Zwanger maar vriend weet niet of hij dit wel wil

03-05-2009 14:27 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben. Aan de ene kant was dit een ontzettende schok, want niet gepland, niet verwacht, eigenlijk ook niet handig, maar aan de andere kant ben ik er ( inmiddels) heel blij mee.

Maar mijn vriend is totaal van de leg. Dit past voor geen meter in zijn toekomstplannen, en zijn mindstate stuitert van ' ik kan het niet geloven' naar ' ik wil dit niet'. Probleem is dat door te zeggen dat hij 'het niet wil' mij heel erg kwetst, want ik wil het wel, en ik wil er blij om zijn, maar het doet mij ook pijn om te zien dat hij verdriet heeft.

Hij weet dat mijn besluit vast staat, abortus is geen optie. En hij wil ook blij zijn voor mij, maar ja, dat zit er (nog) niet in.

Ik hoop dat zijn angst voornamelijk koudwatervrees is, en is dit misschien heel herkenbaar voor velen. Maar heeft iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik zoek nu vooral steun bij vriendinnen enzo, ook fijn, maar zij zijn de vader niet.

Dank jullie wel alvast.
Today is a good day
Borgier, vlgns mij heb je niet alles doorgelezen.

Volgens mij valt het met het janken TO ook nogal mee.

Daar waar volgens jou de meeste vrouwen nogal moeite met het tijdig slikken van de pil hebben, hebben de meeste dan nogal moeite met condoomgebruik.

Wat een gel*l. (figuurlijk).
Computer says nooooo
quote:Feesie schreef op 08 mei 2009 @ 09:54:

Zelfs om Marco Borsatoliedjes kan ik tegenwoordig huilen, ik trek de grens bij Anne Geddes.

Haha, ik vind Anne Geddes meer horror, maar daar zou ik dan tzt ook wel om kunnen huilen dat het zo zielig is voor die baby's dat ze verplicht met een zonnebloempak in een bloempot moeten zitten. Ik ben sowieso al lid van firma 'Slechte Smaak', dus janken bij Marco Borsato moet binnen mijn league vallen. Yes, ik heb er zin an (Misschien vanavond maar The Color Purple gaan kijken, da's ook altijd prijs)
Today is a good day
quote:Borgier schreef op 08 mei 2009 @ 10:24:

De posts van TO lezend, krijg ik, zeker als man zijnde, toch een "inluis gevoel", blijkbaar was zij er rationeel en emotioneel al klaar mee om een kind te maken. Is prima, maar ga dan niet "janken", als je partner aangeeft daar niet echt blij mee te zijn..

Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Dat ik er emotioneel en rationeel klaar voor lijk te zijn is pas iets wat ik zeker weet sinds de afgelopen week. Daarvoor was het voor mij ook alleen een ver-van-m'n-bed-show. Dat die emotionele en rationele 'readyness' van mij er dan toe geleid heeft dat ik mijn relatie kortstondig op het spel heb gezet en mijn geliefde een kind in de maag heb gesplitst is absolute kul.

Hem vind ik een grote droplul, als je niet wil vaderen en je vriendin begint er casual over, dan moeten alle seinen vanaf dat eerste moment op rood

Tja, het handboek 'Zo ga je om met je broedse vriendin' is al tijden uitverkocht. Superkut, als hij dat had gehad dan was het allemaal anders gelopen.

En het pilverhaal, ik hoop voor je dat je er zelf niet 'ingeluisd' bent (wat een klotewoord ook weer trouwens, alsof alleen vrouwen de noodzaak van voortplanting inzien) in het verleden en verder is het nogal klepel en klok.

quote:Borgier schreef op 08 mei 2009 @ 10:24:Fijn voor TO dat hij lijkt bij te draaien, maar zoals sommige ervaringsdeskundigen hier al hebben aan gegeven, biedt dit geen enkele garantie voor verderop in het proces...he can still run ..Sure. of misschien ren ik wel weg na de geboorte. Alles kan.
Today is a good day
Go Glitterbom!

Hè, de smilies doen het niet, ik wou zo'n worship ding doen.

Borgier, ik krijg de indruk dat je je eigen slechte ervaringen met vrouwen projecteert op GB? Wat een vreemd en onaardig en sexistisch stukje.
mahna mahna tuduuuudududu
.
quote:qwertu schreef op 08 mei 2009 @ 13:31:

Boergier

Computer says nooooo
@Borgier, hij wist heel goed dat hij seks had zonder anticonceptie, hij nam bewust het risico, dus dat hele inluisgevoel van jou slaat werkelijk helemaal nergens op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:summer73 schreef op 08 mei 2009 @ 10:42:

Daar waar volgens jou de meeste vrouwen nogal moeite met het tijdig slikken van de pil hebben, hebben de meeste dan nogal moeite met condoomgebruik.

Touché wou ik nog zeggen

Vraag me af of Borgier nog terugkomt, maar dat zal wel niet.

Oh ja, ik heb al een buikje (ik weet het, beetje vroeg, maar toch is m'n buik écht al een ietsjepietsje dikker en harder)

En vriend is uit z'n shocktoestand! Nog steeds wel in z'n 'kan 't soms nog steeds niet geloven'-toestand, maar er is een prille blijdschap waarneembaar
Today is a good day
quote:qwertu schreef op 08 mei 2009 @ 13:31:

Boergier, gelukkig voor jou is er ook een mannenpil in ontwikkeling. Kunnen jullie lekker jezelf helemaal stijf laten spuiten van de hormonen. Enne... niet zeuren over de bijwerkingen dan hè? Ook niet als je er heel veel last van hebt.

En dan hoop ik voor jou op wegblijvend libido, continue hoofdpijn èn depressie. Maar hé, alles beter dan je vriendin ongevraagd met kind schoppen. Daar moet je als man gewoon die paar kleine bijwerkinkjes voor over hebben. Immers, dat doen wij vrouwen ook al jaren.

*mompelt nog iets over sterk en zwak geslacht enzo*

Zo. Ik ga even poetsen vingeren.

Hahaha

edit; jeetje hee, moelijk hoor, quoten
het is hier binnen beter dan buiten
quote:Susan schreef op 07 mei 2009 @ 08:44:

Hij heeft nu het gevoel dat je voor hem besloten hebt en direct de optie van abortus hebt afgesloten, maar als je al zeker weet dat je absoluut geen abortus wil, vind ik het juist wel eerlijk om dat gewoon direct duidelijk te maken, inplaats van voor de vorm eerst het gesprek aan te gaan en de schijn op te houden dat hij ook iets in te brengen heeft, terwijl je al van tevoren weet wat je uiteindelijk gaat besluiten. Er is in dit soort situaties nou eenmaal geen compromis mogelijk

Ik hoop dat hij snel bijdraait, en een fijne zwangerschap gewenst.Ben ik het wel mee eens, maar denk dat als je alleen maar zegt 'het kind komt er! Punt.' je niet echt tot een gesprek gaat komen. Vind dat je wel moet openstaan voor het feit dat hij geschrokken is dat ie vader gaat worden, hoe stom ie ook is geweest (zij ook) om geen condoom te gebruiken als je (nog) geen kind wilt. En denk dat als jij dan heel standvastig steeds je eigen mening gaat verkondigen, de partner alleen maar óf boos wordt óf zich (tijdelijk) gaat terugtrekken. Vind wel dat je hem ook zijn mening moet laten geven en ervoor open moet staan hoe hij zich voelt.
Heej Pien,

Dat is ook zo, en die ruimte geven we elkaar ook. Inmiddels vindt vriend het allemaal heel spannend, is hij erg nieuwsgierig, en zijn we samen stiekem heel gelukkig dat we een kleine boon in de wacht hebben staan. Dus in ons geval is het goed gekomen.

Wat ik bedoelde met 'het kind komt er. Punt' is dat dat mijn overtuiging is en was, waarover an sich geen discussie gevoerd hoeft te worden. Maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet de ruimte wil geven om zijn verdriet, schrik, angst te uiten.
Today is a good day
Gelukkig glitterbom! Fijn dat het allemaal toch goed lijkt te komen! Hoop dat jullie samen gaan genieten van de zwangerschap, en straks super trotse ouders zijn, liefs Pien
Ik ben ook blij voor je Glitterbom. En voor je vriend, kan me voorstellen dat zijn wereld even op zijn kop staat. Fijn dat hij er nu toch wel blij mee is.

Verwacht overigens niet teveel projectie van liefdesgevoelens van je vriend op de baby voor de geboorte. Voor de meeste mannen is het sowieso allemaal nog een beetje abstract zolang het in jouw buik zit. Mijn man had er ook nog niet zoveel mee in die fase en dat terwijl mijn zwangerschappen heel gewenst waren.
mahna mahna tuduuuudududu

De posts van TO lezend, krijg ik, zeker als man zijnde, toch een "inluis gevoel", blijkbaar was zij er rationeel en emotioneel al klaar mee om een kind te maken. Is prima, maar ga dan niet "janken", als je partner aangeeft daar niet echt blij mee te zijn. Hem vind ik een grote droplul, als je niet wil vaderen en je vriendin begint er casual over, dan moeten alle seinen vanaf dat eerste moment op rood en wordt er niet alleen vertrouwd op het trouw en op vaste tijd slikken van de pil door haar (waar de meeste vrouwen in de regel al problemen mee hebben), maar gaat er consequent een rubber om en kom je gewoon van je lang zal ze leven niet in haar meer klaar.

Fijn voor TO dat hij lijkt bij te draaien, maar zoals sommige ervaringsdeskundigen hier al hebben aan gegeven, biedt dit geen enkele garantie voor verderop in het proces...he can still run ..

Jezus te paard, wat ben jij een eikel. Ik zou als ik jou was lekker gaan hollen, ver weg blijven van vrouwen. De tyfus!

Glitter, fijn dat het verandert..... :-)
DTEEZ!
Go Glitterbom en Glitterbomman!

*gelukkig wordt je geen Glitter-bommoeder *
Glitterbom, ik vind je een topper!

Fijn dat er blijdschap waarneembaar is bij je man.

Jammer idd dat jullie niet van te voren een what-if-gesprek hierover hebben gehad, maar dat is achteraf.

Ikzelf heb bij het begin van mijn relatie aangegeven dat ik onder geen enkel beding bereid zou zijn tot abortus als ik ongepland zwanger zou raken. Ik wilde altijd al kinderen, hij niet.

Dat ik wegens vaatproblemen geen hormonale anti-conceptie mag gebruiken, en dus niets aan anti-conceptie doe.

Hij wilde perse geen condooms, en ik heb hem op de mogelijke gevolgen gewezen.

Hij heeft desgevraagd altijd inzicht gekregen in mijn cyclus, want hij wilde periodieke onthouding toepassen.

Dus toen ik na enkele jaren wel zwanger raakte was het meteen glashelder.

Hij zei ook meteen: goh, we worden ouders... en was er erg blij mee.

Ben wel heel erg blij dat ik van te voren zo duidelijk ben geweest. Hij wist exact wat het risico was en wat de gevolgen zouden zijn en wat hij zelf kon doen om dat te voorkomen.
Fijn voor je Glitterbom dat hij het toch steeds leuker begint te vinden. Spannend hoor.
He, wat fijn glitterbom! En geniet ervan!

Btw: die buik kan goed hoor.. ben je slank gebouwd? Same here.. geen hond ziet het natuurlijk maar ik zie (pas 7weken) wel al een minieme verandering aan mijn buik.

Kom je dan nu naar de kinderen pijler ? ..
Computer says nooooo
ohw ja.. dementie .. bedoelde een maand-topic
Computer says nooooo
quote:Glitterbom schreef op 06 mei 2009 @ 23:39:

Ik heb inmiddels te horen gekregen hoe lang ik zwanger ben, vijf weken, en ik kan me het moment van conceptie nog goed herinneren en dat was écht die keer zonder condoom. En dat was echt toen ik nog ongesteld was. Raar maar waar.

Allereerst gefelciciteerd met je zwangerschap en fijn dat je vriend bij lijkt te draaien.

Ik ben alleen wel benieuwd hoe je precies weet hoe lang je zwanger bent, kunnen ze dat met 5 weken zien op een echo? En waarom heb je daar een echo voor gehad dan?
quote:isa26 schreef op 13 mei 2009 @ 14:18:

Go Glitterbom en Glitterbomman!

*gelukkig wordt je geen Glitter-bommoeder *

Haha..nou ja, ik ben nog steeds Bewust Ongehuwd (al is dat ook iets om over na te denken..ik bedoel voor het juridische gedoe op donderdagochtend op het stadsdeelkantoor trouwen)

Iedereen bedankt voor de lieve woorden trouwens, dat doet me goed
anoniem_83382 wijzigde dit bericht op 13-05-2009 21:48
Reden: even iets meer in één berichtje proppen
% gewijzigd
Today is a good day
quote:summer73 schreef op 13 mei 2009 @ 18:00:

He, wat fijn glitterbom! En geniet ervan!

Btw: die buik kan goed hoor.. ben je slank gebouwd? Same here.. geen hond ziet het natuurlijk maar ik zie (pas 7weken) wel al een minieme verandering aan mijn buik.

Kom je dan nu naar de kinderen pijler ? ..

ja, ben best tenger en ook nog lang, en dat buikje zit er echt Goed om te horen dat het niet per sé door mij ingebeeld hoeft te zijn. En ik zal me één dezer dagen eens melden op het één maandtopic..thnx voor de tip

@aikidoka: Ik heb nog geen echo gehad hoor. Maar de verloskundige concludeerde dat ik (inmiddels) zes weken zwanger was naar aanleiding van mijn laatste ongesteldheidsdag. Dus daar ga ik dan maar braaf in mee
anoniem_83382 wijzigde dit bericht op 13-05-2009 21:50
Reden: Nog bericht aan aikidoka bijgevoegd
% gewijzigd
Today is a good day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven