommeltje)
- op de kop piet (alle ontbijtspullen stonden op de kop, borden, kopjes etc.)
- leerlingpiet (die deed de cadeaus in de verkeerde schoenen of op de verkeerde plek)
- piet liet overal post its met korte gedichtjes achter
- kok-piet (had de broodtrommels al gevuld)
- fruitpiet (gaf geen snoep maar fruit)
- groentepiet (die gaf dus groente)
- kleurpiet (was ‘s nachts begonnen aan een kleurplaat)
- legopiet (was begonnen aan een toren)
- knuffelpiet (had alle knuffels aan tafel gezet)
Etc.
Mijn zus heeft ooit iets in de slaapkamers van de kinderen achtergelaten, die gingen mooi niet meer slapen die week.
woensdag 18 november 2020 om 20:58
woensdag 18 november 2020 om 20:58