Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

zaterdag 28 november 2020 om 12:07
Februari heb je kans dat je overal ingesneeuwd raakt. Mei/juni of september zijn de betere tijden.Watervrouw333 schreef: ↑28-11-2020 12:05Misschien moet ik dan een keer in februari daarheen. Oudreisgenoten zaten blijkbaar in totaal het verkeerde seizoen.

zaterdag 28 november 2020 om 14:18
Half mei raakten wij nog ingesneeuwd bij Lake Tahoe. Bij Grand Canyon wat natte sneeuw buien en bij Bryce lag boven op de berg nog 'n laag sneeuw wat wel heel mooi was omdat de zon volop scheen! Arches warm en zonnig, Monument Valley aangenaam maar ook 'n pittige zandstorm, Yosemite heerlijk voorjaarsachtig met lentebloesem en aangename temperaturen, Death Valley hot as hell!
maandag 30 november 2020 om 20:15
Jaja, veel reistips zijn ook persoonlijk. Maar ik hoopte gewoon wat andere sights te horen dan de "standaard toeristen plekken".Skadí schreef: ↑28-11-2020 09:34@koekie1980 reistips vind ik zo persoonlijk! Ik vind de dingen die veel mensen leuk vinden helemaal niet zo leuk namelijk. Ik houd van rust en wandelen. Ik heb ook iets met rare plekken om te overnachten. Een iglo bijvoorbeeld of een boomhut.
Ik heb zelf best veel reizen gemaakt, maar vaak vind ik dingen gehypt (zoals Parijs bijvoorbeeld). Zelf zou ik eerder een week Engeland doen of Noorwegen
Verder vind ik het ook wel raar dat je nu al je vakantie door moet geven! Werk je in een klein bedrijf?
Werk inderdaad bij een kleiner bedrijf, 16 pers. Al was ik bij andere banen ondanks veel collega's altijd alleen verantwoordelijk voor mijn workload. Dus niemand die mijn werk tijdens vakanties over kon nemen. Moest altijd van tevoren en na mijn vakantie overwerken dus echt relaxed vrij zijn heb ik nooit gekend. Nu gelukkig wel

maandag 30 november 2020 om 20:18
Ik zag hetredbulletje schreef: ↑28-11-2020 09:45Ik ga straks een frisse duik nemen in m'n zwembad nadat ik als warming up nog wat blad geharkt heb.![]()
En vanavond ga ik bij m'n moeder eten. We laten een lekkere maaltijd komen van een restaurant. We herdenken vandaag de trouwdag van mijn ouders.
Hopelijk heb je een fijne dagen gehad samen, ondanks het gemis van die lieve pap. Het wordt helaas nooit meer hetzelfde maar hopelijk komen er met je mam wel mooie herinneringen bij..
maandag 30 november 2020 om 20:22
Ik had van 13 tot 17 u gereserveerd dus geen eten nodig. Had wel 2 bananen en peperkoek mee in ons kluisje voor t geval datWatervrouw333 schreef: ↑28-11-2020 10:32![]()
Sauna is heel erg niet mijn ding![]()
Weet je al in hoeverre je op locatie eten/drinken kunt kopen of zelf mag meenemen? Tijdje terug was vriendin redelijk over de rooie omdat ze én niks mocht meenemen (behalve water) én vrijwel niks kon krijgen/kopen vanwege openingsverbod horeca...
Er waren lunchpakketten te koop met broodjes, salades en drankjes die je kon eten op een indoor terras. Buiten het restaurant want horeca niet open.. maar bij elkaar op een andere plek zitten ging wel. Dus een kleine omweg om de regels.
Zelf vond ik de afstand in de sauna's wel fijn. Geen opgietingen en geen bubbelbaden waar je bil aan bil zat. Geslaagde dag
maandag 30 november 2020 om 20:40
Wij ook ja.

maandag 30 november 2020 om 22:12
Ik zou met die anderhalvemetermaatschappij bijna Saunaliefhebber worden. Bíjna
Heb een keer een boekje over Berlijn voor gevorderden opgeduikeld, zal eens kijken waar ik het gelaten heb..... (ook eigenbelang voor ooit)
Edit: in ieder geval ook nog in de handel https://www.scheltema.nl/boek/?authorti ... 9491481055

Heb een keer een boekje over Berlijn voor gevorderden opgeduikeld, zal eens kijken waar ik het gelaten heb..... (ook eigenbelang voor ooit)
Edit: in ieder geval ook nog in de handel https://www.scheltema.nl/boek/?authorti ... 9491481055
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 30-11-2020 22:19
26.83% gewijzigd

maandag 30 november 2020 om 22:19
Dankje Koekie, door dingen van ons samen te herdenken blijft ie sowieso dichtbij voelen. Hij zal altijd deel blijven uitmaken van mijn/ons leven.koekie1980 schreef: ↑30-11-2020 20:18Ik zag het
Hopelijk heb je een fijne dagen gehad samen, ondanks het gemis van die lieve pap. Het wordt helaas nooit meer hetzelfde maar hopelijk komen er met je mam wel mooie herinneringen bij..

dinsdag 1 december 2020 om 08:01
Even spuien. Vriendin die een tijdje geleden vroeg of ik met haar boodschappen wilde gaan doen met de auto, zodat ze groot kon inslaan. Luiers enzo. Een van de redenen dat ik geen kinderen heb is omdat ik nu juist geen zin om tijd kwijt te zijn voor dat soort onzin. Klein detail, ze is naar een stad een half uur verderop verhuisd om dichter bij haar ouders en zussen en andere vrienden (met kinderen) te wonen. Waarom vraag je dan niet of je met hun mee kan rijden?
Nadat ik aangaf dat ik het dat weekend te druk had (lees: lekker in het bos wandelen en een boek lezen) heb ik niks meer gehoord, behalve een foto van het kind met mutsje want aah dat is schattig.
Nadat ik aangaf dat ik het dat weekend te druk had (lees: lekker in het bos wandelen en een boek lezen) heb ik niks meer gehoord, behalve een foto van het kind met mutsje want aah dat is schattig.
dinsdag 1 december 2020 om 08:16
Heeft je vriendin zelf geen auto dat ze dit vraagt? Of een hele kleine? Wat apart. Laat ze nu niks meer horen omdat je niet wilde gaan of doet ze dat wel vaker? Beledigd zijn omdat je nee zegt op een vraag vind ik altijd zo vervelend. Net doen of je iemand een keuze geeft maar er dan wel consequenties aan verbinden. Zeg dan gewoon dat je heel hoog zit ergens mee en hulp nodig hebt.
Groot inslaan voor wat dan ook -zeker na een hele week werken- lijkt mij afschuwelijk. Sowieso boodschappen doen
Ik laat gewoon alles bezorgen. Lijkt mij met een kind ook veel handiger.
Groot inslaan voor wat dan ook -zeker na een hele week werken- lijkt mij afschuwelijk. Sowieso boodschappen doen

Emboldened by the flame of ambition

dinsdag 1 december 2020 om 11:04
Ze heeft geen auto Skadi.
Sowieso vind ik dat ze mij wel erg vaak vraagt om even met haar ergens heen te rijden. Wat mij dus al een half uur kost om überhaupt bij haar te komen.
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik nee heb gezegd.
De vriendschap is voor mij gewoon ook niet meer zo leuk, alles gaat om het kind.
Sowieso vind ik dat ze mij wel erg vaak vraagt om even met haar ergens heen te rijden. Wat mij dus al een half uur kost om überhaupt bij haar te komen.
De vriendschap is voor mij gewoon ook niet meer zo leuk, alles gaat om het kind.

dinsdag 1 december 2020 om 11:45
Rookgordijn1 schreef: ↑01-12-2020 11:04Ze heeft geen auto Skadi.
Ah dan zit dat er waarschijnlijk onder. Want een vriendin die even om hulp vraagt, en voor mij het 'wil je even mee met jouw grote auto boodschappen doen' hetzelfde als 'wil je even met jouw grote auto mee naar de IKEA' of 'wil je even met jouw grote auto langskomen voor mijn verhuizing'. De allergie zit hem voor jou volgens mij dat het allemaal om het kind draait tegenwoordig. En dat kan ik me goed voorstellen, dat is best irritant. Is de vriendschap diep/lang genoeg om het eens te bespreken?

dinsdag 1 december 2020 om 12:07
Wat triest dat ze jou alleen maar gebruikt vanwege je auto en als boodschappendienst. Dat ze zelf 'n auto koopt! En boodschappen bestelt ze maar via de bezorgdienst van Appie als ze zo groot wil inslaan.Rookgordijn1 schreef: ↑01-12-2020 11:04Ze heeft geen auto Skadi.
dinsdag 1 december 2020 om 12:39
Je wordt dus gewoon gebruikt omdat de rest niet kan (dit hebben ook kids en het dus ook drukRookgordijn1 schreef: ↑01-12-2020 11:04Ze heeft geen auto Skadi.

Rookgordijn1 kan wel want 'die heeft toch geen kids en heeft altijd wel tijd'

dinsdag 1 december 2020 om 12:43
Dit dus...RickDalton schreef: ↑01-12-2020 12:39Je wordt dus gewoon gebruikt omdat de rest niet kan (dit hebben ook kids en het dus ook druk)
Rookgordijn1 kan wel want 'die heeft toch geen kids en heeft altijd wel tijd'![]()

dinsdag 1 december 2020 om 12:45
Mij lijkt juist dat je dat dan onderling kunt regelen met iemand die ook kids heeft. De ene keer passen zij op de kinderen terwijl jij boodschappen doet en de volgende keer andersom. Zij lijkt geen wederdiensten te willen doen, ze schooit ook al om andermans auto ipv dat ze zorgt dat ze zelf onafhankelijk wordt.
dinsdag 1 december 2020 om 12:51
[...]redbulletje schreef: ↑01-12-2020 12:45Mij lijkt juist dat je dat dan onderling kunt regelen met iemand die ook kids heeft. De ene keer passen zij op de kinderen terwijl jij boodschappen doet en de volgende keer andersom. Zij lijkt geen wederdiensten te willen doen, ze schooit ook al om andermans auto ipv dat ze zorgt dat ze zelf onafhankelijk wordt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-12-2020 08:56
Reden: Ongepast
Reden: Ongepast
21.63% gewijzigd

dinsdag 1 december 2020 om 12:57
Het is inderdaad voor mij heel vervelend dat het allemaal om het kind draait, maar ook dat het merendeel van onze afspraken het gebruik van mijn auto betreft. Terwijl ze ook genoeg familie en vrienden in de buurt heeft wonen die ze kan vragen.katkaatje schreef: ↑01-12-2020 11:45Ah dan zit dat er waarschijnlijk onder. Want een vriendin die even om hulp vraagt, en voor mij het 'wil je even mee met jouw grote auto boodschappen doen' hetzelfde als 'wil je even met jouw grote auto mee naar de IKEA' of 'wil je even met jouw grote auto langskomen voor mijn verhuizing'. De allergie zit hem voor jou volgens mij dat het allemaal om het kind draait tegenwoordig. En dat kan ik me goed voorstellen, dat is best irritant. Is de vriendschap diep/lang genoeg om het eens te bespreken?
Ik weet nog niet of ik het bespreekbaar wil maken. Volgens mij ben ik ook wel toe aan nieuwe vrienden met meer gemeenschappelijke interesses.
dinsdag 1 december 2020 om 13:01
Ja, dat ik ook wel irritant. Zelfs als gesprekken niet altijd over het kind gaat. Maar dat je eigenlijk alleen maar nuttig/leuk bent als er iets met de auto gedaan moet worden, is erg vervelend.Rookgordijn1 schreef: ↑01-12-2020 12:57Het is inderdaad voor mij heel vervelend dat het allemaal om het kind draait, maar ook dat het merendeel van onze afspraken het gebruik van mijn auto betreft. Terwijl ze ook genoeg familie en vrienden in de buurt heeft wonen die ze kan vragen.
Ik weet nog niet of ik het bespreekbaar wil maken. Volgens mij ben ik ook wel toe aan nieuwe vrienden met meer gemeenschappelijke interesses.
Goed van je dat je Nee hebt gezegd. Je blijft je er toch aan storen. Jammer dat je geen reactie kreeg.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 1 december 2020 om 13:02
Lijkt me inderdaad een goed plan...maar ik weet hoe lastig is het om na een bepaalde leeftijd nieuwe vrienden te makenRookgordijn1 schreef: ↑01-12-2020 12:57Het is inderdaad voor mij heel vervelend dat het allemaal om het kind draait, maar ook dat het merendeel van onze afspraken het gebruik van mijn auto betreft. Terwijl ze ook genoeg familie en vrienden in de buurt heeft wonen die ze kan vragen.

dinsdag 1 december 2020 om 13:08
Jee. Ik heb zelf ook een aantal jaren geen auto gehad, maar voelde me altijd ontzettend bezwaard als ik anderen vroeg om te rijden. Deed dat echt zelden. Sterker nog; ik was zo eigenwijs dat als mensen aandrongen mij een lift te geven, ik 9 van de 10 keer zei: 'Nee, hoor. Niet nodig. Ik kan prima met de bus / trein. Mijn keuze om geen auto te willen, mijn verantwoordelijkheid om mijn eigen vervoer te regelen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.