Geld & Recht alle pijlers

Moet ik dit accepteren?

25-11-2020 11:46 20 berichten
Hoi allemaal!

4 maanden geleden heb ik een 'speciaal' toetsenbord gekocht van 159,95 euro. Dit was een kado voor mijn neef.
Na 4 maanden begint het toetsenbord kuren te krijgen, hij doet het niet meer goed. Ik stuur hem terug.
Het bedrijf waar ik hem heb gekocht kan dit product niet meer leveren. Maar ze willen hem ook niet reparen want ze verkopen andere toetsenborden met dezelfde specificaties, volgens hun.
Dit toetsenbord is roze, met allemaal lampjes. Dit is de reden dat ik hem heb gekocht. Ze verkopen geen ander roze toetsenbord met lampjes.

Ik heb gezegd dat ik dan mijn geld graag terug wil. Dit kan MAAR: Ze geven dan wel maar 90% van het aankoop bedrag terug, omdat er 4 maanden gebruik van is gemaakt. Kan dit zomaar?

Alvast bedankt!
In principe niet.

Maar ik zou persoonlijk het aanbod aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat kan. Maar ik zou die 90% zonder twijfel accepteren na 4 maanden gebruik. Ze konden een stuk moeilijker doen.
essychan schreef:
25-11-2020 11:51
Geen idee wat kan. Maar ik zou die 90% zonder twijfel accepteren na 4 maanden gebruik. Ze konden een stuk moeilijker doen.

Dus ik heb sowieso geen recht op 100% teruggave?
Louloux3 schreef:
25-11-2020 11:53
Dus ik heb sowieso geen recht op 100% teruggave?
Geen idee, maar die €16 verlies zou ik nemen zonder verder gedoe erover.
Ik heb ook een keer zoveel gezeur gehad over oortjes die het niet deden. Ze konden niet teruggenomen worden, want ze waren gebruikt. Ja duh, hoe kan je anders constateren dat ze niet goed zijn? Het bedrijf wilde wel een reparatie laten uitvoeren en toen waren ze nog niet goed. Ik moest de oortjes weer terugsturen en ik heb weer gezegd dat ik mijn geld terug wilde. Toen stuurden ze andere oortjes en die zijn ook niet goed. Ik ben een beetje laks met dit soort dingen en ik heb het toen opgegeven. Ik had de oortjes bij bol.com besteld en ze kwamen van een andere handelaar, dat was ook niet handig.

Om antwoord te geven op je vraag, TO: Ik denk niet dat je dit hoeft te accepteren, maar je moet wel vasthoudend zijn.
essychan schreef:
25-11-2020 11:53
Geen idee, maar die €16 verlies zou ik nemen zonder verder gedoe erover.
Snap ik. Maar dan komt er nogmaals 16 euro bovenop als ik hetzelde toetsenbord ergens anders bestel. Vandaar dat ik mij afvraag of ik, juridisch gezien, recht heb op 100% vergoeding.
Louloux3 schreef:
25-11-2020 11:55
Snap ik. Maar dan komt er nogmaals 16 euro bovenop als ik hetzelde toetsenbord ergens anders bestel. Vandaar dat ik mij afvraag of ik, juridisch gezien, recht heb op 100% vergoeding.
He?

Je bent dan toch nog steeds 16 euro kwijt als verlies? ;-)
Dit zegt consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten

Je hebt recht op reparatie. Als zij dit niet kunnen, mag je dat elders doen en dienen zij te betalen. Zie mijn link. Ik lees dat je eigenlijk wel graag het product wilt behouden.
Luci_Mster2 schreef:
25-11-2020 11:55
He?

Je bent dan toch nog steeds 16 euro kwijt als verlies? ;-)
Oops, ja klopt, daar heb je gelijk in.
Ik heb een migraine aanval, dus daar geef ik mijn niet zo snuggere opmerking even de schuld van ;)
En nee, niet accepteren. Ze kunnen je aanbieden het te laten repareren. Dat moet je dan accepteren. Lukt dat is het mooi. Lukt dat niet of willen ze dat niet dan hoor je gehele aankoopbedrag terug te krijgen.

Kijk 16 euro is maar 16 euro. Maar wat zij nu doen mag je gewoon weigeren, is niet volgende de regels in NL ( of eu)
Oriander schreef:
25-11-2020 11:54
Ik heb ook een keer zoveel gezeur gehad over oortjes die het niet deden. Ze konden niet teruggenomen worden, want ze waren gebruikt. Ja duh, hoe kan je anders constateren dat ze niet goed zijn? Het bedrijf wilde wel een reparatie laten uitvoeren en toen waren ze nog niet goed. Ik moest de oortjes weer terugsturen en ik heb weer gezegd dat ik mijn geld terug wilde. Toen stuurden ze andere oortjes en die zijn ook niet goed. Ik ben een beetje laks met dit soort dingen en ik heb het toen opgegeven. Ik had de oortjes bij bol.com besteld en ze kwamen van een andere handelaar, dat was ook niet handig.

Om antwoord te geven op je vraag, TO: Ik denk niet dat je dit hoeft te accepteren, maar je moet wel vasthoudend zijn.
Ik heb ooit een probleem gehad met een product dat gekocht was via bol. Ik kwam er met de verkoper niet uit. Ik heb toen contact opgenomen met bol en de situatie uitgelegd. Ik kreeg bijna direct een bericht van de verkoper dat ik mijn geld terug gestoord kreeg.

To, ik vind het niet terecht maar ik zou het wel accepteren. Scheelt je een hoop frustratie.
Luci_Mster2 schreef:
25-11-2020 11:58
En nee, niet accepteren. Ze kunnen je aanbieden het te laten repareren. Dat moet je dan accepteren. Lukt dat is het mooi. Lukt dat niet of willen ze dat niet dan hoor je gehele aankoopbedrag terug te krijgen.

Kijk 16 euro is maar 16 euro. Maar wat zij nu doen mag je gewoon weigeren, is niet volgende de regels in NL ( of eu)
Bedankt! Ik zal nogmaals vragen of ze het kunnen repareren. 16 euro is dan niet veel, maar het gaat ook om het principe.
Louloux3 schreef:
25-11-2020 12:07
Bedankt! Ik zal nogmaals vragen of ze het kunnen repareren. 16 euro is dan niet veel, maar het gaat ook om het principe.
Het is inderdaad een verschil of je er een principekwestie van wil maken of er gewoon van af wil zijn. Aan de hand van dit topic neem ik aan dat je je gelijk wil halen. Dat moet je dan ook zeker doen.

Voor mij is rust in mijn hoofd belangrijker dan op zoiets mijn energie steken.
Tot 6 maanden moet, zo zegt Google, de fabrikant aantonen dat de schade is ontstaan door de gebruiker en niet door het product.

Dus als je eist dat zij het repareren, dan gaan ze dat bekijken.
Weet je zeker dat de schade door een ondeugdelijk product komt? Dan is er weinig aan de hand.
Maar weet je dat niet zeker? Een toetsenbord, het kan op de grond zijn gevallen, de kat kan erop geplast hebben, er kan van alles.

Voor 16 euro zou ik mijn principes laten varen, zeker als daar het risico bij zit dat de hele schade voor mijn eigen rekening zou kunnen zijn.
Je zou ook nog contact kunnen opnemen met de klantenservice van de fabrikant van het toetsenbord.
Aangeven dat ze wettelijk verplicht zijn om te repareren en als ze dat niet kunnen de aankoopprijs terug dienen te storten. Na 4 maanden een oud voor nieuw regeling toepassen is echt onzinnig.

Als ze dat niet willen even aangeven dat je een slechte review gaat geven. Het lijkt mij niet dat hun dat 16 euro waard is.

Maar goed, ik ben dan ook het type die iemand achter de toonbank vandaan trekt als ze mij proberen een oor aan te naaien. ;)
tvp
Hartelijk bedankt voor alle reacties! Ik ben de hele ochtend bezig geweest met bellen en mailen, maar ik ben in mijn gelijk gesteld en krijg het volledige bedrag terug. thankyou!
Ik heb dit laatst ook aan de hand gehad. Belgische leverancier maar gekocht via Nederlandse website. Repareren kon niet maar ze hadden ook geen toetsenboard voor mijn Ipad. Ze wilden een tegoedbon geven. Ik heb ze gewezen op de betreffende wet en gezegd dat ik het per omgaande retour wilde zien op mijn bankrekening. Ik heb de betreffende wet ook even gemail naar ze. Had daarna direkt mijn geld retour.

Fijn dat het gelukt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven