heeft rust invloed op zwangerschapsmisselijkheid?

13-05-2009 12:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ruim 6 week zwanger van de eerste en vanaf 2 dagen voor NOD misselijk. Deze week wordt het erger en ik ben de hele dag door en soms 's avonds goed misselijk. Gelukkig spuug ik niet, maar daar zit ik soms wel tegenaan...

Wie is ervaringsdeskundige of heeft kennis over de vraag of het invloed heeft of je rust neemt of gewoon doorgaat??

Ik ben hier zelf nog niet uit en probeer maar wat... als rustig aan doen de misselijkheid vermindert, is het dat waard! Maar als het geen fluit uitmaakt, kan ik misschien net zo goed doorgaan met mijn activiteiten. Ik wil mezelf niet forceren, maar ook geen watje zijn...

Gelukkig weet ik waar het door komt en door de misselijkheid en vermoeidheid en big boobs weet ik in ieder geval dat ik echt zwanger ben!!! We zijn er heeeel erg blij mee!!
Hallo, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben nu ruim zeven weken zwanger en ben tot 12:00 'smiddags misselijk en 's avonds na het avondeten.

Ik heb al een dochter van tien maanden en ik werk.

Ik merk dat af en toe rustig aan doen wel helpt ( dan maar een watje)

Ik slaap 'smiddags als mijn dochter slaapt en ga op tijd naar bed. Als ik dat niet doe word ik te moe en neemt de misselijkheid toe.

Ik probeer ook veel tijd te nemen voor het opstaan, maar ja er moeten toch dingen gebeuren dus soms is het gewoon blik op oneindig en doorgaan.

Sterkte ermee!
Cola light drinken helpt, beetje vanillevla ook.

Wel teken van een stabiele zwangerschap

En natuurlijk gefeliciteerd!
Hoi. Gefeliciteerd!

Ik ben inmiddels 3 maanden moeder van een tweeling, maar kan mij de eerste maanden van mijn zwangerschap nog goed herinneren. Wat was ik misselijk! Het is goed om te horen dat jij niet hoeft te spugen. Ik heb wel veel gespuugd en ben dan ook de nodige kilo's kwijtgeraakt. Ik heb gemerkt dat het bij mij wel degelijk hielp om af en toe wat rustiger aan te doen. Maar dat kwam natuurlijk ook omdat ik mij vreselijk slap voelde omdat ik af en toe niks binnen kon houden.

Ik weet dus niet zeker of rust in jouw geval ook zou helpen. Maar, je kunt het toch gewoon uitproberen. Gewoon een paar dagen gas terug en kijken of je je beter voelt. Is dat wel het geval, dan kun je het de komende tijd wat rustiger aan doen. Zo niet, dan weet je dat ook weer en kun je gewoon lekker doorgaan met je gebruikelijke activiteiten.

Veel succes en ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.

groetjes,
gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben nu bijna 32 wkn en ben nog dagelijks misselijk. Rust help wel degelijk, want wanneer ik een dagje druk ben geweest, kan ik er op rekenen dat ik de volgende dag weer mag overgeven. Misselijkheid went wel, maar dat overgeven maakt me wel erg slap.

Wat daarnaast nog 'n beetje helpt is crackers naast je bed leggen en die opeten zodra je wakker wordt. En ook altijd overdag voorzien zijn van een pakje crackers, je weet maar nooit. Ik kan inmiddels geen cracker meer zien.
Allereerst van harte proficiat met je zwangerschap!!

Ik ben zelf ook van week 5 t/m week 11 van 'smorgens vroeg tot 'savonds laat KOTS misselijk geweest. Ook tegen het spugen aan, maar gelukkig net niet. Rust hielp bij mij totaal NIET. Bij mij hielp eten; telkens kleine beetjes, maar alles bij elkaar was ik zo'n beetje de hele dag door aan het eten.

Ik probeerde dan wel alles wat ik extra at, zo gezond mogelijk te doen. Daarmee bedoel ik dus zakjes wortel, stukken komkommer, fruit, rijstwafels etc. en niet 5 pakjes sultana's op 'n dag! Uiteindelijk heb ik zelfs nog 2,5 week aan de medicijnen tegen misselijkheid gezeten (niet schadelijk voor je kindje!) Maar echt, het gaat over!!!

Veel succes met de komende weken en hopelijk is je misselijkheid snel voorbij.

Groetjes Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben nu 33 weken zwanger en nog steeds misselijk! Hoe drukker ik op een dag ben, hoe misselijk ik ben. Dus in mijn geval heeft het wel invloed. Vanillevla helpt. En de hele dag door kleine beetjes eten helpt ook; crackers enzo. Geen vette hap, maar daar zal je nu ook wel geen zin in hebben!
Ja, rust helpt absoluut. Veel prikkels kunnen de misselijkheid aanwakkeren of verhogen, was mijn ervaring. Op tijd naar bed, als het even kan een middagdutje en ook zorgen dat je continu iets in je maag hebt, kan helpen.

Zure dingen eten en pepermuntjes wegknagen hielp bij mij ook wel enigszins.
Ja, rust is in dit geval het beste medicijn. Je misselijkheid zal er niet van weg gaan, maar wel minder worden/zelfde blijven (al zit je nog niet op de top van je hormonen nu). Idd wat anderen al zeggen, op tijd naar bed en proberen een middagdutje te doen. Vooral niet heel druk gaan werken enzo. Ik heb nu voor de tweede keer ervaring met zwangerschapsmisselijkheid tijdens de hele zwangerschap. Hopelijk ga jij je met een week of 12 gewoon beter voelen.
Toen ik vorige week vrij was heb ik stukken minder last gehad van mijn misselijkheid. Nu het werk en alle bijkomende stress weer zijn begonnen hang ik weer olijk elke ochtend boven de toilet. Ik denk dat rust de misselijkheid inderdaad minder maakt; bij mij in ieder geval.

Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent. Ik heb er momenteel nog steeds last van en zit morgen op 18 weken.
wat veel reacties zeg! echt bedankt!!!!!!

ik doe al wat geadviseerd wordt (voor het opstaan iets eten), veel kleine beetjes etc. ik woon in het buitenland en ze hebben hier geen vla... het water heeft ook een gekke smaak waar ik aan gewend was maar nu weer heel vies vind. maar ik ontdek ook dat ik appelsap het lekkerst vind en 't best verdraag. dus dan maar aan de appelsap!

cola helpt 'n beetje, maar dan is er weer de ene kant van: dat is niet zo goed voor je kindje toch??

vandaag voel ik me mega misselijk, maar ik denk dat ik inderdaad gisteren teveel gedaan heb en het nu moet bekopen. hoewel: week 6... dus kan ook toename van hormonen zijn....

bedankt voor al jullie tips en meeleven!!

iemand vertelde mij dat als je vanaf het begin al zo misselijk bent, je meestal na 3 maanden dat niet meer bent. terwijl als je later in je zwangerschap misselijk wordt, je meer kans hebt dat het langer doorgaat.... had ik nog nooit van gehoord! jullie??
Nooit van gehoord! Maar ik werd idd wat later misselijk en ben het nu (33 weken) nog steeds. Dus het zou kunnen kloppen. Ik hoop het maar voor je!
Ja, ik denk dat rust wel degelijk invloed heeft op de misselijkheid, maar jah, níemand die daar aan wil.

'Men' propt je wel vol met Emafasene.

Ook niet echt goed, want hoe minder je slikt hoe beter. Maar goed, soms kun je niet anders.

Maar ik geloof dat RUST het sleutelwoord is hoor.

Ik wilde ook geen watje zijn, maar het was een ware hel die eerste máánden. ZO misselijk. (24/7) en extreem moe. (24/7)

Ik trok het alleen door heeeeeeeeeel veeeeeeeeel te eten.

Zat ik daar op mijn werk. Het was overleven, buffelen!

En ik begrijp soms nog niet waarom ik door ben blijven gaan.

Maar net wat jij zegt; je wil geen watje zijn. En je hoopt elke dag dat die misselijkheid weg is.

Dat gebeurde bij mij pas na 25 weken! Toen was de misselijkheid weg.

Imiddels ruim 22 kilo aangekomen. Enne....hoewel de medici dit niet ondersteunen; maar ik geloof dat mijn darmonsteking die ik deze zwangerschap kreeg een gevolg is geweest van dat eten-tegen-de-misselijkheid/moeheid. ( Ik geef toe dat ik ook slechte dingen at. Maar het was of dát of flauwvallen )

Probeer dus wel je rust te pakken zodra dit kan.

En qua eten. Gezond en kleine beetjes.

Iig fijne zwangerschap Captivating!
anoniem_74944 wijzigde dit bericht op 13-05-2009 16:00
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik ben bijna niet misselijk geweest, alleen heel in het begin als ik opeens vroeg moest opstaan of te laat naar bed ging. Dan kwam ik de dag door door telkens wat te eten, en in mijn zak had ik dan zoute dropjes, pepermuntjes en zuurtjes.

Maar bij mij kwam het dus wel echt door niet goed genoeg te slapen en te weinig rusten.

Gefeliciteerd nog!
Voor mij was rust de enige remedie tegen de misselijkheid. Eerste zwangerschap vanaf week 6 flink misselijk, hele dag door. Vanaf week 10 op (erg dringend) advies van de verloskundige een week thuis op de bank gebleven. En toen ging het beter. Misselijkheid is gebleven tot een week of 20, daarna nog sporadisch. Ik ben tot een week of 16 helemaal thuis gebleven, daarna weer 75% gaan werken.

Tweede zwangerschap heel erg misselijk vanaf week 4 totaan de bevalling. Wederom verplicht thuis (nu van 6 tot 20 weken geloof ik) en daarna weer 50% werken. Dit laatste wel met oudste die nog niet zo oud was (bij de bevalling 16 maanden) erbij rond te kruipen/lopen. Hierdoor was er minder rust mogelijk en ik denk dat ik daardoor ook misselijker was de 2e keer.

Herkenbaar van geen watje willen zijn, maar toen ik merkte dat het hielp en ik daardoor uiteindelijk dus toch weer beter kon functioneren vond ik het het helemaal waard!
quote:Captivating schreef op 13 mei 2009 @ 15:33:

iemand vertelde mij dat als je vanaf het begin al zo misselijk bent, je meestal na 3 maanden dat niet meer bent. terwijl als je later in je zwangerschap misselijk wordt, je meer kans hebt dat het langer doorgaat.... had ik nog nooit van gehoord! jullie??Nooit van gehoord, maar het klopt in mijn geval wel. Ik werd pas met 8-9 weken misselijk, en het houdt nog steeds onvermoeibaar aan. Rust zou fijn zijn, maar zit er niet in, dus ik bikkel gewoon door.
Hi Captivating, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ruim 12 weken zwanger en ook regelmatig flink misselijk maar helaas dus met zo'n 3 a 4 dagen per week ook overgeven, soms zelfs 2 keer op een dag. Vandaag besproken bij de VK en volgens haar moet ik meer rust nemen; kortere werkdagen dus en mn energie beter verdelen. Ben namelijk ook afgevallen.....niet heel erg, maar het zegt natuurlijk wel iets.

En ik geloof wel dat ik herken dat ik op mn 'goede' dagen extra hard werk en veel doe (is op zich normaal voor mij) maar dat het daarna weer helemaal mis is omdat ik dan al mn energie in 1 keer verbruik.... Dus ik geloof er wel in dat meer of minder rust nemen de misselijkheid beïnvloeden kan. En mn VK zegt het ook.... dus wat mij betreft is dat wel een tip! Sterkte met je klachten!
Hmm... Weet niet of dat zo is, van vanaf het begin van de zwangerschap tot twaalf weken, of wat later en dan de hele zwangerschap door.

Ik heb van 3w4d tot 38w6d gespuugd, maar de misselijkheid nam wel af bij 20 weken. Maar. Daarin was ik een uitzondering. Jij bent gewoon na twaalf weken van de misselijkheid af (je moet het ook een beetje afdwingen, haha). En wat die cola betreft. Tja. Ik heb alles gegeten en gedronken (rauw vlees en rauwemelkse kaas daargelaten( wat bleef zitten en dat was ook cola.

Inderdaad, je wilt geen watje zijn. Aan de andere kant, ik hing regelmatig op mijn werk boven de wc, maar ik wilde geen mietje zijn, dus weigerde eerst me ziek te melden. Mocht er ooit nog een tweede komen, dan laat ik me dat niet meer gebeuren. Misselijk en steeds overgeven is ziek, ook al heeft het een andere reden dan normaal.

In ieder geval sterkte! De piek hoort tussen 6 en 9 weken te zitten, dus hoop dat je over een week of drie wat opknapt.
Hmm... Weet niet of dat zo is, van vanaf het begin van de zwangerschap tot twaalf weken, of wat later en dan de hele zwangerschap door.

Ik heb van 3w4d tot 38w6d gespuugd, maar de misselijkheid nam wel af bij 20 weken. Maar. Daarin was ik een uitzondering. Jij bent gewoon na twaalf weken van de misselijkheid af (je moet het ook een beetje afdwingen, haha). En wat die cola betreft. Tja. Ik heb alles gegeten en gedronken (rauw vlees en rauwemelkse kaas daargelaten( wat bleef zitten en dat was ook cola.

Inderdaad, je wilt geen watje zijn. Aan de andere kant, ik hing regelmatig op mijn werk boven de wc, maar ik wilde geen mietje zijn, dus weigerde eerst me ziek te melden. Mocht er ooit nog een tweede komen, dan laat ik me dat niet meer gebeuren. Misselijk en steeds overgeven is ziek, ook al heeft het een andere reden dan normaal.

In ieder geval sterkte! De piek hoort tussen 6 en 9 weken te zitten, dus hoop dat je over een week of drie wat opknapt.
In mijn ervaring heeft het absoluut met elkaar te maken. Hoe drukker ik was, hoe misselijker, al was ik sowieso misselijk, maar met rust was het uit te houden. Bij de eerste werkte ik 32 uur, en deed ik verder helemaal niks, nauwelijks sociale contacten, geen huishouden, geen boodschappen, niks. Beetje internetten en slapen. Bij de tweede werkte ik minder, en ging het wat beter, maar was ik drukker door die eerste. En was de misselijkheid iets beter uit te houden.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben misselijk geweest van week 6 t/m week 19. En het maakte niet uit of ik rust nam of niet, ik hing bijna dagelijks boven de toilet. En dat was ook vaak de hele dag door, bij het middageten op mijn werk, na het avondeten en uiteraard 's ochtends als ik nog niet eens een hap gegeten had.

Mijn eerste keer overgeven kwam met 7 weken, in een weekend waarop ik niets gedaan had en alleen even boodschappen ging doen. Dat stond ik dan op de parkeerplaats van AH.

Pepermuntjes hielpen ook wel goed. Als ik al half aan het kokken was en ik stopte er snel een in mijn mond dan trok het weg. Dus daar heb ik er mega veel van gegeten.

Tijdens een luier vakantie ien Turkije waarin ik alleen op het strand lag was mijn misselijkheid net zo erg als thuis.

Met een week of 13 ben ik Emesafene gaan slikken, en dat was een verademing !!! De pillen kunnen geen kwaad voor je kindje, en bij mij zorgen ze ervoor dat ik me zoveel beter voelde. Ik was nog wel misselijk en moest ook af en toe nog overgeven, maar voelde me veel minder slap en beroerd.

Vanaf 16 weken kon ik het 1x daags slikken ipv 2x, en met 18 weken ben ik ermee gestopt.

Mocht ik weer zwanger worden in de toekomst en ik ben weer zo misselijk, dan vraag ik gelijk weer om die tabletten.
Eens met de emesafene. Hielpen niet tegen alles, maar haalden we de scherpe kantjes er vanaf.

Ik ben ruim 20 weken dag en nacht kotsmisselijk geweest. Zonder overgeven, maar hele dag (en nacht dus) net niet. Echt verschrikkelijk. Alleen eten hielp, dus ik had altijd sultana's, liga's, drop, zuurtjes, kauwgom en pepermunt mee. 's Nachts ontbijtkoek .

Wat mij opviel was juist dat de misselijheid minder leek te worden toen ik weer werkte (had vakantie). Leek wel of de afleiding het minder erg maakte.

Als ik weer eens zwanger ben en misselijk, vraag ik meteen om pillen of ik probeer acupunctuur ofzo.

Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven