Zwanger worden februari 2020 met tabel

31-01-2020 22:46 442 berichten
Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
Kees-je9-4127/331e kindje
konijntje777. 3-42322e kindje
Grenade24-3231/31 2e kindje
Roo93 27-3226 2e kindje
Suzan-J 8-3 229/321e kindje
Nature2020 18-032252e kindje
MolligPaard nb 0-1302e kindje
D0ris30-3 2 (sinds groen licht na pauze)291e kindje, MA 9w juni 2019, ziekte van Asherman na hysteroscopie miskraamrest
Sha198829-022312e kindje
Suuteke34 1271e kindje
Lullaby- 20-3 1 30 1e kindje. Heel lange cyclus
Pina_colada 22-3??1331e kindje. Nog geen duidelijkheid over cyclus
Makaloly 24-03230zwanger van ons eerste kindje na de tweede IUI behandeling

:cheer2: Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite.
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:54
Reden: Twitterlinkje verwijderd
45.73% gewijzigd
Herkenbaar hoor Suuteke. Ook ik heb ze wel in huis, maar het lukt mij ook nog niet ze goed te gebruiken. Ik vergeet ze en daardoor heb ik wat losse testen waar niks uit te halen is. De testen lijken bij mij ook gewoon niet positief te worden. Maar na twee zwangerschappen ga ik er wel van uit dat ik een eisprong heb. Misschien heb ik wel de verkeerde testen.

Ik had de vorige ronde al een vroege test gedaan die wit was en toen ik daarna nog niet ongesteld werd uiteraard nog een test. Ik ging er toen al wel van uit dat het niet was gelukt en dat we dus ook wat verkeerd hadden gezeten waarschijnlijk. Deze ronde nieuwe kansen. Heb nu dus eigenlijk weer geen idee van mijn eisprong.

Succes met de testen!
Alle reacties Link kopieren
Het zou toch niet moeten kunnen dat je de verkeerde testen hebt... welk merk heb je? Ik hoor ook wel eens van mensen die zo’n korte piek hebben, dat ze die alleen vinden als ze 2x per dag testen. Die hebben dus wel gewoon een eisprong, maar vinden hem dan niet met 1x per dag testen. Ik denk inderdaad ook na 2 zwangerschappen dat je wel een eisprong moet hebben. Bij mezelf twijfel ik daar wat over moet ik zeggen. Dus inderdaad, deze maand aan de slag met testen. Ik heb een voorraadje van die van de action gehaald.
Hoi meiden!

Als ik een tip mag geven qua testen: 2besure. Je hebt daar ook extra gevoelige ovulatie testen en in een grote batch kost het echt niets. Denk aan 50 voor 25 euro bijvoorbeeld, vaak krijg je er dan nog zwangerschapstesten bij.

Zeker de moeite waard als je moeite hebt je piek te vinden, dan is 2/3 keer op een dag testen oké voor die prijs.

Lees trouwens dus nog steeds met jullie mee en mijn duimen draaien. Veel liefs
Lief van je Doris! Hoe gaat het met jou? Hoe ver ben je inmiddels?

Ik heb het hier vaker gelezen Suuteke. Dat sommige merken niet bij iedereen werken. En hier lukt het ook gewoon vaak niet om meerdere keren op ene dag te testen, ik vergeet de. Of mijn zoontje wil mee naar de wc, dan ga ik ook geen testen doen. Maaar na de tip van Doris kan het zo dat ik die testen nog een keer ga gebruiken. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig gaat zijn haha
Leuk van je te horen Doris! Hoe gaat het met je? Fijn hè, dat zo af en toe nog mensen even inspringen in dit forum met een tip haha! Goeie tip ook!

Ik snap dat vaker testen eigenlijk niet haalbaar is hoor, Grenade. Ik vergeet 1x per dag ook al haha. Maar inderdaad, hopelijk is het helemaal niet nodig. Wanneer is je nod deze maand? Mijne zet ik op 5 december, iets later dan mijn app zegt, want die gaat nog steeds uit van een gemiddelde van 34 dagen, maar ik reken 38 en dat komt de laatste tijd beter uit. Het zou toch een mooi cadeautje zijn.....
Hier gaat het goed :), ik ben inmiddels 18 weken. Buikje begint nu een beetje (Ieniemienie) te komen. Verder voel ik me goed, heb wel corona gehad met 11 weken zwangerschap, dat was geen pretje. So the only way is up ;)

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn tip, of is die tip helemaal niet meer nodig (nog beter!!)
Jeetje Doris, Corona tijdens je zwangerschap, wat heftig! Fijn dat je je goed voelt, hopelijk heb je ook geen lange nasleep van Corona.

Weten jullie of aflopende streepjes op de ovulatietesten ook iets zeggen? Ik ben, vanwege mijn wat langere cyclussen, begonnen op dag 13. Die dag was niet positief, maar bleek wel de donkerste streep van allemaal te zijn. Inmiddels op dag 19 en er is bijna geen streep meer zichtbaar. Ook al sinds dag 11 pijnlijke borsten, wat ik normaal gesproken vanaf ongeveer 10 dagen voor de start van mijn menstruatie heb. Dus voor mijn gevoel heb ik te laat getest en heb ik ineens een heel korte cyclus... of kunnen die testen ook weer ineens oplopen later in de cyclus?
Nou heftig Doris! Voel je je inmiddels al beter? Bijna 20 weken alweer dus, wat fijn! Binnenkort de 20-weken echo?

Poe ik ben helaas niet zo thuis in die testen. Ik kan mij voorstellen dat je de piek dus net hebt gemist. Mijn cyclus varieert ook wel tussen de 26 en 32. Dat maakt een ovulatie inschatten ook wel wat lastig. Ook mijn app raakt er wat van in de war. Wel vreemd dat je nu ineens een hele korte cyclus lijkt te hebben.

Ik zit inmiddels op dag 30. Vanmorgen een witte test dus ik ga ervan uit dat we weer een ronde door schuiven. Hopelijk snel een menstruatie en weer door.
Ik had zondag een indroog streepje op de test. Na een paar uur stond er toch best duidelijk een streepje. Ik kreeg wat hoop, maar vanmorgen helemaal wit dus het zal wel aan de test hebben gelegen
Oooo wat een vreselijke mindfck dat indroogstreepje zeg!! Had het je zo gegund en we kunnen wel wat goed nieuws gebruiken!

Ja ik heb dus ook geen idee. Ik test nog wel eventjes door, maar verwacht dan ergens ook mijn menstruatie wel komend weekend ofzo. Als dat klopt gaan we van 40 dagen in augustus/september, naar 37 in oktober naar nu ineens laag in de 20 in november. Zou vreemd zijn, maar de doorverwijzing naar het ziekenhuis ligt al klaar bij de huisarts als het onregelmatig blijft en zwangerschap uitblijft. Over 3 weken vrijen we een jaar anticonceptievrij dus we mogen door als we willen, maar ik vind die stap ook wel weer een grote hoor!
Nou snap Ik Suuteke. Is ook best een stap. Stiekem hoop ik dat het niet meer nodig zal zijn voor je. Hoe is het nu? Nog wijzer geworden uit de testen?

Hier is mijn menstruatie net weer voorbij, dus op naar een volgende ronde. In december ben ik een jaar gestopt met de pil, maar we zijn uiteindelijk wat later begonnen en tussendoor natuurlijk nog een miskraam. Dus voor mijn gevoel al wel een hele tijd bezig, maar het valt ook nog best een beetje mee.
Hier inmiddels ook weer ongesteld geworden. Volgens het boekje deze keer! 28 dagen cyclus en eisprong is inderdaad op dag 13/14 geweest. Heb dus geen positieve ovulatietest gezien, want ik begon te testen op dag 13, maar had door slijmprop en een donkere streep wel al het vermoeden.
Ik ga deze maand wat eerder beginnen
met testen.

En klopt hoor, voor mij voelt het hetzelfde. We zijn inmiddels best een tijdje bezig, maar ik kan het ook nog aan ofzo. Het is nog niet te lang en iedere maand groot verdriet. Toch wil ik dat wel voor zijn. Ik ben bang dat, juist in deze tijd, hulp in het ziekenhuis wat langer zal duren met alle drukte daar. Ik ga dus wel in januari gebruik maken van de verwijzing, mocht het dan nog een paar maandjes duren voor we terecht kunnen dan kan ik daarmee leven.
Hi ladies!
Excuus, was een tijdje afwezig. Er is veel gebeurd, maar nog geen zwangerschap helaas. Vermoed dat ik morgen of overmorgen ongesteld word, heb dezelfde ‘klachten’ als voorgaande maanden.
Op dit soort momenten zakt de moed me wel in de schoenen hoor. Ik moet donderdag voor iets anders bij de huisarts zijn, maar ga dan wel nog even navraag doen over mn korte menstruatie.
Fijn dat jullie nog wel zijn blijven schrijven, jammer dat t nog niet gelukt is!!
@doris; jij bent inmiddels over de 20 weken. Krijg je een jongetje of meisje? Of wil je het niet weten?
Ah wat jammer Suzan! Hopelijk gaat het verder goed met je.
Heb je goed dat je het toch even aankaart. Je bent er dan toch. Of hopelijk wordt je gewoon niet ongesteld.

Wel fijn Suuteke dat je cyclus zo netjes was! Hopelijk blijft die dat. Inmiddels al weer begonnen met testen?

Hier kwam afgelopen weekend mijn zusje vertellen dat ze zwanger is. Super leuk natuurlijk, maar ook even lastig. Ze wist van mijn miskraam dus vond het zelf ook lastig te vertellen. Ben uiteraard super blij voor haar, maar was graag tegelijk zwanger geweest. Ze had nog een beetje hoop dat dat al zo was, maar het kan nog he.
Ik ga nu naar mijn vruchtbare dagen, maar heb een keelontsteking, hopelijk voel ik me snel beter.
Suuteke34 schreef:
26-11-2020 15:57
Hier inmiddels ook weer ongesteld geworden. Volgens het boekje deze keer! 28 dagen cyclus en eisprong is inderdaad op dag 13/14 geweest. Heb dus geen positieve ovulatietest gezien, want ik begon te testen op dag 13, maar had door slijmprop en een donkere streep wel al het vermoeden.
Ik ga deze maand wat eerder beginnen
met testen.

En klopt hoor, voor mij voelt het hetzelfde. We zijn inmiddels best een tijdje bezig, maar ik kan het ook nog aan ofzo. Het is nog niet te lang en iedere maand groot verdriet. Toch wil ik dat wel voor zijn. Ik ben bang dat, juist in deze tijd, hulp in het ziekenhuis wat langer zal duren met alle drukte daar. Ik ga dus wel in januari gebruik maken van de verwijzing, mocht het dan nog een paar maandjes duren voor we terecht kunnen dan kan ik daarmee leven.
Dag 13 testen kan net te laat zijn.
Ovulatiesten sporen je lh piek op en niet de daadwerkelijke ovulatie . Gemiddeld genomen komt de ovulatie 12-48 uur na de lh piek. Stel je had getest op dag 12 had je waarschijnlijk wel eem postieve test gehad. Als je luteale fase langer dan 14 dagen is, bijvoorbeeld 16 dagen dan kan het ook zijn dat je ovulatie op dag 12 was en dus je.lh piek nog eerder
Heee Suzan, welkom terug! Wat vervelend dat ook jij nog steeds niet zwanger bent, ik had goede hoop voor de gestopte schrijvers! Wat zei de huisarts?
Dag 13 testen kan net te laat zijn.
Ovulatiesten sporen je lh piek op en niet de daadwerkelijke ovulatie . Gemiddeld genomen komt de ovulatie 12-48 uur na de lh piek. Stel je had getest op dag 12 had je waarschijnlijk wel eem postieve test gehad. Als je luteale fase langer dan 14 dagen is, bijvoorbeeld 16 dagen dan kan het ook zijn dat je ovulatie op dag 12 was en dus je.lh piek nog eerder
Ja Simano, ik snap je reactie hoor, dank voor het meedenken! :redrose: als ik altijd zo’n keurige 28 dagen cyclus had gehad, zou ik ook niet pas op dag 14 begonnen zijn met testen, maar omdat ik meestal rond de 38 dagen zit dacht ik dat het wel kon om testen te besparen. Maar ‘helaas’ ineens een nette cyclus. Deze maand ben ik begonnen met testen op dag 7, direct na m’n menstruatie. Hopelijk mis ik de piek nu niet en krijg ik wat duidelijkheid!
Suuteke34 schreef:
04-12-2020 22:48
Heee Suzan, welkom terug! Wat vervelend dat ook jij nog steeds niet zwanger bent, ik had goede hoop voor de gestopte schrijvers! Wat zei de huisarts?

Ja Simano, ik snap je reactie hoor, dank voor het meedenken! :redrose: als ik altijd zo’n keurige 28 dagen cyclus had gehad, zou ik ook niet pas op dag 14 begonnen zijn met testen, maar omdat ik meestal rond de 38 dagen zit dacht ik dat het wel kon om testen te besparen. Maar ‘helaas’ ineens een nette cyclus. Deze maand ben ik begonnen met testen op dag 7, direct na m’n menstruatie. Hopelijk mis ik de piek nu niet en krijg ik wat duidelijkheid!
Ja dan is het lastig inderdaad. Wat je ook kan doen isz als de testen echt heel licht zijn niet elke dag testen maar om de dag. Maar ja ook dat werkt alleen als je lh piek niet heel snel en kort is. Bij mij was de ovulatietest soms in de ochtend nog echt negatief en in dr middag postief pm vervolgens de volgende dag of soms een paar uur later weer negatief te zijn.
SiMaNo schreef:
05-12-2020 14:31
Ja dan is het lastig inderdaad. Wat je ook kan doen isz als de testen echt heel licht zijn niet elke dag testen maar om de dag. Maar ja ook dat werkt alleen als je lh piek niet heel snel en kort is. Bij mij was de ovulatietest soms in de ochtend nog echt negatief en in dr middag postief pm vervolgens de volgende dag of soms een paar uur later weer negatief te zijn.
Succes iedereen :heart:
Hoe is het hier met jullie, meiden?

Ik heb gisteravond een positieve ovulatietest gehad, werd helemaal blij ervan! Het was dag 14, dus ook dat lijkt de goede kant op te gaan. Even goed nieuws, al was het liever een positieve zwangerschapstest geweest natuurlijk!
Fijn Suuteke! Hopelijk helpt die regelmatige cyclus en ben je snel zwanger.

Hier gaat het wat minder, liep al even rond met een keelontsteking, hoopte dat het zelf over ging. Gisteren toch maar naar de huisarts en heb een antibiotica kuur gekregen en ibuprofen voor de pijn. Beide niet bevorderlijk voor een zwangerschap. Wel over gesproken, maar m'n keel ziet er echt niet goed uit en we zijn bang voor een abces dus ik moet wel medicijnen nemen. De ibuprofen laat ik zo veel mogelijk staan. Maar voor mijn gevoel is dit een verloren ronde. Mijn nod is pas over acht dagen dus een test is ook echt nog te vroeg. Hopelijk gaat het morgen beter met m'n keel anders moet ik terug naar de huisarts
Suuteke wat fijn dat je een positieve ovulatietest had! Super netjes op dag 14 toch.
Ah Grenade, dat is balen! Maar je eigen gezondheid is belangrijk. Hoop dat je niet al teveel pijn hebt. Beterschap :hug:

Ik ben bij de huisarts geweest. Hij heeft me van alles gevraagd en daarna was de conclusie dat het ook geen soa kon zijn. Daarna heb ik thuis gegoogled en heb de volgende dag toch maar terug gebeld dat ik graag een test wil. Komt namelijk vaak voor dat er geen klachten zijn.
Krijg morgen of dinsdag de uitslag :sigh:
Hoe was je uitslag Suzan?
Hoe is het verder bij jullie?

Hier lig ik nu in bed met buikgriep. M'n keelontsteking is net over. Dinsdag had ik een negatieve test. Ik moest toen terug komen in het ziekenhuis voor m'n keel. Mocht ik weer antibiotica krijgen wilde ik eventueel weten of ik zwanger zou kunnen zeggen zijn. Nu nog niet kunnen testen. Ben ook nog niet ongesteld geworden, maar m'n darmen zijn nu ook flink van slag.
Misschien is het toch geen buikgriep, ik heb een positieve test O_O
Oooooo grenade, positief!!! Wat fijn!!!!! Je voelt je wel beroerd dus als je denkt dat je buikgriep hebt, hopelijk voel je je snel beter! En kan je deze keer genieten! Was je al begonnen net de antibiotica?

Suzan, wat vervelend dat je nog geen duidelijk hebt over wat er aan de hand is! Waarom begon de dokter ineens over een soa dan? En doe je daarvoor nu een test? Is dat het chlamydia onderzoek,m? Ik heb daar laatst ook over gelezen, dan het daardoor minder makkelijk kan gaan, en dat je dat al vrouw gehad kunt hebben zonder dat je dat door had! Succes!

Hier beetje spannende weken. Zit op het wachtbankje. Heb iedere dag steekjes in mijn onderbuik, maar zal mezelf wel voor de gek houden. Nod is eerste kerstdag, dus ben van plan om de ochtend daarvoor al te testen, dan weer ik of ik kan drinken en roos vlees kan eten tijdjes de feestdagen! Daarover gesproken denk ik nu aan jou Grenade... zal jij aan de (kleine dit jaar) kersttafel een smoesje vertellen? Of ga je het al vertellen?
Super grenade! Gefeliciteerd :-D
Hoop wel dat je je al wat beter voelt!

Een soa kan de menstruatie wel flink in de war schoppen las ik, dus denk dat ze het daarom vroeg. De uitslag was goed, dus gelukkig geen soa :)
Ik kom naast je op het wachtbankje Suuteke! Mijn nod is 30 dec. Hebben met twee vrienden afgesproken om oud&nieuw te vieren. Mocht ik zwanger zijn, kom ik niet weg met een smoesje ben ik bang. Zou heel gek zijn als ik opeens de alcohol afsla o_o (niet dat ik zoveel drink hoor haha)
Ooh ik duim voor jullie dames!! Hopelijk feestdagen zonder alcohol haha

Ik voel me weer wat beter gelukkig. M'n darmen waren flink van slag. Afgelopen dinsdag had ik mijn laatste antibiotica, toen een week geslikt. Wel onze kinderwens benoemd bij de huisarts, dus antibiotica gekregen die mag bij een zwangerschap.

Ik hoop het nog even geheim te kunnen houden. Ook vanwege m'n vorige miskraam. Eerst een goede echo. Gelukkig eten we met kerst eigenlijk alleen dingen die ik mag. M'n zusje is ook zwanger dus dat scheelt alweer. En we vieren het klein.

We kunnen het zelf nog amper geloven. Ben twee weken ziek geweest en nu dit. Morgen toch maar de verloskundige bellen en hopelijk mag ik toch in deze lockdown komen voor een vroege echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven