Drie kinderen op achterbank

18-12-2020 20:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste moet een nieuwe autostoel, ze groeit uit ze maxi cosi (ze is nu 1 jaar).
In het midden zit kind van 8 en aan de andere kant kind van 3 (in een maxi cosi autostoel).
Dochter van 8 zit nu al redelijk klem, en ze is smal, dus dat zegt wel wat over de ruimte.

We hebben een caravan op ongeveer 3 uur rijden én familie woont op 2 uur rijden, dus zo nu en dan maken we een flinke rit.

De mogelijkheid voor een andere auto dient zicht volgens jaar pas aan. Dus zijn we op zoek naar een smalle autostoel om de maxi cosi van de jongste te vervangen / op te volgen. Zo smal mogelijk zodat de oudste nog een beetje comfortabel in het midden kan zitten.

Wie heeft er een goede tip?
In de winkel gaan kijken gaat helaas niet, maar is er is wel enige haast bij dus het zal een online aankoop moeten worden.

Alvast bedankt!
m-april schreef:
18-12-2020 22:39
Als je oudste ouder is dan 3 jaar en je al 2 autostoeltjes op de achterbank hebt, mag de oudste gewoon op de achterbank zonder autostoeltje of zitverhoger. In de meeste auto's passen namelijk niet 3 autostoeltjes naast elkaar.
Ohja? Dat wist ik niet. Maar zou dat wel veilig zijn? En die gordel snijdt dan toch langs de keel, die zit veel te hoog zonder verhoger? De oudste is 5, maar wel klein. Ik dacht dat ze tm 12 met zo’n extra rugleuning met zijsteun en verhoger vervoerd moesten worden.

Vervoeren mensen hier al zulke jonge kinderen zonder stoel of verhoger?

En bij ons past er ook geen volwassene op de achterbank naast 2 kinderstoeltjes.

In mijn kleine autootje heb ik wel één kind voorin in een kinderstoel en dan 2 op de achterbank, want in die auto zitten we nooit met 2 volwassenen. Ik heb daar dan wel de passagiersairbag uit. Ik dacht dat dat altijd moest bij elk soort kinderstoel? Wat is t toch ingewikkeld...
lonit schreef:
20-12-2020 05:07
Ohja? Dat wist ik niet. Maar zou dat wel veilig zijn? En die gordel snijdt dan toch langs de keel, die zit veel te hoog zonder verhoger? De oudste is 5, maar wel klein. Ik dacht dat ze tm 12 met zo’n extra rugleuning met zijsteun en verhoger vervoerd moesten worden.

En bij ons past er ook geen volwassene op de achterbank naast 2 kinderstoeltjes.

In mijn kleine autootje heb ik wel één kind voorin in een kinderstoel en dan 2 op de achterbank, want in die auto zitten we nooit met 2 volwassenen. Ik heb daar dan wel de passagiersairbag uit. Ik dacht dat dat altijd moest bij elk soort kinderstoel? Wat is t toch ingewikkeld...
Wij hebben er wel naar gekeken en besloten het niet te doen, het zit mer de gordel idd niet fijn voor een kind dat nog niet zo lang is. Wat je wel zou kunnen doen is alleen een verhoger zonder rugleuning, dan zit je kind hoger en heeft aan de zijkant alsbog de bescherming van de andere stoelen (die zijwaardse bescherming is onderdeel van waarom het mag bij een kind op die plek tussen 2 stoelen in). Wij hebben gekozen voor wel een stoel en dan maar krap zitten op de acterbank omdat wij wel met 2 volwassenen in de auto zitten.

De airbag kan je uitlaten bij je kind voorin, je kind is nog een stuk kleiner en komt heel anders uit op de airbag dan een volwassenen waar ze op berekend zijn. Met 12 jaar moet je ze weer inschakelen dan, al zou ik vooral naar de lengte van je kind kijken.
Naast puur een nieuwe stoel voor je jongste, heb je ook gekeken of je jongste misschien al door kan naar de stoel van middelste? Misschien geeft dat meer flexibiliteit en is er voor middelste ook een alternatief dat meer ruimte biedt.
lonit schreef:
20-12-2020 05:07

Als de gordel in haar nek snijd kun je een gordelgelijder aanschaffen. Mijn oudste is 7 en die zit sinds de jongste geboren is zonder stoeltje of verhoger in het midden.

https://www.bol.com/nl/p/safety-belt-so ... 035432069/
Wij hebben een toyota yaris, toen dochter uit maxi cosi moest, in een autostoel zaten de andere kids ook gepropt. Ik heb even goed nagelezen en als t goed is kan je 3-jarige gewoon een zitverhoger gebruiken, dat bespaart een hoop ruimte.

Of anders als je dat niet veilig vind, idd 1 ouder achter, doe ik ook wel eens, vinden de andere 2 achterin superleuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven