Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
10-12-2020 15:23
Komende vrijdagavond onze kerstboom even ophalen bij een lokale kersboomboerderij. :cheer:

en dan optuigen, voorzien van chocolade en snoep en die gedurende de komende periode 'leegplukken'

verder lekker op de bank hangen dit weekend. totaal_geen_plannen.

en de rest?
Oh klinkt goed! Dat zijn heerlijke weekenden.

Ik ga zaterdag met een vriendin naar haar paard en zondag komt mijn vader op visite :) Dan gaan we wandelen en samen eten.
Emboldened by the flame of ambition
dianaf schreef:
10-12-2020 10:29
Ik vind toxic masculinity ook echt een interessant onderwerp. Welk boek ben je precies aan het lezen luistervink?
Burnout van Emily en Amelia Nagoski.
https://www.goodreads.com/book/show/42397849-burnout

Het gaat vooral over waarom vrouwen burn-out krijgen in onze maatschappij en geeft tips over hoe je je beter kan weren voor stress.
Op Goodreads zie je al dat ie óf 5 sterren of 1 ster krijgt. Dat zegt wel iets over de feministische toon van het boek. :D
Ik hoorde erover in een podcast van Brene Brown: https://brenebrown.com/podcast/brene-wi ... ess-cycle/
Skadí schreef:
10-12-2020 15:42
Oh klinkt goed! Dat zijn heerlijke weekenden.

Ik ga zaterdag met een vriendin naar haar paard en zondag komt mijn vader op visite :) Dan gaan we wandelen en samen eten.
das ook leuk!

hier op 1ste kerstdag naar mijn vader (vrouw gaat naar haar ouders met ook zwager en haar zusje en 2 kleine kids) dat mag nog net coronaproof.

ik moest in eerste instantie ook mee maar ik heb me weten te drukken.. hehe. zit liever even een 1ste kerstdag bij mijn vader te gourmetten met een goed fles wijn erbij. schoonfamilie heb ik niks mee maar niet omdat het onaardige mensen zijn maar omdat ik gewoon de diepgang mis in de gesprekken die ik met mijn kant van de familie dan wel weer heb. daar gaat het alleen maar over werk en.. tja.. kinderen.
Klinkt goed Luistervink, ik zet hem even op mijn lijstje.

Ik ga 2e kerstdag naar mijn moeder en haar man. Gewoon chil iets makkelijks eten en kletsen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
RickDalton schreef:
Komende vrijdagavond onze kerstboom even ophalen bij een lokale kersboomboerderij. :cheer:

en dan optuigen, voorzien van chocolade en snoep en die gedurende de komende periode 'leegplukken'

en de rest?

Dat klinkt goed zeg! Wat een lekker idee is dat. :idee:

HIer een rustig weekend voor de boeg. Verder geen plannen. Kan heerlijk genieten van een lekkere wandeling en daarna heerlijk op de bank kruipen met iets lekkers.
RickDalton schreef:

en de rest?
Zoiets zou hier niet werken, dat ding zou binnen een paar dagen leeg zijn. :facepalm: :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
10-12-2020 16:52
Zoiets zou hier niet werken, dat ding zou binnen een paar dagen leeg zijn. :facepalm: :rofl:
kwestie van discipline!

voor het zingen de kerk uit, daar zijn wij ook ijzersterk in hier :proud: :P
RickDalton schreef:
10-12-2020 17:54
kwestie van discipline!

voor het zingen de kerk uit, daar zijn wij ook ijzersterk in hier :proud: :P
Het ontbreekt mij aan discipline momenteel, ben ik bang. Zeker met lekkers op grijpafstand.

Op geeft rust. ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Sjaantje37 schreef:
07-12-2020 12:31
Zo kan het dus ook en ik weet dat toen ik een kind kreeg sommige mensen mij direct lieten vallen omdat ik geen 'fun' meer was volgens hen.

Ik heb daar echt verdriet van gehad, juist omdat ik ondanks het hebben van een kind probeerde aandacht te houden voor mijn vrienden, mijn muziek etc.
Maar mensen gingen voor mij denken, oh Sjaantje die heeft het toch te druk met dat kind dus die nodigen we niet meer uit...
Zou het kunnen zijn dat je dát verdriet stiekem een beetje op ons projecteert?
RickDalton schreef:
08-12-2020 10:26
dat klopt wat jij zegt, ik doe 1 dag in de week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang (de overige 4 dagen werk ik bij mijn eigen bedrijfje) weet je hoeveel mensen met kinderen daar nog meer af en toe vrijwilligerswerk doen?

ik geef je een hint: het is een rond getal.
Dit ben ik absoluut niet met je eens. Er zijn veel vrijwilligers actief bij sportclubs als trainer etc. die zelf kinderen. Veel moeders die op school helpen met luizen pluizen, leesmoeders (oh sorry, vaders waarschijnlijk ook maar wat minder verwacht ik) die meehelpen met de school poetsen en schoolreisjes. Die in buurtverenigingen helpen, bij een vereniging in het bestuur zitten oid... Ik weet zeker dat die er genoeg zijn, misschien ken jij ze niet maar ik wel 😉
Luistervink schreef:
08-12-2020 17:32
Ze was ook benieuwd hoe mijn vriend en ik de rollen verdelen in ons huishouden. Ik vond dat een rare vraag. Ik zei dat je ons in feite van lichaam kan laten wisselen, zonder dat het opvalt. Volgens mij hebben we een eerlijke verdeling in inkomen, huishouden, koken, klussen en sociale contacten onderhouden. Tegenwoordig ben ik ook behoorlijk wat spieren aan het kweken, dus ik heb mijn vriend zelfs niet meer nodig om jampotten open te draaien :P
Oh ja erg hè!! Mijn vriend is wel een handige kerel thuis, maar ik ook. Vooral met houtbewerking. Ik heb eens in de bouwmarkt gestaan met vragen over bepaalde schroeven en de tekening van een kast die ik zelf ging maken. Kreeg de opmerking dat mijn man beter zelf even kon komen, dan konden ze beter helpen ipv via mij alle info uitleggen

:woa:

Heb ze gezegd dat ik de kast zelf ontworpen en getekend had (ervaring in de architecten/constructie toestanden) en dat mijn man bezig was met de was vouwen 😜. Dus dat ik dat heeeeel goed zelf kon. Toen werden ineens alle registers open getrokken om me te helpen :facepalm: Sukkels
koekie1980 schreef:
10-12-2020 20:19
Dit ben ik absoluut niet met je eens. Er zijn veel vrijwilligers actief bij sportclubs als trainer etc. die zelf kinderen. Veel moeders die op school helpen met luizen pluizen, leesmoeders (oh sorry, vaders waarschijnlijk ook maar wat minder verwacht ik) die meehelpen met de school poetsen en schoolreisjes. Die in buurtverenigingen helpen, bij een vereniging in het bestuur zitten oid... Ik weet zeker dat die er genoeg zijn, misschien ken jij ze niet maar ik wel 😉
Ik doelde meer op het vrijwilligerswerk waar ik zit. ik geloof direct dat er bij het luizenpluizen en naschoolseopvang wel meer mensen met kids zitten (dat moet ook wel natuurlijk)
koekie1980 schreef:
10-12-2020 20:31
Oh ja erg hè!! Mijn vriend is wel een handige kerel thuis, maar ik ook. Vooral met houtbewerking. Ik heb eens in de bouwmarkt gestaan met vragen over bepaalde schroeven en de tekening van een kast die ik zelf ging maken. Kreeg de opmerking dat mijn man beter zelf even kon komen, dan konden ze beter helpen ipv via mij alle info uitleggen

Heb ze gezegd dat ik de kast zelf ontworpen en getekend had (ervaring in de architecten/constructie toestanden) en dat mijn man bezig was met de was vouwen 😜. Dus dat ik dat heeeeel goed zelf kon. Toen werden ineens alle registers open getrokken om me te helpen :facepalm: Sukkels
Wat supererg! En wat cool dat je je eigen kasten kan tekenen en maken. Zou ik ook wel willen.

Ik snap het ook wel weer, we zijn een beetje gehersenspoeld met z'n allen. Zo vroeg ik - met al mijn feministische principes - een keer aan een vrouwelijke collega die zei dat ze bij de VW-Eendjes-club zat of haar man dan van klussen houdt. Bleek ze zelf onder de motorkap te liggen. En ik vroeg een keer aan een collega of haar man nu dan op de baby paste. Wat ik meteen weer probeerde te corrigeren met 'oh nee, hij is natuurlijk de vader, dus hij is gewoon thuis met zijn kind' :facepalm: :nut:
Zo ontzettend suf. Blijkbaar is die traditionele opvoeding toch ergens in mijn ruggenmerg gaan zitten.

Zo heb ik ook vrienden die hun kinderen genderneutraal opvoeden en hun zoon draagt het liefst roze, glitter, dieren en bloemen en heeft zijn haar lang. Soms ook een jurkje als hij daar zin in heeft. En dat vind ik op papier fantastisch, precies in mijn straatje. Maar in het echt voel ik me er toch een beetje ongemakkelijk bij. Ik merk dan toch dat ik een soort plaatsvervangende schaamte krijg. Ze wonen in zo'n dorp, wat vinden mensen daarvan? Ik ben vooral in theorie erg openminded, blijkbaar.
Ik ben dan weer helemaal niet handig. Gebrekkige motoriek en ook de motivatie ontbreekt. Iets moet makkelijk gaan bij mij en anders maar niet. Dingen kunnen vind ik leuk, maar het leren niet.
zo halve tuincentrum weer leeggekocht zojuist! :proud:

morgen de boom optuigen en genieten van het weekend. even op de fiets de stad in voor thee en een stukje kaas van een local en dan... niks doen!

heb 12 flessen wijn online besteld om de wintervoorraad even weer aan te vullen, met wat geluk komen die morgen binnen en gaan we de eerste fles even aanbreken.

vrouw dacht grappig te zijn en heeft jongste nichtje uitgenodigd voor volgende week maandag (niet komende maandag) gelukkig ben ik het grootste gedeelte van de dag niet thuis en heb ik er geen werk van (meisje is 10 maand)
Luistervink, we hebben natuurlijk allemaal een bepaald pakket met vooroordelen meegekregen. Doe je niets aan.

Ik ben daar zelf vrij makkelijk in, geen idee waarom hoor, mijn ouders waren ook traditioneel. Soms denk ik dat ik in mijn hoofd nog niet voor 100% volwassen ben, want ik begrijp nog steeds waarom kinderen glitters/prinsessenjurken/hele foute schoenen leuk vinden. Nee, ik hoef ze niet, maar ik begrijp wel waarom een kind het leuk zou vinden. Als ik een zoon had, dan zou hij van mij ook zeker een prinsessenjurk ed mogen. Ik denk dat ik het belangrijk vind dat hij speelt met dingen waar hij blij van wordt. Dan verpest ik hem maar.

Mijn neefje wil tot groot verdriet van vader en de opa's niet op voetbal. Vindt hij stom. :yes: Maar hij is wel dol op judo én tennis. :flirting: Maar hij gaat soms wel met opa golfen. :rofl:
dianaf schreef:
12-12-2020 19:49

Ik ben daar zelf vrij makkelijk in, geen idee waarom hoor, mijn ouders waren ook traditioneel. Soms denk ik dat ik in mijn hoofd nog niet voor 100% volwassen ben, want ik begrijp nog steeds waarom kinderen glitters/prinsessenjurken/hele foute schoenen leuk vinden. Nee, ik hoef ze niet, maar ik begrijp wel waarom een kind het leuk zou vinden.
Haha ik ook. Ik draag ook graag kleurige kleding. En het leukste aan de feestdagen vind ik het eten. Kerstijsjes, koekjes, aardappeltjes enz.
tjonge jonge. we hebben weer een man die niks uitspookt thuis

kinderen/irritaties-door-taakverdeling- ... e2bf497097

-zit vaak op een playstation te spelen in zijn vrije tijd
-verkiest het om met de playstation te spelen ipv met zijn dochter.

ongelofelijk :|

lot uit de loterij dit gast
Zo vandaag weer lekker hardgelopen. De klad zat er deze week er een beetje in, maar 20 km in totaal. Ik probeer elke week in totaal 25 km te lopen.

Maar echt super mooi weer. Wel veel wandelaars, allemaal oudere stelletjes. Maar gelukkig ruimte genoeg.

Jullie nog lekker gerelaxt?

Kijk net naar buiten. Twee buurjongetjes (denk 2-4 jaar) hebben voor kerst een nieuwe step en fiets gekregen. Ze spelen sowieso veel buiten met vader of moeder (nog te klein om alleen te gaan). Zie nu vader op de step achter de oudste aan racen rond het blok (is veilig en ze rijden niet zo snel in de weg). Gaat nog best hard zo'n klein fietsje. :rofl: Ik vind het altijd leuk om te zien hoeveel tijd die ouders besteden aan het buitenspelen met de kinderen. Want ik snap wel dat het makkelijker is om binnen te blijven.
RickDalton schreef:
13-12-2020 14:55

Zoo vermoeiend..
Nu ook met die Lockdown die eraan komt ben ik zó blij dat ik dat soort gezeur eigenlijk allemaal niet heb.
Ook met scholen die weer dichtgaan, wat een stress en gedoe lijkt me dat allemaal.
Vanmorgen gesport en nu zit ik lekker met een kop thee naar mijn Kerstboom te kijken :lol:

Wel balen dat de sportscholen waarschijnlijk ook weer dichtgaan maar was ook alweer bezig met joggen dus komt goed.
yesss wijzigde dit bericht op 14-12-2020 14:02
4.75% gewijzigd
dianaf schreef:
13-12-2020 16:00
Zo vandaag weer lekker hardgelopen. De klad zat er deze week er een beetje in, maar 20 km in totaal. Ik probeer elke week in totaal 25 km te lopen.

Knap en mooi doel :thumbsup:
RickDalton schreef:
13-12-2020 14:55

doet me denken aan mijn ex. gelukkig zag ik zijn ware kleuren lang voordat het iets serieus werd...wat sneu dat je met zo'n gast een baby krijgt.
We zijn nu pas een maand weer uit de vorige 'lockdown'. Nou ja, dan ga ik maar weer dagelijks hardlopen. Mens moet wat. Gelukkig vorige week al mijn cadeautjes gescoort. Denk alleen dat ik mijn pakje niet meer de deur uit kan doen...

Yesss, ik merk dat ik snel lui word als ik geen doel (lees: prestatieloop) heb, dus dan maar zo. Ik loop veel intervallen, dus ik ga weer met sprongen vooruit.
Pfff lockdown. Zo geen zin in!
Maar eerlijk is eerlijk... vooral vanwege sluiting fitnesscentra. Ik zal een andere manier moeten bedenken om mijn lijf fit te maken / houden. Dat wordt veel wandelen, denk ik. Hardlopen is aan mij niet besteed. En mezelf er toe zetten om thuis aan yoga oefeningen te doen.
Dat we met de kerst twee nachtjes in een allerschattigst hotel op de Veluwe zouden doorbrengen, wat nu dus niet doorgaat, is jammer. Niet onoverkomelijk natuurlijk.
Ik baalde vooral heel erg toen het erop leek dat de fysio ook zou sluiten, maar nu lijkt het erop dat ik morgen toch naar mijn langverwachte afspraak kan.

Het ergste vind ik het voor de ondernemers. En ook voor een deel van mijn collega's - degenen die werken met een kwetsbare doelgroep - en met die kwetsbare doelgroep zelf. Al weet ik nog niet of en welke consequenties deze lockdown nu voor hen gaat hebben.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ja heb ik ook hoor Doornroosje, de sportschool is echt mijn uitlaatklep.

Maar was daarnaast ook bezig met intervallen dus dan ga ik weer doelen stellen met joggen. Of net als Diana (je hebt me op een idee gebracht :) ) een x aantal km's per week joggen.
Is wel echt een goed idee, dan heb je toch een stok achter de deur.
Misschien met wandelen ook een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven