Singles Unite : deel 5!!! 😄

21-11-2020 11:01 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
En doorrrrrr met deel 5 ....

De dagelijkse beslommeringen van ons singles.
Antoon moet van binnen zo lachen, ik word mij ineens weer bewust van hoe iedereen vanuit z'n eigen referentiekader communiceert. En dat dingen voor jezelf zo helder zijn en klaar als een klontje en een ander leest dat en denkt, wat een gezwets 😂

Heerlijk!
Communicatie is zo fascinerend en boeiend.
Ehm tja spiritualiteit, ik ken dat alleen op een zondag ochtend aan boord. Lekker op de stoel, geen muziek erbij, midden op zee, geen boten om ons heen. Hoofdmotor snorrend op de achtergrond en genieten van de rust. Verder uhm ja het zal.

Ben ik anders dan vroeger ja echt wel. Zo rond 2002 was ik een te dikke alcohol verslaafde eenzame single persoon.
Nu ben ik een mager lief klein wezentje (niet mijn woorden), zeker niet eenzame crossdresser. Hele stappen gemaakt kan ik wel zeggen. Enne ja zelf acceptatie, heeft even geduurd voor ik zover was.
fietsen varen vrouwelijk doen
Mooi te lezen Zeefietser! Mag je trots op zijn.

En je rust moment ❤️ Dat zijn de fijnste. Natuur, rust, ruimte, stilte, Zijn.
Goedemorgen allen (Qiyara) gelukkig weer een normale ochtend.

Wat een mooie woorden zijn er gesproken. Ik heb aan al mijn relaties goede herinneringen. Alleen de laatste ben ik te lang in blijven hangen.

Voor nu even alleen me viervoeter en dochter.

Voor mijn werk moet ik veel reflecteren in het begin dacht ik wat heb ik daar aan. Inmiddels heeft het mij veel gebracht en brengt het nog steeds. Veel geleerd van mezelf om hier te komen. Nog niet uitgeleerd. Ik wil in september starten met een HBO. Straks als corona onder controle is gaan gelukkig mijn cursussen weer beginnen.
Goedemorgen datertje.
Mooie vooruitzichten heb je, HBO naast je werk is echt ontzettend leuk!
Qiyara, wat ik al eerder schreef heb ik een tijdje op een forum gezeten.
Daar waren verschillende vormen.

Sommige waren volgens mij echt door geslagen en waren nergens op aan te spreken want er was geen ego of whatever. Om vervolgens enorm op de persoon terug te reageren.
Antoon69 schreef:
17-12-2020 01:37
Ben jij qua spiritualiteit en zelfbewustzijn eigenlijk veel veranderd (of gegroeid als je het zo wil noemen) de afgelopen jaren dat je single was Qiyara? Als je soms beschrijft hoe je vroeger was denk ik je vaak beter te begrijpen dan nu. Waarschijnlijk heb ik zelf nog een lange weg te gaan qua zelfontplooiing en spiritualiteit. Ook als ik bijvoorbeeld Tomcat lees. Maar ik vond het juist zo bevrijdend om dat allemaal achter me te kunnen laten.
Er is een tijd en een plaats voor alles Antoon. Je hoeft niks, soms komen dingen op je pad en soms kan je dingen gewoon niet ontlopen.
En voor mij..hey je hebt gezien hoe simpel en ongevoelig ik kan zijn..ik ben niet bepaald een lichtend voorbeeld voor de wereld hoor.

In dit geval zijn er wat dingen gezegd die ik kan plaatsen van bijna mijn jeugd tot nu aan toe. Een verklaring voor momenten waar ik zelf wel een vermoeden aan kon hangen maar dat nooit bevestigd is. Ik ben ook vrij streng voor mezelf, iets is pas als ik het bewezen zie, maar als een ander dan ineens uit het niets, zonder mij te kennen iets voorlegd wat veel van die momenten ineens compleet logisch maakt.
Rpiritualiteit en zweverig..tja..zweverig vind ik al dat pseudo-india gedoe..mensen die het te serieus nemen..blote voeten dans waar geen normale muziek gedraait kan worden want dan is het niet spiritueel meer ofzo.. dat soort grenzen..

neemt niet weg dat ik me wel ok voel in zulke omgevingen..ik vind ze alleen wat te zweverig
Julia_20 schreef:
17-12-2020 09:31
Qiyara, wat ik al eerder schreef heb ik een tijdje op een forum gezeten.
Daar waren verschillende vormen.

Sommige waren volgens mij echt door geslagen en waren nergens op aan te spreken want er was geen ego of whatever. Om vervolgens enorm op de persoon terug te reageren.
Haha ja dat ego. Dat is een fase dan denk je ineens dat je van je ego 'af' moet. Dat kan helemaal niet. Wel kun je je ego doorzien. Je hebt een ego, je bent het niet. En veel mensen denken dat ze hun ego/gedachten/emoties etc zijn. Wat ook helemaal ok is natuurlijk.
Ik herken mezelf steeds niet in het topic 😂 Wat een profiel plaatje al kan doen. Ben steeds opzoek naar iets roze.
Datertje schreef:
17-12-2020 08:00
Goedemorgen allen (Qiyara) gelukkig weer een normale ochtend.

Wat een mooie woorden zijn er gesproken. Ik heb aan al mijn relaties goede herinneringen. Alleen de laatste ben ik te lang in blijven hangen.

Voor nu even alleen me viervoeter en dochter.

Voor mijn werk moet ik veel reflecteren in het begin dacht ik wat heb ik daar aan. Inmiddels heeft het mij veel gebracht en brengt het nog steeds. Veel geleerd van mezelf om hier te komen. Nog niet uitgeleerd. Ik wil in september starten met een HBO. Straks als corona onder controle is gaan gelukkig mijn cursussen weer beginnen.
Wat spannend! Wat ga je studeren? Ik heb het ook gedaan naaat fulltime werk....maar ik heb geen kinderen dus dat scheelt wel haha
Qiyara schreef:
17-12-2020 10:44
Ik herken mezelf steeds niet in het topic 😂 Wat een profiel plaatje al kan doen. Ben steeds opzoek naar iets roze.
Ik ben wel blij met je nieuwe plaatje, hij is mooi.
Julia, weet je al wat meer van de oogarts ?
krijg net een kartonnen kersster binnen van een loterij..ik denk dat veel van die dingen sneuvelen voor ze hanger..helemaal verkleeft en kreukelt zodra je hem open probeert te vouwen daardoor..hoop gedoe om daar nog een fatsoenlijke ster van te maken., ik gok dat meer dan de hleft kreukelt en scheurt bij pogingen dat ding open te maken..zonde... verspilling van geld en karton op deze manier..geen goed doel ;-D
Pompoenschip schreef:
17-12-2020 10:47
Wat spannend! Wat ga je studeren? Ik heb het ook gedaan naaat fulltime werk....maar ik heb geen kinderen dus dat scheelt wel haha
Social work in twee jaar. Je kon nog niet gaan studeren met deze studie, maar dat is veranderd. Diep in mijn hart wil ik gedragswetenschapper worden. Ik moet dan nog 3 jaar studeren aan de uni.

Wat heb jij voor HBO gedaan?
Leuk datertje, ik ben ook social worker. Daarna nog 2 post hbo coach opleidingen gedaan, allemaal naast m'n werk. En ga hopelijk volgend jaar starten met een opleiding voor gestalt therapeut of transpersoonlijk therapeut ❤️ 4 jaar nog weer.

Volg je hart! Ikzelf blijf een eeuwige student, haal er ontzettend veel voldoening uit.
Datertje schreef:
17-12-2020 12:25
Social work in twee jaar. Je kon nog niet gaan studeren met deze studie, maar dat is veranderd. Diep in mijn hart wil ik gedragswetenschapper worden. Ik moet dan nog 3 jaar studeren aan de uni.

Wat heb jij voor HBO gedaan?
Ik heb hbo communicatie gedaan. Maar vond het vak niet leuk, nu doe ik een master op uni richting IT.

Moet je dan geen premaster of zo doen als je na hbo door wil gaan naar uni?
pompoenschip wijzigde dit bericht op 17-12-2020 18:07
0.21% gewijzigd
Trouwens wat bijzonder dat er zoveel studerende mensen nog zijn. Ik vind leren ook leuk, maar eeuwig op school zitten hoeft van mij niet. Vooral tentamens en groepsprojectrn zorgen bij mij altijd voor te veel stress, ik doe liever zelfstudie thuis.
Pompoenschip schreef:
17-12-2020 12:49
Ik heb hbo communicatie gedaan. Maar vond het vak niet leuk, nu doe ik een maater op uni richting IT.

Moet je dan geen premaster of zo doen als je na hbo door wil gaan naar uni?
Zeker wel :) tenzij je kunt kiezen om tijdens je minor deze al te doen. Dat kon in elk geval jaren geleden wel.
Pompoenschip schreef:
17-12-2020 12:52
Trouwens wat bijzonder dat er zoveel studerende mensen nog zijn. Ik vind leren ook leuk, maar eeuwig op school zitten hoeft van mij niet. Vooral tentamens en groepsprojectrn zorgen bij mij altijd voor te veel stress, ik doe liever zelfstudie thuis.
Nee voor mij ook echt niet, daarom. Deeltijd of weekend studie.
tomcat schreef:
17-12-2020 11:44
krijg net een kartonnen kersster binnen van een loterij..ik denk dat veel van die dingen sneuvelen voor ze hanger..helemaal verkleeft en kreukelt zodra je hem open probeert te vouwen daardoor..hoop gedoe om daar nog een fatsoenlijke ster van te maken., ik gok dat meer dan de hleft kreukelt en scheurt bij pogingen dat ding open te maken..zonde... verspilling van geld en karton op deze manier..geen goed doel ;-D
Gewoon retour afzender sturen, misschien leren ze het eens af. :)
poeh..ik had een teams kerstborrel vanmiddag..maar het maakt alleen maar extra pijnlijk duidelijk hoe belachelijk saai de wereld is..ik ben helemaal niet zo'n sociaal beest maar dit was echt gewoon om depressief van te worden..wat een gemis dat het niet in het echt kan zeg.
dido68 schreef:
17-12-2020 11:28
Julia, weet je al wat meer van de oogarts ?

Ik moet morgen terug naar het operatiecentrum voor een gesprek.
Er is een maculagat geconstateerd in 1 oog en ze willen zo snel mogelijk opereren.
😣
Het andere oog is ook bezig maar heeft nog een kans tot herstel. Maar anders....

En zo'n gat kan spontaan ontstaan. Wat bij mij ook gebeurd is.

😢 Zie er wel een beetje... heeeeel beetje tegenop.
tomcat schreef:
17-12-2020 18:54
poeh..ik had een teams kerstborrel vanmiddag..maar het maakt alleen maar extra pijnlijk duidelijk hoe belachelijk saai de wereld is..ik ben helemaal niet zo'n sociaal beest maar dit was echt gewoon om depressief van te worden..wat een gemis dat het niet in het echt kan zeg.
Verschrikkelijk, tijdje terug hadden wij een borrel met borrelpakket via teams.
De kerstborrel doen ze niet. 🙏

Liever live borrel dan naar een schermpje kijken.
Dat is rot, dat je een operatie moet. Dat zijn de minder leuke dingen. Maar ja, het moet natuurlijk wel.

Digitaal haalt het nooit bij de live versie. En toch haal ik daar dan wel weer positieve energie uit. Het laat me glimlachen. Toch mooi meegenomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven