Zwanger worden februari 2020 met tabel
vrijdag 31 januari 2020 om 22:46
Wees welkom!
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
| naam | NOD | ronde | leeftijd | bijzonderheden |
| Kees-je | 9-4 | 1 | 27/33 | 1e kindje |
| konijntje777. | 3-4 | 2 | 32 | 2e kindje |
| Grenade | 24-3 | 2 | 31/31 | 2e kindje |
| Roo93 | 27-3 | 2 | 26 | 2e kindje |
| Suzan-J | 8-3 | 2 | 29/32 | 1e kindje |
| Nature2020 | 18-03 | 2 | 25 | 2e kindje |
| MolligPaard | nb | 0-1 | 30 | 2e kindje |
| D0ris | 30-3 | 2 (sinds groen licht na pauze) | 29 | 1e kindje, MA 9w juni 2019, ziekte van Asherman na hysteroscopie miskraamrest |
| Sha1988 | 29-02 | 2 | 31 | 2e kindje |
| Suuteke34 | 1 | 27 | 1e kindje | |
| Lullaby- | 20-3 | 1 | 30 | 1e kindje. Heel lange cyclus |
| Pina_colada | 22-3?? | 1 | 33 | 1e kindje. Nog geen duidelijkheid over cyclus |
| Makaloly | 24-03 | 2 | 30 | zwanger van ons eerste kindje na de tweede IUI behandeling |
| OkkiePetite. |
| .. |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:54
Reden: Twitterlinkje verwijderd
Reden: Twitterlinkje verwijderd
45.73% gewijzigd
donderdag 17 september 2020 om 08:55
Aaah balen Suuteke, ik had goede hoop voor je.
Hier was de test hetzelfde als gisteren, misschien nog wel iets vager. Het zijn hele gevoelige testen. Heb deze nog niet eerder gehad. Ik denk zelf dat het nog een restje hcg is. Hopelijk gaat dat bij een volgende menstruatie weg. En anders zoek ik nog wel weer contact met de verloskundige
Hier was de test hetzelfde als gisteren, misschien nog wel iets vager. Het zijn hele gevoelige testen. Heb deze nog niet eerder gehad. Ik denk zelf dat het nog een restje hcg is. Hopelijk gaat dat bij een volgende menstruatie weg. En anders zoek ik nog wel weer contact met de verloskundige
donderdag 17 september 2020 om 12:39
Ja goed in de gaten houden hoor! Het moet niet zo zijn dat je baarmoeder nog niet helemaal schoon is en je daar last van gaat krijgen!
Ik heb een beetje een baaldag vandaag, maar dat mag ook wel vind ik. Hopelijk word ik gauw ongesteld. Ik denk dat ik komende maand eens ovulatietesten ga proberen. Misschien geeft dat wat duidelijkheid.
Ik heb een beetje een baaldag vandaag, maar dat mag ook wel vind ik. Hopelijk word ik gauw ongesteld. Ik denk dat ik komende maand eens ovulatietesten ga proberen. Misschien geeft dat wat duidelijkheid.
donderdag 17 september 2020 om 16:03
Ik breek even in voor Grenade..
Ik heb ook maandenlang restweefsel / rest hcg gehad, wat uiteindelijk weggehaald is. Ze zeiden mij wekenlang dat het wel vanzelf zou komen (want baarmoeder zag er oke uit en redelijk schoon), maar niet dus.. In de gaten houden en als het (te) lang voor je duurt dan aan de bel trekken.
Suuteke, rot van de mislukte poging. Ik vind het best een goed idee om ovulatietesten te gaan proberen, wie weet zit je er een paar dagen naast + je weet dan iig iets beter wanneer je een evt. menstruatie kan verwachten.
Ik schrijf hier zelf niet meer zo actief mee, want zwanger natuurlijk. + ik schreef redelijk intensief in het 12+ topic. Ik lees hier nog wel af en toe mee overigens en ik hoop snel op mooie dubbele streepjes hier.
Ik heb ook maandenlang restweefsel / rest hcg gehad, wat uiteindelijk weggehaald is. Ze zeiden mij wekenlang dat het wel vanzelf zou komen (want baarmoeder zag er oke uit en redelijk schoon), maar niet dus.. In de gaten houden en als het (te) lang voor je duurt dan aan de bel trekken.
Suuteke, rot van de mislukte poging. Ik vind het best een goed idee om ovulatietesten te gaan proberen, wie weet zit je er een paar dagen naast + je weet dan iig iets beter wanneer je een evt. menstruatie kan verwachten.
Ik schrijf hier zelf niet meer zo actief mee, want zwanger natuurlijk. + ik schreef redelijk intensief in het 12+ topic. Ik lees hier nog wel af en toe mee overigens en ik hoop snel op mooie dubbele streepjes hier.
zondag 20 september 2020 om 13:23
Bedankt voor je berichtje Doris! Ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden. Had jij ook dat je wel gewoon ongesteld werd of bleef dat ook uit? Ik hoop dat alles hier dan na de menstruatie echt weg is, maar weet niet of het zo werkt?
Hoe gaat het bij jou Doris?
Suuteke jij inmiddels ook ongesteld geworden? Je kunt ze absoluut gaan proberen Suuteke. Hier heb ik ze ook in huis, maar vergat ze dus te vaak. Hier eerst maar eens zien dat alles weer normaal is. Verder heb ik het idee normaal gesproken m'n cyclus redelijk duidelijk te hebben.
Hoe gaat het bij jou Doris?
Suuteke jij inmiddels ook ongesteld geworden? Je kunt ze absoluut gaan proberen Suuteke. Hier heb ik ze ook in huis, maar vergat ze dus te vaak. Hier eerst maar eens zien dat alles weer normaal is. Verder heb ik het idee normaal gesproken m'n cyclus redelijk duidelijk te hebben.
zondag 20 september 2020 om 15:52
‘fijn’ dat de menstruatie is doorgebroken, Grenade! Hopelijk maakt dat inderdaad alles schoon en is vanaf nu je normale cyclus ook weer terug. Snel op naar 2 streepjes!
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en heb ook niet meer getest. De dag na de test eerder deze week kreeg ik wel menstruatiekrampen dus ik ging er helemaal vanuit dat het zou doorbreken, maar er is niks gekomen.
Zou een zwangerschap toch nog een mogelijkheid zijn na een negatieve test op of na nod? Zwanger van een late eisprong verwacht ik eigenlijk niet... we hebben in de derde/vierde cyclusweek volgens mij maar 1x seks gehad..
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en heb ook niet meer getest. De dag na de test eerder deze week kreeg ik wel menstruatiekrampen dus ik ging er helemaal vanuit dat het zou doorbreken, maar er is niks gekomen.
Zou een zwangerschap toch nog een mogelijkheid zijn na een negatieve test op of na nod? Zwanger van een late eisprong verwacht ik eigenlijk niet... we hebben in de derde/vierde cyclusweek volgens mij maar 1x seks gehad..
dinsdag 22 september 2020 om 15:14
Oh meiden, wat doe ik mezelf aan.... ik heb gisterochtend weer negatief getest. Test in de prullenbak en klaar, ging er toch al niet meer vanuit omdat ik eerder ook al negatief testte. Gisterochtend de huisarts gebeld, morgen daar een afspraak, wil toch graag weten of er niets mis is nu mijn cyclus steeds zo raar doet. Gisteravond behoorlijke menstruatiekrampen, vanmorgen echter nog niets doorgebroken. Ga ik net naar de wc en kijk ik in de prullenbak naar de test van gisteren (waarom?!?!?!) is er een heel licht tweede streepje.... dit is natuurlijk gewoon een indroogstreep, maar met de uitblijvende menstruatie zorgt het toch voor wat spanning. Haha ik had dit echt niet moeten doen
donderdag 24 september 2020 om 08:25
maandag 5 oktober 2020 om 14:17
Hoe gaat het met jullie?
De uitslag van mijn bloedonderzoek is binnen. Alles binnen de marges, gaf de assistente aan. Ik heb het onderzoek zelf ook opgevraagd. TSH is 2,9. De marge is tot 4,0 dus inderdaad netjes binnen de marge. Echter voor zwanger worden staat een advies van TSH tussen 0,4 en 2,5 met een ideaal op 1,0. Wat dat betreft te hoog dus. Ik ga dit wel bespreekbaar maken als natuurlijk zwanger worden niet lukt totdat ik een jaar gestopt ben met de pil.
De uitslag van mijn bloedonderzoek is binnen. Alles binnen de marges, gaf de assistente aan. Ik heb het onderzoek zelf ook opgevraagd. TSH is 2,9. De marge is tot 4,0 dus inderdaad netjes binnen de marge. Echter voor zwanger worden staat een advies van TSH tussen 0,4 en 2,5 met een ideaal op 1,0. Wat dat betreft te hoog dus. Ik ga dit wel bespreekbaar maken als natuurlijk zwanger worden niet lukt totdat ik een jaar gestopt ben met de pil.
dinsdag 6 oktober 2020 om 12:25
Fijn dat je waardes goed waren. Nooit geweten dat er een advies is voor zwanger worden. Mijn tsh is al jaren tussen de 2,4 en 2,9. Bij ons zoontje een paar jaar geleden gelijk in de eerste ronde zwanger geraakt. Met die waardes.
Nu is mijn t4 aan de lage kant. Heb je daar ook uitslag van?
Zeker goed om bespreekbaar te maken. Bij mijn miskraam gaven ze wel aan dat de schildklier van invloed zou kunnen zijn, het zijn ook hormonen, maar het hoeft natuurlijk niet.
Hier ben ik volgens mij net voorbij mijn vruchtbare dagen. Heb geen testen meer gedaan.
Nu is mijn t4 aan de lage kant. Heb je daar ook uitslag van?
Zeker goed om bespreekbaar te maken. Bij mijn miskraam gaven ze wel aan dat de schildklier van invloed zou kunnen zijn, het zijn ook hormonen, maar het hoeft natuurlijk niet.
Hier ben ik volgens mij net voorbij mijn vruchtbare dagen. Heb geen testen meer gedaan.
dinsdag 6 oktober 2020 om 13:16
Nou omdat ik het ook niet schrikbarend hoog vind en gewoon binnen de marge valt ga ik er ook niet gelijk wat mee doen hoor. Volgens mij moet zwanger worden ook wel kunnen zo, jouw verhaal bevestigd dat. Maar vind het wel fijn om al actief iets gedaan te hebben en een positieve uitslag te hebben.
Spannend voor je dus, begin van het wachtbankje. Ik ga nergens meer vanuit met die cyclus van mij, maar denk dat ik nu mijn vruchtbare dagen heb. Ik ben de ovulatietesten vergeten dus die schuif ik nog maar een maandje op haha. Fingers crossed voor een vruchtbare maand voor dit groepje!
Spannend voor je dus, begin van het wachtbankje. Ik ga nergens meer vanuit met die cyclus van mij, maar denk dat ik nu mijn vruchtbare dagen heb. Ik ben de ovulatietesten vergeten dus die schuif ik nog maar een maandje op haha. Fingers crossed voor een vruchtbare maand voor dit groepje!
dinsdag 6 oktober 2020 om 13:18
donderdag 8 oktober 2020 om 09:03
Ik heb al jaren struma, een vergrote schildklier. Ik laat ieder jaar mijn waardes checken. Tot nu toe waren ze altijd prima. Mijn eerste zwangerschap verliep ook zonder problemen. Na mijn miskraam op advies van de verloskundige mijn waardes opnieuw laten checken. Toen bleek mijn t4 iets te laag. Hij hoort boven de 10 te zijn en hij was 9,2. Kan een keer een uitschieter zijn geweest, maar toch over een maand weer laten prikken.
Soms kun je als je inlogt op de site van het ziekenhuis je waardes inzien. Misschien dat daar je t4 wel vermeld staat. Meestal als je tsh in orde is kijken ze er niet gelijk naar
Hopelijk heb je volgende maand je ovulatie testen niet meer nodig! Succes
Soms kun je als je inlogt op de site van het ziekenhuis je waardes inzien. Misschien dat daar je t4 wel vermeld staat. Meestal als je tsh in orde is kijken ze er niet gelijk naar
Hopelijk heb je volgende maand je ovulatie testen niet meer nodig! Succes
zaterdag 17 oktober 2020 om 11:24
Goed om het inderdaad te blijven monitoren dan! En ik kan de t4 waarde niet zien. Maar ik laat het ook maar weer even los hoor, gewoon het nog even leuk houden haha.
Hoe gaat het bij jou qua gevoel? Is het nog leuk of wordt het steeds vaker een moetje? Dat laatste merk ik wel bij mezelf. Nu 10 maanden bezig en begint toch wat moeilijker te worden ofzo...
En waar zijn de andere meeschrijvers gebleven? Misschien zwanger? Of alles helemaal losgelaten?
Hoe gaat het bij jou qua gevoel? Is het nog leuk of wordt het steeds vaker een moetje? Dat laatste merk ik wel bij mezelf. Nu 10 maanden bezig en begint toch wat moeilijker te worden ofzo...
En waar zijn de andere meeschrijvers gebleven? Misschien zwanger? Of alles helemaal losgelaten?
zaterdag 17 oktober 2020 om 17:43
Snap ik hoor Suuteke. Het moet ook geen moetje worden. Maar je wil ook weer niet een kans mislopen. Het is een lastig iets waar je gewoon geen invloed op hebt. Had gehoopt na mijn miskraam snel weer zwanger te zijn, maar gisteren een witte test en wacht nu op mijn menstruatie.
Hopelijk bij jou meer geluk!
Hoe is het met jou Sha?
Hopelijk bij jou meer geluk!
Hoe is het met jou Sha?
zondag 18 oktober 2020 om 17:33
Ah shit van die witte test, Grenade! Hoeveel dpo zit je? Ik duim voor een late innesteling voor je en over een paar dagen toch een tweede streepje!
Leuk van je te horen, Sha! Hopelijk gaat het goed met jou en je kindje. Zijn echo’s nu wel nog steeds met je partner erbij? Of mag dat ook niet meer vanwege Corona?
Leuk van je te horen, Sha! Hopelijk gaat het goed met jou en je kindje. Zijn echo’s nu wel nog steeds met je partner erbij? Of mag dat ook niet meer vanwege Corona?
zaterdag 24 oktober 2020 om 10:55
Beste forummers,
Er is momenteel iemand bezig om de algemene accounts die jullie gebruiken om de tabel te wijzigen, te misbruiken.
Degene die het account aangemaakt heeft, wil ik verzoeken om ons te mailen met het emailadres wat bij dat account hoort om het wachtwoord te wijzigen.
Verder wil ik jullie adviseren om het account door 1 of 2 mensen te laten beheren om dit gedoe te voorkomen in de toekomst.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Er is momenteel iemand bezig om de algemene accounts die jullie gebruiken om de tabel te wijzigen, te misbruiken.
Degene die het account aangemaakt heeft, wil ik verzoeken om ons te mailen met het emailadres wat bij dat account hoort om het wachtwoord te wijzigen.
Verder wil ik jullie adviseren om het account door 1 of 2 mensen te laten beheren om dit gedoe te voorkomen in de toekomst.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 27 oktober 2020 om 10:52
dinsdag 27 oktober 2020 om 16:53
Nee ik heb ook geen idee, maar als ik terug lees denk ik Okkie?
Wat stom dat je weer ongesteld bent geworden! Was het een grote teleurstelling? Pfff duurt lang hè! Ik gun je zo snel een positieve test! Hopelijk is je bloedonderzoek gewoon goed, kan me voorstellen dat dat rust geeft ja
Hier gaat het wel oké. Ik heb vorige week donderdag op cd31 heftige menstruatiekrampen gehad. Leek echt door te breken, maar er kwam niks. Op vrijdag ging ik een paar dagen weg naar vriendinnen, zonder mijn vriend en ik wilde wel wat wijntjes drinken in het weekend. Dus vrijdagochtend getest, die was negatief. Inmiddels dag 36 en nog steeds geen menstruatie. Begin me dus nu af te vragen of mijn eisprong dan misschien gepaard gaat met zulke heftige menstruatie-achtige kramp.... dan zou de menstruatie dus nog even op zich laten wachten. Vorige maand uit het niets een cyclus van 40 dagen dus ik wacht weer rustig af, maar ga niet uit van een zwangerschap deze maand.
Wat stom dat je weer ongesteld bent geworden! Was het een grote teleurstelling? Pfff duurt lang hè! Ik gun je zo snel een positieve test! Hopelijk is je bloedonderzoek gewoon goed, kan me voorstellen dat dat rust geeft ja
Hier gaat het wel oké. Ik heb vorige week donderdag op cd31 heftige menstruatiekrampen gehad. Leek echt door te breken, maar er kwam niks. Op vrijdag ging ik een paar dagen weg naar vriendinnen, zonder mijn vriend en ik wilde wel wat wijntjes drinken in het weekend. Dus vrijdagochtend getest, die was negatief. Inmiddels dag 36 en nog steeds geen menstruatie. Begin me dus nu af te vragen of mijn eisprong dan misschien gepaard gaat met zulke heftige menstruatie-achtige kramp.... dan zou de menstruatie dus nog even op zich laten wachten. Vorige maand uit het niets een cyclus van 40 dagen dus ik wacht weer rustig af, maar ga niet uit van een zwangerschap deze maand.
vrijdag 30 oktober 2020 om 10:31
Ik ben op zich wel blij dat mij cyclus weer zo is als hiervoor. Wel stiekem een beetje hoop eerder weer zwanger te zijn, je hoort weleens dat vrouwen na een miskraam juist weer snel zwanger zijn. Hier helaas niet heel snel. En achteraf was mijn cyclus een aantal dagen langer dan die ervoor en denk ik dat we zelf vooral op de verkeerde dagen gegokt hebben.
Heb je al weleens ovulatie testen gebruikt Suuteke? Misschien dat het je wat duidelijkheid over je cyclus kan geven. Heb ze zelf ook nog niet gebruikt. Je zit nu op dag 39, hoe is het nu?
Heb je al weleens ovulatie testen gebruikt Suuteke? Misschien dat het je wat duidelijkheid over je cyclus kan geven. Heb ze zelf ook nog niet gebruikt. Je zit nu op dag 39, hoe is het nu?
zondag 1 november 2020 om 15:22
Ooo balen van de verkeerde dagen! Lastig inschatten soms he... wat dat betreft zijn ovulatietesten wel handig! Was het spannend, een langere cyclus? Of had je al vroeg getest en wist je dat je niet zwanger was?
Bij mij is de nieuwe ronde ingegaan. Ik heb de ovulatietesten al een tijdje in huis, maar ben gebruik een beetje aan het uitstellen merk ik. Dan moet je er elke dag zo mee bezig zijn... maargoed het kan wel duidelijkheid geven, dus ik denk het deze maand maar te gaan doen!
Bij mij is de nieuwe ronde ingegaan. Ik heb de ovulatietesten al een tijdje in huis, maar ben gebruik een beetje aan het uitstellen merk ik. Dan moet je er elke dag zo mee bezig zijn... maargoed het kan wel duidelijkheid geven, dus ik denk het deze maand maar te gaan doen!