Lengte kinderen.

zondag 20 december 2020 om 23:44
Leuk om te lezen allemaal!
Even uit interesse is het bij de meiden zo dat na de eerste menstruatie er niet noemenswaardig veel meer bijkomt qua lengte? Mijn huisarts gaf laatst aan max 6 cm. Bij m’n dochter nu bijna een jaar na haar eerste menstruatie en ze is vrijwel niets (denk echt max 0,5 cm) gegroeid.
Even uit interesse is het bij de meiden zo dat na de eerste menstruatie er niet noemenswaardig veel meer bijkomt qua lengte? Mijn huisarts gaf laatst aan max 6 cm. Bij m’n dochter nu bijna een jaar na haar eerste menstruatie en ze is vrijwel niets (denk echt max 0,5 cm) gegroeid.

zondag 20 december 2020 om 23:53
Dochter is hier nog zo'n 8 cm gegroeid na de eerste menstruatie. Maar je hoort vaak dat meisjes alleen het eerste jaar nadat ze gaan menstrueren nog echt groeien en dat klopte hier wel ongeveer. Na het eerste jaar is ze misschien nog 1-2 cm gegroeid en ze staat nu al zeker 1,5 jaar stil.Brabantsekoek schreef: ↑20-12-2020 23:44Leuk om te lezen allemaal!
zondag 20 december 2020 om 23:57
Ik was altijd groot voor mijn leeftijd, werd op 1.86 geschat. Maar in de puberteit werd ik door velen ingehaald, ben op 1.71 blijven steken.
Mijn dochter was altijd klein voor haar leeftijd, werd door kinderarts op hooguit 1.64 geschat. Die lengte heeft ze nu met 14 jaar bereikt. Ze is inmiddels een paar keer ongesteld geworden maar ik heb het idee dat ze toch nog wel een beetje zal groeien.
Mijn dochter was altijd klein voor haar leeftijd, werd door kinderarts op hooguit 1.64 geschat. Die lengte heeft ze nu met 14 jaar bereikt. Ze is inmiddels een paar keer ongesteld geworden maar ik heb het idee dat ze toch nog wel een beetje zal groeien.
maandag 21 december 2020 om 00:24
Zoon, nu 21, werd geschat op tussen de 188-194 en is 192
Dochter, nu 19, werd geschat op tussen de 156 en 162 en is 162
Dochter, nu 12 wordt geschat op tussen de 188 en 194, is nu 170 en nog flink wat groeiruimte en nog lichamelijke puberteitskenmerken.
Dochter, nu 10, geschat op 178-184, nu 149
Dochter, nu 9, geschat op 180-186, nu 148
Mijn zusje, broertje en ik zijn alle drie 176
Mijn moeder was 164 en mijn vader 182
Vader van de oudste twee is 183, vader van de jongste drie is 200.
Dochter, nu 19, werd geschat op tussen de 156 en 162 en is 162
Dochter, nu 12 wordt geschat op tussen de 188 en 194, is nu 170 en nog flink wat groeiruimte en nog lichamelijke puberteitskenmerken.
Dochter, nu 10, geschat op 178-184, nu 149
Dochter, nu 9, geschat op 180-186, nu 148
Mijn zusje, broertje en ik zijn alle drie 176
Mijn moeder was 164 en mijn vader 182
Vader van de oudste twee is 183, vader van de jongste drie is 200.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 21 december 2020 om 06:42
Mijn kinderen zijn nog jong, maar lopen al sinds geboorte ruim boven het gemiddelde. Ik heb als kind foto's van mn hand moeten laten maken, dan konden ze preciezer de lengte schatten. En het klopte, schatting was rond 1.82 en ik ben 1.82
Gezien mijn lengte, die van mijn man en meerdere familieleden verwacht ik dat mijn kinderen ook lang zullen worden
Gezien mijn lengte, die van mijn man en meerdere familieleden verwacht ik dat mijn kinderen ook lang zullen worden

maandag 21 december 2020 om 07:28
Ik heb als kind foto’s van mijn hand moeten laten maken en er is zelfs gesproken over groeiremmers (godzijdank nooit gebeurd). Ben 1.88 m, man 1.96 m. Dus onze kinderen zullen geen kleintjes worden.
Mijn moeder is 1.80 m, vader 2.00 m. Siblings allemaal tussen de 1.80 m en 2.00 m (waarvan 1 man, de rest vrouw).

Mijn moeder is 1.80 m, vader 2.00 m. Siblings allemaal tussen de 1.80 m en 2.00 m (waarvan 1 man, de rest vrouw).

maandag 21 december 2020 om 07:30
Zoon van 14 wordt obv onze lengtes 1.85 en obv van zijn huidige lengte 1.97. Hij is namelijk al 1.84, dus die 1.85 gaat hij wel halen. In groep 7 werd tegen ons gezegd dat hij 1.85 zou worden. Maar dat is dus gebaseerd op onze lengtes. Ik zei toen al dat ik niet geloofde dat hij gemiddeld zou eindigen. Hij was van kleins af aan al de langste van de klas. Hij was in groep 7 al 12 cm langer dan gemiddeld, inmiddels is dat 18 cm langer dan gemiddeld.
Mijn dochter van 16 zou obv van onze lengtes 171.7 worden en is 175 geworden.
Mijn dochter van 16 zou obv van onze lengtes 171.7 worden en is 175 geworden.

maandag 21 december 2020 om 07:59
Mijn dochter werd tussen de 1.90 - 1.95 geschat en zoon op 2.05 - 2.11.
Dochter is inmiddels 14 en 1.80 maar daar zal niet heel veel meer bijkomen gelukkig. Zoon is 1.65 en 11 jaar dus die zal daar wel aan voorbij gaan en zal mij niks verbazen als hij over de 2 meter gaat maar ik hoop toch niet dat het richting 2.11 gaat.
Dochter is inmiddels 14 en 1.80 maar daar zal niet heel veel meer bijkomen gelukkig. Zoon is 1.65 en 11 jaar dus die zal daar wel aan voorbij gaan en zal mij niks verbazen als hij over de 2 meter gaat maar ik hoop toch niet dat het richting 2.11 gaat.

maandag 21 december 2020 om 08:07
maandag 21 december 2020 om 08:28
Mijn dochter werd op haar 11e voor het eerst ongesteld. Ze heeft toen ook een groeispurt gehad.Brabantsekoek schreef: ↑20-12-2020 23:44Leuk om te lezen allemaal!
Ze is nu bijna 13 jaar en staat al een jaar stil met 154 cm. Ze is iets kleiner dan ik.
Ze baalt er best wel van want ze vond mij al klein en had gehoopt iets langer te worden.
Ik ben bang dat er niet veel meer cm bijkomen.
maandag 21 december 2020 om 08:31
ik ben 1.75, man 1.93. Mijn oudste dochter was altijd erg lang, en ook grote voeten. Daarbij heb ik nichtjes die groeiremmers hebben gehad omdat ze >2m zouden worden. Bij mijn oudste is daarom op 8 jarige leeftijd een foto gemaakt van de groeischijven in haar hand. Op basis daarvan werd haar lengte uiteindelijk 1.88m ingeschat.
We hebben daar verder niets mee gedaan, we vonden het een prima lengte.
Uiteindelijk is oudste 1.73 geworden. een heel verschil met de inschatting.
Jongste is maar 1.71 geworden. Ik heb het vermoeden dat het ligt aan dat ze altijd al heel slecht eet maar dat weet ik niet zeker.
Jongste is maar 1.71 geworden. Ik heb het vermoeden dat het ligt aan dat ze altijd al heel slecht eet maar dat weet ik niet zeker.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters

maandag 21 december 2020 om 08:35
Het blijft lastig, ik heb ooit ook een meting gehad vanwege snelle groei en aanzienlijke lengte met 8 jaar. Ik zou op basis van de handfoto 186cm worden. Mijn ouders vonden dat acceptabel en vond groeiremmers niet nodig. Uiteindelijk raakte ik met tien jaar in de puberteit en begon te menstrueren. Ik ben toen gelijk bijna gestopt met groeien en werd uiteindelijk ‘maar’ 174cm. Ze kunnen dat niet voorspellen, die puberteit, dus het blijft lastig te voorspellen over all.gruffalo schreef: ↑21-12-2020 08:31ik ben 1.75, man 1.93. Mijn oudste dochter was altijd erg lang, en ook grote voeten. Daarbij heb ik nichtjes die groeiremmers hebben gehad omdat ze >2m zouden worden. Bij mijn oudste is daarom op 8 jarige leeftijd een foto gemaakt van de groeischijven in haar hand. Op basis daarvan werd haar lengte uiteindelijk 1.88m ingeschat.
maandag 21 december 2020 om 08:48
man en ik zijn gemiddeld van lengte (1,71 en 1,86 m) voor mijn beide dochters is berekend dat ze rond de 1,80 m zullen worden. Het zou me niet verbazen. Oudste is 10 en bijna 1,60 m. jongste groeit iets minder snel maar is ook lang. even lang als de meisjes uit haar klas (groep 3) die al 7 zijn. zij is net 6 geworden.
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 21 december 2020 om 08:52
maandag 21 december 2020 om 09:08
Brabantsekoek schreef: ↑20-12-2020 23:44Leuk om te lezen allemaal!
Ja klopt was bij mij ook zo. Ik had vroeger de groeispurt langer dan andere kinderen. Rond 10 ongesteld geworden en daarna niet veel langer geworden. En ik de meisjes die kort bleven en later in de pubertijd kwamen zijn veel langer dan mij geworden