Mode & Beauty alle pijlers

Vitamine c serum

21-12-2020 16:12 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand een tip voor een goede vitamine c serum?
Heb er ooit 1 gehad van een Koreaans merk. Werkte echt fantastisch maar stonk verschrikkelijk.
Van the ordinary de poeder gehad maar had niet het idee dat het veel deed voor mijn huid.
Dus nu op zoek naar een goede die niet te veel stinkt.
Ik wil ook graag vitamine c serum toevoegen in mijn routine. Ben best wel wat gewend, gebruik producten van Pauls, Jetske etc. maar op een of andere manier reageert mijn huid soort van allergisch op vitamine C serum. Kan het lastig omschrijven, meer soort van verdikking, bobbelige huidstructuur.

Raar, want in de crème van Jektske zit vit c en nu gebruik ik een hydraterende crème van REN en daar zit het ook in. Nergens last van. Mijn huid kan vrij veel hebben omdat ik al 15 jaar Murad etc. gebruik en mijn huid dus veel gewend is.

Ik heb een tijd geleden vino-nog iets serum van Claudalie geprobeerd, maar ook daar weer irritatie.

Mocht iemand tips hebben....
Ik gebruik van Medik8 vitamine c. Mijn gezicht krijgt er een betere huid van en een mooi ietwat getinte gloed. Zeker in de winter kan ik dit wel gebruiken, want ben heel bleek van mezelf 🤭

Wel rustig opbouwen hoor!
machathee schreef:
22-12-2020 17:38
Ik wil ook graag vitamine c serum toevoegen in mijn routine. Ben best wel wat gewend, gebruik producten van Pauls, Jetske etc. maar op een of andere manier reageert mijn huid soort van allergisch op vitamine C serum. Kan het lastig omschrijven, meer soort van verdikking, bobbelige huidstructuur.

Raar, want in de crème van Jektske zit vit c en nu gebruik ik een hydraterende crème van REN en daar zit het ook in. Nergens last van. Mijn huid kan vrij veel hebben omdat ik al 15 jaar Murad etc. gebruik en mijn huid dus veel gewend is.

Ik heb een tijd geleden vino-nog iets serum van Claudalie geprobeerd, maar ook daar weer irritatie.

Mocht iemand tips hebben....
Ja, ik heb wel een tip. Vitamine C komt in diverse vormen, waarvan ascorbic acid de 'puurste' vorm is. Andere vormen zijn afgeleiden daarvan, dat noemen ze derivaten of esthers. In het geval van vitamine C zijn bekende derivaten:

- ascorbyl glycosiden
- magnesium ascorbyl phosphate
- ascorbyl palmitate

Als een product zegt dat er vitamine C in zit, maar er staat geen ascorbic acid op de ingrediënten lijst, is er sprake van een derivaat. Voordelen zijn dat die stabieler zijn en dus makkelijker te verwerken, en er is minder kans op irritatie. Nadeel is dat de werkzaamheid minder en soms zelfs onbewezen is.

Voor jou zou het raadzaam zijn om erachter te komen op welke vorm van vitamine C je reageert, en dat gewoon te vermijden. Ik durf er een wedje op te leggen dat het om ascorbic acid gaat.
Jufjoke, bedankt voor je tip! Jammer als blijkt dat het idd om de puurste vorm zou gaan, want wil graag het meest effectieve en bewezen vorm gebruiken. Op zich heb ik totaal geen probleem huid, ben 47 jaar, geen rimpels of doffe huid oid, maar houd wel van een gezonde gloed.

Ik wil me trouwens gaan verdiepen in Korean skincare, omdat ik de gedachte van een gezonde glow door juiste huidverzorging meer bij mij past dan een mooie huid proberen te creëren door make-up.

Heb je toevallig nog tips voor een Korean vitamine c serum? Met zo min mogelijk troep etc. Met troep bedoel ik niet dat er geen synthetische stoffen in mogen zitten btw.
machathee schreef:
23-12-2020 10:29
Jufjoke, bedankt voor je tip! Jammer als blijkt dat het idd om de puurste vorm zou gaan, want wil graag het meest effectieve en bewezen vorm gebruiken. Op zich heb ik totaal geen probleem huid, ben 47 jaar, geen rimpels of doffe huid oid, maar houd wel van een gezonde gloed.

Ik wil me trouwens gaan verdiepen in Korean skincare, omdat ik de gedachte van een gezonde glow door juiste huidverzorging meer bij mij past dan een mooie huid proberen te creëren door make-up.

Heb je toevallig nog tips voor een Korean vitamine c serum? Met zo min mogelijk troep etc. Met troep bedoel ik niet dat er geen synthetische stoffen in mogen zitten btw.
Ja, ik gebruik op dit moment die van Purito. Staat een linkje van op de eerste pagina. Wel met ascorbic acid. Geen overbodige ingrediënten, geen parfum, geen essentiële oliën of andere troep. Hij bevalt mij erg goed.
Ik heb een jaar lang het vitamine C serum van Purito gebruikt. Bruin flesje met pipet. Vooral om van de paar pigmentvlekjes in mijn gezicht af te komen. Het heeft echt totaal niets gedaan voor de vlekjes.
Foutje, het was deze, niet Purito

https://www.ebay.com/itm/TIAM-My-Signat ... Sw8GtZS2sa
Dank je Jufjoke! Ik ga eea uitzoeken.
Leuke prijzen trouwens van Purito!
Ik koop Korean skincare via ebay.com.
Scheelt vaak heel veel als je op free shipping zoekt.
machathee schreef:
23-12-2020 10:29
Jufjoke, bedankt voor je tip! Jammer als blijkt dat het idd om de puurste vorm zou gaan, want wil graag het meest effectieve en bewezen vorm gebruiken.
Er zijn meerdere bewezen effectieve vormen van vitamine C, L-ascorbinezuur is zeker niet altijd het beste. Hier is een overzichtje: https://www.beautifulwithbrains.com/typ ... -products/
Blablablaatschaap schreef:
23-12-2020 12:31
Er zijn meerdere bewezen effectieve vormen van vitamine C, L-ascorbinezuur is zeker niet altijd het beste. Hier is een overzichtje: https://www.beautifulwithbrains.com/typ ... -products/
Mooi overzicht, heel handig, bedankt.
Hier staat toch ook ongeveer wat ik zei? Dat ascorbic acid (L-ascorbic acid is hetzelfde) de meeste bewezen werkzaamheid heeft, maar ook mogelijk tot irritatie kan leiden. En dat de andere vormen nog weinig research achter zich hebben staan.
Jufjoke schreef:
23-12-2020 12:45
Mooi overzicht, heel handig, bedankt.
Hier staat toch ook ongeveer wat ik zei? Dat ascorbic acid (L-ascorbic acid is hetzelfde) de meeste bewezen werkzaamheid heeft, maar ook mogelijk tot irritatie kan leiden. En dat de andere vormen nog weinig research achter zich hebben staan.
Ja, het was ook niet als tegengesteld aan jou bedoeld, maar als aanvulling voor de vraagsteller met specifieke alternatieven die ook bewezen werkzaamheid hebben.
Blablablaatschaap schreef:
23-12-2020 12:31
Heel erg bedankt, super handig!
Hier nog een stukje over vitamine C van Jetske Ultee

https://www.dr-jetskeultee.nl/vitamine-c/
Ik heb hier goede ervaringen mee:

https://www.zazazoo.nl/vicius-vitamin-c-serum-winactie/ :-D
Jeaninet schreef:
14-01-2021 16:30
Ik heb hier goede ervaringen mee:

https://www.zazazoo.nl/vicius-vitamin-c-serum-winactie/ :-D
Klinkt goed, wel irritant dat ik online geen ingrediënten lijst kan vinden. Staan de ingrediënten wel op het product zelf?
Ik koop in principe geen producten waarvan ik vooraf niet eerst de ingrediënten kan checken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven