Knorr Wereldgerechten

12-05-2009 17:04 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben eens benieuwd welke Wereldgerechten van de Knorr errug lekker zijn en of er ook bij zitten die niet zo'n succes zijn. Wil eens wat uit gaan proberen en welke zijn dus wel of geen aanrader?

Groetjes,

Druifke
Tja, ik weet wel dat het allemaal kunstmatige stofjes en smaakversterkers zijn..... maar de Kip Tandoori is zooo lekker!

Meestal eet ik heus gezond (dus verse ingrediënten, zonder toevoegingen), maar af en toe een lekker bak Kip Tandoori (eigen toevoeging: cashewnoten) is net zo lekker als die heel erg foute Big Mac die ik ook bijna altijd kan weerstaan...
Ik heb 1 maal de Bobotie en 1 maal de Griekse Kofta gemaakt. Ja vond ik lekker. Helaas heb ik daarna 2 heerlijke recepten gevonden om het zelf vers te maken. Ja daar kan Knorr niet tegenop.

Alleen die Roti vond ik niet lekker. Het lijkt niet eens op Roti die je bij een toko kan kopen. Jammer want als je in tijd nood zit zijn die pakken toch wel eens handig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
De afgelopen dagen de enchilada's gegeten, voor het eerst van Knorr. Nu gooi ik bij dat soort pakken er standaard veel meer groenten in dan de aanwijzingen op het pak (uien, tenen knoflook, kidneybonen, tomaten). De salsa heb ik niet gemaakt omdat ik geen créme fraiche in huis had.

Ik vond het lekker, lekkerder dan de mixen van taco fiesta. De wraps zelf zijn ook gekruid en zijn lekkerder dan bijv. de wraps die je los koopt in de supermarkt. Het helpt ook als de kaas die je erin doet van goede kwaliteit is, en dat was bij mij het geval.

Vroegah, toen ik voor meer mensen kookte, maakte ik weleens de lasagna van Knorr. Met meer melk dan water, meer groenten dan op het pak stond en bovenop goede, aromatische kaas. Dan was het goed te eten.
Al die gerechten lijken niet op de authentieke gerechten.
quote:patience schreef op 12 mei 2009 @ 23:49:

Al die gerechten lijken niet op de authentieke gerechten.

Je meent het !

Ben er ook niet zo van maar ik kan me voorstellen dat het best fijn is om af en toe zo'n pakje te gebruiken, als je weinig tijd hebt.
Ik eet die gerechten heel af en toe, en dan vooral voor de makkelijk, wanneer ik moe ben en geen zin heb om te koken maar het wel mijn beurt is en ik totaal verdwaasd door de supermarkt loop. Ik gebruik bij dit soort gerechten wel maar de helft van die kruidenmixen of nog minder zelfs, want als ik alles gebruik raakt mijn maag overstuur. Ik vind het niet vies, maar ook niet heel lekker.

Ik voel me altijd wel schuldig als ik mijn vriend zo'n gerecht voorschotel terwijl hij altijd heerlijk kookt, from scratch met verse kruiden enzo, maar ja, ik kan niet alles hoor
Heerlijk is het als student zijnde, met zijn vieren aan de chappati's, lekker!
Ik sta wel eens met zo'n pak in mijn hand in de supermarkt als ik het druk heb maar als ik dan het aantal E-nummers tel (soms wel 17 per gerecht) in de ingredientenlijst word ik een beetje misselijk en ga snel naar de afdeling met verse groenten.
quote:Iris27 schreef op 12 mei 2009 @ 19:47:

Ik ben fan van de Kip Siam!Jaaah, die gaat zeker 1x per week op tafel (of op schoot )
Bij ons gaan de lasagnette en de taco's er goed in.

Ik denk dat ik ook de Bobotie maar eens ga proberen!
-
anoniem_24066 wijzigde dit bericht op 14-05-2009 13:20
Reden: dubbel
% gewijzigd
Burrito's & Lasagnette zijn hier wel populair.

*moet wel zeggen dat wij er altijd sla bij eten. Anders heb ik het idee dat ik.. nou ja, niet gezond eet.
anoniem_79386 wijzigde dit bericht op 14-05-2009 13:24
Reden: Gezonde aanvulling
% gewijzigd
quote:yoyo2 schreef op 13 mei 2009 @ 16:21:

[...]

Jaaah, die gaat zeker 1x per week op tafel (of op schoot )En mij maar niet willen vertellen waar die Siam naar smaakt .
Hier een echte fan. Heb ze bijna allemaal al eens geprobeerd. Favorieten: Kip Madras, Beef Shanghai en Paella. Meestal doe ik er zelf nog verse groenten bij en een lekker bak met sla.
quote:Tely schreef op 14 mei 2009 @ 13:20:

Bij ons gaan de lasagnette en de taco's er goed in.

Ik denk dat ik ook de Bobotie maar eens ga proberen!Ik maakte hem met banaan ipv appel. Als je wilt heb ik ook een recept om het zelf te maken.
Favoriet hier: Lasagnette, Lasagne en Kip Siam.

Als ik het maak gooi ik er altijd veel vers bij: champignons, een beetje prei, uitje, paprika.

Heerlijk hoor, op z'n tijd.
Lekker:

Enchilada's

Chimichurri

Taco's

Beef Shanghai

Lasagne

Teriyaki

Indiase Chappati

Niet lekker:

Kantonese Kip

Stroganoff

Mwaaaah:

Turkse Durum

Kip Siam
Ik vind de burrito's heerlijk! Alleen maak ik dan meestal een soort burrito lasagna, in een ronde ovenschaal, gewoon de tortilla's zeg maar stapelen met een laag vlees-groenten-saus-kaas-prut ertussen. Krijg altijd enthousiaste reacties en vind het zelf heerlijk! Voeg er wel altijd extra groenten en sla aan toe inderdaad.

Liefs, Bonny
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
De teriyaki vind ik heerlijk. Ook lekker met cashewnootjes er doorheen. Maar toch al een tijd niet gegeten omdat er rijst bij zit en ben meer van de mie/noodles enzo. Dus dan steeds zakje rijst over=zonde. Dus nu flans ik meestal iets vergelijkbaars in elkaar met van die woksauzen van conimex of andere merken in een flesje die ik nu ff niet weet. :-)

Binnenkort misschien toch weer eens "de echte knorr" Teriyaki maken want krijg er spontaan trek in... Rijst gaat dan weer naar m'n moeder
Ik doe ook altijd extra groenten enzo erin, geeft gewoon een andere en betere smaak vind ik. Ook varieer ik wel met de groenten die erin gaan. Zo is Beef chimichurri ook lekker met een blikje uitgelekte mais en champignong ipv paprika en peultjes. Lekkerder eigenlijk, vind ik.
Ik heb geen morele bezwaren tegen Knorr wereldgerechten. Sta vaak met zo'n pak in m'n handen in de super te twijfelen.

Maar ik vind het zo duur, 2 euro! en dan moet je het echte eten nog kopen.

Overigens, dat gezeur dat het niet authentiek is. Bij mijn Turkse supermarkt barst het van de zakjes van Knorr. Er staat alleen in het vloeiend turks op geschreven hoe je de dürum moet maken. Dus het zal echt wel door Turken gebruikt worden.

Ze hebben dan weer geen Turkse versie van het wereldgerecht Stampot boerenkool.
He, allemaal "pakkeneters" hier

Ik vind vaak de kruidenmixen erg zout, maar verder is de smaak wel prima, alhoewel ik toch meer van het zelf expirimenteren ben.

Maar aangezien jullie me goed op de hoogte lijken, ff een off topic vraagje: ik was helemaal weg van de Pad Thai van Conimex, maar kan die nergens meer vinden!!!

Iemand die laatst nog gesignaleerd (al is het in Lutjebroek, is toch beter aan te rijden dan Bangkok!)

Had hem ook al op het topic verdewenen voedsel gezet, maar die is ergens in de kelders van het vivaforum terecht gekomen.
Ik vind de Turkse Durum wel lekker en ik maak ook de Kip Madras af en toe en dan gooi ik er wel extra roer gebakken broccoli doorheen.

Mijn zoontje vindt de oosterse wraps erg lekker van de familiegerechten, dus die eten we ook wel af en toe.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Bonny82 schreef op 14 mei 2009 @ 13:51:

Ik vind de burrito's heerlijk! Alleen maak ik dan meestal een soort burrito lasagna, in een ronde ovenschaal, gewoon de tortilla's zeg maar stapelen met een laag vlees-groenten-saus-kaas-prut ertussen. Krijg altijd enthousiaste reacties en vind het zelf heerlijk! Voeg er wel altijd extra groenten en sla aan toe inderdaad.

Liefs, Bonnygoed idee. ze vallen altijd uitelkaar. Thanx
@Miss MD: Die Pad Thai mix van Conimex zegt mij niets, hoewel ik best goed op de hoogte ben.

@absoluteEinstein: Waar doe jij je boodschappen als je hoofdprijs betaalt?

Albert Heijn, week 19 van 4 t/m 10 mei 2009:

Knorr wereldgerechten, diverse varianten:

2 stuks voor 2,99 euro ipv. 3,98 euro, laagste actieprijs garantie.

Verder ook regelmatig bij de Xenos enkele varianten zeer scherp geprijsd. Dus let op de aanbiedingen en koop wat extra.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven