Zus als therapeut

16-12-2020 12:52 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Belt gisteren mijn zus opeens op:

Of ik zin had bij haar in therapie te gaan (want dat zou opluchten voor mij en goed voor me zijn, en dan zou ik elke dag een kwartier moeten skypen en dan kost dan 25 euro per uur).

Ik was een beetje flabbergasted en gaf aan daar niet zoveel trek in te hebben omdat ik vind dat ik nu geen therapie nodig heb, een familielid nooit iemand anders kan behandelen en dat als je iets goeds wil doen voor familie je daar geen geld voor moet vragen.

Nou bleef ze maar pushen en pushen maar hoe maak ik haar duidelijk dat dit volgens de richtlijnen niet eens kan? Het antwoord “ nee “ werkte niet echt...
Wat een bizar voorstel.
Heeft je zus nog personeel nodig? Lekker verdiend 25,- voor een kwartiertje Skypen :mrgreen: Maar serieus, ik vind het erg vreemd. Dus of zus vind dat je therapie nodig hebt of ze wil gewoon ordinair aan haar broer verdienen, allebei niet leuk.
Aangeven dat ze verderop in haar studie zal leren waarom dit geen goed idee is.
TO, volgens mij is dit niet zo een goed vak voor je zus. Ze heeft het niet helemaal begrepen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Westerpaviljoen schreef:
16-12-2020 13:03
Ze doet een studie psychologie aan de Open Universiteit en wil therapeut worden als zelfstandige.

En ja onze relatie wordt steeds beter totdat ze met dit vreemde verzoek kwam.
Zeg je zus dat ze zich eens moet gaan verdiepen in de beroepscode: https://www.psynip.nl/uw-beroep/beroeps ... roepscode/

Wat ze voorstelt gaat daar namelijk tegenin. Dat ze blijft aandringen maakt het er ook niet beter op.
Nee is gewoon nee toch? Dan neem je de volgende keer als ze belt gewoon niet op.
een kwartiertje therapie per dag

hahahaha ze weet niet wat ze zegt

niet doen dus
Raar. Iemand die serieus in de hulpverlening werkt zal zichzelf niet aanbieden aan vrienden of familie. Dan zou er bij mij een rode vlag uitgaan.
En er dan ook nog geld voor vraagt.
Een beetje alsof je een breicursus doet en je eerste probeersels aan je familie zou verkopen in plaats van weggeven.
*laat ook maar*
zazamaenade wijzigde dit bericht op 16-12-2020 14:23
91.84% gewijzigd
nounou
Caro_22 schreef:
16-12-2020 13:18
Ik zou bijna zeggen dat ze een studiecase nodig heeft voor een opdracht.
Dan gaat ze er toch geen geld voor vragen?
Someonenew schreef:
16-12-2020 13:34
Heeft je zus nog personeel nodig? Lekker verdiend 25,- voor een kwartiertje Skypen :mrgreen: Maar serieus, ik vind het erg vreemd. Dus of zus vind dat je therapie nodig hebt of ze wil gewoon ordinair aan haar broer verdienen, allebei niet leuk.
Dit inderdaad.
Of ze wil oefenen en 25 euro aan jou betalen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik had haar net aan de telefoon en vroeg naar de beroepscode, daar wilde ze niet op ik gaan....

Ik had haar in zes maanden twee keer huilend opgebeld en toen moest ze ook hulpverlener spelen.

Uiteindelijk heb ik haar aangeraden naar een therapeut te gaan vanwege een Florence nightingale syndroom en toen werd ze boos en heb ik de hoorn op de haak gegooid

En ik heb de studie boeken van de OU opgevraagd om het hoofdstuk beroepscode na te lezen en naar haar te mailen :-)
Nee, je moet gewoon stoppen om haar jankend te bellen: opgelost.
Wacht ff tot je uit ben gejankt en zij zus kan zijn ipv hulpverlener.
Jullie triggeren elkaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Professioneel is het zeker niet. Maar daarnaast ook nogal aanmatigend om zomaar even voor een ander te bepalen dat die therapie nodig heeft.

Bied jij toch ongevraagd aan haar huis te schilderen? Inclusief factuur natuurlijk.

Edit: oh, ik lees nu dat huilend bellen. Dan kan ze je beter aanraden in therapie te gaan.
Westerpaviljoen schreef:
16-12-2020 14:16
Ik had haar net aan de telefoon en vroeg naar de beroepscode, daar wilde ze niet op ik gaan....

Ik had haar in zes maanden twee keer huilend opgebeld en toen moest ze ook hulpverlener spelen.

Uiteindelijk heb ik haar aangeraden naar een therapeut te gaan vanwege een Florence nightingale syndroom en toen werd ze boos en heb ik de hoorn op de haak gegooid

En ik heb de studie boeken van de OU opgevraagd om het hoofdstuk beroepscode na te lezen en naar haar te mailen :-)
Verlaag je niet tot dat niveau. Lat gaan. Laat gaan. Je hebt nu veel andere dingen aan je hoofd dan je zus te bewijzen en overtuigen. Laat gaan. Laat het bij haar.

Je mag je zus, zélfs als ze psycholoog is, gewoon in de rol van broer opbellen en even je ei kwijt raken daar. Zou wat zijn als dat niet eens meer zou kunnen.

Je zus is zelf ook getroebleerd. Daar wordt in de opleiding echt nog wel ( veel, heel veel) aandacht aan besteed. Dat komt nog wel.

Zij hoeft jou niet te redden.
Jij hoeft haar niet te redden.
Doreia* schreef:
16-12-2020 14:20
Verlaag je niet tot dat niveau. Lat gaan. Laat gaan. Je hebt nu veel andere dingen aan je hoofd dan je zus te bewijzen en overtuigen. Laat gaan. Laat het bij haar.

Je mag je zus, zélfs als ze psycholoog is, gewoon in de rol van broer opbellen en even je ei kwijt raken daar. Zou wat zijn als dat niet eens meer zou kunnen.

Je zus is zelf ook getroebleerd. Daar wordt in de opleiding echt nog wel ( veel, heel veel) aandacht aan besteed. Dat komt nog wel.

Okay point taken. Je hebt gelijk. Moet de eer aan mezelf houden. Dank je.
novaviva schreef:
16-12-2020 14:17
Professioneel is het zeker niet. Maar daarnaast ook nogal aanmatigend om zomaar even voor een ander te bepalen dat die therapie nodig heeft.

Bied jij toch ongevraagd aan haar huis te schilderen? Inclusief factuur natuurlijk.

Edit: oh, ik lees nu dat huilend bellen. Dan kan ze je beter aanraden in therapie te gaan.
Oprechte vraag: waarom zou ik haar niet huilend mogen opbellen om mijn ei kwijt te kunnen?
Westerpaviljoen schreef:
16-12-2020 13:03
Ze doet een studie psychologie aan de Open Universiteit en wil therapeut worden als zelfstandige.

En ja onze relatie wordt steeds beter totdat ze met dit vreemde verzoek kwam.
Zit ze in haar eerste jaar? Ik kan mij gewoon niet inbeelden dat dit een serieuze vraag was van iemand die al een groot deel van de opleiding gevolgd heeft. Zelfs voor een eerstejaars is dit absurd
Omdat jullie elkaar in een ongelijkwaardige rol duwen. https://www.coachy.nl/de-dramadriehoek/
viva-amber schreef:
16-12-2020 14:24
Omdat jullie elkaar in een ongelijkwaardige rol duwen. https://www.coachy.nl/de-dramadriehoek/
Waarom zou ik dat niet van zus mogen verwachten?
Doreia* schreef:
16-12-2020 14:20

Ja precies! Zou wat zijn als ik een rekening zou sturen naar mijn zusjes als die af en toe gewoon even willen spuien, of een voorstel voor een behandelplan.
Het zijn 2 verschillende rollen. Natuurlijk kan ik op een andere manier doorvragen bij mijn zusjes, maar dat doe ik niet want ik zit daar als hun zus, niet als hun hulpverlener.

En laat het nu ook gaan. Dat ze zo reageert zegt genoeg. Nu gewoon geen woorden meer aan vuil maken.
Nogal raar dat je zus dit vraagt, zit zeker om geld verlegen. Echt not done om iemand van je familie of vriendenkring als therapeut te helpen. Ik zit o.a in therapie vanwege vervelende jeugd door zus. Zou een beetje raar zijn als ik therapie van haar zou krijgen, ja je was een kutzus :-x
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Westerpaviljoen schreef:
16-12-2020 14:26
Waarom zou ik dat niet van zus mogen verwachten?
Heb je de link gelezen?
Haha, die is gek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven