Leven met pijn, kletsend het jaar 2021 in!
zondag 13 december 2020 om 21:25
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:17
6.73% gewijzigd
Later is nu
zaterdag 19 december 2020 om 12:29
Ik zit te denken, Spar bij jou in de buurt? Of zat daar vroeger een andere supermarkt in? Naast de fysio?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 19 december 2020 om 12:31
Dat is jammer zeg. Was jij altijd de fotograaf?Dreamer schreef: ↑19-12-2020 09:42Goedemorgen!
Mijn zus wilde ook al een Dr Denker, of ik die 'even' mee kon nemen. Dat is nogal makkelijk, nu alle tijdschriftenwinkels gesloten zijn. Voorgaande jaren reserveerde m'n zoon een krant, maarja..
Dus man gaat nu naar de winkel en op hoop van zegen. 2 mag vast niet. Misschien ga ik maandag de zaterdagkrant van het werk daar wel kopieren![]()
(maar veel mensen hebben de puzzel dan ook al opgelost)
Jeetje, een hovenier op zaterdag aan het werk?
Ik ga straks naar m'n moeder. M'n zus komt ook. We gaan oa foto's doorkijken. Ik blijk helemaal geen foto van mezelf met m'n vader te hebben![]()
Er zijn sowieso weinig foto’s van mijn moeder, ze probeerde ze altijd te ontwijken
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 19 december 2020 om 14:33
Sorry super late reactie, maar wij weten inmiddels dat we 4 januari weer volledig open aan. Al onze leerlingen zijn aangemerkt als kwetsbare leerlingen dus komen vanaf 4 januari weer naar school. Ik ben er echt heel erg blij mee.suzyqfive schreef: ↑17-12-2020 21:10Dit gelezen Severus?
https://www.vo-raad.nl/artikelen/q-a-bi ... 0mcl_3YNhI
"After all this time?" "Always."
zaterdag 19 december 2020 om 15:51
Is volgens mij altijd een Spar geweest. Maar ik woon hier 11 jaar dus het kan wel een andere supermarkt zijn geweest.
Dr Denker is binnen, een vriendin is vanmorgen om 8.00 uur naar de winkel gegaan en die heeft er ook één voor mij meegenomen

zaterdag 19 december 2020 om 16:10
Ja, kan ik me voorstellenSeverus_Snape schreef: ↑19-12-2020 14:33Sorry super late reactie, maar wij weten inmiddels dat we 4 januari weer volledig open aan. Al onze leerlingen zijn aangemerkt als kwetsbare leerlingen dus komen vanaf 4 januari weer naar school. Ik ben er echt heel erg blij mee.
Bij ons gaat klas 4 volledig, klas 3 voor de praktijklessen en de kwetsbare leerlingen (ongeveer 1/8 van onze leerlingen) naar school na de vakantie.
zaterdag 19 december 2020 om 16:43
De kerstpuzzel uit het Dagblad van het Noorden. Nostalgie. Voor veel Groningers hoort dat echt bij Kerst. Met de hele familie de Dr. Denker maken.
Stond vandaag een stukje over op NOS:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... nigJTuG9fC
zaterdag 19 december 2020 om 17:39
Aha. Het noorden. Tsja ik zit in het andere noorden. Vandaar dat ik er nog nooit van gehoord heb.abc schreef: ↑19-12-2020 16:43De kerstpuzzel uit het Dagblad van het Noorden. Nostalgie. Voor veel Groningers hoort dat echt bij Kerst. Met de hele familie de Dr. Denker maken.
Stond vandaag een stukje over op NOS:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... nigJTuG9fC
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 19 december 2020 om 17:58
Ja, we mogen op school de online lessen ook geven. Alleen de WiFi is lastig en sowieso werkt teams maar 1 kant op dus komt er niets door als de klas ook geluid maakt.Severus_Snape schreef: ↑19-12-2020 16:11Dat is ook fijn Suzy, al zal het voor sommige docenten puzzelen worden en schakelen tussen het ene uur online en het andere uur live les. Hopelijk vanaf 19 januari iedereen weer gewoon naar school.
zondag 20 december 2020 om 06:11
Gisteravond een online bingo met muziek en filmpjes gehad. Was wel grappig. Niks gewonnen maar oudste deed hier bloedfanatiek mee.
Was van mijn werk. Een soort avondje uit.
Nu wakker geworden met hoofdpijn. Te vast geslapen vermoed ik.
Zo richting werk voor weer een dagje buffelen. Het is altijd weer een verrassing wat de dag gaat brengen
Was van mijn werk. Een soort avondje uit.
Nu wakker geworden met hoofdpijn. Te vast geslapen vermoed ik.
Zo richting werk voor weer een dagje buffelen. Het is altijd weer een verrassing wat de dag gaat brengen
zondag 20 december 2020 om 08:32
zondag 20 december 2020 om 09:47
Ja, wel twee kanten op maar je kan niet tegelijkertijd praten. Of dat kan wel maar dan hoor je elkaar nietNankurunaisa schreef: ↑20-12-2020 09:31Vind ik ook belachelijk dat je dan 2 uren moet inleveren Lientje. Wel leuk zo een "uitje".
Suzy teams werkt bij mij wel 2 kanten op..

zondag 20 december 2020 om 12:36
Goedemorgen,
Gisteravond migraine, maar gelukkig met weinig hoofdpijn en ik was er op tijd bij. Vannacht wel onrustig geslapen.
Vanochtend de knoop doorgehakt om toch maar een invalidenparkeerplaats aan te vragen, maar ik ga morgen wel eerst de gemeente even bellen om de haalbaarheid te toetsen, want het kost wel weer bijna € 300. Man vindt het onzin overigens.
Gisteravond migraine, maar gelukkig met weinig hoofdpijn en ik was er op tijd bij. Vannacht wel onrustig geslapen.
Vanochtend de knoop doorgehakt om toch maar een invalidenparkeerplaats aan te vragen, maar ik ga morgen wel eerst de gemeente even bellen om de haalbaarheid te toetsen, want het kost wel weer bijna € 300. Man vindt het onzin overigens.
zondag 20 december 2020 om 14:11
Mijn zus kwam erachter dat ze de hele klas tegelijk en blijvend op mute kan zetten. De klas schrok ervansuzyqfive schreef: ↑20-12-2020 09:47Ja, wel twee kanten op maar je kan niet tegelijkertijd praten. Of dat kan wel maar dan hoor je elkaar niet. Is gewoon digitaal niet mogelijk. Anders dan via een telefoonlijn. Als een klas rumoerig is komt de docent er dus bijna niet doorheen, gaat met horten en stoten.

Dr. Denker deed ik altijd met m'n vader. Vorig jaar had ik er dus veel moeite mee. Met Pasen (extra puzzel dit jaar) ook.
Nu gaat het beter, gelukkig.
En hallo

Nee, ik sta dus niet met m'n vader op de foto, dat ik er één heb gevonden. Ook geen babyfoto's. Heel bizar, eigenlijk. Het is ook niet zo dat hij de foto's maakte. Hij filmde wel veel. M'n moeder vond het geloof ik raar dat ik dat raar vond. Maarja, ze kan er ook niets meer aan veranderen dus. Mn zus heeft een doos met oude foto's van mn oma, die ze uit gaat zoeken. Ze houdt het voor me in de gaten.
Was wel gezellig gisteren
Later is nu
zondag 20 december 2020 om 17:31
Fladderak , bedankt voor je kaartje.
Het was hectisch op de werkvloer vandaag. Ik heb zó veel verschillende dingen gedaan. Blijf het leuk vinden want geen dag is hetzelfde.
Heb zelfs geassisteerd bij een coronatest. Weet nu ook hoe dat in zijn werk gaat.
Hoop wel dat de uitslag negatief is.
Het was hectisch op de werkvloer vandaag. Ik heb zó veel verschillende dingen gedaan. Blijf het leuk vinden want geen dag is hetzelfde.
Heb zelfs geassisteerd bij een coronatest. Weet nu ook hoe dat in zijn werk gaat.
Hoop wel dat de uitslag negatief is.
lientje69 wijzigde dit bericht op 20-12-2020 18:45
0.17% gewijzigd
zondag 20 december 2020 om 17:46
jij ook voor de jouwe!
Volgens mij ben je ook de eerste die mijn kaartje heeft ontvangen (op Suzy na dan, maar daar heb ik 'm persoonlijk in de bus gedaan, omdat ik voor oudste daar in de straat een kaartje moest posten. Hij wist wel de route, niet het huisnummer

Later is nu

zondag 20 december 2020 om 18:01
Hoe gaat het met je oudste? De situatie is daar niet fijn op het ogenblik. Gaat het goed?Dreamer schreef: ↑20-12-2020 17:46jij ook voor de jouwe!
Volgens mij ben je ook de eerste die mijn kaartje heeft ontvangen (op Suzy na dan, maar daar heb ik 'm persoonlijk in de bus gedaan, omdat ik voor oudste daar in de straat een kaartje moest posten. Hij wist wel de route, niet het huisnummer)
Hier is dochter ook negatief getest(voor de vierde keer al inmiddels). Ze werkt in de zorg dus het is regelmatig raak om haar heen.

zondag 20 december 2020 om 18:56