Lengte kinderen.

20-12-2020 22:31 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een berekening hoe lang je kinderen eventueel worden.
Is dat bij jullie kinderen een beetje uitgekomen?
Gewoon nieuwsgierig hoor :-D
Lotus5528 schreef:
20-12-2020 23:07
Ik ben na mijn 14e niet meer gegroeid. Was op mijn ID kaart toen ik 14 was 1.71m en 5 jaar later nog steeds. Nu ben ik 26 en nog steeds 1.71m
Maar jij bent denk ik een vrouw. Mannen hebben hun laatste groeispurt later dan vrouwen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Het zijn echt maar schattigen. Mijn ouders zijn 1,88 en 1,83. Maar ik ben “slechts” 1,73.

Mijn oudste zou zo rond de 1,67 eindigen was de schatting. Die is ondertussen opgelopen (ik heb de app) naar 1,71. Maar dat komt omdat ze heel vroeg in de puberteit is gekomen en die groeispurt dus met 9 al is ingezet. Vorig jaar handfoto laten maken en de schatting daarvan is 1,55. Ik hoop dat ze dat haalt, ze is nu 1,44 en verwachting was ook begin komend jaar ongesteld.
Het leven is niet eerlijk
Tijger32 schreef:
21-12-2020 07:30
Zoon van 14 wordt obv onze lengtes 1.85 en obv van zijn huidige lengte 1.97. Hij is namelijk al 1.84, dus die 1.85 gaat hij wel halen. In groep 7 werd tegen ons gezegd dat hij 1.85 zou worden. Maar dat is dus gebaseerd op onze lengtes. Ik zei toen al dat ik niet geloofde dat hij gemiddeld zou eindigen. Hij was van kleins af aan al de langste van de klas. Hij was in groep 7 al 12 cm langer dan gemiddeld, inmiddels is dat 18 cm langer dan gemiddeld.

Mijn dochter van 16 zou obv van onze lengtes 171.7 worden en is 175 geworden.
Ik lees nu mijn eigen bericht terug en mijn zoon is helemaal geen 14, hij is 13..foutje. hij is 13 en 1.84 en dus 18 cm langer dan gemiddeld.

Dochter is wel 16 😀
Mijn dochter (11) is nu ongeveer 142 cm.
Op basis van onze lengtes moet ze 170,1 worden
Op basis van haar eigen groeicurve moet ze 164 cm worden

Zelf denk ik dat ze strandt rond 160 cm.
Ze lijkt behoorlijk op mij qua groei. Ook haar voeten groeien niet enorm snel. Ik ging naar de middelbare school (12 en een paar maanden) met maat 35

Zij gaat naar de middelbare school als ze 12 en 10 maanden is.
maar ze zit nu in maat 33/34

dus misschien redt ze net maat 36 als ze naar de middelbare gaat hahhaha
Ik hoop toch ook voor mijn ene kleine zoon dat hij nog een groeispurt krijgt hij is 15 maar jong in de pubertijd gegaan, rond 12. Hij was altijd heel klein en rond 12 toch nog behoorlijk gegroeid dus nu 178..
Hij wil graag nog wat erbij hebben. In mijn man zijn familie zijn het allemaal reuzen de heren tikken allemaal de 2 meter of meer aan.
Zelf vind ik 178 voor een man ook echt wel een beetje te klein en ach het is geen wereld probleem maar toch...
Lengte en mannen je leest altijd dat vrouwen toch op langere mannen vallen.
mafalda schreef:
21-12-2020 10:12
Ik hoop toch ook voor mijn ene kleine zoon dat hij nog een groeispurt krijgt hij is 15 maar jong in de pubertijd gegaan, rond 12. Hij was altijd heel klein en rond 12 toch nog behoorlijk gegroeid dus nu 178..
Hij wil graag nog wat erbij hebben. In mijn man zijn familie zijn het allemaal reuzen de heren tikken allemaal de 2 meter of meer aan.
Zelf vind ik 178 voor een man ook echt wel een beetje te klein en ach het is geen wereld probleem maar toch...
Een groeispurt zou ik niet meer verwachten, mogelijk nog een paar cm erbij. 180 zou maar iets kleiner dan gemiddeld zijn toch?
Mijn zoon is juist bang dat hij de 2m gaat aantikken, hij vindt het vreselijk dat hij zo lang is. Maar dat komt vooral omdat hij er nu echt boven uitsteekt en heel slungelig is.
Mijn dochter is nu 5 cm langer dan ze volgens de formule zou worden en mijn zoon is nog niet uitgegroeid maar is 10 cm langer dan dat.
Dochter 9 cm korter dan wat er berekend was. Ze baalt hier echt van.
Tijger32 schreef:
21-12-2020 10:21
Een groeispurt zou ik niet meer verwachten, mogelijk nog een paar cm erbij. 180 zou maar iets kleiner dan gemiddeld zijn toch?
Mijn zoon is juist bang dat hij de 2m gaat aantikken, hij vindt het vreselijk dat hij zo lang is. Maar dat komt vooral omdat hij er nu echt boven uitsteekt en heel slungelig is.
Zijn tweelingbroer is 189, 2 maanden geleden ongeveer nog gemeten en alles behalve slungerig 90 kilo, niet te dik hoor maar grof gebouwd en iedere avond sporten helpt mee.
Maar goed dat maakt het voor mijn kleintje net wat zuurder zo een grote tweelingbroer.
mafalda schreef:
Wat staat er tegenwoordig als gemiddelde voor mannen, nog steeds rond 1,83 m? Ik ken er zat die dat waarschijnlijk niet gaan halen, vaak hebben ze dan ook kleinere vaders. En het is ook heel logisch, in dat gemiddelde zitten ook mannen van ruim 2 meter (net of je daar blij mee moet zijn). Een beetje normale vrouw zal een man niet afwijzen vanwege zijn lengte.
mafalda schreef:
Ah dat snap ik wel van hem, zeker met zo’n grote tweelingbroer.

Aan de andere kant, 1.78 is al langer dan de gemiddelde Nederlandse vrouw, dus hij is iig lang genoeg om boven de gemiddelde vrouw uit te steken :)

Mijn man is de enige uitschieter in een wat kleinere familie, dus ben benieuwd wat die van ons gaan doen. Hij had volgens de TNO app ruim 10cm korter moeten zijn :lol: dat zijn zijn broertjes dan ook.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
mafalda schreef:
Er zijn best wel wat jongens die vrij laat een flinke groeispurt krijgen: ik had op de middelbare school een jongen in de klas die echt klein was. Toen ik hem een jaar na ons eindexamen (vwo, dus we waren allebei 18 toen we van school gingen) toevallig tegen het lijf liep keek ik met mijn 1.83 tegen hem op: die was in een jaar tijd enorm veel gegroeid. En ik heb dat met wel meer jongens gezien.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik heb geen kinderen maar wat mij opvalt is dat kinderen die vegetarisch/veganistisch worden opgevoed ieliger en kleiner worden dan andere kinderen. (zie het in mijn omgeving). Zou dat ook van invloed kunnen zijn op hoe groot kinderen uiteindelijk worden?
Joanjett schreef:
21-12-2020 11:22
Ik heb geen kinderen maar wat mij opvalt is dat kinderen die vegetarisch/veganistisch worden opgevoed ieliger en kleiner worden dan andere kinderen. (zie het in mijn omgeving). Zou dat ook van invloed kunnen zijn op hoe groot kinderen uiteindelijk worden?
Mijn lange kind, langer dan je op basis van elke rekensom zou verwachten, was altijd een enorm slechte eter. Ze is wel geboren met 54 cm, helemaal bovenin de curve. Daarna gezakt tot P0, waar haar vader en ik alleen maar kunnen dromen (1,74 en 1,59 m). Het kind eet nog steeds niet veel, maar is zeker geen tenger poppetje. Wel slank, maar een brede bouw. Die heeft ze wel een beetje van haar vader. Ik ben zelf nogal petite.
Joanjett schreef:
21-12-2020 11:22
Grappig; mijn man en een vriend van hem zijn beiden vegetarisch opgevoed. Echt grote, brede kerels allebei. Mensen geloven hen nooit als ze zeggen dat ze vegetarisch zijn opgevoed. :proud:
Herfstblaadje19 schreef:
21-12-2020 11:30
Grappig; mijn man en een vriend van hem zijn beiden vegetarisch opgevoed. Echt grote, brede kerels allebei. Mensen geloven hen nooit als ze zeggen dat ze vegetarisch zijn opgevoed. :proud:
Ah daar gaat mijn theorie ;-)
Wat leuk om te lezen! Direct zelf de berekening gedaan voor mijn meiden ( naast dat ik de groeigids heel netjes in vul bij elke meting en ik daar ook kan zien wat de verwachte lengte is voor beiden).

Zelf ben ik 1.77, werd 1.75 volgens CB boekje geschat, klopt dus prima.
Na mijn eerste menstruatie ( ik was net 12) ben ik al met al nog 2-3 cm gegroeid, ik was een behoorlijke tijd toch wel een van de langste kinderen uit de klas.
Mijn man is 1.88 en werd rond de 1.85 geschat volgens zijn CB boekje.

Mijn oudste (dochter) is nu 3 jaar en 3 maanden, 107 cm en wordt naar schatting 1.79.
Mijn jongste ( ook dochter) is volgende maand 1,5, nu 87cm en wordt naar schatting 1.79.

Duurt nog even, maar ik zou niet verbaasd staan te kijken als ze inderdaad rond deze lengte uit gaan komen.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 21-12-2020 12:15
2.46% gewijzigd
Joanjett schreef:
21-12-2020 11:49
Ah daar gaat mijn theorie ;-)
Uitzonderingen zijn er altijd.

Het is wel een interessant vraagstuk waarom Nederlanders zo lang zijn.
defyinggravity schreef:
20-12-2020 22:50
Ik zou op basis van de lengte van mijn ouders ongeveer 180 moeten zijn qua lengte. Maar ik ben een te vroeg geboren couveusekind en ben daardoor 15 centimeter kleiner. Daar baal ik soms wel van.
Hier ongeveer hetzelfde, alleen zou ik 178 moeten worden en ben ik onder de 160 blijven steken. Heel erg vind ik het niet, het is wat het is.

Mijn zoon is dan wel weer heel lang. Die zou volgens de voorspellingen nu 195 worden dus ik denk dat hij op zijn 8ste mij voorbij gaat :lol:
Tiana_76 schreef:
21-12-2020 12:12

Ja vind ik ook.
DG2015 schreef:
21-12-2020 11:07
Er zijn best wel wat jongens die vrij laat een flinke groeispurt krijgen: ik had op de middelbare school een jongen in de klas die echt klein was. Toen ik hem een jaar na ons eindexamen (vwo, dus we waren allebei 18 toen we van school gingen) toevallig tegen het lijf liep keek ik met mijn 1.83 tegen hem op: die was in een jaar tijd enorm veel gegroeid. En ik heb dat met wel meer jongens gezien.
Na je 18e een groeispurt is wel uitzonderlijk. En TO geeft aan dat haar zoon tussen 12 en 15 jaar flink gegroeid is, waarmee hij zijn groeispurt toch wel lijkt te hebben gehad. Maar dat wil niet zeggen dat hij helemaal is uitgegroeid.
Tiana_76 schreef:

Daar is al best wat onderzoek naar gedaan. Vooral hoge kwaliteit van voedsel die makkelijk beschikbaar is.
Zwartvlekje schreef:
21-12-2020 08:52
Bij mij is ook ooit zo'n groeischijven onderzoek gedaan omdat ze bang waren dat ik te klein zou blijven. Er kwam uit dat ik zo rond de 1,63 zou worden dus er is niet gedaan. Ik ben uiteindelijk blijven steken op 1,50. Ik vind het zelf wel prima maar de afwijking van wat er voorspelt is, is flink.
Bij ons ook. Ik zou 1.75 worden, zusje 1.71 en broertje 1.85
Het is geworden (in dezelfde volgorde): 1.57, 1.48 en 2.02
Ouders gemiddeld (ma 1.72, pa 1.84)

Mijn zusje heeft ook zo’n onderzoek gehad waarin ik ook werd meegenomen als vergelijkingsmateriaal (want ook ondermaats). Nadat mijn ouders de bijwerkingen hadden doorgeworsteld van groeihormonen hebben ze besloten niets te doen. Zus heeft er echt heel erg mee gezeten, heeft zelfs zo’n operatie serieus overwogen om pinnen in haar benen te laten zetten. Zelf heb ik er nooit mee gezeten dat ik klein ben (maar eerlijk is eerlijk, boven de 1.55 heb je ook weinig aanpassingen nodig).

Later bleek mijn zusje toch een aandoening te hebben waardoor haar groei achter bleef. Zus heeft wel normale damesmaten qua handschoenen en schoenen, ik heb van die kinderhandjes (en maat 35).

Mijn broertje was altijd de kleinste en die groeide in twee jaar tijd uit tot een reus. Hoorde je hem s’nachts huilen van de rugpijn, was ook echt zielig. En altijd honger. In de puberteit at hij serieus een heel brood als lunch.
mafalda schreef:
21-12-2020 10:43
Zijn tweelingbroer is 189, 2 maanden geleden ongeveer nog gemeten en alles behalve slungerig 90 kilo, niet te dik hoor maar grof gebouwd en iedere avond sporten helpt mee.
Maar goed dat maakt het voor mijn kleintje net wat zuurder zo een grote tweelingbroer.
ik denk (hoop) ook niet dat mijn zoon zo slungelig blijft. Maar hij weegt maar 53 kilo bij zijn 1.84. Hij sport ook veel, maar is juist heel smal van bouw. Gespierde spijker noemen we hem. Maar hij zal best nog wel in de breedte gaan groeien.
Tiana_76 schreef:

Ik denk dat wij Nederlanders altijd veel gegeten hebben, vooral zuivel, vlees en brood en dat andere landen dat minder doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven