Twijfel meisjesnaam

13-05-2009 21:27 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Op dit moment ben ik 35 weken zwanger. Een jongensnaam hebben we al, alleen zijn we nog niet uit een leuke meisjesnaam.

Dit zijn de namen waar we tussen twijfelen:

Sara (h)

Jasmijn

Hanna (h)

Janna

Welke naam vinden jullie het leukst?

Minka
Wij hadden 2 meisjesnamen waar we tussen twijfelden, maar dat waren wel namen die we beiden heel leuk vonden (vinden). Dus dat kan best wel. Maar je moet uiteindelijk toch echt kiezen, dus wij hebben met 33 weken toen we op weg waren naar een verjaardag de knoop maar doorgehakt . Achteraf gezien was de andere naam misschien beter geweest, want dochter is een pittig ding en nu heeft ze een hele lieve naam. En de andere naam was wat pittiger. Maar goed, het is goed zoals het is.

Maar goed, ik kan wel aangeven welke naam ik het mooist vind, maar daar heb je toch niets aan? Ik zou voor Sara kiezen, maar dat is meer omdat ik de rest niets vind...
Hhhm, zie net dat Jasmijn inmiddels ook al op nr. 7 staat in de namen top 20 http://www.babynamenoverz ... p10/babynamen_top_10.php.
The time is now
Ik stem voor Vreselijk.
Om mijn omgeving zijn momenteel 3 Jasmijnen en 4 Sara(h)s. Allemaal kindjes. Best leuke namen hoor, maar ik zou daarom Hanna kiezen, vind ik origineler.

Janna vind ik niet leuk.
Hannah.
DTEEZ!
Onze dochter heet Jonna, de leukere variant van Janna :-)
Misschien Shanna voor de twijfelaar!!!

En Jasmijn ook een favoriet van ons.
Jasmijn
Ik wilde ook Minka zeggen.... Minke, mss?

Maar als ik moet kiezen, Hannah. Wel met H aan het eind dus.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
hannah
Jasmijn
Nee echt?
Ik zou zeggen Hannah, bij Jasmijn denk ik aan een ontzettend kak kindje, maar dat is mijn probleem.

Misschien leuk om ook eens naar de betekenis vd namen te kijken? Zowel Sarah als Hannah komen uit het hebreeuws en zijn bijbels, wie weet kan het verhaal achter de naam je helpen bij de beslissing?
Ik zou niet teveel op meningen van anderen afgaan. Persoonlijk zit er voor mij DE naam niet bij dus aan mij heb je bijvoorbeeld al helemaal niets. Ik denk dat je stiekem toch wel een naam net iets leuker vindt dan de anderen en DIE moet je gewoon doen anders krijg je spijt!
Ik vind Sarah het mooist, Hannah ook wel redelijk en Janna en Jasmijn echt niet mooi.

Ik zou zelf voor Norah gaan. Dat vind ik de mooiste meisjesnaam die er is.
Ik vind ze allemaal niet zo...

Ik zou zelf voor Roos gaan. Dat vind ik de mooiste meisjes naam die er is.
Jasmijn en en Sara(h) zijn echt zoooo standaard onderhand; dus als je het niet erg vind dat jouw kindje over een paar jaar naam kind nummer 3 in de klas is kan je dat kiezen, anders zou ik echt origneler zijn. Janna vind ik persoonlijk heel lelijk! Blijft Hanna over (wat ik ook niet zo kiezen)

Wat is jouw favoriet en de favoriet van je man? dan houd je er maar 2 over (of met een beetje mazzel maar 1 )
quote:Minka schreef op 13 mei 2009 @ 21:27:

Hoi allemaal!

Op dit moment ben ik 35 weken zwanger. Een jongensnaam hebben we al, alleen zijn we nog niet uit een leuke meisjesnaam.

Dit zijn de namen waar we tussen twijfelen:

Sara (h)

Jasmijn

Hanna (h)

Janna

Welke naam vinden jullie het leukst?

Minka

1) Sarah

2) Jasmijn

3) Sara

4) Hannah

5) Hanna

6) Janna

Maar de allermooiste naam? Christiane
1. Sarah

2. Jasmijn

3. Janna

Hanna(h) vind ik zelf helemaal niets.
Sara zonder H. Staat veel vlotter.
quote:jellybean schreef op 14 mei 2009 @ 10:07:

Ik zou zelf voor Roos gaan. Dat vind ik de mooiste meisjes naam die er is.grappig hè dat smaken verschil. Ik vind Roos echt een vreselijke naam..
DTEEZ!
quote:jellybean schreef op 14 mei 2009 @ 10:07:

Ik zou zelf voor Roos gaan. Dat vind ik de mooiste meisjes naam die er is.grappig hè dat smaken verschil. Ik vind Roos echt een vreselijke naam..
DTEEZ!
1. Jasmijn (ik vind dit een prachtige naam, ik ken geen Jasmijn en vind het ook niet kak zoals iemand zei),

2. Sarah of Hanna (ook twee moooie namen),

Janna vind ik niet zo mooi. Jonna (sorry) en Janne ook niet.

Zelf vind ik verder mooi: Vera of Elke.

Maar, wat als gezegd is, ga op je eigen gevoel af...! Meningen verschillen zo, uiteindelijk gaat het er om wat je zelf leuk vind. Wat je ook kunt doen: kies een naam en hou daar eerst aan vast, als je over het kindje denkt, denk dan in termen van die naam. Dan ga je (als het goed is ) vanzelf voelen of het nou wel of niet DE naam is.

Laat je nog weten wat het is geworden?
Ik zou voor Janna gaan.Vind ik een leuke naam!

Alle kindjes in mijn omgeving worden de laatste tijd al Sara(h), Hanna(h) en Jasmijn genoemd (en Anna en Sanne).
Zara!
Ik zou voor Saar gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven