Zwanger worden februari 2020 met tabel
vrijdag 31 januari 2020 om 22:46
Wees welkom!
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
| naam | NOD | ronde | leeftijd | bijzonderheden |
| Kees-je | 9-4 | 1 | 27/33 | 1e kindje |
| konijntje777. | 3-4 | 2 | 32 | 2e kindje |
| Grenade | 24-3 | 2 | 31/31 | 2e kindje |
| Roo93 | 27-3 | 2 | 26 | 2e kindje |
| Suzan-J | 8-3 | 2 | 29/32 | 1e kindje |
| Nature2020 | 18-03 | 2 | 25 | 2e kindje |
| MolligPaard | nb | 0-1 | 30 | 2e kindje |
| D0ris | 30-3 | 2 (sinds groen licht na pauze) | 29 | 1e kindje, MA 9w juni 2019, ziekte van Asherman na hysteroscopie miskraamrest |
| Sha1988 | 29-02 | 2 | 31 | 2e kindje |
| Suuteke34 | 1 | 27 | 1e kindje | |
| Lullaby- | 20-3 | 1 | 30 | 1e kindje. Heel lange cyclus |
| Pina_colada | 22-3?? | 1 | 33 | 1e kindje. Nog geen duidelijkheid over cyclus |
| Makaloly | 24-03 | 2 | 30 | zwanger van ons eerste kindje na de tweede IUI behandeling |
| OkkiePetite. |
| .. |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:54
Reden: Twitterlinkje verwijderd
Reden: Twitterlinkje verwijderd
45.73% gewijzigd
dinsdag 11 augustus 2020 om 15:09
Onee Grenade, wat erg!! Is er reden om direct uit te gaan van miskraam (ik lees andere posts op dit forum wel eens van vrouwen die bloeden in de eerste weken waarbij niets mis is). Niet om je valse hoop te geven natuurlijk, een verloskundige zegt dat vast ook niet voor niets, maar helemaal zeker kan ze het ook nog niet weten lijkt me. Wat ontzettend verdrietig! Hoe voel je je er onder?
woensdag 12 augustus 2020 om 17:10
Wat een gekke maand is dit in deze groep, er gebeurt veel!
Hier nog steeds geen teken van menstruatie en vandaag 4 dagen overtijd met nog steeds negatieve testen (ook een early test was vandaag negatief). Zwangerschap zit er dus echt niet in deze ronde, maar waarom die menstruatie dan ineens uitblijft...? Misschien is het de warmte ofzo. Hopelijk breekt het snel door en kan de nieuwe ronde beginnen. Onze vakantie valt in de volgende ronde, ik ben van plan even de app helemaal los te laten en te zien wat er gebeurt. De ovulatietesten zijn in huis, maar daar heb ik in mijn vakantie niet zo’n zin in, dus even een ‘vakantieronde’ en als dat niets wordt dan de volgende ronde maar eens ovulatietesten gebruiken.
Hier nog steeds geen teken van menstruatie en vandaag 4 dagen overtijd met nog steeds negatieve testen (ook een early test was vandaag negatief). Zwangerschap zit er dus echt niet in deze ronde, maar waarom die menstruatie dan ineens uitblijft...? Misschien is het de warmte ofzo. Hopelijk breekt het snel door en kan de nieuwe ronde beginnen. Onze vakantie valt in de volgende ronde, ik ben van plan even de app helemaal los te laten en te zien wat er gebeurt. De ovulatietesten zijn in huis, maar daar heb ik in mijn vakantie niet zo’n zin in, dus even een ‘vakantieronde’ en als dat niets wordt dan de volgende ronde maar eens ovulatietesten gebruiken.
vrijdag 14 augustus 2020 om 13:48
Zoals verwacht, ik ben niet meer zwanger. Heel apart. Dinsdag het vruchtje verloren en nu is ook het meeste weg. Heb nog wel wat bloedverlies en dat zal ook nog wel even blijven. Verdrietig, maar ook wel het besef dat er waarschijnlijk iets niet goed was. Dan kom ik er liever nu achter dan bij 20 weken bij wijze van.
Hoe is het bij jou Suuteke? En bij jou Suzan?
Hoe is het bij jou Suuteke? En bij jou Suzan?
zondag 16 augustus 2020 om 10:45
Ohh verdrietig Grenade
. Hoe gaat het nu? Hopelijk sluit je idd snel weer aan op het wachtbankje!
Doris hoe is het met jou?
Suuteke, jij al tekenen van een menstruatie of stiekem toch zwanger?
Ik nog even op het wachtbankje. Voel me niet anders dan anders, dus vermoed dat ik niet zwanger ben. Wacht het deze keer wel gewoon af, heb nog 1 test en die wil ik op of na m’n nod gebruiken
Doris hoe is het met jou?
Suuteke, jij al tekenen van een menstruatie of stiekem toch zwanger?
Ik nog even op het wachtbankje. Voel me niet anders dan anders, dus vermoed dat ik niet zwanger ben. Wacht het deze keer wel gewoon af, heb nog 1 test en die wil ik op of na m’n nod gebruiken
zondag 16 augustus 2020 om 18:49
Heel verdrietig Grenade! Hopelijk snel een vruchtbaar bankje voor ons 
Bij mij is mijn menstruatie donderdagavond gestart, 5 dagen te laat. Ik was eerlijk gezegd blij dat het gewoon doorbrak uiteindelijk. Had woensdag echt een breakdown met hoeveel ik er in mijn hoofd mee bezig ben. Enorm gehuild en daarna met mijn vriend afgesproken dat ik het even meer ga proberen los te laten. Even niet de app bijhouden en weten welke dagen vruchtbaar zijn en wanneer menstruatie zou moeten beginnen en wanneer ik wel en niet een wijntje zou moeten drinken. Proberen nog even te genieten van deze periode. Ik ben dan wel gelijk weer bang dat we over een tijd bij een arts zitten omdat het na een jaar niet is gelukt en dat hij dan vraagt om een tijd alles bij te houden en dat we dat dan van de laatste maanden niet hebben. Dus wat mijn vriend gaat doen is in zijn agenda noteren wanneer mijn menstruatie start, zodat ik dat niet kan opzoeken en alles weer uitrekenen enzo haha. Hopelijk geeft dit wat rust, want ik werd echt even gek van alle kwaaltjes die ik kon voelen zonder dat er iets was. En het was de vooravond van mijn menstruatie, dus dat zal ook iets met al die tranen te maken hebben gehad haha
Suzan, wanneer is jouw nod? En hoe gaat het in je hoofd? En hoe gaat het met Doris?
Bij mij is mijn menstruatie donderdagavond gestart, 5 dagen te laat. Ik was eerlijk gezegd blij dat het gewoon doorbrak uiteindelijk. Had woensdag echt een breakdown met hoeveel ik er in mijn hoofd mee bezig ben. Enorm gehuild en daarna met mijn vriend afgesproken dat ik het even meer ga proberen los te laten. Even niet de app bijhouden en weten welke dagen vruchtbaar zijn en wanneer menstruatie zou moeten beginnen en wanneer ik wel en niet een wijntje zou moeten drinken. Proberen nog even te genieten van deze periode. Ik ben dan wel gelijk weer bang dat we over een tijd bij een arts zitten omdat het na een jaar niet is gelukt en dat hij dan vraagt om een tijd alles bij te houden en dat we dat dan van de laatste maanden niet hebben. Dus wat mijn vriend gaat doen is in zijn agenda noteren wanneer mijn menstruatie start, zodat ik dat niet kan opzoeken en alles weer uitrekenen enzo haha. Hopelijk geeft dit wat rust, want ik werd echt even gek van alle kwaaltjes die ik kon voelen zonder dat er iets was. En het was de vooravond van mijn menstruatie, dus dat zal ook iets met al die tranen te maken hebben gehad haha
Suzan, wanneer is jouw nod? En hoe gaat het in je hoofd? En hoe gaat het met Doris?
maandag 17 augustus 2020 om 00:21
Oooh Suuteke ik snap je helemaal. Vervelend dat je je zo voelt/voelde. Ik heb het met vlagen, ene moment kan ik me er niet druk om maken (want nog jong, tijd genoeg, nog maar kort bezig) maar soms wordt de stress me ook even teveel.
Fijn dat je vriend het gaat noteren, hopelijk kan je het een beetje loslaten. Afleiding (en wijn) helpt
Mijn hoofd is verder nog rustig. Denk wat vage klachten te herkennen van een opkomende menstruatie helaas. Mijn nod is dinsdag. Ik houd jullie op de hoogte!
Fijn dat je vriend het gaat noteren, hopelijk kan je het een beetje loslaten. Afleiding (en wijn) helpt
Mijn hoofd is verder nog rustig. Denk wat vage klachten te herkennen van een opkomende menstruatie helaas. Mijn nod is dinsdag. Ik houd jullie op de hoogte!
woensdag 19 augustus 2020 om 18:16
Spannend dat onze lijven ook gewoon hun eigen ding doen en ons daarom een dagje langer (of meer) in spanning houden rondom nod he... balen van alweer een menstruatie. Opzich had een dagje later eisprong natuurlijk niet uit hoeven maken, sperma overleeft vaak wel een dagje geloof ik! Volgende ronde beter!
Mijn hoofd is wat rustiger nu, maar dag merk ik sowieso vaak in de eerste cyclusweken. Ik hoop dat het over 3 weken nog zo voelt haha
Mijn hoofd is wat rustiger nu, maar dag merk ik sowieso vaak in de eerste cyclusweken. Ik hoop dat het over 3 weken nog zo voelt haha
donderdag 3 september 2020 om 10:25
Hoe is het jullie Suuteke en Suzan?
Jeetje Sha al bijna met verlof. Wat gaat het hard.
Hier lijkt het erop dat mijn miskraam echt voorbij is. Na een week stopte het bloeden en begon het na een aantal dagen weer. Ben nog bang dat het zo ineens dus weer kan beginnen, maar ik hoop het niet. Op bepaalde momenten heb ik het er nog wel moeilijk mee. Maandag moest ik weer werken en ik had gedacht met leuk nieuws op het werk te kunnen komen, dus dat viel wel even tegen
Jeetje Sha al bijna met verlof. Wat gaat het hard.
Hier lijkt het erop dat mijn miskraam echt voorbij is. Na een week stopte het bloeden en begon het na een aantal dagen weer. Ben nog bang dat het zo ineens dus weer kan beginnen, maar ik hoop het niet. Op bepaalde momenten heb ik het er nog wel moeilijk mee. Maandag moest ik weer werken en ik had gedacht met leuk nieuws op het werk te kunnen komen, dus dat viel wel even tegen
zondag 6 september 2020 om 09:07
Heel logisch dat je het er soms moeilijk mee hebt, Grenade! Het is niet niks he, schrijf gerust van je af
Bij mij begint de spanning weer een beetje, ik zit weer op het wachtbankje. Ik weet niet precies wanneer mijn nod is en hou het ook even minder bij dus nu, om er minder mee bezig te zijn, maar volgens mij ergens volgend weekend ofzo. Ik heb vakantie dus het lukt wel beter mezelf af te leiden. En sowieso wel minder spanning nu dan eerder, we zien wel gewoon, dus ben benieuwd! Ook nod ligt sowieso nog in de vakantie want ik heb nog 2 weken vrij, dus we wachten rustig af....
Bij mij begint de spanning weer een beetje, ik zit weer op het wachtbankje. Ik weet niet precies wanneer mijn nod is en hou het ook even minder bij dus nu, om er minder mee bezig te zijn, maar volgens mij ergens volgend weekend ofzo. Ik heb vakantie dus het lukt wel beter mezelf af te leiden. En sowieso wel minder spanning nu dan eerder, we zien wel gewoon, dus ben benieuwd! Ook nod ligt sowieso nog in de vakantie want ik heb nog 2 weken vrij, dus we wachten rustig af....
dinsdag 15 september 2020 om 17:08
Nou volgens mij was mijn nod gisteren, maar vorige maand had ik een cyclus van 34 dagen en vandaag zit ik op dag 34 dus ik hou nog heeeel even vol. Als ik morgen niet ongesteld wordt dan test ik donderdag. Als ik alleen was geweest had ik dit niet vol gehouden, maar we hebben vakantie, zijn lekker even weg en doen leuke dingen, dus de hele dag samen en de dagen goed gevuld. Maar ik wacht nog even af.
Hoe gaat het bij jou?
Hoe gaat het bij jou?
dinsdag 15 september 2020 om 21:24
Wat goed dat je het zo volhoud! Ik duim voor je dat deze ronde is gelukt!
Suzan hoe is het bij jou?
Hier gaat het wel goed. Ben mij wat bewuster van alle pijntjes in m'n buik. Van de week belde de verloskundige nog even om te horen hoe het ging. Volgens mijn app zou ik komend weekend ongesteld moeten worden, maar ze gaf al aan dat je eerste menstruatie na een miskraam ook best iets langer kan duren. Merk wel dat ik het spannend vind. Zal ik snel weer een regelmatige cyclus hebben. En ook een wat opgeblazen gevoel, darmen wat van slag dus dan denk ik gelijk hmm zou er meer aan de hand zijn. Dus hier ook weer proberen rustig af te wachten
Suzan hoe is het bij jou?
Hier gaat het wel goed. Ben mij wat bewuster van alle pijntjes in m'n buik. Van de week belde de verloskundige nog even om te horen hoe het ging. Volgens mijn app zou ik komend weekend ongesteld moeten worden, maar ze gaf al aan dat je eerste menstruatie na een miskraam ook best iets langer kan duren. Merk wel dat ik het spannend vind. Zal ik snel weer een regelmatige cyclus hebben. En ook een wat opgeblazen gevoel, darmen wat van slag dus dan denk ik gelijk hmm zou er meer aan de hand zijn. Dus hier ook weer proberen rustig af te wachten
woensdag 16 september 2020 om 09:24
Wauw wat een goede verloskundige, dat ze nog even na belt enzo! Ik snap dat dit een spannende is ja, toch spannend hoe snel je lichaam weer herstelt! Ik hoor wel heel vaak mensen die snel na een miskraam alsnog blijvend zwanger zijn, alsof je lijf zich er toch voor heeft klaargemaakt ofzo! Ik duim ook voor jou!!
Heb zelf heel erg het gevoel dat ik vandaag ongesteld ga worden, niet vanwege pijntjes oid, die heb ik juist helemaal niet, ook geen zere borsten, wat ik normaal de laatste 1,5 week van mijn cyclus wel heb. Nu wel af en toe gekke steken in mijn buik, en het steekt als ik mijn buik oprek of soms ook wanneer ik kracht zet in de onderste buikspieren. Niet menstruatiepijn, maar toch ga ik er volledig vanuit, misschien ook om gevoelsmatig het tegenvallen te verkleinen ofzo.
Sterkte nog even de komende dagen! Ben benieuwd hoe het verder gaat!
Heb zelf heel erg het gevoel dat ik vandaag ongesteld ga worden, niet vanwege pijntjes oid, die heb ik juist helemaal niet, ook geen zere borsten, wat ik normaal de laatste 1,5 week van mijn cyclus wel heb. Nu wel af en toe gekke steken in mijn buik, en het steekt als ik mijn buik oprek of soms ook wanneer ik kracht zet in de onderste buikspieren. Niet menstruatiepijn, maar toch ga ik er volledig vanuit, misschien ook om gevoelsmatig het tegenvallen te verkleinen ofzo.
Sterkte nog even de komende dagen! Ben benieuwd hoe het verder gaat!
woensdag 16 september 2020 om 20:48
Door het gesprek met de verloskundige ben ik toch gaan nadenken en vanmorgen dacht ik hmm ik doe toch eens een test. De test was super super super licht positief. Zo licht dat je het amper positief kan noemen, maar hij was niet wit. En nu weet ik dus nog niks. Is dit nog een restje hcg? Mijn miskraam was meer dan een maand geleden. Nu dus afwachten en kijken of de test gaat oplopen. Ik ga er voor nu maar vanuit dat ik niet zwanger ben, kan het alleen maar mee vallen. Heel apart dit.
Ik herken je gevoel dus Suuteke! Je wil jezelf niet blij maken met niks. Toch duim ik voor je! Zou leuk zijn om toch zo samen ineens zwanger te zijn haha
Ik herken je gevoel dus Suuteke! Je wil jezelf niet blij maken met niks. Toch duim ik voor je! Zou leuk zijn om toch zo samen ineens zwanger te zijn haha
woensdag 16 september 2020 om 22:38
Wauw wat spannend Grenade! En tegelijk lastig de onzekerheid. Heb je witte testen gehad na je miskraam? Want dan kan dit niet ineens een restje zijn. Ik weet sowieso niet hoe lang dat kan hoor... misschien kan je vk daar iets over zeggen? Dit zou toch wel heeeel leuk zijn ja! Ik ben niet ongesteld geworden vandaag en voel ook nog niks aankomen, morgen dag 36, ik ga testen! Jullie horen van me