Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe ziek was jij van Corona

16-12-2020 21:26 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week positief getest, begonnen met extreme vermoeidheid, hoesten, keelpijn, en hele erge hoofdpijn.
Geen koorts gehad, 3 dagen alleen maar geslapen, en nu eigenlijk alweer redelijk fit op wat rugpijn na,
hoe ziek waren jullie van Corona ?
Alle reacties Link kopieren
Honingbloesem schreef:
18-12-2020 16:09
Dus jij vind een griepje onschuldig? Wist je hoeveel mensen er aan de 'hoe jij het noemt onschuldig griepje' doodgaan? Net zoveel als aan deze covid 19 die als zogenaamd zeer dodelijk word gezien!

Griep is influenza en daar zijn in 2018 meer mensen aan doodgaan dan aan dit media virus.....

Maar geloof wat jezelf wilt, maar noem dan de griep niet onschuldig.
Ik vind het zo respectloos om Corona een media virus te noemen, zeker als je leest wat voor langdurige klachten mensen hebben. Langduriger dan bij influenza, zelfs zo dat er speciale fysiotherapie voor is opgesteld en die ook aangeven dat het veel langer duurt voor veel mensen opknappen. En dan ga je de cijfers met griep in 2018 vergelijken terwijl we in dit jaar maatregelen nemen tegen de verspreiding.
Ik kan je zeggen dat ik meer Corona patiënten op de IC heb gezien dit jaar dan patiënten met griep in de afgelopen 13 jaar bij elkaar. En dan werk ik op een van de grootste IC’s van het land.
sun.lover wijzigde dit bericht op 19-12-2020 11:02
0.53% gewijzigd
Honingbloesem schreef:
18-12-2020 16:09
Dus jij vind een griepje onschuldig? Wist je hoeveel mensen er aan de 'hoe jij het noemt onschuldig griepje' doodgaan? Net zoveel als aan deze covid 19 die als zogenaamd zeer dodelijk word gezien!

Griep is influenza en daar zijn in 2018 meer mensen aan doodgaan dan aan dit media virus.....

Maar geloof wat jezelf wilt, maar noem dan de griep niet onschuldig.
Corona een media virus noemen? Heb je bovenstaande ervaringen gelezen?
Wat het probleem is met de "gewone" griep is dat men te makkelijk roept " ik heb een griepje" als men snotterig en koortsig is. Terwijl een echte griep echt heftig kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
.
viva1981 wijzigde dit bericht op 19-12-2020 09:54
Reden: Dubbel bericht
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva1981 schreef:
19-12-2020 09:06
Ik ga niet zeggen dat griep onschuldig is, maar COVID-19 is wel degelijk dodelijker en besmettelijker dan influenza. En de symptomen/nasleep lijken ook bij veel mensen erger.
Voor de mensen die het sterftecijfer van griep vs Covid-19 willen vergelijken: dit kun je niet doen. In tijden van Influeza zijn er geen lockdowns... Stel dat er nu ook geen lockdown was geweest, dan was de oversterfte door COVID-19 véél hoger geweest. En ook het aantal mensen dat nu nog steeds met klachten zit.
Alle reacties Link kopieren
Honingbloesem schreef:
18-12-2020 16:09
Dus jij vind een griepje onschuldig? Wist je hoeveel mensen er aan de 'hoe jij het noemt onschuldig griepje' doodgaan? Net zoveel als aan deze covid 19 die als zogenaamd zeer dodelijk word gezien!

Griep is influenza en daar zijn in 2018 meer mensen aan doodgaan dan aan dit media virus.....

Maar geloof wat jezelf wilt, maar noem dan de griep niet onschuldig.

Onjuist. Inmiddels zijn aan Corona meer mensen overleden dan aan de griep in 2018. En dat is mét alle maatregelen. Kan je nagaan hoe het zonder maatregelen was geweest.........

En inderdaad, voor veel mensen is de griep niet onschuldig. Daarom bestaat de griepprik. Net als straks de Covidprik.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat corona (de Covid 19 versie) vooral nu besmettelijker is omdat we er nog nooit eerder mee in aanraking zijn geweest en dus geen weerstand tegen hebben opgebouwd.

Over een (hele) tijd denk ik dat het gaat behoren tot 1 van de griep varianten waar voor dan iedere keer weer wordt bedacht welke vaccinatie we dit jaar het beste kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft corona gehad in oktober. Ik kwam uit mijn werk en hij lag ziek op de bank onder een deken met de verwarming op 30.

40 graden koorts en verder geen klachten. Niet verkouden, niet hoesten, had gewoon smaak en reuk. Getest en positief. Hij is 14 dagen ziek thuis geweest, eerste week dus die koorts gehad en alleen maar in bed gelegen. Daarna ging hij hoesten en werd hij verkouden. Is nog lange tijd moe geweest.

Ik kreeg na een week verschijnselen (hoofdpijn, verkouden), alleen geen hoge koorts, maar testte 2x negatief dus ik moest gewoon weer aan het werk (zorg). Inmiddels paar x getest en ik heb dus wel antistoffen, dus ik ben ergens besmet geweest zonder klachten of de test werkte niet goed.
3 weken in golven ziek geweest : begon met 1 dag koorts, toen enkele dagen nauwelijks klachten, toen hoesten, hoofdpijn en extreme vermoeidheid (ik kon mijn eigen hand niet optillen) en tot slot enkele dagen benauwd waarvan 1 dag dat ik écht dicht zat, en je het aan de buitenkant hoorde piepen. Nasleep was plm 6 weken brandend gevoel in de longen bij inspanning.

Totale ziekteverloop vond ik bij mezelf heel mild, wel langdurig.
anoniem_203514 wijzigde dit bericht op 19-12-2020 15:17
1.29% gewijzigd
DeeDee76 schreef:
19-12-2020 11:59
Ik denk dat corona (de Covid 19 versie) vooral nu besmettelijker is omdat we er nog nooit eerder mee in aanraking zijn geweest en dus geen weerstand tegen hebben opgebouwd.

Over een (hele) tijd denk ik dat het gaat behoren tot 1 van de griep varianten waar voor dan iedere keer weer wordt bedacht welke vaccinatie we dit jaar het beste kunnen hebben.
Volgens Marion Koopmans gaat covid 19 niet meer weg en kunnen we niet meer terug naar normaal. We moeten ons ook voorbereiden op varianten die gaan komen. Vandaag in het nieuws dus ik plaats geen linkje.

Zelf heb ik weinig last gehad van corona, maar normaal heb ik nooit last van de griep. Had wel gaan werken ook normaal gesproken. Wel 2 dagen verhoging en een week moe en af en toe hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag positief getest, omdat ik gister merkte dat mijn smaak en geur verminderd was en ik was wat nasaal. Vanochtend stond ik op met keelpijn.

Ben als de dood voor wat er misschien komen gaat. Hoop dat ik er een beetje leuk doorheen fiets.
Alle reacties Link kopieren
Frikandelspeciaal schreef:
20-12-2020 14:18
Ik ben vandaag positief getest, omdat ik gister merkte dat mijn smaak en geur verminderd was en ik was wat nasaal. Vanochtend stond ik op met keelpijn.

Ben als de dood voor wat er misschien komen gaat. Hoop dat ik er een beetje leuk doorheen fiets.
Dit had ik ongeveer ook maar het werd niet erger. Probeer je maar te ontspannen, het hoeft allemaal niet dramatisch te verlopen.
Mijn klachten leken op die van een milde griep met eerste 3 dagen wel serieuze koorts. Nu nog heel erg vermoeid, zou 24/7 kunnen slapen.

Mijn moeder is helaas overleden na een paar weken vechten.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
20-12-2020 14:21
Dit had ik ongeveer ook maar het werd niet erger. Probeer je maar te ontspannen, het hoeft allemaal niet dramatisch te verlopen.
Dan hoop ik ermaar het beste van. Voelt allemaal een beetje onwerkelijk en de media maakt je gek. Fingers crossed....
Alle reacties Link kopieren
1 nacht koorts, lichte hoofdpijn en benauwd als ik de twee trappen opliep met mondkapje. Na een week reuk weg, na een week was deze weer terug. Verder geen klachten meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels vier weken geleden positief getest. De eerste week was ik verkouden, kuchje, moe, benauwd, koortsvlagen, geur en smaak kwijt.
In de tweede week werd ik ineens zieker. Praten is een opgave omdat ik niet genoeg lucht binnen krijg. Lichamelijke inspanning idem dito. Echt lichamelijk uitgeput. Nu nog steeds die klachten met daarbij een enorme druk/pijn op mijn borstkas.
Ik voel me echt bezwaard naar collega’s omdat ik al zo lang thuis zit. Voel me echt een kneus omdat ik nu juist diegene ben die zo gepakt wordt door dit virus.
Alle reacties Link kopieren
Frikandelspeciaal schreef:
20-12-2020 14:56
Dan hoop ik ermaar het beste van. Voelt allemaal een beetje onwerkelijk en de media maakt je gek. Fingers crossed....
Hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
22-12-2020 16:50
Hoe is het nu?
Met vlagen moe en sta een beetje wiebelig op mijn benen. Wel een irritante kriebel in mijn keel. Verder mag ik niet klagen. Hopelijk blijft het hierbij.

Edit: hondsmoe vandaag. Lig echt alleen maar te slapen en heb hoofdpijn.
frikandelspeciaal wijzigde dit bericht op 23-12-2020 15:13
13.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdag begon ik hoofdpijn te krijgen, zondag na aanhoudende hoofdpijn getest en helaas bleek dat positief. De hoofdpijn is gelukkig weg maar ik ben wel wat verkouden, moe en koortsig. Ik hoop dat het hierbij blijft en snel voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader was eerst misselijk, daarna benauwd en is uiteindelijk na 7 weken vechten gestorven aan dit virus.
Mijn moeder is ook positief getest, maar heeft nauwelijks klachten gehad.
Mijn collega ( 41 jaar) heeft Corona, is nog thuis maar moet van arts eigenlijk naar het ziekenhuis. Ze wil niet.
Benauwd, hoesten en zware hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Nu ik deze berichten lees ga ik toch een beetje in de rats zitten.

Vanmiddag getest omdat ik beetje verkouden ben en een kriebel hoest. Niet noemens waardig maar zit in de zorg dus moet getest worden.
Als ik dan lees dat er mensen met deze klachten positief getest zijn vind ik het toch wel spannend worden.

Ben al eerder getest omdat ik in aanraking gekomen was met patiënten/ collega’s die positief getest waren maar nu ik zelf klachten heb voelt het toch allemaal een beetje anders.
Zeker met oog op de naderende feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Eerst flinke hoofdpijn en hoesten, daarna keelpijn, vervolgens verkouden, moe, verlies van reuk en smaak, druk op de borst. En ik voelde me vooral beroerd. Inmiddels 1,5 maand later is smaak en reuk terug, maar nog niet 100% en vallen mijn ogen minstens 1 keer per dag dicht (soms ook 4 keer per dag), daar is dan echt geen houden aan, ik moet dan slapen. Verder redelijk hersteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte toen ik aan het wandelen was ineens dat ik hele erge spierpijn had in mijn benen, ben toen teruggegaan en mijn temperatuur gemeten (ik herkende de spierpijn die ik heb als ik koorts heb/krijg), deze was 37.5. Na een uur begonnen mijn wangen te gloeien dus weer mijn temperatuur gemeten deze was toen 38.2. Ik ben vervolgens naar bed gegaan en toen ik in de ochtend wakker werd waren de koorts en spierpijn verdwenen maar was ik een beetje verkouden. Verder ben ik 2 weken licht verkouden geweest met een hoestje en totaal geen geur en smaak meer. Na twee weken was mijn verkoudheid over, mijn smaak en geur kreeg ik na ongeveer 4 weken weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Spierpijn had ik ook inderdaad, ik was zondag de tuin aan het vegen en kon het niet afmaken doordat mijn schouders enorm pijn gingen doen. En ik rook afgelopen weekend een hele penetrante sigarettenlucht in huis, terwijl de rest van het gezin niks geks rook. Nog steeds smaak en geur, ik hoop dat dat zo blijft met kerst 😬.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
19-12-2020 12:25
Volgens Marion Koopmans gaat covid 19 niet meer weg en kunnen we niet meer terug naar normaal. We moeten ons ook voorbereiden op varianten die gaan komen. Vandaag in het nieuws dus ik plaats geen linkje.
Ik vind het zelf trouwens heel eng dat virologen dit soort uitspraken doen. Hoezo nooit meer terug naar normaal. Een mens is van nature geen alleen levend dier, dus hoe wilde ze dat dan oplossen? Ik verwacht dat er dan echt teveel collateral damage ontstaat. Over de jaren heen. Als kinderen nooit meer een knuffel van oma krijgen. Als er geen liefdesrelaties meer ontstaan omdat je altijd afstand moet houden

Marion zou meer daaraan moeten denken i.p.v. dat virus 24 uur per dag in de ogen staren en dan zulke uitspraken doen.

Als we nooit meer terug kunnen naar “normaal” wil ik eerst weten hoe dit virus verschilt van de andere coronavirussen die we kennen en die ongetwijfeld hun eigen chaos hebben gecreeerd toen ze oversprongen van dier naar mens
Voor je wensen uitspreekt die de hele maatschappij naar de verdoemenis werken.
Alle reacties Link kopieren
Corona hier trouwens: 3 dagen koorts, de 3 dagen daarna keelpijn. Gedurende doe dagen ook spierpijn en hoofdpijn. 2 weken moe. Reukverlies, na een maand was dit weer terug. Restloos hersteld, geen problemen meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven