Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
woensdag 25 november 2020 om 22:28
Dit werkte bij onze peuter ook, en toen werd zijn jongere broertje een dreumes en bleek die aanpak daar niet op te werken.Naniene schreef: ↑25-11-2020 21:45Wij hebben gewoon alles laten staan, dreumes komt bijna nergens aan waar hij niet aan mag komen. Hij weet dondersgoed wat hij wel en niet mag. Natuurlijk doet ie het soms wel, ik zeg er dan wat van en als hij niet luistert haal ik m gewoon weg. Daar wordt hij dan wel even goed boos over, maarja. We hebben niet iets echt gevaarlijks staan natuurlijk, maar planten en kaarsjes, glazen potjes kan hij gewoon bij als ie zou willen. Herhalen is denk ik het enige wat echt werkt. Een box hebben we hier allang niet meer haha.
woensdag 25 november 2020 om 22:31
Gewoon meenemen naar waar ik naar toe ga. Toilet is in de gang dus dan blijven deuren open. Als ik naar boven ga, gaan ze mee. En als ik denk ze zitten rustig even voor tv, komen ze alsnog wel achter me aan.Onslow15 schreef: ↑25-11-2020 22:00Voor de mensen zonder box, hoe doen jullie dat als jullie even iets moeten doen.
Eten koken, naar het toilet, de was boven leggen...
Hier hebben we een grote grondbox, dus die neemt wel veel plaats in. Soms zou het wel handiger zijn moest die weg kunnen, maar ik denk dat ik niets meer gedaan krijg als ik dochter daar niet even in kan zetten.
Wij hebben open keuken dus dan spelen ze ergens in de buurt of zitten op het aanrecht/staan op krukje.

woensdag 25 november 2020 om 22:39
Bij ons staat de box er nog, maar ze zit er eigenlijk nooit in. Ik denk dat ik hem van het weekend weg haal om plaats te maken voor de kerstboom. Alleen moet ik nog bedenken waar ik alle knuffels laat die er nu in liggen. Mijn man gebruikte hem eigenlijk alleen nog als hij naar het toilet moest. Ze gaat bij mij altijd mee als ik moet plassen. Ze heeft alleen wel de neiging om de deur open te doen als ik nog zit. Op zich niet erg, maar de wc deur opent richting de voordeur en die heeft ruitjes
. Gelukkig nog niet gehad dat er een postbode precies op dat moment voor de deur stond.
Met stofzuigen helpt ze heel fanatiek. Ze is dan met de stang zonder de slang er in aan het stofzuigen. De stofzuiger moet dan trouwens wel aan staan. O wee als ik hem uitzet. Dan komt ze hem zelf weer aanzetten
.
Verder laat ik haar gewoon lekker spelen inderdaad. Als ik boven iets moet pakken zet ik haar soms even een minuutje in haar bedje. De was opvouwen of ophangen doe ik als ze slaapt. Anders gaat ze toch met mijn stapeltjes spelen en schiet het niet op.

Met stofzuigen helpt ze heel fanatiek. Ze is dan met de stang zonder de slang er in aan het stofzuigen. De stofzuiger moet dan trouwens wel aan staan. O wee als ik hem uitzet. Dan komt ze hem zelf weer aanzetten

Verder laat ik haar gewoon lekker spelen inderdaad. Als ik boven iets moet pakken zet ik haar soms even een minuutje in haar bedje. De was opvouwen of ophangen doe ik als ze slaapt. Anders gaat ze toch met mijn stapeltjes spelen en schiet het niet op.
woensdag 25 november 2020 om 22:39
Welkom noenoecasa! Tuurlijk mag je meeschrijven 
Hier net zoiets als wat andere ook al zeggen. In de keuken kan ik haar ook gewoon in de gaten houden (open keuken). Maar als ik ga koken, is het echt niet mogelijk dat dochter niet mee helpt. Als ik naar de wc ga, gaat ze of mee of ze blijft spelen. Soms ga ik ook wel even naar boven iets pakken en zeg dan dat ze beneden moet blijven. Of ze gaat mee als ik iets boven moet pakken of doen. Dat duurt wat langer maar dat is dan maar zo. Boven vermaakt ze zich ook prima. Gelukkig haalt dochter in een paar minuten niet alles overhoop als we er niet bij zijn
maar liever heeft ze dat niet omdat ze er graag bij is.
Ze luistert gelukkig best goed en weet ook waar ze wel/niet aan mag zitten. Uiteraard doet ze ook wel eens wat niet mag en dan vooral met die blik er bij die ze dan heeft...

Hier net zoiets als wat andere ook al zeggen. In de keuken kan ik haar ook gewoon in de gaten houden (open keuken). Maar als ik ga koken, is het echt niet mogelijk dat dochter niet mee helpt. Als ik naar de wc ga, gaat ze of mee of ze blijft spelen. Soms ga ik ook wel even naar boven iets pakken en zeg dan dat ze beneden moet blijven. Of ze gaat mee als ik iets boven moet pakken of doen. Dat duurt wat langer maar dat is dan maar zo. Boven vermaakt ze zich ook prima. Gelukkig haalt dochter in een paar minuten niet alles overhoop als we er niet bij zijn

Ze luistert gelukkig best goed en weet ook waar ze wel/niet aan mag zitten. Uiteraard doet ze ook wel eens wat niet mag en dan vooral met die blik er bij die ze dan heeft...
woensdag 25 november 2020 om 22:50
Ik heb vooral schrik dat ze iets gevaarlijk gaat doen als ik haar even niet in de gaten hou. Ze klimt echt zo snel ergens op bv., maar misschien ben ik wel te angstig en moet ik het eens een dagje proberen.
Edit: Vanuit de keuken kan ik haar niet zien en ze zit echt niet graag in haar stoel. Liever rondrennen en op ontdekking gaan.
Edit: Vanuit de keuken kan ik haar niet zien en ze zit echt niet graag in haar stoel. Liever rondrennen en op ontdekking gaan.
woensdag 25 november 2020 om 23:04
Het zal ook wel echt van gedrag afhangen. Bij dochter hoef ik daar niet zo bang voor te zijn, dus dan kan het ook makkelijker. Ik weet niet hoe ik zou zijn als ze wel overal op zou klimmen en schade aan zichzelf en de spullen zou richten als ik even niet oplet..
Edit: als ze ergens bezig is, kletst ze ook veel. Dat helpt denk ik ook wel. Dus als het ineens stil is denk ik nu moet ik wel even kijken of opletten wat er gebeurt.
Edit: als ze ergens bezig is, kletst ze ook veel. Dat helpt denk ik ook wel. Dus als het ineens stil is denk ik nu moet ik wel even kijken of opletten wat er gebeurt.
donderdag 26 november 2020 om 00:05
Onze zoon klimt ook echt heel veel. Vooral op de eettafel.Onslow15 schreef: ↑25-11-2020 22:50Ik heb vooral schrik dat ze iets gevaarlijk gaat doen als ik haar even niet in de gaten hou. Ze klimt echt zo snel ergens op bv., maar misschien ben ik wel te angstig en moet ik het eens een dagje proberen.
Maargoed de box tja hij vermaakt zich er even in als ik moet douchen en als ik mij rustig wil aankleden zonder
Dat de hele kledingkast overhoop ligt zit die er ook weleens in.
Ik durf hem nog niet te verkopen op Mp..
Heb ook liever dat het ding weg is.. maar alles voor het gemak.
donderdag 26 november 2020 om 00:08
donderdag 26 november 2020 om 07:38
Kun je voorbereidingen doen in de woonkamer bijvoorbeeld? Dat maakt de tijd in de keuken kleiner. Zo maak ik boontjes schoon terwijl ik op de bank zit en helpen mijn jongens mee met boontjes doorbreken bijvoorbeeld.
Onze klimmen trouwens ook overal op, maar ik kan ze niet overal voor behoeden. En ze vallen wel eens, maar echt fout gaat het nooit. Ze zijn tegenwoordig juist heel behendig in veilig klimmen en van meubels af gaan.
Maar hier was box dus snel weg. Ik vind het idee van ze ergens soort van vast zetten zodat ze niet alle kanten op kunnen niet prettig. En mijn kinderen vonden box niet fijn. Daarom was hier ledikant ook snel weg bijvoorbeeld zodat ze juist naar ons toe konden in de nacht. En neem ik ze mee als ik naar boven ga indien nodig.

donderdag 26 november 2020 om 08:09
Hier scharrelt ze meestal ook rond als we zelf koken ofzo, en soms wil ze ook aan tafel tekenen of spelen en dat is vlak naast de (open) keuken dus helemaal handig. Maar nu moet ik zeggen dat het ook geen kind is dat alles overhoop haalt of gevaarlijke dingen doet als je even niet kijkt. Ik kan ook prima even naar boven om een luier in de luieremmer te gooien oid.Onslow15 schreef: ↑25-11-2020 22:00Voor de mensen zonder box, hoe doen jullie dat als jullie even iets moeten doen.
Eten koken, naar het toilet, de was boven leggen...
Hier hebben we een grote grondbox, dus die neemt wel veel plaats in. Soms zou het wel handiger zijn moest die weg kunnen, maar ik denk dat ik niets meer gedaan krijg als ik dochter daar niet even in kan zetten.
En als ik naar de wc ga laat ik de deur open, meestal komt ze dan snel achter me aan “mama pasje?”

donderdag 26 november 2020 om 08:58
Ik zet dochter ook liefst zo weinig mogelijk in haar box. Het scheelt wel dat ze er echt in kan rondlopen. Dat ding neemt de halve kamer in beslag. Ze is eigenlijk ook redelijk behendig, dus misschien moet ik er wat meer vertrouwen in hebben. Alleen wordt ze soms overmoedig. Rechtstaand proberen balanceren op de schommelstoel zonder handen bv. Of die keer dat ze via de zetel op de vensterbank probeerde te klimmen en met haar hoofd naar beneden, benen in de lucht vast kwam te zitten tussen zetel en muur.Due-scimmie schreef: ↑26-11-2020 07:38Kun je voorbereidingen doen in de woonkamer bijvoorbeeld? Dat maakt de tijd in de keuken kleiner. Zo maak ik boontjes schoon terwijl ik op de bank zit en helpen mijn jongens mee met boontjes doorbreken bijvoorbeeld.
Onze klimmen trouwens ook overal op, maar ik kan ze niet overal voor behoeden. En ze vallen wel eens, maar echt fout gaat het nooit. Ze zijn tegenwoordig juist heel behendig in veilig klimmen en van meubels af gaan.
Maar hier was box dus snel weg. Ik vind het idee van ze ergens soort van vast zetten zodat ze niet alle kanten op kunnen niet prettig. En mijn kinderen vonden box niet fijn. Daarom was hier ledikant ook snel weg bijvoorbeeld zodat ze juist naar ons toe konden in de nacht. En neem ik ze mee als ik naar boven ga indien nodig.

Jij hebt er dus ook zo eentje Noenoecasa.

Zonder middagdutje zijn het waarschijnlijk inderdaad lange dagen om te vullen! Zeker nu! Ik probeer ook zo vaak mogelijk op stap te gaan. Gewoon naar het park of de speeltuin. Voor corona gingen we regelmatig ook naar de winkel, maar nu heb ik schrik om het opnieuw op te lopen. Ik verlang al tot ze tekenen, knutselen, koekjes bakken, filmpje kijken... ook leuk begint te vinden. Wat meer variatie voor mij en haar vader.

Haha, Nijn5. Mama pasje. Zo schattig!

donderdag 26 november 2020 om 11:27
Nou we hebben Duplo
Zoef zoef
Toet toet auto’s
Racebaan voor toet toet
Keukentje met keukenspullen en houten eten.
Speel Wasmachine
Houten treinbaan
Autogarage
Puzzels
Loopauto
Boekjes
En nog wat prullaria
(Maar ik wissel ook vaak speelgoed om)
Mss dag educatief speelgoed wat is..

donderdag 26 november 2020 om 11:28
Hier is dreumes wel al een paar keer vast komen te zitten met een arm of been in een stoel. Verder klimt ze wel, maar gaat over het algemeen netjes beentjes naar beneden van dingen af. Dus ik laat haar meestal gewoon gaan. Man heeft daar wat meer moeite mee. Hij is bang dat ze hard valt. De meeste blauwe plekken loopt ze uiteindelijk op door over onze voeten te struikelen of gewoon ergens tegenaan te lopen, omdat ze de andere kant op kijkt.
Vervelend doet ze zich volgens mij nooit. Ze is gek op tekenen en overal liggen papiertjes en stukken kleurboek. Geen boodschappenlijstje is veilig. We hebben ook best veel speelgoed. De Duplo vind ze ook erg leuk. Ze bouwt niet zelf, maar zet dan wel alle poppetjes in het huis wat wij dan bouwen.
Wat niet mag, maar natuurlijk super leuk is, is met de waterbak van de hond spelen. Een paar dagen terug zijn er meerdere truien doorheen gegaan, omdat ze telkens doorweekt waren.
Vervelend doet ze zich volgens mij nooit. Ze is gek op tekenen en overal liggen papiertjes en stukken kleurboek. Geen boodschappenlijstje is veilig. We hebben ook best veel speelgoed. De Duplo vind ze ook erg leuk. Ze bouwt niet zelf, maar zet dan wel alle poppetjes in het huis wat wij dan bouwen.
Wat niet mag, maar natuurlijk super leuk is, is met de waterbak van de hond spelen. Een paar dagen terug zijn er meerdere truien doorheen gegaan, omdat ze telkens doorweekt waren.
donderdag 26 november 2020 om 11:34
Ja vooral met regenachtige dagen..Onslow15 schreef: ↑26-11-2020 08:58Ik zet dochter ook liefst zo weinig mogelijk in haar box. Het scheelt wel dat ze er echt in kan rondlopen. Dat ding neemt de halve kamer in beslag. Ze is eigenlijk ook redelijk behendig, dus misschien moet ik er wat meer vertrouwen in hebben. Alleen wordt ze soms overmoedig. Rechtstaand proberen balanceren op de schommelstoel zonder handen bv. Of die keer dat ze via de zetel op de vensterbank probeerde te klimmen en met haar hoofd naar beneden, benen in de lucht vast kwam te zitten tussen zetel en muur.Aan de andere kant vind ik het ook wel leuk, zo een kleine durfal. Als we naar de speeltuin gaan krijgt ze altijd complimenten omdat ze zoveel durft en kan.
![]()
![]()
Jij hebt er dus ook zo eentje Noenoecasa.![]()
![]()
Zonder middagdutje zijn het waarschijnlijk inderdaad lange dagen om te vullen! Zeker nu! Ik probeer ook zo vaak mogelijk op stap te gaan. Gewoon naar het park of de speeltuin. Voor corona gingen we regelmatig ook naar de winkel, maar nu heb ik schrik om het opnieuw op te lopen. Ik verlang al tot ze tekenen, knutselen, koekjes bakken, filmpje kijken... ook leuk begint te vinden. Wat meer variatie voor mij en haar vader.![]()
Haha, Nijn5. Mama pasje. Zo schattig!![]()
ja met 1,5 jaar begon dat middagdutje er langzaam uit te gaan.
Heeel af en toe doet die er weleens eentje. Maar dat komt zelden voor.
Cake bakken weleens gedaan samen met dreumes. Maar hij kan nog niet zoveel helpen natuurlijk. Behalve mixer likken en roeren met de garde.
Geluid van de mixer vind die nog eng.
donderdag 26 november 2020 om 12:04
Hmm lijkt me op zich best uitdagend. Sommige kinderen vinden het ook moeilijk om zelf te spelen.Noenoecasa schreef: ↑26-11-2020 11:27Nou we hebben Duplo
Zoef zoef
Toet toet auto’s
Racebaan voor toet toet
Keukentje met keukenspullen en houten eten.
Speel Wasmachine
Houten treinbaan
Autogarage
Puzzels
Loopauto
Boekjes
En nog wat prullaria
(Maar ik wissel ook vaak speelgoed om)
Mss dag educatief speelgoed wat is..
donderdag 26 november 2020 om 12:44
Wat vroeg zeg al geen middagdutje meer. Dan wordt de dag echt lang! Ik vind dat dutje de dag nog wel lekker breken en dochter slaapt gerust twee uur of meer. Maar goed daar heb jij niks aan...
Dochter is hier ook graag buiten dus wel gaan ook nog regelmatig op pad, bijvoorbeeld naar de speeltuin, kinderboerderij, het bos of een rondje lopen (met loopfiets). Dat breekt vaak ook wel het binnen zijn een beetje en het voelt meer alsof je samen dingen doet dan echt aan het meespelen bent. Vind je het vervelend zo veel naar buiten te gaan noenoecasa? Zoek je meer dingen om binnen te doen? Of wil je dat dreumes meer zelf speelt?
Je hebt volgens mij genoeg leuk speelgoed. Dochter is ook gewoon graag bij ons en doet graag mee met alles. Al gaat het zelf spelen steeds beter, maar wij spelen ook gewoon nog veel mee of zitten er bij.
Wat me wel is opgevallen, ze speelt wel veel makkelijker alleen als er ook andere kinderen zijn die ze kent, bijvoorbeeld neefje of nichtje of op kdv (Ze heeft wel altijd even tijd nodig om te wennen aan andere mensen behalve diegene die ze veel ziet..). Dan speelt ze niet per se met hun maar dat ze er zijn en ook spelen helpt op een of andere manier al om zelf te spelen.
Dochter is hier ook graag buiten dus wel gaan ook nog regelmatig op pad, bijvoorbeeld naar de speeltuin, kinderboerderij, het bos of een rondje lopen (met loopfiets). Dat breekt vaak ook wel het binnen zijn een beetje en het voelt meer alsof je samen dingen doet dan echt aan het meespelen bent. Vind je het vervelend zo veel naar buiten te gaan noenoecasa? Zoek je meer dingen om binnen te doen? Of wil je dat dreumes meer zelf speelt?
Je hebt volgens mij genoeg leuk speelgoed. Dochter is ook gewoon graag bij ons en doet graag mee met alles. Al gaat het zelf spelen steeds beter, maar wij spelen ook gewoon nog veel mee of zitten er bij.
Wat me wel is opgevallen, ze speelt wel veel makkelijker alleen als er ook andere kinderen zijn die ze kent, bijvoorbeeld neefje of nichtje of op kdv (Ze heeft wel altijd even tijd nodig om te wennen aan andere mensen behalve diegene die ze veel ziet..). Dan speelt ze niet per se met hun maar dat ze er zijn en ook spelen helpt op een of andere manier al om zelf te spelen.
donderdag 26 november 2020 om 13:39
Oh ja lekker he als ze nog een dutje doet. Ik vond dat ook altijd fijn en zoon deed voorheen ook lange dutjes vaak 3 uur lang.Weetiknogsteedsniet schreef: ↑26-11-2020 12:44Wat vroeg zeg al geen middagdutje meer. Dan wordt de dag echt lang! Ik vind dat dutje de dag nog wel lekker breken en dochter slaapt gerust twee uur of meer. Maar goed daar heb jij niks aan...
Maar goed sinds een tijdje begon het steeds minder te worden tot helemaal niet. Breng hem soms wel nog naar bed hoor maar dan is het gwn kletsen en keten.. daarna word het brullen en wil die eruit. Dus dan ligt die een halfuur daar te spelen. En drink ik rustig een kopje thee bijv.
Hij slaapt wel om 6 uur tot volgende ochtend 8 uur. Dus mag niet klagen!
Wat doen jullie zoal binnen dan? Ook tekenen bijv? Bij ons is tekenen of krassen nog niks aan voor hem. En verven is die zo op uitgekeken.
Hij is echt een buitenkind en ga daarom vaak naar buiten met hem.
Het is niet perse vervelend hoor.. maar als ik verkouden en niet fit ben bijvoorbeeld of soms heb ik het een en ander te doen in huis.. dan vind ik 1x naar buiten gwn prima i.p.v. 2 keer. Of op regenachtige druilerige dagen.. zit ik liever met hem binnen.
Wij spelen ook veel met hem samen. Hij vind dat wel heel leuk!
Loopfiets hebben we nog niet voor hem. Is dat wat voor een dreumes of pas vanaf 2 jaar?
donderdag 26 november 2020 om 13:50
Waterdicht pak aan zoals Ielm, laarzen, paraplu en plassen stampen.Noenoecasa schreef: ↑26-11-2020 11:34Ja vooral met regenachtige dagen..
ja met 1,5 jaar begon dat middagdutje er langzaam uit te gaan.
Heeel af en toe doet die er weleens eentje. Maar dat komt zelden voor.
Cake bakken weleens gedaan samen met dreumes. Maar hij kan nog niet zoveel helpen natuurlijk. Behalve mixer likken en roeren met de garde.
Geluid van de mixer vind die nog eng.
Onze dreumes puzzelt momenteel graag.
Deze is hier favoriet.

due-scimmie wijzigde dit bericht op 26-11-2020 14:00
10.89% gewijzigd
donderdag 26 november 2020 om 14:00
Klopt doen we soms ook indd. Vind die super!Due-scimmie schreef: ↑26-11-2020 13:50Waterdicht pak aan zoals Ielm, laarzen, paraplu en plassen stampen.
donderdag 26 november 2020 om 14:15
Due-scimmie schreef: ↑26-11-2020 13:50Waterdicht pak aan zoals Ielm, laarzen, paraplu en plassen stampen.
Onze dreumes puzzelt momenteel graag.
Deze is hier favoriet.

donderdag 26 november 2020 om 14:29
Ooh ja dat zal zeker per kind verschillen! Onze jongste duurde het ook wel echt langer bij dat het beter ging.Due-scimmie schreef: ↑25-11-2020 22:28Dit werkte bij onze peuter ook, en toen werd zijn jongere broertje een dreumes en bleek die aanpak daar niet op te werken.
Wij nemen dreumes gewoon mee als we naar boven gaan. Als ik op het toilet zit laat ik hem rustig met peuter in de woonkamer. Dat gaat echt prima hier. Ze spelen 'sochtends ook wel eens in een andere kamer dan waar ik ben. Maar je wordt ook wel makkelijker daarin als het je tweede is denk ik.
donderdag 26 november 2020 om 16:35
donderdag 26 november 2020 om 23:36
Dochter haar favoriete activiteiten zijn puzzels maken en boekjes lezen.
Daarnaast vindt ze het ook leuk om met haar knuffels te spelen, ze fruit te geven uit haar keukentje, kopje thee, etc. We willen nog een pop voor haar kopen; dat vindt ze bij andere ook heel leuk.
Tekenen is ze vaak binnen een paar krassen klaar mee. Schilderen roept ze wel eens dat ze wil doen maar dat duurt ook niet super lang. Maar goed, dat vind ik niet erg. Zijn we toch weer even bezig. Op deze leeftijd verwacht ik nog niet dat als we gaan schilderen dat gelijk een half uur is oid.
Wij hebben een driewieler loopfiets waar we straks een tweewieler van kunnen maken. Dat vindt ze al lang leuk! Paar weken terug waren we bij iemand die er twee wielen van had gemaakt en dat leek haar leuk want een fiets maar ze moest wat huilen toen ze er op zat en wilde er niet mee lopen. Maar dat verschilt natuurlijk ook per kind.
Daarnaast vindt ze het ook leuk om met haar knuffels te spelen, ze fruit te geven uit haar keukentje, kopje thee, etc. We willen nog een pop voor haar kopen; dat vindt ze bij andere ook heel leuk.
Tekenen is ze vaak binnen een paar krassen klaar mee. Schilderen roept ze wel eens dat ze wil doen maar dat duurt ook niet super lang. Maar goed, dat vind ik niet erg. Zijn we toch weer even bezig. Op deze leeftijd verwacht ik nog niet dat als we gaan schilderen dat gelijk een half uur is oid.
Wij hebben een driewieler loopfiets waar we straks een tweewieler van kunnen maken. Dat vindt ze al lang leuk! Paar weken terug waren we bij iemand die er twee wielen van had gemaakt en dat leek haar leuk want een fiets maar ze moest wat huilen toen ze er op zat en wilde er niet mee lopen. Maar dat verschilt natuurlijk ook per kind.
zaterdag 28 november 2020 om 10:34
Buongiorno!
Wat is er veel geschreven zeg!!!
Welkom Noenoecasa!
Wel goed om dit even te lezen. Ik mocht na mijn keizersnede niet veel dus dreumes heeft zich wat vaker moeten vermaken in haar ledikant. Ze is nogal een sloper dus kan haar niet alleen laten. En ja de tv met Masha en de beer werd dan ook vaak even aangezet tijdens groot wc bezoek en douchen. Nu laat ik haar hier boven rondlopen en doe de deuren en trap hekje dicht. Ze begint eindelijk beter te luisteren behalve als ze moe is. En in de woonkamer ben ik er bij. Ze heeft de kerstboom alleen de eerste dag aangeraakt. Ze blijft er gewoon af! Ik probeer ook wat meer alleen te laten want idd ze moet het toch leren. Ze kan al vanaf het begin heel goed alleen spelen dus dat is een geluk.
Afgelopen week nog steeds drama met slapen. Hoektanden zijn er nog niet helemaal door. Dus of niet inslapen of uren wakker s’nachts. Dus ben nogal moe haha. Baby komt gewoon s’nachts om de 4.00-5.00 uur. Met mijn kies gaat het helemaal goed en nergens last van.
Deze week met baby naar ziekenhuis geweest voor onderzoeken. Alles goed en flink gegroeid met mijn kolf melk! Volgende week meer onderzoeken.
En ik en de baby hadden hierom Corona test gedaan maar mochten binnen dus niks aan de hand.
Wat is er veel geschreven zeg!!!
Welkom Noenoecasa!
Wel goed om dit even te lezen. Ik mocht na mijn keizersnede niet veel dus dreumes heeft zich wat vaker moeten vermaken in haar ledikant. Ze is nogal een sloper dus kan haar niet alleen laten. En ja de tv met Masha en de beer werd dan ook vaak even aangezet tijdens groot wc bezoek en douchen. Nu laat ik haar hier boven rondlopen en doe de deuren en trap hekje dicht. Ze begint eindelijk beter te luisteren behalve als ze moe is. En in de woonkamer ben ik er bij. Ze heeft de kerstboom alleen de eerste dag aangeraakt. Ze blijft er gewoon af! Ik probeer ook wat meer alleen te laten want idd ze moet het toch leren. Ze kan al vanaf het begin heel goed alleen spelen dus dat is een geluk.
Afgelopen week nog steeds drama met slapen. Hoektanden zijn er nog niet helemaal door. Dus of niet inslapen of uren wakker s’nachts. Dus ben nogal moe haha. Baby komt gewoon s’nachts om de 4.00-5.00 uur. Met mijn kies gaat het helemaal goed en nergens last van.
Deze week met baby naar ziekenhuis geweest voor onderzoeken. Alles goed en flink gegroeid met mijn kolf melk! Volgende week meer onderzoeken.
En ik en de baby hadden hierom Corona test gedaan maar mochten binnen dus niks aan de hand.