Thuisblijfmoeders

01-12-2020 20:55 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie zoal?
En wat doen jullie zoal dagelijks met de kindjes?
Janiva schreef:
05-12-2020 10:24
Ja inderdaad, lux, mooi verwoord!
Eens, goed verwoord.
Phoebe1982 schreef:
Dat klopt, was ook wel kort door de bocht van mij.
Snorry :$ , nogmaals niemand hoeft zich aangesproken te voelen.

Lux: je hebt gelijk, het spijt me, was idd een botte opmerking van mij.
Ik vond de rest van die post ook hartverwarmend. :rose:
Mooie post inderdaad. En over dat werken na 12 weken, ik snap goed dat dit vroeg is om weer aan het werk te gaan.

Aan de andere kant is het voor je man een mooie kans om het dan zelf te leren doen. Voor hem is het belangrijk om ook die kans te krijgen aan zijn kind te hechten en te leren voor zijn kind te zorgen. Ik denk dat dit belang nogal eens wordt onderschat.

Als ik hier lees dat iemand zich afvraagt of ik mijn kinderen alleen thuis laat als ik naar vrienden ga 's avonds, dan ligt mijn kaak zo ongeveer op de grond.
Mijn man had met zijn fulltime baan toch echt geen problemen met het hechten aan zijn kinderen(en vice versa) en de verzorging op zich te nemen.
Ik heb me werkelijk nog nooit afgevraagd of mijn man zich wel zou kunnen redden met ze als ik er niet was.
Phoebe1982 schreef:
Dat klopt, was ook wel kort door de bocht van mij.
Snorry :$ , nogmaals niemand hoeft zich aangesproken te voelen.

Lux: je hebt gelijk, het spijt me, was idd een botte opmerking van mij.
Lief dat je dat zo zegt en uiteraard geen enkel probleem :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
HawaZon schreef:
05-12-2020 10:42
Mooie post inderdaad. En over dat werken na 12 weken, ik snap goed dat dit vroeg is om weer aan het werk te gaan.

Aan de andere kant is het voor je man een mooie kans om het dan zelf te leren doen. Voor hem is het belangrijk om ook die kans te krijgen aan zijn kind te hechten en te leren voor zijn kind te zorgen. Ik denk dat dit belang nogal eens wordt onderschat.

Als ik hier lees dat iemand zich afvraagt of ik mijn kinderen alleen thuis laat als ik naar vrienden ga 's avonds, dan ligt mijn kaak zo ongeveer op de grond.
Dat vinden wij ook fijn hoor, dat man het kan doen! Maar ik zit nog heerlijk in m’n bubbel en kan me niet voorstellen dat ik daar over een dikke 6 weken al uit wil kruipen. Maar goed, nu dus aan het kijken voor mogelijkheden na de probleemweken en daar verheug ik me dan ook wel weer op. Dus het komt wel goed, maar had het me gewoon heel anders voorgesteld. C’est la vie.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
05-12-2020 10:55
Lief dat je dat zo zegt en uiteraard geen enkel probleem :)
:rolling: :bigkiss: fijne sinterklaas!
(Ik ga het vieren bij mijn zusje, met de 2 schattigste neefjes van de wereld.. :$)
LaFleurNoire schreef:
05-12-2020 10:48
Mijn man had met zijn fulltime baan toch echt geen problemen met het hechten aan zijn kinderen(en vice versa) en de verzorging op zich te nemen.
Ik heb me werkelijk nog nooit afgevraagd of mijn man zich wel zou kunnen redden met ze als ik er niet was.
Gelukkig maar!

Denk je dat dit ook voor werkende moeders zo kan werken? Of is dit voorbehouden aan vaders, dat ze kunnen werken en ook nog een goede vader kunnen zijn?

:idee:
Janiva schreef:
05-12-2020 10:36
Ik vond de rest van die post ook hartverwarmend. :rose:
:$ Dank je wel.
Wel erg Phoebsiaans om op een tactloze manier anderen te zeggen dat ik ze niet erg tactisch vind... :rofl: :facepalm:
Oliebol ook dat ik soms ben... :proud:
HawaZon schreef:
05-12-2020 11:01
Gelukkig maar!

Denk je dat dit ook voor werkende moeders zo kan werken? Of is dit voorbehouden aan vaders, dat ze kunnen werken en ook nog een goede vader kunnen zijn?

En waarom denk je dat ze überhaupt nee zou antwoorden?
HawaZon schreef:
05-12-2020 11:01
Gelukkig maar!

Tsja. En dan vraag jij je af waarom men je niet zo prettig vindt posten? Dit is natuurlijk vilein en dat weet je best.

Maar nee, ik ben geen tbm omdat ik de mening ben toegedaan dat moeders fulltime moeten zorgen en zorgen en werken niet te combineren is.
En als je ook maar iets van mijn posts had gelezen in dit topic had je deze vraag niet gesteld.

Dus ik ga er maar van uit dat je zoals gewoonlijk probeert te stoken.
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 11:03
:$ Dank je wel.
Wel erg Phoebsiaans om op een tactloze manier anderen te zeggen dat ik ze niet erg tactisch vind... :rofl: :facepalm:
Oliebol ook dat ik soms ben... :proud:
Dat hebben we allemaal wel eens hoor.

Edit: en veel plezier vanavond!
lux- wijzigde dit bericht op 05-12-2020 11:27
5.35% gewijzigd
lux- schreef:
05-12-2020 11:18
Ja, dat kan de beste overkomen.
LaFleurNoire schreef:
05-12-2020 11:12
Tsja. En dan vraag jij je af waarom men je niet zo prettig vindt posten? Dit is natuurlijk vilein en dat weet je best.

Maar nee, ik ben geen tbm omdat ik de mening ben toegedaan dat moeders fulltime moeten zorgen en zorgen en werken niet te combineren is.
En als je ook maar iets van mijn posts had gelezen in dit topic had je deze vraag niet gesteld.

Dus ik ga er maar van uit dat je zoals gewoonlijk probeert te stoken.
Weer woord voor woord eens :nut:
lux- schreef:
05-12-2020 11:18

Edit: en veel plezier vanavond!
Gracias, jij ook!
Ik ook eens met Fleur en janiva.
En ik vraag mij ook af of fulltime werk en moeder zijn te combineren is.
Zwaar is dat wel vermoed ik...
Nou ja, net als fulltime werken en vader zijn te combineren is, is dat andersom net zo natuurlijk.
Genoeg mensen die het kunnen en willen(of geen keus hebben), ook genoeg voor wie dat niet geldt.

Mijn moeder heeft tot aan haar pensioen altijd fulltime gewerkt( en is op haar veertigste nog aan een hbo-opleiding begonnen). Ze was tot mijn derde alleenstaand en ik weet nog dat ik de crèche echt afschuwelijk vond. Maar ik kwam uit een vrij bijzondere gezinssituatie, dat zal ook meegespeeld hebben.
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 11:41
Gracias, jij ook!
als mannen het kunnen, dan vrouwen zeker!!
HawaZon schreef:
05-12-2020 10:42

Dan heb je mijn post niet gesnapt. Waarom ga jij s avonds wel de hort op naar vrienden en moet je man dan thuisblijven? Bedoel je praat zo makkelijk over als je kinderen in bed liggen dat je dan dit en dat en dat kunt doen maar dat kun jij ook alleen maar omdat je man dan bij je kind is.
lilalinda schreef:
05-12-2020 12:23
als mannen het kunnen, dan vrouwen zeker!!
Dat is natuurlijk wel waar, niet aan gedacht...
Girlpowerrrrrrrrrrrrr :biggrin: :high5:
Phoebe1982 schreef:
05-12-2020 11:41
Gracias, jij ook!
Ik werk fulltime in 4 dagen (36-40 uur). Ook wel eens uitschieters naar 45 gehad. Mijn man werkt 36 uur in 4 dagen. Gaat prima. Mijn zoon is ook af en toe wel eens een paar weken 4 dagen naar kdv geweest (gaat normaal 3 dagen), gaat ook prima.

Het is een vrolijk, sociaal kind dat zich goed ontwikkelt en graag naar het kinderdagverblijf en oma gaat, maar ook graag met ons op pad gaat. Dat doen we in het weekend en op onze parttime dagen. We vinden het allemaal erg leuk om lekker naar buiten te gaan en we gaan graag naar het museum. Het huishouden besteden we vrijwel volledig uit. Enige dat we zelf doen is koken (meestal voor 2 dagen, zodat dat geen dagelijks klusje is, maar gauw op tafel staat), speelgoed en keuken opruimen iedere avond en de robotstofzuiger aanzetten. Nouja en een wasje draaien, vuilnis, kattenbakken. Maar bedden verschonen, was vouwen, poetsen, stofzuigen, dweilen, ramen lappen, etc. etc. hebben we allemaal uitbesteed.
Mijn man en ik vinden beiden de afwisseling prettig en ervaren heus wel eens stress, maar zijn een vrij geoliede machine. Verder heeft oma geen vaste oppasdag maar staat ze altijd klaar om ons uit de brand te helpen als er eens iets in de soep loopt. Dat is heel erg fijn.

Voor mij is het ‘t beste van 2 werelden, want ik heb het mooiste vak ter wereld. Al is het natuurlijk afwachten of het straks op de basisschool voor de oudste en überhaupt met de jongste ook zo goed zal gaan. We zullen zien en indien nodig is alles bespreekbaar.
Subnautica schreef:
05-12-2020 12:33
Dan heb je mijn post niet gesnapt. Waarom ga jij s avonds wel de hort op naar vrienden en moet je man dan thuisblijven? Bedoel je praat zo makkelijk over als je kinderen in bed liggen dat je dan dit en dat en dat kunt doen maar dat kun jij ook alleen maar omdat je man dan bij je kind is.
Nee, mijn man is dan bij zijn eigen kinderen. We hebben samen kinderen namelijk.

En ik blijf net zo goed thuis op avonden dat hij gaat sporten, of iets anders buiten de deur wil doen, daar zijn we heel makkelijk mee. Waarom zou dat niet kunnen?
Quincy2 schreef:
05-12-2020 10:14
Toen ik thuis was tot de jongste 4 was heb ik werkelijk nóóit negatief commentaar van iemand gehad. Online stikt het van de belerende typjes, maar offline ben ik ze nooit tegengekomen.
Tegen een levend voorbeeld houden de vooroordelen geen stand natuurlijk.
Ik ook niet, hoor. Wel eens verbaasde reacties, dat uitgerekend ik hier voor had gekozen, maar ook niet negatief bedoeld verder. Want iemand zei eerder dat je vast niet van veranderingen houdt als tbm... nou het is best een verandering als je heel je volwassen leven meer dan fulltime hebt gewerkt, hoor.
CHL schreef:
05-12-2020 17:27
Ik ook niet, hoor. Wel eens verbaasde reacties, dat uitgerekend ik hier voor had gekozen, maar ook niet negatief bedoeld verder. Want iemand zei eerder dat je vast niet van veranderingen houdt als tbm... nou het is best een verandering als je heel je volwassen leven meer dan fulltime hebt gewerkt, hoor.
Jaa raar beeld werd er toch geschetst van tbm’ers door bepaalde forummers. Sommige mensen lijken een beetje te zijn blijven hangen in de tijd van dertig jaar geleden, toen het in sommige kringen gebruikelijk was om te stoppen met werken als er kinderen kwamen. Tegenwoordig werken de meeste vrouwen en is het idd nogal een stap om te stoppen. Werk is oa meestal een groot deel van je tijdsbesteding op een dag, deel van je identiteit, geeft je een bepaalde maatschappelijke status en gedeelde ervaring met anderen. Een behoorlijke verandering dus als je dan stopt met werken. Is echt wel wennen. Denk bijv dat veel vrouwen die net moeder zijn geworden het fijn vinden dat ze dmv hun werk weer een beetje terug kunnen naar hun oude ‘ik’. En soms is het tbm-schap maar tijdelijk en is starten met werken dan OOK weer een hele verandering. Ik ben het er dus ook niet mee eens dat thuisblijfouders niet van verandering houden, eerder andersom :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven