Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd

dinsdag 24 november 2020 om 21:10
Haha herkenbaar Maud. Maar eerlijk gezegd wordt het hier over allebei wel gezegd. Oh een echte jongen hoor, of oh een echte meid. Volgens mij gewoon typisch dreumes gedrag idd haha. Merk wel echt verschil hoor, maar onze kinderen zijn kwa karakter ook gewoon echt anders. Onze jongste is veel meer een ontdekker.
Hier ook geen beveiliging op de keukenkastjes. Wel op een andere kast in de woonkamer, maar echt nodig is dat niet. Er wordt redelijk goed geluisterd. Heb wel bescherming voor de hoekjes van de tafel gekocht. Want dreumes valt er in enthousiasme toch iets te vaak tegenaan.
Hier is het errug vroeg sinds de wintertijd. Meestal 6 uur, soms nog wat eerder. Zitten ook op 1 slaapje sinds 14/15 maanden.
Hier ook geen beveiliging op de keukenkastjes. Wel op een andere kast in de woonkamer, maar echt nodig is dat niet. Er wordt redelijk goed geluisterd. Heb wel bescherming voor de hoekjes van de tafel gekocht. Want dreumes valt er in enthousiasme toch iets te vaak tegenaan.
Hier is het errug vroeg sinds de wintertijd. Meestal 6 uur, soms nog wat eerder. Zitten ook op 1 slaapje sinds 14/15 maanden.

dinsdag 24 november 2020 om 21:42
Hier ook (nog) geen beveiliging op de keukenkastjes, maar ze heeft er ook niet interesse in. Als ze in de keuken is gaat ze eerder op zoek naar iets te eten of in de prullenbak kijken.
En ze is ook gek op dansen en muziek. Voor Corona gingen we altijd naar muziekles, maar dat ligt sinds maart helemaal op zn gat. Dus we moeten er zelf maar wat van maken
Liefst zit ze bij mij op schoot achter de piano.
Hier gingen we met ruim een jaar over naar 1 slaapje dacht ik, nu nu (21 mnd) slaapt ze eigenlijk nog steeds wel een paar uur 's middags.
En ze is ook gek op dansen en muziek. Voor Corona gingen we altijd naar muziekles, maar dat ligt sinds maart helemaal op zn gat. Dus we moeten er zelf maar wat van maken

Hier gingen we met ruim een jaar over naar 1 slaapje dacht ik, nu nu (21 mnd) slaapt ze eigenlijk nog steeds wel een paar uur 's middags.
woensdag 25 november 2020 om 09:22
Hier beveiliging op het keukenkastje onder de gootsteen (staan o.a. vaatwastabletten en keukenreiniger in) en op de kast met de plastic bakjes omdat dreumes alleen in die kast geïnteresseerd is (maar dan dus ook alle etenswaren zoals koekjes opeet of op de grond gooit). Tot nu toe doet ze het liefst alle deuren dicht in plaats van open.
Hoe voel je je nu Principessa?
Hoe voel je je nu Principessa?
woensdag 25 november 2020 om 10:05
Hier hebben de kasten ook geen beveiliging. Van de kasten die ze open krijgt is er maar 1 waar ze niet in mag, die met de lege glazen potten enzo. In de vuilbak durft ze ook al eens graaien.
Poetsproducten ed. staan op een hoge plank in een andere ruimte.
Hier hebben we eigenlijk het omgekeerde. Mensen zeggen vaak dat ze geen typisch meisje is omdat ze overal opklimt en zo avontuurlijk is. Vind ik ook zo onnozel. Precies of een meisje kan alleen maar braaf blijven zitten.
De overgang naar 1 slaapje was bij ons ook rond 13 maanden, geloof ik. Nu slaapt ze soms nog eens in de voormiddag als ze heel vroeg wakker was.
En dansen en naar muziek luisteren zijn hier ook favoriet, als sinds ze heel klein was.
Veel te schattig! Al kan ze zich soms heel kwaad maken als je niet het juiste liedje oplegt.
De laatste 2 nachten waren hier opnieuw drama. Zowel in- als doorslapen. Echt weer krijsen en niet rustig te krijgen. Ik denk tandjes, want ze kwijlt heel veel. Maar pfff... zo een spartelende, gillende dreumes proberen kalmeren met een hoogzwangere buik, niet gemakkelijk.
Verversen en kleertjes aandoen is ook al zo een ramp, maar dan enkel bij mij. Als haar vader haar ververst blijft ze meestal wel mooi liggen. Zo frustrerend!
Ik probeer het maar positief in te zien, mijn vriend ververst ze nu veel vaker dan ik omdat het veel vlotter gaat. Maar het voelt toch alsof ik iets verkeerd doe of zo.

Hier hebben we eigenlijk het omgekeerde. Mensen zeggen vaak dat ze geen typisch meisje is omdat ze overal opklimt en zo avontuurlijk is. Vind ik ook zo onnozel. Precies of een meisje kan alleen maar braaf blijven zitten.
De overgang naar 1 slaapje was bij ons ook rond 13 maanden, geloof ik. Nu slaapt ze soms nog eens in de voormiddag als ze heel vroeg wakker was.
En dansen en naar muziek luisteren zijn hier ook favoriet, als sinds ze heel klein was.

De laatste 2 nachten waren hier opnieuw drama. Zowel in- als doorslapen. Echt weer krijsen en niet rustig te krijgen. Ik denk tandjes, want ze kwijlt heel veel. Maar pfff... zo een spartelende, gillende dreumes proberen kalmeren met een hoogzwangere buik, niet gemakkelijk.
Verversen en kleertjes aandoen is ook al zo een ramp, maar dan enkel bij mij. Als haar vader haar ververst blijft ze meestal wel mooi liggen. Zo frustrerend!

woensdag 25 november 2020 om 11:00
Je doet niets verkeerd hoor Onslow. Hier zijn het vaak ook van die periodes, hij doet bij nu moeilijk met schone luier en aankleden, en bij man niet. Is ook weleens een tijdje andersom geweest.
Ik vind dreumes meer een peuter ook al wordt hij in februari pas 2.
Moest gisteren ook wel lachen, had ontbijtkoek gehaald en hij vindt dat lekker, dus hij pakte het, we kregen het mooi niet meer terug. Isse mij, isse mij. Uiteindelijk mocht ik er een plak voor hem afsnijden.
Ik vind dreumes meer een peuter ook al wordt hij in februari pas 2.
Moest gisteren ook wel lachen, had ontbijtkoek gehaald en hij vindt dat lekker, dus hij pakte het, we kregen het mooi niet meer terug. Isse mij, isse mij. Uiteindelijk mocht ik er een plak voor hem afsnijden.
woensdag 25 november 2020 om 11:14
woensdag 25 november 2020 om 11:30
Hoe oud is je kindje Noenoecasa?
Hier ook een kindje dat overal aanzit (17 maanden). Als het echt niet mag zeg ik dat ze niet mag en waarom niet. Wel heel kort, dus niet te veel uitleg. Soms luistert ze, soms kijkt ze me heel indringend aan terwijl ze het toch doet.
Ik probeer haar ook af te leiden door bv. te vragen om iets te brengen of ik doe of ik iets interessant zie of hoor. Afleiden werkt hier wel beter dan gewoon nee zeggen. Maar ik moet ze echt continue in de gaten houden. Wij hebben ook een groot grondpark waar ze even alleen in moet spelen als ik bezig ben met iets.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de rest dit aanpakt.
Hier ook een kindje dat overal aanzit (17 maanden). Als het echt niet mag zeg ik dat ze niet mag en waarom niet. Wel heel kort, dus niet te veel uitleg. Soms luistert ze, soms kijkt ze me heel indringend aan terwijl ze het toch doet.

Ik probeer haar ook af te leiden door bv. te vragen om iets te brengen of ik doe of ik iets interessant zie of hoor. Afleiden werkt hier wel beter dan gewoon nee zeggen. Maar ik moet ze echt continue in de gaten houden. Wij hebben ook een groot grondpark waar ze even alleen in moet spelen als ik bezig ben met iets.

woensdag 25 november 2020 om 11:47
Onslow15 schreef: ↑25-11-2020 11:30Hoe oud is je kindje Noenoecasa?
Hier ook een kindje dat overal aanzit (17 maanden). Als het echt niet mag zeg ik dat ze niet mag en waarom niet. Wel heel kort, dus niet te veel uitleg. Soms luistert ze, soms kijkt ze me heel indringend aan terwijl ze het toch doet.![]()
[/quote
Hij is nu 21 maanden. Ik vind het soms wat lastig. Afleiden doe ik ook wel vaker maar soms dan werkt het en vaak ook gwn niet. (Is ook wel logisch met zo n jonge leeftijd)
Heb nu gewoon al
Een hele tijd de gevaarlijke dingen weg gezet in een andere kamer bijv zoals een vloerlamp (gevaarlijk als die omkiept,zwaar ding ook)
Grondpark is dat zo iets als een box?
Wij hebben de box nog staan hij zit er af en toe nog in en dat gaat prima (als ik moet douchen bijv, of het huis dweilen)
woensdag 25 november 2020 om 11:51
woensdag 25 november 2020 om 16:10
Wachten tot ie ouder is. Als ze eenmaal twee of ouder is, gaat dat vaak beter en begrijpen ze meer. En tot die tijd herhalen, herhalen, herhalen.Noenoecasa schreef: ↑25-11-2020 11:14Wie heeft tips? Dreumes is erg wild. Heb ook al een lange tijd ons decoratie in huis. Planten etc vazen. Weg gedaan.. maar dan denk ik ja dit kan toch niet altijd zo blijven. Op een gegeven moment moet hij ook gewoon leren wat wel en niet mag.
Hoe doen jullie dit?
Wij hebben box al voor eerste verjaardag weg gedaan. En tja ze vallen wel eens maar dat hoort erbij. Echt breekbare dingen zet ik dus weg.
Natuurlijk mag je meeschrijven. Iedereen is welkom.Heb helemaal niet gevraagd of ik wel mee mag doen in het topic. Oeps!
woensdag 25 november 2020 om 16:40
Due-scimmie schreef: ↑25-11-2020 16:10Wachten tot ie ouder is. Als ze eenmaal twee of ouder is, gaat dat vaak beter en begrijpen ze meer. En tot die tijd herhalen, herhalen, herhalen.
Wij hebben box al voor eerste verjaardag weg gedaan. En tja ze vallen wel eens maar dat hoort erbij. Echt breekbare dingen zet ik dus weg.
Natuurlijk mag je meeschrijven. Iedereen is welkom.
Ja bij ons lag een tijdje geleden de tv
Op ze grond. (Dreumes eraan getrokken) was ff schrikken! Gelukkig was die niet OP zoon zelf gevallen.
We hebben nu een hoge tv-kast genomen. Dus hij komt er niet bij.
woensdag 25 november 2020 om 17:54
Hier trekt ie hem er niet af, maar zitten wel krassen op helaasNoenoecasa schreef: ↑25-11-2020 16:40Ja bij ons lag een tijdje geleden de tv
Op ze grond. (Dreumes eraan getrokken) was ff schrikken! Gelukkig was die niet OP zoon zelf gevallen.
We hebben nu een hoge tv-kast genomen. Dus hij komt er niet bij.

woensdag 25 november 2020 om 17:58
Ongeveer zelfde leeftijd als die van jou. In februari wordt hij 2. Hij heeft wel een oudere broer (van 4). Vind hem vaak meer peuter dan dreumes.
En uiteraard mag je meeschrijven!

woensdag 25 november 2020 om 21:45
Wij hebben gewoon alles laten staan, dreumes komt bijna nergens aan waar hij niet aan mag komen. Hij weet dondersgoed wat hij wel en niet mag. Natuurlijk doet ie het soms wel, ik zeg er dan wat van en als hij niet luistert haal ik m gewoon weg. Daar wordt hij dan wel even goed boos over, maarja. We hebben niet iets echt gevaarlijks staan natuurlijk, maar planten en kaarsjes, glazen potjes kan hij gewoon bij als ie zou willen. Herhalen is denk ik het enige wat echt werkt. Een box hebben we hier allang niet meer haha.
woensdag 25 november 2020 om 22:00
Voor de mensen zonder box, hoe doen jullie dat als jullie even iets moeten doen.
Eten koken, naar het toilet, de was boven leggen...
Hier hebben we een grote grondbox, dus die neemt wel veel plaats in. Soms zou het wel handiger zijn moest die weg kunnen, maar ik denk dat ik niets meer gedaan krijg als ik dochter daar niet even in kan zetten.
Hier hebben we een grote grondbox, dus die neemt wel veel plaats in. Soms zou het wel handiger zijn moest die weg kunnen, maar ik denk dat ik niets meer gedaan krijg als ik dochter daar niet even in kan zetten.

woensdag 25 november 2020 om 22:04
Dreumes vindt mijn Kaarsen iets te interessant en ondanks dat ze al eens haar vinger in de vlam had (ik dacht dan leert ze het misschien af) zijn ze nog steeds een van haar favo speelgoed. Ook als ze aan zijn. En als ze uit zijn breken ze continue. Dus die staan nu wel even hoog. Maar gister een vaas met droogbloemen gezet en ze kijkt niet op of om. Leuke van die Kaarsen was vooral er in en eruit halen. Dat mag ze met haar eigen speelgoed doen 
Planten gaan alleen maar dood bij mij dus die hebben we niet.
Oh en de box was hier bij peuter weg voor z'n eerste verjaardag en bij dreumes al met 6 maanden. Die ging daar echt niet happy liggen spelen als grote broer op de grond aan 't spelen was. Dus stond meer in de weg dan dat ik em handig vond. Ik heb hem eigenlijk geen seconde gemist.
Dweilen doe ik als ze er niet zijn. Stofzuigen doen we samen. Als ik wil douchen spelen ze samen boven. Gaat echt prima allemaal. En soms gaat er wel eens wat mis en hebben ze mot. En kan mama niet direct helpen (want douche of ben net was in droger stoppen). Leren ze ook weer van hoor.

Oh en de box was hier bij peuter weg voor z'n eerste verjaardag en bij dreumes al met 6 maanden. Die ging daar echt niet happy liggen spelen als grote broer op de grond aan 't spelen was. Dus stond meer in de weg dan dat ik em handig vond. Ik heb hem eigenlijk geen seconde gemist.
Dweilen doe ik als ze er niet zijn. Stofzuigen doen we samen. Als ik wil douchen spelen ze samen boven. Gaat echt prima allemaal. En soms gaat er wel eens wat mis en hebben ze mot. En kan mama niet direct helpen (want douche of ben net was in droger stoppen). Leren ze ook weer van hoor.
woensdag 25 november 2020 om 22:06
Hier de box verkocht vlak voor de eerste verjaardag van dreumes.
Oudste zat er in tot haar 1e verjaardag, dreumes dus ook bijna. Ik deed ze er geen plezier mee en ik vond het na 3 jaar wel welletjes geweest met dat ding in de woonkamer.
Als ik naar de wc, staat de deur gewoon open en kunnen ze me op komen zoeken. Traphekje wel altijd dicht. Met koken idem, ze scharrelen wat om me heen en met een bakje paprika/komkommer/appel zijn ze al snel tevreden. Oudste ‘helpt’ wel eens mee en jongste zit wel eens in de kinderstoel mee te kijken.
Was opvouwen doe ik soms beneden, maar qua gemak is het handiger in de wasruimte, de was doen is gewoon even zelf snel naar boven, deuren dicht, vaak met een bakje fruit oid op tafel en de was even snel verwisselen. Duurt geen minuten en mocht dat wel het geval zijn, dan gaan ze beiden even mee naar boven en dan vermaken ze zich daar wel.
Stofzuigen doe ik als beiden spelen, dreumes wil dan wel eens helpen en oudste trekt zich terug op de bank, die vindt dat geluid maar niks. Dweilen doe ik als ze er niet zijn of als dreumes in bed ligt en peuter een filmpje kijkt op de bank.
Heb het ding echt nooit gemist, maar nu zijn het ook geen slopers.. Jongste is dus wel een ontdekker, maar maakt tot nu toe niks kapot en zit niet zomaar aan van alles. Oudste deed en doet dat ook niet.
Oudste zat er in tot haar 1e verjaardag, dreumes dus ook bijna. Ik deed ze er geen plezier mee en ik vond het na 3 jaar wel welletjes geweest met dat ding in de woonkamer.
Als ik naar de wc, staat de deur gewoon open en kunnen ze me op komen zoeken. Traphekje wel altijd dicht. Met koken idem, ze scharrelen wat om me heen en met een bakje paprika/komkommer/appel zijn ze al snel tevreden. Oudste ‘helpt’ wel eens mee en jongste zit wel eens in de kinderstoel mee te kijken.
Was opvouwen doe ik soms beneden, maar qua gemak is het handiger in de wasruimte, de was doen is gewoon even zelf snel naar boven, deuren dicht, vaak met een bakje fruit oid op tafel en de was even snel verwisselen. Duurt geen minuten en mocht dat wel het geval zijn, dan gaan ze beiden even mee naar boven en dan vermaken ze zich daar wel.
Stofzuigen doe ik als beiden spelen, dreumes wil dan wel eens helpen en oudste trekt zich terug op de bank, die vindt dat geluid maar niks. Dweilen doe ik als ze er niet zijn of als dreumes in bed ligt en peuter een filmpje kijkt op de bank.
Heb het ding echt nooit gemist, maar nu zijn het ook geen slopers.. Jongste is dus wel een ontdekker, maar maakt tot nu toe niks kapot en zit niet zomaar aan van alles. Oudste deed en doet dat ook niet.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 22:09
12.52% gewijzigd
woensdag 25 november 2020 om 22:07
Gewoon laten spelen. Zij in de woonkamer ik in keuken bijvoorbeeld. Heb je nog steeds contact. En 2 minuten alleen redden ze zich wel als ik naar de wc ga.Onslow15 schreef: ↑25-11-2020 22:00Voor de mensen zonder box, hoe doen jullie dat als jullie even iets moeten doen.
woensdag 25 november 2020 om 22:09
Dit dus, eigenlijkTeckeltje88 schreef: ↑25-11-2020 22:04Dreumes vindt mijn Kaarsen iets te interessant en ondanks dat ze al eens haar vinger in de vlam had (ik dacht dan leert ze het misschien af) zijn ze nog steeds een van haar favo speelgoed. Ook als ze aan zijn. En als ze uit zijn breken ze continue. Dus die staan nu wel even hoog. Maar gister een vaas met droogbloemen gezet en ze kijkt niet op of om. Leuke van die Kaarsen was vooral er in en eruit halen. Dat mag ze met haar eigen speelgoed doen
Oh en de box was hier bij peuter weg voor z'n eerste verjaardag en bij dreumes al met 6 maanden. Die ging daar echt niet happy liggen spelen als grote broer op de grond aan 't spelen was. Dus stond meer in de weg dan dat ik em handig vond. Ik heb hem eigdenlijk geen seconde gemist.

woensdag 25 november 2020 om 22:26
Het ligt wel aan je kind denk ik. Hier doen ze nooit gekke dingen zoals in of op de kast klimmen oid. Dus ik kan gerust een paar minuten boven zijn zonder gedoe. Dat kon bij oudste al wel vanaf 18 maanden denk ik. Toilet was nooit een issue, liet gewoon de deur open. Meestal kwam die dan mee en wilde daarna m'n drol bekijken. Is er snel zindelijk door geworden haha. En voor die tijd nam ik hem mee of zette hem bijv even in z'n ledikant.Onslow15 schreef: ↑25-11-2020 22:00Voor de mensen zonder box, hoe doen jullie dat als jullie even iets moeten doen.
Eten koken, tsja. Das niet ideaal maar met box zou 't niet beter zijn. Laatste tijd zitten ze vaak om mijn benen heen te spelen met duplo oid. Wat ik al zei, niet ideaal. Zou ze liever in hun speelhoek hebben maarja, 5 meter bij mama vandaan is wel erg ver he.... Ik kies dus meestal iets wat ik kan voorbereiden tijdens haar slaapje (al dan niet samen met peuter koken) en om half 5 in de oven kan zetten of iets wat in kan voorbereiden en alleen opwarmen oid. Als we allebei thuis zijn is er een chef kids en de ander chef kok