Irritaties mbt huishouden en opvoeding

22-11-2020 21:09 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben nieuw hier en wil graag meer meningen hierover,

Ik heb al 10 jaar een relatie met mijn vriend, hij heeft een zoontje van 10 en ik
Een zoon van 14. De vader van mijn zoon is overleden en bonuszoon is om de 2 weken weekend hier, hij weet niet beter dan dat zijn vader met mij samen is dus dat is geen probleem

Echter zijn we sinds kort officieel gaan samenwonen omdat mijn zoon dat inmiddels graag wilde.

Maar sindsdien hebben we zo vaak ruzie en irritaties om de kleinste dingen, en vooral zijn zoon heeft er een handje van om ons uit elkaar te spelen ( om zijn zin te krijgen ) en ik probeer juist regelmaat in het gezin te krijgen zoals standaard normale regeltjes, bord leeg, eigen was in wasmand, eigen troep opruimen etc etc

Mijn vriend is zo gemakkelijk en voedt niet op maar wil alleen blije kinderen in het weekend dat zijn zoon er is, dat valt me nu meer op dan ooit van tevoren, terwijl hij mijn zoon wel streng blijft aanpakken.

Ik heb moeite met bepaalde dingen los te laten, daar wil ik ook aan werken maar hebben jullie hier ervaring mee ?
Alle reacties Link kopieren
Partij voor de vader vh 10 jarige kind.

Hij ziet hem maar 4 dagen in de week, dus natuurlijk moet dat fijn en gezellig gaan. Ik zie bovendien ook geen overeenkomst tussen bord leeg eten en een verwend kind.
Echter zijn we sinds kort officieel gaan samenwonen omdat mijn zoon dat inmiddels graag wilde.



Deze snap ik ook niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
22-11-2020 21:22
Nou inderdaad.
En wat typisch toch weer dat kind bij moeder geen regels krijgt.
Waarom is dat typisch ? Helaas zitten wij in de situatie dat het ook echt zo is, met gezondheids problemen van het kind als gevolg. Ik kraak zijn moeder nooit af waar hij bij is, probeer altijd toenadering te zoeken, we doen alles om contact te krijgen maar ze weigert alles, ik geloof best dat er veel
“ boze stiefmoeders “ in de wereld zijn die denken ff de opvoeding over te nemen maar zo is het hier niet, ik heb me er nooit mee bemoeid Hoe hij met zijn zoon omgaat etc alleen nu we samenwonen wil ik gewoon graag wat meer regelmaat , daar lijkt me niets mis mee ?
Helenatoke schreef:
22-11-2020 21:30
Waarom is dat typisch ? Helaas zitten wij in de situatie dat het ook echt zo is, met gezondheids problemen van het kind als gevolg. Ik kraak zijn moeder nooit af waar hij bij is, probeer altijd toenadering te zoeken, we doen alles om contact te krijgen maar ze weigert alles, ik geloof best dat er veel
“ boze stiefmoeders “ in de wereld zijn die denken ff de opvoeding over te nemen maar zo is het hier niet, ik heb me er nooit mee bemoeid Hoe hij met zijn zoon omgaat etc alleen nu we samenwonen wil ik gewoon graag wat meer regelmaat , daar lijkt me niets mis mee ?
Leuke vent dan, zijn kind in de ellende laten zitten en hem zelf maar 4 dagen per maand zien.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
22-11-2020 21:30
Echter zijn we sinds kort officieel gaan samenwonen omdat mijn zoon dat inmiddels graag wilde.



Deze snap ik ook niet helemaal.
Mijn partner woonde in Limburg, wij in Brabant en mijn eigen zoon wilde graag in Limburg wonen omdat we daar toch al ieder weekend waren al jaren en hij daar inmiddels veel vrienden heeft en er ook graag naar school wilde.

Mijn partner wilde al langer samenwonen maar omdat de vader van mijn zoon is overleden wilde ik wachten tot hij er zelf aan toe was en mee kwam. Dat is dus nu gebeurd, maar ik merk dus dat het nog veel irritaties opwekt. Misschien logische, maar daarom open ik ook deze topic
Helenatoke schreef:
22-11-2020 21:30
Waarom is dat typisch ? Helaas zitten wij in de situatie dat het ook echt zo is, met gezondheids problemen van het kind als gevolg. Ik kraak zijn moeder nooit af waar hij bij is, probeer altijd toenadering te zoeken, we doen alles om contact te krijgen maar ze weigert alles, ik geloof best dat er veel
“ boze stiefmoeders “ in de wereld zijn die denken ff de opvoeding over te nemen maar zo is het hier niet, ik heb me er nooit mee bemoeid Hoe hij met zijn zoon omgaat etc alleen nu we samenwonen wil ik gewoon graag wat meer regelmaat , daar lijkt me niets mis mee ?
Over wat voor regelmaat heb je het dan? Je bord leeg eten heeft toch niets met regelmaat te maken? En die paar onderbroeken naast de wasmand... waar maak je je druk om als er kennelijk zulke grote problemen zijn.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
22-11-2020 21:31
Leuke vent dan, zijn kind in de ellende laten zitten en hem zelf maar 4 dagen per maand zien.
Ook dit is niet terecht als je het hele verhaal niet kent. Maar enfin, dat kan ik je niet kwalijk nemen en ga er dan verder ook niet op in.
Alle reacties Link kopieren
Helenatoke schreef:
22-11-2020 21:27
Het gekke is dat mijn partner wel verwacht dat het bord van mijn zoon. Leeg gaat en hij wil ook dat dat van zijn eigen kind leeg gaat alleen als die dan vervolgens gaat zitten mekkeren dan geeft hij het op, uit angst dat zijn kind niet meer wilt komen ofzo ... maar vervolgens moet mijn kind wel
Zijn bord opeten. En als ik dan zeg dat dit niet zo behoort te gaan is het weer ruzie
Maar verwacht je partner dat omdat hij weet dat jij erop staat dat het bord van je zoon leeg gaat en jou steunt, omdat hij zoiets heeft van: jouw kind, jouw regels, mijn kind, mijn regels? Of trekt hij zijn kind ook daadwerkelijk voor, ook als jij zou zeggen dat je wil dat hij ze gelijk behandelt, ook als dat zou betekenen dat het in die weekends soepeler gaat?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
22-11-2020 21:34
Maar verwacht je partner dat omdat hij weet dat jij erop staat dat het bord van je zoon leeg gaat en jou steunt, omdat hij zoiets heeft van: jouw kind, jouw regels, mijn kind, mijn regels? Of trekt hij zijn kind ook daadwerkelijk voor, ook als jij zou zeggen dat je wil dat hij ze gelijk behandelt, ook als dat zou betekenen dat het in die weekends soepeler gaat?
Ik vind dat we het niet kunnen maken om geen gelijke behandeling toe te passen naar de kinderen, als dat betekent dat ik in het weekend soepeler moet zijn omdat zijn kind er is dan vind ik dat heus geen probleem maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen regels of opvoeding is in het weekend dat zijn kind er is, dat zou Niet eerlijk zijn en waarom
Zou een vader niet hoeven opvoeden omdat hij z’n kind maar weinig ziet ?

Vandaar mijn vraag of er meerdere zijn die hier ervaring mee hebben maar blijkbaar plaats ik een bommetje nu voor de dames hier die blijkbaar ook een stiefmoeder voor hun kinderen hebben zitten ergens want anders snap ik het venijn niet zo
Helenatoke schreef:
22-11-2020 21:48
Ik vind dat we het niet kunnen maken om geen gelijke behandeling toe te passen naar de kinderen, als dat betekent dat ik in het weekend soepeler moet zijn omdat zijn kind er is dan vind ik dat heus geen probleem maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen regels of opvoeding is in het weekend dat zijn kind er is, dat zou Niet eerlijk zijn en waarom
Zou een vader niet hoeven opvoeden omdat hij z’n kind maar weinig ziet ?

Vandaar mijn vraag of er meerdere zijn die hier ervaring mee hebben maar blijkbaar plaats ik een bommetje nu voor de dames hier die blijkbaar ook een stiefmoeder voor hun kinderen hebben zitten ergens want anders snap ik het venijn niet zo
Ja, dat zal het zijn. Ligt helemaal niet aan je eigen topic en input. :facepalm:
Helenatoke schreef:
22-11-2020 21:48
Ik vind dat we het niet kunnen maken om geen gelijke behandeling toe te passen naar de kinderen, als dat betekent dat ik in het weekend soepeler moet zijn omdat zijn kind er is dan vind ik dat heus geen probleem maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen regels of opvoeding is in het weekend dat zijn kind er is, dat zou Niet eerlijk zijn en waarom
Zou een vader niet hoeven opvoeden omdat hij z’n kind maar weinig ziet ?

Vandaar mijn vraag of er meerdere zijn die hier ervaring mee hebben maar blijkbaar plaats ik een bommetje nu voor de dames hier die blijkbaar ook een stiefmoeder voor hun kinderen hebben zitten ergens want anders snap ik het venijn niet zo
Daar komt het wel op neer ja. Wat heeft het voor zin, al die eet-je-bord-leeg onzin voor 3,5 dag per maand? Als je vriend had willen opvoeden had hij meer verantwoordelijkheid in de verzorging op zich moeten nemen.
Ik vind het wel wat gek dat je een veertienjarige die je 4 dagen per maand ziet meent te moeten leren dat hij zijn bord moet leegeten. Dat lijkt me een jaar of tien te laat.

Verder zitten jullie dus vooral op elkaars kind te bitchen, klopt dat? Ik zou weer gaan latten.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
22-11-2020 21:57
Daar komt het wel op neer ja. Wat heeft het voor zin, al die eet-je-bord-leeg onzin voor 3,5 dag per maand? Als je vriend had willen opvoeden had hij meer verantwoordelijkheid in de verzorging op zich moeten nemen.

En wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft ? Maar helaas sta je als vader al standaard 2-0 achter als moeder je niet in het leven van het kind wilt ( ze waren voor de geboorte al uit elkaar ) en heeft vader ALLE verantwoordelijkheid genomen en een omgangsregeling en ouderlijke macht afgedwongen bij de rechter. Maar voor die uitspraak was ze stiekem wel
Even 219 km verderop gaan wonen. Dus maak geen aannames voordat je weet hoe het zit. Ik geloof best dat in veel gevallen de vader Een lamzak is die moeder en kids na een scheiding laat zitten in de ellende maar in dit geval absoluut onterecht
Tuurlijk, de valse ex. Samen met die andere sneer van net.
Als je het zelf maar gelooft.

En nee ik heb geen stiefouders in de buurt van mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Helenatoke schreef:
22-11-2020 21:48
Ik vind dat we het niet kunnen maken om geen gelijke behandeling toe te passen naar de kinderen, als dat betekent dat ik in het weekend soepeler moet zijn omdat zijn kind er is dan vind ik dat heus geen probleem maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen regels of opvoeding is in het weekend dat zijn kind er is, dat zou Niet eerlijk zijn en waarom
Zou een vader niet hoeven opvoeden omdat hij z’n kind maar weinig ziet ?

Vandaar mijn vraag of er meerdere zijn die hier ervaring mee hebben maar blijkbaar plaats ik een bommetje nu voor de dames hier die blijkbaar ook een stiefmoeder voor hun kinderen hebben zitten ergens want anders snap ik het venijn niet zo
Je kunt een kind niet opvoeden als je het maar 4 dagen per maand ziet. Dat heeft gewoon geen zin.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
22-11-2020 22:04
Je kunt een kind niet opvoeden als je het maar 4 dagen per maand ziet. Dat heeft gewoon geen zin.

Aan dit soort opmerkingen heb ik wél wat.

Maar waarom denk jij dat het geen zin heeft bv ? Want een kind moet toch leren dat vader en moeder gelijk zijn ? Of zie ik dat verkeerd ! Anders krijg je toch juist gedoe? Van mama moet ik alkes en bij papa is het altijdddd leuk en hoef ik niks ...
Vader en moeder spreken elkaar niet, dus hoe kunnen ze ooit een gelijke opvoeding realiseren? Niet. Dus is het niet gelijk, bij papa en mama. Even los van het feit dat het kind al veertien is en echt niet in de war raakt van verschillende contexten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral het systeem "pick your battles" hanteren.

Wat zijn staalharde dingen?
Wat zijn dingen die minder uitmaken?


Ik zou het bijvoorbeeld zelf belangrijker vinden dat de was in de wasmand ligt, dan dat beide iongens hun bord leeg-eten. Zeker op deze leeftijd.

Was niet in de wasmand? Dan wordt ie niet gewassen.
Bord niet leeg? Dan hebben ze nadien maar honger.


En nope, ik zou ook niet de illusie hebben dat ik "zoon 2" die 2 x 2 dagen per maand opgevoed krijg.
In 't beste geval krijgt ie een aantal dingen mee, maar de echte opvoeding gebeurt toch de 26 andere dagen. Bij jullie is het "feest" en "effe weg van mam".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Helenatoke schreef:
22-11-2020 22:06
Aan dit soort opmerkingen heb ik wél wat.

Maar waarom denk jij dat het geen zin heeft bv ? Want een kind moet toch leren dat vader en moeder gelijk zijn ? Of zie ik dat verkeerd ! Anders krijg je toch juist gedoe? Van mama moet ik alkes en bij papa is het altijdddd leuk en hoef ik niks ...

Hoe lang is de situatie al zo dat vader zijn zoon vier dagen per maand ziet? En hoe vaak zag hij zijn kind daarvoor? Ik las wat je schreef over zijn relatie met de moeder.
Lafae schreef:
22-11-2020 22:10
Vader en moeder spreken elkaar niet, dus hoe kunnen ze ooit een gelijke opvoeding realiseren? Niet. Dus is het niet gelijk, bij papa en mama. Even los van het feit dat het kind al veertien is en echt niet in de war raakt van verschillende contexten.
Hij is 10.
Alle reacties Link kopieren
Lafae schreef:
22-11-2020 22:10
Vader en moeder spreken elkaar niet, dus hoe kunnen ze ooit een gelijke opvoeding realiseren? Niet. Dus is het niet gelijk, bij papa en mama. Even los van het feit dat het kind al veertien is en echt niet in de war raakt van verschillende contexten.
Hij is 10 maar begrijp je punt. Dus eigenlijk trekken wij aan het kortste eind zeg maar omdat hij niet vaak bij ons is ( hij geeft aan dit wel te willen maar niet te mogen van moeder ) en zullen wij dus maar moeten accepteren hoe hij thuis wordt opgevoed en het bij ons maar veelal laten voor wat het is ?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon van latten, ik kan alleen al moe worden van het lezen van je starheid en de algemene situatie. ZUCHT.
Helenatoke schreef:
22-11-2020 22:01
En wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft ? Maar helaas sta je als vader al standaard 2-0 achter als moeder je niet in het leven van het kind wilt ( ze waren voor de geboorte al uit elkaar ) en heeft vader ALLE verantwoordelijkheid genomen en een omgangsregeling en ouderlijke macht afgedwongen bij de rechter. Maar voor die uitspraak was ze stiekem wel
Even 219 km verderop gaan wonen. Dus maak geen aannames voordat je weet hoe het zit. Ik geloof best dat in veel gevallen de vader Een lamzak is die moeder en kids na een scheiding laat zitten in de ellende maar in dit geval absoluut onterecht
Even los van of de vader alles in zijn macht heeft gedaan...
Waarom denk je dat dan nu in vier dagen per maand recht te kunnen gaan trekken? Dat kan gewoon niet.
Helenatoke schreef:
22-11-2020 22:13
Hij is 10 maar begrijp je punt. Dus eigenlijk trekken wij aan het kortste eind zeg maar omdat hij niet vaak bij ons is ( hij geeft aan dit wel te willen maar niet te mogen van moeder ) en zullen wij dus maar moeten accepteren hoe hij thuis wordt opgevoed en het bij ons maar veelal laten voor wat het is ?
Ja natuurlijk. Dat had je na tien jaar nog niet door?
Alle reacties Link kopieren
Helenatoke schreef:
22-11-2020 22:13
Hij is 10 maar begrijp je punt. Dus eigenlijk trekken wij aan het kortste eind zeg maar omdat hij niet vaak bij ons is ( hij geeft aan dit wel te willen maar niet te mogen van moeder ) en zullen wij dus maar moeten accepteren hoe hij thuis wordt opgevoed en het bij ons maar veelal laten voor wat het is ?
Dat is inderdaad 1 van de nadelen van het 12-2-systeem.


Zijn moeder zal tegelijk ook wel vloeken dat zij altijd alle school-zaken mag oplossen en als het dan leuk kan worden (niet vroeg opstaan, geen gedoe over huiswerk, samen op stap, geen gehaast 's avonds, ...) in 't weekend zit ie de helft van de tijd bij zijn vader.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven