Lengte kinderen.

20-12-2020 22:31 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een berekening hoe lang je kinderen eventueel worden.
Is dat bij jullie kinderen een beetje uitgekomen?
Gewoon nieuwsgierig hoor :-D
Bij dochter weet ik het nog niet, maar mijn zus en ik zijn allebei een stuk kleiner dan onze ouders. Dus zo’n berekening hoeft niet altijd te kloppen, volgens mij.
Ik zou volgens de formules zelf in ieder geval kleiner moeten zijn, dus voor mezelf in ieder geval niet.
Kind is pas veertien en nu 1,70. De verwachting is dat hij ongeveer 1,80 gaat worden. Dus geen idee nog of dat gaat uitkomen.
Voor mij is vroeger zo een berekening gemaakt. Ik zou 1, 78 worden, ben uiteindelijk 1, 81 geworden. Dus bij mij zaten ze er niet ver naast.
Ja, is uitgekomen.
Het was jaaaaaren geleden dat ik die formule eens had ingevuld en ik wist niet meer wat er toen uit kwam. Maar goed vandaag nog eens gedaan.
Er staat uw zoon wordt 189
Ik heb tweeling zonen van 15 daarvan is er 1 precies 189 en ik denk dat de grootste groeispurt bij hem al is geweest dus dat klopt redelijk. Andere zoon is 178 ik heb bij hem ook niet het idee dat hij nog heel veel gaat groeien.
Mijn oudste zou volgens de berekening 1.80 worden en is bij 1.71 gestopt. Jongste wordt op 1.85 geschat, is nu 1.63 en zal denk ik nog een jaartje doorgroeien. Ik denk dat zij het ook niet gaat halen.
Ik verwacht het bij dochter niet. Die zou op basis van onze lengtes 1.73 moeten worden. Ze is nu 11, wordt 12 over een paar maanden, en nu 1.34.

Zoon zou 1.87 moeten worden, is 9 en nu 1.41. Dat zou best kunnen.
Ik volg de berekening van TNO. Deze houdt rekening met de ouders en huidige leeftijd/lengte. Oudste veel ziek geweest en medicatie gehad. In groei achtergebleven. Nu gaat het al een tijdje goed en geen medicatie meer. Verwachting op basis van lengte ouders 183,6m. Is nu 10 cm onder gemiddelde van zijn leeftijd en voorspelling is 1.77m. Ben benieuwd!
Ik werd op 1,78 geschat en ben 1,75 geworden, dus dat klopt wel redelijk.
Hier 4 kinderen, 2 oudsten, beide meiden 1m78, zoon 1m88 en jongste dochter 1,63.
Gezien haar leeftijd verwacht ik niet meer dat ze nog groeit.

Man 1m94 en ik 1m63
liane77 schreef:
20-12-2020 22:44
Ik volg de berekening van TNO. Deze houdt rekening met de ouders en huidige leeftijd/lengte. Oudste veel ziek geweest en medicatie gehad. In groei achtergebleven. Nu gaat het al een tijdje goed en geen medicatie meer. Verwachting op basis van lengte ouders 183,6m. Is nu 10 cm onder gemiddelde van zijn leeftijd en voorspelling is 1.77m. Ben benieuwd!
Ja 1 van mijn jongens is ook veel ziek geweest en die heeft ook daardoor dus een groeiachterstand. Ik hoop voor hem er nog wel wat cm erbij hij wil het ook graag wat langer.
Ik zou op basis van de lengte van mijn ouders ongeveer 180 moeten zijn qua lengte. Maar ik ben een te vroeg geboren couveusekind en ben daardoor 15 centimeter kleiner. Daar baal ik soms wel van.
Phopho schreef:
20-12-2020 22:48
Hier 4 kinderen, 2 oudsten, beide meiden 1m78, zoon 1m88 en jongste dochter 1,63.
Gezien haar leeftijd verwacht ik niet meer dat ze nog groeit.

Man 1m94 en ik 1m63
Ha bij jullie haalt zoon zijn pa ook niet in? Hier ook niet hoor daar ben ik te kort voor hahaha
Grappig... volgens het ziekenhuis (of het CB, dat weet ik niet meer), zou zoon rond de 1m81 gaan worden.
Man en ik zijn beiden net onder de 1m80 dus dat klinkt wel logisch.

Hij haalt nu met 9 jaar de 1m40 nog niet, dus dan mag er nog wel een groeispurtje aan komen.
mafalda schreef:
20-12-2020 22:48
Ja 1 van mijn jongens is ook veel ziek geweest en die heeft ook daardoor dus een groeiachterstand. Ik hoop voor hem er nog wel wat cm erbij hij wil het ook graag wat langer.
Ja, hier hoop ik ook op. 1.77m vind ik nog redelijk voor een man, liever niet kleiner. Broertje al jarenlang groter en voorspelling 1.87m. Hij is mij al bijna voorbij!
mafalda schreef:
20-12-2020 22:50
Ha bij jullie haalt zoon zijn pa ook niet in? Hier ook niet hoor daar ben ik te kort voor hahaha
Zoon is inmiddels ruim 18, ik denk dat het wel klaar is ;-)
Ik neem hem wel graag mee boodschappen doen, dan kan "ik" in ieder geval overal bij (pre corona dan natuurlijk)
Jufjoke schreef:
20-12-2020 22:35
Ik zou volgens de formules zelf in ieder geval kleiner moeten zijn, dus voor mezelf in ieder geval niet.
Kind is pas veertien en nu 1,70. De verwachting is dat hij ongeveer 1,80 gaat worden. Dus geen idee nog of dat gaat uitkomen.
En ik ben kleiner geworden.
Ik ben als kind onderzocht in het ziekenhuis omdat ik heel klein leek te blijven. O.a. door mijn kraakbeen te analyseren. De voorspelling was 1.68 en ik ben 1.74 geworden. Ik kreeg een groeispurt op mijn 14e. In 2 jaar groeide ik 20 centimeter.
Ik werd geschat op 1.60/1.65 en ben nu 1.48 en halverwege de 20.
Kinderarts had gezegd rond m’n 9de of 10de dat het wel goed zou komen, ook al had ik toen al secundaire geslachtskenmerken maar kon allemaal geen kwaad, hoefde niet aan de groeihormonen, want werd toch wel 160 en anders zou ik misschien een uitschieter maken.
Ben sinds die tijd niet meer veel gegroeid helaas.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Bij mij zeiden ze 1m79, maar ben 10 kleiner
liane77 schreef:
20-12-2020 22:51
Ja, hier hoop ik ook op. 1.77m vind ik nog redelijk voor een man, liever niet kleiner. Broertje al jarenlang groter en voorspelling 1.87m. Hij is mij al bijna voorbij!
Ja ze zijn mij ook al een poosje voorbij ik ben 167.
Grote zoon al in groep 8 andere zoon in 2e voortgezet.
mafalda schreef:
20-12-2020 22:50
Ik gok bij ons ook niet. Man 1.95, ik 1.68.
Volgens de TNO calculator worden mijn jongens (oudste) 1.88 en (jongste) 1.85.

Ze zijn nu 3.5 en 7 weken dus ze hebben nog wat te doen ;-D

Volgens die TNO app heb ik exact de lengte die ik had moeten hebben obv de lengtes van mijn ouders :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Jufjoke schreef:
20-12-2020 22:35
Ik ben na mijn 14e niet meer gegroeid. Was op mijn ID kaart toen ik 14 was 1.71m en 5 jaar later nog steeds. Nu ben ik 26 en nog steeds 1.71m

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven