Thuisblijfmoeders
dinsdag 1 december 2020 om 22:01
Zoek, vind en print. Collega A mailt je een opdracht, bijvoorbeeld blauw koffiekopje of lachende geit. Dit zoek je op, op internet en stuur je naar de printer. De print haal je op (liefst van de verste printer) en overhandig je aan collega A. Daarna mail jij een opdracht aan collega A. Aan het einde van de dag plan je nog even een bila-tje en beslis je wie de winnaar is van "zoek, vind en print"viva-amber schreef: ↑01-12-2020 21:43Of je stopt een dossier onder je arm en zet het op een lopen met 12 verdiepingen kan je het een ochtend volhouden en er heel druk uitzien. Dat heet profileren.
Geheid dat iedereen denk dat je ontzettend druk bent.
dinsdag 1 december 2020 om 22:05
drominique schreef: ↑01-12-2020 22:01Maar... wat een slopend lijkt me dit.
Hou je het een beetje vol?![]()
Ik heb net m'n reactie aangepast, zou je m'n quote willen verwijderen?
Ja het is slopend, en dit is nog een rustige dag. Ik hou het vol, het is beter dan waar ik vandaan kom met de kinderen

dinsdag 1 december 2020 om 22:06
dinsdag 1 december 2020 om 22:06
Ik heb verlof dus ik ben ook een soort huisvrouw nu
3 dagen per week gaat de oudste (3.5) naar de opvang. De jongste (5 weken) blijft bij mij.
Op dagen dat peuter naar de opvang gaat brengt man hem en starten de baby en ik rustig op. Ik kleed hem om en ga douchen, dan zorg ik dat de was gedaan is en het huis aan kant. Doen we een beetje boodschappen en lummelen wat op de bank met Netflix. Op dagen dat peuter er wel is lummelen we niet met netflix maar gaan we naar het bos, de speeltuin, de bieb, oma, spelen we een spelletje of knutselen we, etc.
Op dagen dat man ook thuis is (het weekend + zijn parttimedag) gaan we vaak naar een museum ofzo. Verder studeer ik wat binnen mijn vakgebied als ik me erg verveel en ontvang ik de weinige kraamvisite (door corona willen veel mensen niet komen) of drink koffie met vriendinnen als die toevallig vrij zijn.
‘s Avonds plof ik op de bank met clusterende baby aan de borst, man naast me en VT wonen, weer verliefd op je huis en andere woonprogamma’s op de buis, want we hebben net een huis gekocht
Ik vind het wel zen allemaal dit keer
en ik heb altijd VF nog

3 dagen per week gaat de oudste (3.5) naar de opvang. De jongste (5 weken) blijft bij mij.
Op dagen dat peuter naar de opvang gaat brengt man hem en starten de baby en ik rustig op. Ik kleed hem om en ga douchen, dan zorg ik dat de was gedaan is en het huis aan kant. Doen we een beetje boodschappen en lummelen wat op de bank met Netflix. Op dagen dat peuter er wel is lummelen we niet met netflix maar gaan we naar het bos, de speeltuin, de bieb, oma, spelen we een spelletje of knutselen we, etc.
Op dagen dat man ook thuis is (het weekend + zijn parttimedag) gaan we vaak naar een museum ofzo. Verder studeer ik wat binnen mijn vakgebied als ik me erg verveel en ontvang ik de weinige kraamvisite (door corona willen veel mensen niet komen) of drink koffie met vriendinnen als die toevallig vrij zijn.
‘s Avonds plof ik op de bank met clusterende baby aan de borst, man naast me en VT wonen, weer verliefd op je huis en andere woonprogamma’s op de buis, want we hebben net een huis gekocht

Ik vind het wel zen allemaal dit keer

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 1 december 2020 om 22:10
dinsdag 1 december 2020 om 22:14
Oh ik wil daar wel bij vermelden dat we 1x per week huishoudelijke hulp hebben en die heb ik niet ontslagen omdat ik met verlof ben natuurlijk. Anders zou ik waarschijnlijk heel anders piepen want ik vind dat de dagelijkse klussen eigenlijk al teveel huishouden zijn
i hate it. Mijn hulp is dus ook een van mijn meest favoriete mensen op aarde

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 1 december 2020 om 22:28
2 dagen per week ben ik er een. Oudste gaat naar school en jongste van bijna 3 is bij mij. Om 6 uur is iedereen wakker. Dan kleed ik mezelf en de kinderen aan, zet ontbijt klaar en dan eten we. Man stapt daarna op de fiets naar werk. Ik fatsoeneren mezelf en de kinderen ( gezicht wassen, tandenpoetsen en haren doen). De kinderen gaan spelen en ik ruim de tafel op, keuken schoon en maak schooltas klaar. Dan brengen we oudste weg. Bij thuiskomst sorteer ik de was en draai de eerste was. Ik lucht de slaapkamers en bedden en ruim de badkamer op. Dan ga ik spelen met jongste. En drinken we samen koffie met een koekje. Daarna een boodschap of naar kinderboerderij, op koffie bij oma, naar de kringloop zoiets. Thuis hang ik was op en doe ronde 2 van de was. Maak lunch en daarna opruimen en keuken poetsen ( tafel en vloer en aanrecht). Daarna spelen met kind en wat huishoudelijke taken zoals bedden opmaken, slaapkamers opruimen. Wc poetsen. Meestal ook een klusje zoals rommelmarkt opruimen, speelgoedkast opruimen, administratie bijwerken wat al maanden ligt. Kind rommelt Dan lekker mee, muziekje aan. Heerlijk.
Dan oudste ophalen op school. Bij thuiskomst wat drinken met elkaar. Kinderen gaan meestal samen spelen. Was 2 in de droger doen. Dan ik even kop thee op de bank of verder gaan met klus als die nog niet af was. Daarna met de kinderen iets doen. Ze houden van knutselen en verven. Meestal maken we iets uit een knutselboek. Oudste wil ook altijd graag samen in de bobo opdrachtjes maken, dan mag jongste op de ipad puzzeltjes doen en. Dan nog even naar buiten, frisse neus. Naar het bos want dat is dichtbij of voetballen. Daarna ga ik koken. Of ze zitten op het aanrecht en helpen mee of ze zijn moe en mogen dan even tv kijken. Daarna eten met ze. Dan gaan ze samen spelen en ruim ik de keuken op. Dan is het voorleestijd en bedtijd. Ze logeren vaak bij elkaar dus 2 in 1 klap. Daarna was opvouwen en opruimen en dan is man meestal thuis en gaat hij eten. Daarna samen op de bank.
Deze dagen heb ik 2 per week en ook de weekend dagen. Die zien er meestal zo uit behalve dat partner Dan ook thuis is en met de kids speelt en we gaan er met z'n 4en op uit. Savonds legt hij de ene en ik de andere op bed. In het weekend slapen we om en om uit.
Dan oudste ophalen op school. Bij thuiskomst wat drinken met elkaar. Kinderen gaan meestal samen spelen. Was 2 in de droger doen. Dan ik even kop thee op de bank of verder gaan met klus als die nog niet af was. Daarna met de kinderen iets doen. Ze houden van knutselen en verven. Meestal maken we iets uit een knutselboek. Oudste wil ook altijd graag samen in de bobo opdrachtjes maken, dan mag jongste op de ipad puzzeltjes doen en. Dan nog even naar buiten, frisse neus. Naar het bos want dat is dichtbij of voetballen. Daarna ga ik koken. Of ze zitten op het aanrecht en helpen mee of ze zijn moe en mogen dan even tv kijken. Daarna eten met ze. Dan gaan ze samen spelen en ruim ik de keuken op. Dan is het voorleestijd en bedtijd. Ze logeren vaak bij elkaar dus 2 in 1 klap. Daarna was opvouwen en opruimen en dan is man meestal thuis en gaat hij eten. Daarna samen op de bank.
Deze dagen heb ik 2 per week en ook de weekend dagen. Die zien er meestal zo uit behalve dat partner Dan ook thuis is en met de kids speelt en we gaan er met z'n 4en op uit. Savonds legt hij de ene en ik de andere op bed. In het weekend slapen we om en om uit.
dinsdag 1 december 2020 om 22:35
Bloemetjefresia schreef: ↑01-12-2020 22:282 dagen per week ben ik er een. Oudste gaat naar school en jongste van bijna 3 is bij mij. Om 6 uur is iedereen wakker. Dan kleed ik mezelf en de kinderen aan, zet ontbijt klaar en dan eten we. Man stapt daarna op de fiets naar werk. Ik fatsoeneren mezelf en de kinderen ( gezicht wassen, tandenpoetsen en haren doen). De kinderen gaan spelen en ik ruim de tafel op, keuken schoon en maak schooltas klaar. Dan brengen we oudste weg. Bij thuiskomst sorteer ik de was en draai de eerste was. Ik lucht de slaapkamers en bedden en ruim de badkamer op. Dan ga ik spelen met jongste. En drinken we samen koffie met een koekje. Daarna een boodschap of naar kinderboerderij, op koffie bij oma, naar de kringloop zoiets. Thuis hang ik was op en doe ronde 2 van de was. Maak lunch en daarna opruimen en keuken poetsen ( tafel en vloer en aanrecht). Daarna spelen met kind en wat huishoudelijke taken zoals bedden opmaken, slaapkamers opruimen. Wc poetsen. Meestal ook een klusje zoals rommelmarkt opruimen, speelgoedkast opruimen, administratie bijwerken wat al maanden ligt. Kind rommelt Dan lekker mee, muziekje aan. Heerlijk.
Dit klinkt echt als een droom.
Vroeg opstaan scheelt ook wel dus, hier lukt dat echt niet (meer).
Scheelt ook wel als je kinderen samen leuk spelen. Hier maken ze allemaal ruzie of zijn jaloers. De oudste en middelste maken altijd ruzie en de middelste is weer jaloers op de jongste als die weer eens speelgoed pakt van hem. Of ze doen te wild, en dan moet ik ook weer optreden.
Nee, dat samen spelen is nog niet aan de orde hier helaas.
Fijn dat je zoveel taken tussendoor kunt doen! Ondanks dat ik thuis ben loopt al het huishouden flink achter

dinsdag 1 december 2020 om 22:38
Half 7 opstaan, douchen en klaarmaken. Tafel voor ontbijt dekken. Was in machine.
7u 3 kinderen uit bed halen. Jongste aankleden en melk met dr medicijnen geven. Haren doen. Intussen de andere 2 aangekleed en opgefrist. Ontbijten, haren doen spullen inpakken. 8.10 richring school. Bij voorkeur op fiets of lopend. 8.30 klaar. Direct door naar winkel met jongste voor vergeten boodschapjes. Rond 9.30 thuis. Kop thee en ontbijt wegruimen. Was uit wasmachine ophangen, droge schone was mee naar woonkamer om te vouwen. Alle bedden opmaken en ramen open te luchten. Wasbakken badkamer schoonmaken en wc schoonmaken. dagelijkse stofzuigrondje. Rond 11u vlees aanbraden. Met jongste boekje lezen/ knutselen. 12u lunchen samen. Vaatwasser uitruimen en vullen. Eten klaarzetten voor warm eten. 13.30 opruimrondje weer. 13.45 naar school om middelste 2 te haoen nsoms gaan ze ergens spelen, soms 2 extra spelertjes mee. Naar huis en thee/ ranja en koek. Even over school praten. Daarna spelen. Konijnen voederen. Heloen met huiswerk. Grasmaaien. Was vouwen. Eten maken. Kind(eren) naar sport brengen. Jongste douchen pyjama aan en voorlezen en instoppen. Daarna man thuis. Die eet vaak later op sportdagen (laat thuis). Begroeten mekaar en intussen haal ik ze weer van sporten op. Thuiskomen. Nog bordje yoghurt. Beide om beurten douchen, voorlezen en instoppen. En dan is het 20u. Dan nog blok om met hond (hebben enorme tuin dus 1 lange route per dag).
Tussendoor is oudste van 14 er ook gewoon maar redt zich grotendeels zelf natuurlijk. Af en toe met huiswerk heloen en savonds spelletje doen enz.
Mijn man werkt vrij lange dagen. Is er vaak niet met avondeten. Eigenlijk is de verdeling zo; hij werkt en ik doe thuis alles. Alles, dus ook grasmaaien en tandartsen dokters clubjes containers bij de weg, enz.
Ik verveel me beslist niet en kan ook af en toe lekker boekje lezen s' avonds enz...
7u 3 kinderen uit bed halen. Jongste aankleden en melk met dr medicijnen geven. Haren doen. Intussen de andere 2 aangekleed en opgefrist. Ontbijten, haren doen spullen inpakken. 8.10 richring school. Bij voorkeur op fiets of lopend. 8.30 klaar. Direct door naar winkel met jongste voor vergeten boodschapjes. Rond 9.30 thuis. Kop thee en ontbijt wegruimen. Was uit wasmachine ophangen, droge schone was mee naar woonkamer om te vouwen. Alle bedden opmaken en ramen open te luchten. Wasbakken badkamer schoonmaken en wc schoonmaken. dagelijkse stofzuigrondje. Rond 11u vlees aanbraden. Met jongste boekje lezen/ knutselen. 12u lunchen samen. Vaatwasser uitruimen en vullen. Eten klaarzetten voor warm eten. 13.30 opruimrondje weer. 13.45 naar school om middelste 2 te haoen nsoms gaan ze ergens spelen, soms 2 extra spelertjes mee. Naar huis en thee/ ranja en koek. Even over school praten. Daarna spelen. Konijnen voederen. Heloen met huiswerk. Grasmaaien. Was vouwen. Eten maken. Kind(eren) naar sport brengen. Jongste douchen pyjama aan en voorlezen en instoppen. Daarna man thuis. Die eet vaak later op sportdagen (laat thuis). Begroeten mekaar en intussen haal ik ze weer van sporten op. Thuiskomen. Nog bordje yoghurt. Beide om beurten douchen, voorlezen en instoppen. En dan is het 20u. Dan nog blok om met hond (hebben enorme tuin dus 1 lange route per dag).
Tussendoor is oudste van 14 er ook gewoon maar redt zich grotendeels zelf natuurlijk. Af en toe met huiswerk heloen en savonds spelletje doen enz.
Mijn man werkt vrij lange dagen. Is er vaak niet met avondeten. Eigenlijk is de verdeling zo; hij werkt en ik doe thuis alles. Alles, dus ook grasmaaien en tandartsen dokters clubjes containers bij de weg, enz.
Ik verveel me beslist niet en kan ook af en toe lekker boekje lezen s' avonds enz...
dinsdag 1 december 2020 om 22:59
Dat ik me beslist niet verveel, zei ik meer omdat 'men' vaakt denkt dat ik me vast enorm zal vervelen en de hele dag voor netflix lig. HahahaNoenoecasa schreef: ↑01-12-2020 22:54Ik verveel mij ook niet hoor. Maar vind het wel leuk om te zien wat andere huismoeders doen.
Zit nu sinds 5 maanden thuis. Soms is t wel elke dag t zelfde riedeltje. Maar dat
Is met werken eigenlijk ook wel.
Ja dat klopt beide. Elke dag iets anders bedenken. Vandaag was het bos

dinsdag 1 december 2020 om 23:05
Tot 08:30 zelfde. De rest doe ik bijna allemaal naast mijn 32-urige baan. Ok, toegegeven: mijn partner kookt meestalnadine1988 schreef: ↑01-12-2020 22:38Half 7 opstaan, douchen en klaarmaken. Tafel voor ontbijt dekken. Was in machine.

woensdag 2 december 2020 om 06:26
Ja? Ik zit om 11 uur geen boekje te lezen met de jongste, lunch ook niet gezamenlijk en sta ook niet op het schoolplein om kwart voor 2. Er kan hier dan ook bijna nooit gespeeld worden en sport snap ik niet zo goed hoe ik dat kan organiseren.
woensdag 2 december 2020 om 06:28
Hou op hoor. Straks wil ook op kantoor werken.okkervil schreef: ↑01-12-2020 22:01Zoek, vind en print. Collega A mailt je een opdracht, bijvoorbeeld blauw koffiekopje of lachende geit. Dit zoek je op, op internet en stuur je naar de printer. De print haal je op (liefst van de verste printer) en overhandig je aan collega A. Daarna mail jij een opdracht aan collega A. Aan het einde van de dag plan je nog even een bila-tje en beslis je wie de winnaar is van "zoek, vind en print"

woensdag 2 december 2020 om 07:10
Ik ben moeder van een baby van 6 maanden oud. In principe thuisblijfmoeder, maar werk ook wel mee in het bedrijf van mijn man welke ook hier gevestigd is.
Om 06.00 uur wordt baby wakker, die geef ik borstvoeding (duurt sochtends altijd vrij lang).
07.00 uur ontbijt klaarzetten en met zn drietjes aan tafel.
Vanaf daar verschilt het.
Of ik douch met baby in wipper en pak tijdens het slaapje om 08.00 klusjes op, of ik pak alvast wat klusjes op als baby wakker is en dan om 08.00 uur ga ik 45 min. In ons bedrijf aan het werk (precies het tijd van het slaapje). Ik ben dan exact weer op tijd binnen voor de volgende voeding rond 09.00 uur. Dan douch ik daarna.
Zo gaat het een beetje de hele dag zo door. Baby wakker, voeden, spelen, oefenhapjes, tussendoor klusjes in huis. Baby doet 3 slaapjes per dag van meestal maar 45 min. per stuk momenteel. Die momenten pak ik om dus of buiten werkzaamheden te verrichten of binnen de boekhouding te doen/het huishouden. 6x borstvoeding per dag plus 2 keer een oefenhapje kost ook veel tijd nog. Huishouden komt compleet op mij neer omdat man 7 dagen per week werkt (qua uren ongeveer dubbel ft).
Vind het zelf een voorrecht om zolang thuis bij mijn baby te kunnen zijn, waardoor ik ook zolang borstvoeding kan geven. Maar de laatste tijd wringt het wel een beetje, omdat ik voor mijn gevoel de hele dag bezig ben terwijl ik me toch een soort luie huisvrouw voel. Ben er niet helemaal uit of ik dat gevoel van de maatschappij krijg of ik me dat zelf opleg (mensen vragen steeds vaker of ik alweer aan het werk ben bijvoorbeeld).
Voor mijn gevoel schiet ik altijd overal te kort omdat ik, als ik eraan toe zou komen, op het bedrijf nog veel meer uren zou kunnen maken.
Om 06.00 uur wordt baby wakker, die geef ik borstvoeding (duurt sochtends altijd vrij lang).
07.00 uur ontbijt klaarzetten en met zn drietjes aan tafel.
Vanaf daar verschilt het.
Of ik douch met baby in wipper en pak tijdens het slaapje om 08.00 klusjes op, of ik pak alvast wat klusjes op als baby wakker is en dan om 08.00 uur ga ik 45 min. In ons bedrijf aan het werk (precies het tijd van het slaapje). Ik ben dan exact weer op tijd binnen voor de volgende voeding rond 09.00 uur. Dan douch ik daarna.
Zo gaat het een beetje de hele dag zo door. Baby wakker, voeden, spelen, oefenhapjes, tussendoor klusjes in huis. Baby doet 3 slaapjes per dag van meestal maar 45 min. per stuk momenteel. Die momenten pak ik om dus of buiten werkzaamheden te verrichten of binnen de boekhouding te doen/het huishouden. 6x borstvoeding per dag plus 2 keer een oefenhapje kost ook veel tijd nog. Huishouden komt compleet op mij neer omdat man 7 dagen per week werkt (qua uren ongeveer dubbel ft).
Vind het zelf een voorrecht om zolang thuis bij mijn baby te kunnen zijn, waardoor ik ook zolang borstvoeding kan geven. Maar de laatste tijd wringt het wel een beetje, omdat ik voor mijn gevoel de hele dag bezig ben terwijl ik me toch een soort luie huisvrouw voel. Ben er niet helemaal uit of ik dat gevoel van de maatschappij krijg of ik me dat zelf opleg (mensen vragen steeds vaker of ik alweer aan het werk ben bijvoorbeeld).
Voor mijn gevoel schiet ik altijd overal te kort omdat ik, als ik eraan toe zou komen, op het bedrijf nog veel meer uren zou kunnen maken.
woensdag 2 december 2020 om 07:25
Hier eentje met een schoonmaakster, dus qua huishouden doe ik niet meer dan iedere dag de vaatwasser en een wasje en natuurlijk boodschappen/koken.
Oudste gaat 2 keer per week naar de peuterspeelzaal, op die dagen Netflix ik wel een paar uur omdat jongste dan slaapt, maar verder kijk ik pas savonds als ze op bed liggen.
Mijn dagen zijn gevuld met 30 keer hetzelfde verhaaltje voorlezen, knutselen (waar ik echt een hekel aan heb
), hutten/blokkentorens bouwen, spelletjes spelen, samen dansen, liedjes zingen, naar het eindeloze geouwehoer van de oudste luisteren en 2 keer per dag er even op uit naar het bos/kinderboerderij/speeltuin of gewoon een eindje wandelen met de loopfietsjes oid waarbij 1 van de kinderen de route bepaalt (dit noemen we op avontuur en de oudste verzint er dan een heel verhaal bij). Op sommige dagen brengen we oudste weg naar peuterspeelzaal/gym of dansles en 2 keer per week gaan we langs bij mijn moeder die dan op de kinderen (zelfde leeftijd) van mijn zus past en af en toe bij een vriendin/mijn schoonbroer/schoonouders of we krijgen zelf bezoek.
Vind het in de winter (zeker nu met corona) ook wel lastiger dan met lekker weer. Normaal gesproken gaan we ook minstens 1 keer per week ergens lunchen en ergens wat drinken, we hebben een abonnement op een museum. Ik beschouw het eigenlijk nog steeds als een hele lange vakantie en ik vind vakantie ook wel het fijnste met lekker weer
Oudste gaat 2 keer per week naar de peuterspeelzaal, op die dagen Netflix ik wel een paar uur omdat jongste dan slaapt, maar verder kijk ik pas savonds als ze op bed liggen.
Mijn dagen zijn gevuld met 30 keer hetzelfde verhaaltje voorlezen, knutselen (waar ik echt een hekel aan heb

Vind het in de winter (zeker nu met corona) ook wel lastiger dan met lekker weer. Normaal gesproken gaan we ook minstens 1 keer per week ergens lunchen en ergens wat drinken, we hebben een abonnement op een museum. Ik beschouw het eigenlijk nog steeds als een hele lange vakantie en ik vind vakantie ook wel het fijnste met lekker weer

woensdag 2 december 2020 om 08:06
Ik denk dat ze bedoelt, dat ze al die dingen ook doet met haar kinderen, maar dan op andere tijdstippen van de dag.
woensdag 2 december 2020 om 08:32
Het komt op mij juist over dat ze bedoelt dat ze dat allemaal ook doet plus nog werkt.
En dat kan allemaal best zo zijn. Maar kleine kinderen hebben constant toezicht nodig, dus als je werkt houdt iemand anders toezicht in die uren. En dan doe je wellicht niet superveel (ik niet althans), maar je moet er toch wel zijn.
woensdag 2 december 2020 om 08:33
Waar is dat kantoor en zijn er vacatures? Ik heb al sinds maart geen kantoor gezien en mijn thuiskantoor heeft geen printerokkervil schreef: ↑01-12-2020 22:01Zoek, vind en print. Collega A mailt je een opdracht, bijvoorbeeld blauw koffiekopje of lachende geit. Dit zoek je op, op internet en stuur je naar de printer. De print haal je op (liefst van de verste printer) en overhandig je aan collega A. Daarna mail jij een opdracht aan collega A. Aan het einde van de dag plan je nog even een bila-tje en beslis je wie de winnaar is van "zoek, vind en print"

woensdag 2 december 2020 om 09:09
Ik ben denk ik toch een ander soort huisvrouw, als ik het zo lees
Ik doe vrijwel niet aan van die rondjes lopen, knutselen, boekjes lezen, treinbaan bouwen dingen. Ik doe het huishouden en als (nu) kleuter aan mijn legging hangt krijgt hij ook een stofdoek. En als ik aan het klussen ben krijgt hij ook een hamer of een schep. Van dreumes af aan al.
En als hij niet mee wilde doen dan staat daar de knutselbak en daar de boekenkast. Ik speel niet mee en entertain ook niet. Soms leg ik wat uit of doe ik wat voor.
Als mijn werk klaar is dan pakken we de fiets en gaan we naar het strand, het park of bos.
Nu gaat hij naar school en ik ben beroerd zwanger dus rust ik als hij niet thuis is.

En als hij niet mee wilde doen dan staat daar de knutselbak en daar de boekenkast. Ik speel niet mee en entertain ook niet. Soms leg ik wat uit of doe ik wat voor.
Als mijn werk klaar is dan pakken we de fiets en gaan we naar het strand, het park of bos.
Nu gaat hij naar school en ik ben beroerd zwanger dus rust ik als hij niet thuis is.
woensdag 2 december 2020 om 09:18
Haha ik ben echt het tegenovergestelde type in ieder geval. Ik ben 's werelds slechtste huisvrouw en dat boeit me niet ook. Eigenlijk wil ik gewoon vooral genieten van deze tijd dat ze nog zo klein zijn. En soms duren de dagen laaaaaaaaaaaang, maar de jaren kort. De oudste wordt ook bijna 4 dus dan gaat hij naar school.
woensdag 2 december 2020 om 11:53
Ik vind eindeloos dezelfde spelletjes doen met een peuter ook niet zo heel boeiend, maar hij vindt het heerlijk, dus ik doe wel regelmatig wat met hem (lees: dagelijks). En ik zie hoe hij daarvan geniet en daar geniet ik dan weer van.DaSilva86 schreef: ↑02-12-2020 09:09Ik ben denk ik toch een ander soort huisvrouw, als ik het zo leesIk doe vrijwel niet aan van die rondjes lopen, knutselen, boekjes lezen, treinbaan bouwen dingen. Ik doe het huishouden en als (nu) kleuter aan mijn legging hangt krijgt hij ook een stofdoek. En als ik aan het klussen ben krijgt hij ook een hamer of een schep. Van dreumes af aan al.
woensdag 2 december 2020 om 11:56
Ik ben al 9 maanden thuisblijfmoeder, dank aan Corona. Ik wissel werken af met netflixen, forummen, een boodschapje, even iemand bellen etc. Rond 16 uur komt mijn kind thuis. Dan ben ik blij dat ik weer even iemand zie, vijf minuten en dan zit ze alweer boven om te Skypen met vrienden die ze de hele dag op school al heeft gezien.