Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

maandag 23 november 2020 om 17:51
Geen idee. Meer is altijd beter ofzo?redbulletje schreef: ↑23-11-2020 16:44Ze had dus al één kleinkind? Waarom vindt ze één niet voldoende?

dinsdag 24 november 2020 om 18:46
Pas nog in de Viva een stuk over mensen die een of twee kinderen hebben, maar verdriet hebben omdat ze er dan drie of vier wilden maar dat lukt dan niet. Vond het apart dat zelfs mensen met kind(erwens) daar geen begrip voor hebben.redbulletje schreef: ↑23-11-2020 16:44Ze had dus al één kleinkind? Waarom vindt ze één niet voldoende?
dinsdag 24 november 2020 om 19:00
Ik ken wat mensen die hebben de wens uitgesproken om echt veel kinderen (4+) te hebben. Dus tja, dan kan ik me wel voorstellen dat voor hun een of twee niet genoeg zijn.vintagejurk schreef: ↑24-11-2020 18:46Pas nog in de Viva een stuk over mensen die een of twee kinderen hebben, maar verdriet hebben omdat ze er dan drie of vier wilden maar dat lukt dan niet. Vond het apart dat zelfs mensen met kind(erwens) daar geen begrip voor hebben.
Wat overigens wel klote voor de kinderen moet zijn, dat hun ouders met hun alleen niet blij waren maar meer nodig hadden.
dinsdag 24 november 2020 om 19:03
Mwah ik heb daar best begrip voor, maar ik vind wel dat je niet in je verdriet moet blijven hangen, maar ook dankbaar kunt zijn voor wat er wel is. Juist ook voor de kinderen die je wel hebt.vintagejurk schreef: ↑24-11-2020 18:46Pas nog in de Viva een stuk over mensen die een of twee kinderen hebben, maar verdriet hebben omdat ze er dan drie of vier wilden maar dat lukt dan niet. Vond het apart dat zelfs mensen met kind(erwens) daar geen begrip voor hebben.

dinsdag 24 november 2020 om 19:07
Voor mij, zonder kinderwens, is dit onbegrijpelijk.vintagejurk schreef: ↑24-11-2020 18:46Pas nog in de Viva een stuk over mensen die een of twee kinderen hebben, maar verdriet hebben omdat ze er dan drie of vier wilden maar dat lukt dan niet. Vond het apart dat zelfs mensen met kind(erwens) daar geen begrip voor hebben.

dinsdag 24 november 2020 om 19:32
Ik ben dan vooral benieuwd wat het is aan een groot gezin wat ze zo leuk lijkt? En waarom dat dan leuker is dan een of twee kinderen?
Ik kan er ook rationeel niet zoveel bij voorstellen.
dinsdag 24 november 2020 om 19:35
Ik heb daar ook geen begrip voor. Stelletje egoistische konijnen...vintagejurk schreef: ↑24-11-2020 18:46Pas nog in de Viva een stuk over mensen die een of twee kinderen hebben, maar verdriet hebben omdat ze er dan drie of vier wilden maar dat lukt dan niet. Vond het apart dat zelfs mensen met kind(erwens) daar geen begrip voor hebben.
dinsdag 24 november 2020 om 19:36
Ik zit te zoeken naar redenen om een groot gezin te hebben, maar ik vind alleen maar egoïstische motieven. (Veel knuffels, geen empty nest, kinderen die elkaar vermaken, je blijft langer jong(??), je verveelt je niet, je hebt hulp in de huishouding, groepskorting, mooie familiefoto's, je man is meer dan je partner (wtf)...)
Voor wie mee wil gruwelen: https://www.famme.nl/groot-gezin-voordelen/
dinsdag 24 november 2020 om 19:47
Luistervink schreef: ↑24-11-2020 19:36Ik zit te zoeken naar redenen om een groot gezin te hebben, maar ik vind alleen maar egoïstische motieven. (Veel knuffels, geen empty nest, kinderen die elkaar vermaken, je blijft langer jong(??), je verveelt je niet, je hebt hulp in de huishouding, groepskorting, mooie familiefoto's, je man is meer dan je partner (wtf)...)

woensdag 25 november 2020 om 16:30
Ja, dat ook of dat je bij een AA-bijeenkomst een alcoholvrij biertje opentLuistervink schreef: ↑22-11-2020 10:32Precies de carnavalsvergelijking van Aardbei. Ik dacht aan een sportforum, daar ga je ook niet vertellen hoe blij je bent dat je a-sportief bent en lekker een weekend op de bank gaat hangen. Het is gewoon nogal off-topic.

aardbei35 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 16:33
1.82% gewijzigd
woensdag 25 november 2020 om 16:33
Really, say no moreLuistervink schreef: ↑24-11-2020 19:36Ik zit te zoeken naar redenen om een groot gezin te hebben, maar ik vind alleen maar egoïstische motieven. (Veel knuffels, geen empty nest, kinderen die elkaar vermaken, je blijft langer jong(??), je verveelt je niet, je hebt hulp in de huishouding, groepskorting, mooie familiefoto's, je man is meer dan je partner (wtf)...)

Toen ik vandaag aan het hardlopen was, kwam er een vrouw op bakfiets met 2 jengelende kinderen erin langsgefietst

woensdag 25 november 2020 om 16:35
Ik snap dat ook echt niet. Kan me voorstellen dat mensen 1 of 2 kinderen leuk vinden, maar vanaf 3 snap ik het niet meer. Dan ben je alleen nog maar 'n soort manager van al die jong ipv dat je een uitgebalanceerd gezinsleven kunt hebben.vintagejurk schreef: ↑24-11-2020 18:46Pas nog in de Viva een stuk over mensen die een of twee kinderen hebben, maar verdriet hebben omdat ze er dan drie of vier wilden maar dat lukt dan niet. Vond het apart dat zelfs mensen met kind(erwens) daar geen begrip voor hebben.

woensdag 25 november 2020 om 18:44
woensdag 25 november 2020 om 18:59
Echt heel sneu. Enkel omdat haar moeder en tante zich aan meten zijn wie de beste oma is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 25 november 2020 om 19:02
Moeders weet zo te lezen hoe ze die TO emotioneel moet chanteren en TO is daar gevoelig voor. Dat weet moeders dus geen enkele reden om verwachtingen aan te passen. Moeders wil de feiten aan haar eigen verwachtingen (deels uit competitiedrang voortkomend) aanpassen, namelijk dat haar dochter haar oma maakt. Tsja, erg triest...
woensdag 25 november 2020 om 19:13
Die moeder ook echt "er is meer dan reizen en lol maken" Ehm nee hoor? Tijd om serieus te worden? Want een leven zonder kind is natuurlijk niet serieus. Alleen als er een kind uit je doos is gekropen telt het. Zo oppervlakkig echt om te kotsen. Ik hoop dat ze besluit om nooit kinderen te krijgen. Wat een rotmoeder.
Emboldened by the flame of ambition
woensdag 25 november 2020 om 19:22
Impliceert voor mij ook dat het hebben van een kind niet in de categorie lol valt...Skadí schreef: ↑25-11-2020 19:13Die moeder ook echt "er is meer dan reizen en lol maken" Ehm nee hoor? Tijd om serieus te worden? Want een leven zonder kind is natuurlijk niet serieus. Alleen als er een kind uit je doos is gekropen telt het. Zo oppervlakkig echt om te kotsen. Ik hoop dat ze besluit om nooit kinderen te krijgen. Wat een rotmoeder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 25 november 2020 om 19:28
Reizen en plezier maken staat op nr1, ook volgens haar blijkbaar. een kind doet afbraak aan alles.
dat sommige mannen zeggen 'met kinderen is je leven voorbij' klopt dan ook wel ja

ach ben ook wel blij dat er zoveel wel aan kids beginnen, is er meer ruimte voor mij in het vliegtuig en is het minder druk op de leuke plekken van deze wereld

woensdag 25 november 2020 om 19:30
En sommige vrouwen óókRickDalton schreef: ↑25-11-2020 19:28
dat sommige mannen zeggen 'met kinderen is je leven voorbij' klopt dan ook wel ja![]()

woensdag 25 november 2020 om 21:19
Haha, goed punt, zo had ik het nog niet bekeken. Ik mag toch hopen dat voor de mensen die ouders zijn geworden én dat ook graag wilden, ze ook wel lol hebben met hun kinderen.
Ik kan overigens dikke pret hebben met de tantezeggers, echt lachen. Maar goed, ik heb dan ook niet de natuurlijk oudervermoeidheid. Dat maakt het al een stil gezelliger.